Autobusy

Ústecký kraj půjčí dopravci 600 milionů na nové vozy, autobusy vybavuje dezinfekcí

Nové autobusy Scania Citywide pro Dopravní společnost Ústeckého kraje. Foto: Doprava Ústeckého kraje
Nové autobusy Scania Citywide pro Dopravní společnost Ústeckého kraje. Foto: Doprava Ústeckého kraje
Končící vedení kraje chce nové autobusy pro svého dopravce do února.

Rada Ústeckého kraje schválila úvěr ve výši 600 milionů korun pro Dopravní společnost Ústeckého kraje na dokoupení autobusů. Ústecký kraj naposledy pořídil několik desítek autobusů a další chtěl koupit. Antimonopolní úřad ale nákup zastavil a kraj si je musel pronajmout. Teď chce společnost dokoupit zbývající vozidla. ČTK a Českému rozhlasu to řekl náměstek hejtmana Jaroslav Komínek (KSČM).

„Autobusy můžeme koupit na základě toho, že nám Nejvyšší soud dal zapravdu, že jsme postupovali správně ohledně výběrového řízení na pořízení autobusů,“ uvedl Komínek s tím, že společnost bude potřebovat autobusy od 1. února. Do té doby je chce zakoupit.

Část miliardového úvěru kraji propadla, Komínek řekl, že právě z toho důvodu rada schválila další. „V tuto chvíli jsme požádali banky, aby nám nabídly nové smlouvy. Tím, že dopravní společnost je nyní v jiné situaci, tak nepotřebuje ručení kraje, to znamená, nepotřebuje, aby to schvalovalo zastupitelstvo, takže je to pouze v kompetenci rady a rada k tomu dala souhlas,“ doplnil Komínek.

Rada schválila úvěr na sklonku svého období. Náměstek uvedl, že jde o procedurální krok. „Zastupitelstvo historicky dalo souhlas se vznikem dopravní společnosti a s tím, že dopravní společnost má zabezpečovat na nějakém území kraje dopravní obslužnost. My pouze konáme, co nám uložilo zastupitelstvo,“ dodal Komínek.

Opoziční zastupitel a pravděpodobně budoucí náměstek hejtmana Jiří Kulhánek (ODS) ČTK řekl, že chápe rychlý nákup autobusů, protože jejich pronájem se značně prodraží. „Nicméně to mohli 14 dní vydržet,“ doplnil. Dodal, že dopravní společnost je dlouhodobě ztrátová a v nadcházejícím volebním období jde o jednu z prioritních věcí, na kterou se nové vedení chce zaměřit.

Dezinfekce do každého autobusu

Ústecký kraj instaluje postupně do všech autobusů v rámci Dopravy Ústeckého kraje nové dezinfekční přístroje. Instalována jich je téměř třetina. Zařízení budou umístěna ve všech krajských „zelených“ autobusech do dvou týdnů.

Plán na umístění přístrojů oznámil kraj v tiskové zprávě. „Aktuálně jsou dezinfekce téměř ve všech autobusech na Ústecku a Litoměřicku,“ uvedl kraj.

Bezdotykový infra dávkovač na desinfekci je pro cestující snadno přístupný v prostřední části vozu, kde jej mohou cestující použít jak při nástupu, tak při výstupu z vozu. Doprava Ústeckého kraje chce tímto krokem ještě více přispět k bezpečnosti uživatelů veřejné dopravy a napomoci tak eliminaci šíření covid-19.

 

ČTK + Zdopravy.cz

 

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Novotny

S tou desinfekci a covid onemocnenim , to uz se fakt prehani. A bude na to vyberko nebo to zajisti firma nektereho z vedeni Kraje?

Karosa-Citybus-Citelis/line

Doufám že ty nové vozy co budou kupovat, nebudou Scanie nebo Solarisy.
Byl bych rád kdyby na 450 jezdili místo 15M Solarisů , 15M Iveca nebo Setry.

Anonym ze severu

Můžete uvést důvod vaší touhy?

Karosa-Citybus-Citelis/line

1. Autobusů značky Scania bylo dodáno přes 70ks, to už si myslím že je od jednoho výrobce dost. 2. Autobusy Solaris se mi vzhledově z venku a zevnitř nelíbí. 3. Iveca a Setry se my vzhledově hodně líbí, za mě mají i lepší motor.(Možná mi to jen přijde) Je to jen můj názor, nejsem řidič autobusu, tak nemůžu posoudit co je lepší a co ne. A velká touha to není, klidně ať to jsou Scanie jen jsem chtěl říct že ty Setry a Iveca co mají (měli) v pronájmu jsou velice hezké. Každému se líbí něco jiného, někomu se líbí… Číst vice »

Kubrt

Rozumná unifikace vozového parku (nemyslím extrém typu C 734 na všechny linky jako v 80. letech) má pro provozovatele jasné výhody.

Karosa-Citybus-Citelis/line

Tak jsem to nemyslel.

Anonym ze severu

Unifikaci (Scanie) chápu. Ale Setry jsou teď pronajaté. A mně osobně se interiér 15metrových Seter (hlavně ta nízkopodlažní část – oproti Solarisům více podest) nelíbí. Crosswaye to samé. V červnu jsem se stal na několik dnů osobou se sníženou schopností pohybu a dostat se na sedadlo s podestou byl bolestivý problém. A tehdy jsem si uvědomil důležitost podílu sedadel bez podesty a byl jsem rád, že mi jel na spojů Solaris a ne Scania nebo Setra. Ať si nakoupí, co chtějí, ale pro cestující jsou současné Solarisy tou nejlepší volbou. A myslím, že i pro řidiče (co jsem tak slyšel).… Číst vice »

Travegoist

Bezpodestová sedadla v Citywidech Suburban 15 LE v nízkopodlažní části jsou těžký krok vedle. Takhle blbě to neměl ani Ikarus 280…

Anonym ze severu

Tak právě proto bych byl rád, kdyby se pokračovalo v Solarisech, ikdyž to možné nebude. 🙁 Jel jsem už s lecčíms a Solarisy 15 LE byly z toho všeho opravdu nejlepší. Tedy v té konfiguraci, co v ÚK teď máme.

A vrámci objektivity Solaris není mojí nejoblíbenější značkou 🙂

Travegoist

Je tu jedno docela zásadní ale – v dieselu se Urbino 15 LE již nenabízí…

Alexandr Mikulka

Že je to psychopatickej šotouš.

Tom

Je to jasné. Firma není ničí ( nebo je nás všech), takže je ztrátová. A náměstek pro dopravu z KSČM. Jaká náhoda!

JirkaM

Komínek je za dlouhou dobu jediný schopný člověk který na kraji pro dopravu něco udělal. Tak bych vážil slova 🙂

Kubrt

Zavedl dobrý a frekventovaný dopravní systém, který – pochopitelně – má své náklady. DSUK dostává nějakou (poměrně vysokou, ale není to úplně srovatelné s jinými dopravci) platbu za své výkony a pokud i tak prodělává, je nezbytné najít příčinu a tuto vyřešit.

Kamaron

Tím primárním problémem je pronájem vozidel, podle veřejně dostupných informací stojí jedna Setra kolem 80 tisíc za měsíc a podobné částky jsou i u vozidel od BusLine. Tudíž největším problémem je právě tento drahý a přestřelený pronájem. Ono i po dodání vozidel od Scanie cena na km klesla. Tudíž se domnívám, že pokud firma bude mít vozidla svoje tak bude moci cenou konkurovat. Též co mám informace nabírali se další zaměstnanci, tudíž se zvyšovali i mzdové náklady. To vše má vliv na konečnou cenu.

Miky

Základní problém je, že soukromý dopravce řeší zákoník práce velmi málo, kdežto krajský „státní“ podnik musí mít vše dle pravidel, což velmi prodražuje náklady na práci řidičů. Nehodnotím, co je lepší/dobře, jen konstatuji.

Tom

Já slova vážím. Pokud vím, tak chodí p. Komínek i jezdit (Já jsem také řidič, který občas jezdí pro radost autobusem – pro radost, takže mu rozumím) a je fandou veřejné dopravy. To ale nestačí, někdo to musí zaplatit a kdyby neměl dopravce navázaného na kraj, tak to prostě udržet v černých číslech musí. A to se mu nedaří, takže funkční model nemá. A ty autobusy má hezké, to je bez diskuze. To ale podle mě nestačí.