Ústecký kraj půjčí dopravci 600 milionů na nové vozy, autobusy vybavuje dezinfekcí
Nové autobusy Scania Citywide pro Dopravní společnost Ústeckého kraje. Foto: Doprava Ústeckého kraje
Končící vedení kraje chce nové autobusy pro svého dopravce do února.
S tou desinfekci a covid onemocnenim , to uz se fakt prehani. A bude na to vyberko nebo to zajisti firma nektereho z vedeni Kraje?
Doufám že ty nové vozy co budou kupovat, nebudou Scanie nebo Solarisy.
Byl bych rád kdyby na 450 jezdili místo 15M Solarisů , 15M Iveca nebo Setry.
Můžete uvést důvod vaší touhy?
1. Autobusů značky Scania bylo dodáno přes 70ks, to už si myslím že je od jednoho výrobce dost. 2. Autobusy Solaris se mi vzhledově z venku a zevnitř nelíbí. 3. Iveca a Setry se my vzhledově hodně líbí, za mě mají i lepší motor.(Možná mi to jen přijde) Je to jen můj názor, nejsem řidič autobusu, tak nemůžu posoudit co je lepší a co ne. A velká touha to není, klidně ať to jsou Scanie jen jsem chtěl říct že ty Setry a Iveca co mají (měli) v pronájmu jsou velice hezké. Každému se líbí něco jiného, někomu se líbí… Číst vice »
Rozumná unifikace vozového parku (nemyslím extrém typu C 734 na všechny linky jako v 80. letech) má pro provozovatele jasné výhody.
Tak jsem to nemyslel.
Unifikaci (Scanie) chápu. Ale Setry jsou teď pronajaté. A mně osobně se interiér 15metrových Seter (hlavně ta nízkopodlažní část – oproti Solarisům více podest) nelíbí. Crosswaye to samé. V červnu jsem se stal na několik dnů osobou se sníženou schopností pohybu a dostat se na sedadlo s podestou byl bolestivý problém. A tehdy jsem si uvědomil důležitost podílu sedadel bez podesty a byl jsem rád, že mi jel na spojů Solaris a ne Scania nebo Setra. Ať si nakoupí, co chtějí, ale pro cestující jsou současné Solarisy tou nejlepší volbou. A myslím, že i pro řidiče (co jsem tak slyšel).… Číst vice »
Bezpodestová sedadla v Citywidech Suburban 15 LE v nízkopodlažní části jsou těžký krok vedle. Takhle blbě to neměl ani Ikarus 280…
Tak právě proto bych byl rád, kdyby se pokračovalo v Solarisech, ikdyž to možné nebude. 🙁 Jel jsem už s lecčíms a Solarisy 15 LE byly z toho všeho opravdu nejlepší. Tedy v té konfiguraci, co v ÚK teď máme.
A vrámci objektivity Solaris není mojí nejoblíbenější značkou 🙂
Je tu jedno docela zásadní ale – v dieselu se Urbino 15 LE již nenabízí…
Že je to psychopatickej šotouš.
Je to jasné. Firma není ničí ( nebo je nás všech), takže je ztrátová. A náměstek pro dopravu z KSČM. Jaká náhoda!
Komínek je za dlouhou dobu jediný schopný člověk který na kraji pro dopravu něco udělal. Tak bych vážil slova 🙂
Zavedl dobrý a frekventovaný dopravní systém, který – pochopitelně – má své náklady. DSUK dostává nějakou (poměrně vysokou, ale není to úplně srovatelné s jinými dopravci) platbu za své výkony a pokud i tak prodělává, je nezbytné najít příčinu a tuto vyřešit.
Tím primárním problémem je pronájem vozidel, podle veřejně dostupných informací stojí jedna Setra kolem 80 tisíc za měsíc a podobné částky jsou i u vozidel od BusLine. Tudíž největším problémem je právě tento drahý a přestřelený pronájem. Ono i po dodání vozidel od Scanie cena na km klesla. Tudíž se domnívám, že pokud firma bude mít vozidla svoje tak bude moci cenou konkurovat. Též co mám informace nabírali se další zaměstnanci, tudíž se zvyšovali i mzdové náklady. To vše má vliv na konečnou cenu.
Základní problém je, že soukromý dopravce řeší zákoník práce velmi málo, kdežto krajský „státní“ podnik musí mít vše dle pravidel, což velmi prodražuje náklady na práci řidičů. Nehodnotím, co je lepší/dobře, jen konstatuji.
Já slova vážím. Pokud vím, tak chodí p. Komínek i jezdit (Já jsem také řidič, který občas jezdí pro radost autobusem – pro radost, takže mu rozumím) a je fandou veřejné dopravy. To ale nestačí, někdo to musí zaplatit a kdyby neměl dopravce navázaného na kraj, tak to prostě udržet v černých číslech musí. A to se mu nedaří, takže funkční model nemá. A ty autobusy má hezké, to je bez diskuze. To ale podle mě nestačí.