Ústecký kraj prohloubí tarifní propojení se Středočeským, DÚK bude platit až do Rakovníka

Vlak Die Länderbahn v 9:38 v Domoušicích. Foto: Jiří ZelenkaVlak Die Länderbahn v 9:38 v Domoušicích. Foto: Jiří Zelenka

Rozšíření integrace se týká linek U12 a U14.

Zpět na článek
57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Chtělo by to více provázání duk+idol 😉 když uz prazaci maji tu provazanost tak masivní, tak by mohli protáhnout idol tarif až do Litoměřic, v současnosti je jen do Úštěka a u idolu v Děčíně pridat i ten vlak, zatim tam umele zvýhodňují jen bus. Zaroven se může prodloužit duk smerem ceska lipa, když to jde u duk+pid, tak snad najdou spolecnou řeč i duk+idol.

Gajda

Z mýho pohledu je IDOL takovej pořád zkostnatělej a uživatelsky, zejména pro turisty, ne moc přívětivej.

idk123

Ale že by protáhli PID do Žatce na U14 a přestali uměle zvyhodnovat autobus, to ne.

JirkaM

I to je pokud vím v plánu.

idk123

Ale než se tak stane, tak přijde jeden nejmenovaný rušič tratí ve Středočeském kraji a spojení neobjedná…

Pájin

Jaké máte zkušenosti s DúK aplikací? Již několikrát jsem měl problém kartou vůbec zaplatit. Naposledy v sobotu jsme „platili“ z Prahy až do Nelahozevse, vystřídali jsme v kupé všechny karty, naštěstí někteří z nás mají 2. Celkem 9 pokusů zaplatit 4 jízdenky zakoupené z Hněvic do Lovosic.

Miroslav

Já vždy bez problémů. Mám tam jednu kartu uloženou.

Kamil Novotný

Taky vždy bez problémů.

Marek

Z Prahy do Nelahozevese?
To asi nebyla aplikace DÚK, tam můžete jet jen na aplikací PID Lítačka.
Karta bez problémů, jediný problém jsem zaznamenal 1.1.2022, to nešlo platí přes web kartou snad nikde.

Pajin

Mazáci jedou na lítačku do Kralup, a z Kralup na DÚK. Je to novinka na kterou jsme naštěstí zapomněli, tak jsme měli Lítačku až do Hněvic. Dost času na boj s platbou při nákupu na DÚK

Twix

Pokud jste se tu jízdenku snažili koupit ve vlaku mezi Prahou a Nelahozevsí, nebyl spíš problém v připojení na síť, a ne v kartách?

plp

Platim několikrát za měsíc a vždy OK, bez problémů.

Nasranej

To pěkný, ale zatím jsem se nikde nedočetl jak a jestli vůbec bude potrestán RJ UK za provoz autobusu místo vlaků na U7, veškeré návaznosti na další spoje ujíždí, protože to bus nestíhá ani když není ucpaný Děčín.

Daniel Jablonecký

A souvislost s tímto článkem vidíte kde?

Nasranej

Ústecký kraj.

Twix

Článek je o integraci vlaků na území Středočeského kraje…

Anonym ze severu

A to se nemůže zeptat?

Nasranej

To ano, ale o tomhle se nepíše.

Hans

Myslím, že ti dva cestující na spoj opravdu DÚK nepřesvědčí

Marek

Celkem by mě zajímalo.
Pokud budou zóny DÚK i na území Německa, bude tam platit síťová jízdenka DÚK?

Hisymak

No a ten náš pitomý ODIS neplatí na vlaky ani do Hranic na Moravě, končí to v Polomi, vesnici uprostřed třatě mezi Hranicemi a Suchdolem nad Odrou. Hlavně že před nějakými lety úplně rozkouskovali linku Ostrava – Přerov, jezdí tam vlaky (dlouhé panťáky) v kratičkém úseku Suchdol nad Odrou – Hranice na Moravě, a ještě ani celá trasa není v ODIS. Ostuda. ODISe, tady by sis měl brát příklad.

Daniel

Platí jízdenky DÚK ve vlacích do Kralup (ze směru Louny) nebo pouze v autobusech? Děkuji

Hans

Ne, ve vlaku jen do Telců a v autobusech pouze ve vybraných

Daniel

Díky mox

Marek

Že směru Louny končí tarif DÚK na železnici stále v zastávce Telce.
Do Kralup na DÚK vlakem lze pouze po hlavní trati přes Lovosice.

Daniel

Děkuju

babilon

Ještě by se mi líbilo zahrnout do DÚK Českou Lípu (končí ze dvou stran kousek před ní) a do PID Louny i od Rakovníka.

Slávek

To už je od dubna.Linka 711

Slávek

Sice je BUSem.Zatím

Jelen

Zato PID do Žatce na lince U14 prodloužen nebude, přitom na lince 405 platí už od jejího zavedení. Sabotáž železnice a snaha vlaky za každou cenu zrušit je zavedením této autobusové linky až příliš jasně viditelná.

Aaabbb

Bohužel se mi to tak zdá od začátku no… ostatně příslušní pracovníci IDSK se netají tím, že rušení provozu na regionálních tratích zdaleka neskončilo.

Georg

ano, bohuzel vlak je na obsluhu vesnic vetsinou nevhodny a vzdy drazsi nez autobus. co presne je na tom obtizne pochopit?

55p

Vedou tam koleje! Vlak musí jezdit přece! A mimo to platí standardní fyzikální vlastnosti vlaku:
cesta vlakem je levnější než autobusem (viz dále, bod 3.)…
…a z toho přece plyne, že i provozní náklady vlaků jsou nižší
vlak je vždy pohodlnější (včetně 810,830,…)
vlak jezdí, na rozdíl od autobusu, i o víkendu
(zdroj: DF CD addennum)

MartinS.

Zapomněl jste na nezbytné WC, bez kterého se cestující na půlhodinové trase lokálkou neobejde 😉

Kamil Novotný

Až Tě přepadne srajda,budeš za WC moc rád.

Jelen

Tak tohle zrovna půlhodinová cesta není.

Kuba2

Jenže tady nejde o obsluhu vesnic, ale spojení patnáctitisícového a osmnáctitisícového města. Pochopitelně ve čtyřhodinovém taktu a ještě s přestupem to mnoho cestujících nenaláká, ale to není fyzikální vlastnost vlaku.

MartinS.

A ta města ve dvou různých krajích potřebují nějaké intenzivnější spojení? Tam je nějaký potenciál?

Kuba2

Co to znamená intenzivnější? Hodina ve špičce a dvě mimo je jinde v podobných relacích standard. Dostatečné přepravní proudy na to dvě sousední takto velká města vygenerují a nácestné zastávky taky něco přispějí. Krajská příslušnost v tom nehraje roli.

Georg

a ted jeste jaka jsou ta dve patnactitisicova mesta – jedno je zatec a druhe luzna u rakovnika?

Ondřej

No já doufám, že myslí Louny a Slaný. Protože jestli myslí Žatec a Rakovník, tak tam přímé vlakové spojení neexistuje a to s jedním přestupem v Lužné u R. už taky dlouho existovat nebude, protože je ekonomicky neobhajitelné.

Kuba2

Dopravní impotence Středočeského kraje nerovná se ekonomické neobhajitelnosti takového spojení. Jinde už tyhle přestupy pár kilometrů před cílem zpravidla zmizely a interval nejde pod 2 hodiny, dokonce i na trati Mladá Boleslav – Česká Lípa (která po území Středočeského kraje vede pustinou) jenom tady se kdovíproč nechce.

MartinS.

Nechci Vám brát iluze, ale přepravní poptávka mezi Žatcem a Rakovníkem je minimální. A v těch několika vsích na trase žije celkem 3000 obyvatel. Kolika cestujícími na spoj asi tak ty obce přispějí? Zavádět tam interval hodina ve špičce, 2 hodiny v sedle znamená nasadit místo jednoho vozidla rovnou 3. Náklady kolem 100 tisic Kč denně. To je prostě ekonomický nesmysl, který se nedá nijak obhájit. Navíc mezi těmi městy už dnes jezdí 16 spojů denně s maximálně jedním přestupem, proč jich tedy dalších 9 přidávat?

idk123

Ono tady lze bez problémů zavést interval 2 hodiny. Druhé vozidlo existuje a akorát di nějaké cca tři hodiny prostojí v Zatci. On ten vlak jaksi totiž pokračuje dál do Chomutova a Jirkova pokud jste si nevšiml.

Georg

a tyhle mesta maji spolu nejake intenzivnejsi vztahy? bude tim jezdit 1000 lidi denne? 500 lidi denne?
nezajima je spis praha, ktera je vlakem nepouzitelna?

Twix

Obecně souhlasím, bohužel zrovna tady je klikatost tratě a poloha nádraží přinejmenším v Žatci tak trochu fyzikální vlastností vlaku… ale netvrdím že bych spojení odepsal.

Jelen

Pro cestu ze Žatce do Prahy nebo Rakovníka není vlak vůbec špatná volba (když pominu kvalitu vozového parku). Není důvod vlaky rušit, když fungují.

Twix

Spíš je potřeba se zamyslet, k čemu má sloužit linka, co jede 4x za den, a pak teprve jestli je potřeba ji integrovat celou přes hranice kraje i do PID. I na tom nejpustším venkově by měla být na železnici aspoň dvouhodina nebo radši nic (nemluvím o turistických tratích jako Moldava nebo Vejprty).

Jelen

A z jakého důvodu by linka být integrována neměla? Samozřejmě, dvouhodinový interval vlaků by tu být měl, ale to už tak někdo dříve seškrtal a seškrtané spoje se obnovují dost těžko, i když by to bylo fajn.

Twix

Já neřekl že by integrována být neměla, ať klidně je. Ale mnohem větší problém má ta linka s počtem spojů, a to by se mělo řešit prioritně, buď doplněním na dvouhodinu (byl bych docela pro) nebo teda odpískáním a posílením autobusů v užitečném taktu. Řekl bych že když někdo jede ze Středočeského kraje a použije linku U14, nastupuje v místech kde ten bus nestaví, takže jeho integrace ten vlak nijak zvlášť nekanibalizuje (tomu že si to StČ kraj tiše přeje ale odporovat nechci).

Jelen

I kdyby to jelo jednou za týden, nevidím jediný relevantní důvod, proč by tam neměl platit tarif PID, když na souběžné autobusové lince platí.

MartinS.

Ta autobusová linka není souběžná, souběh je na necelé polovině trasy, ta autobusová linka začíná v Praze a její integrace do PID tudíž dává trochu větší smysl než u vlaku z Lužné.

Jelen

Vlak z Lužné ale navazuje na R24 z Prahy. A že linka není souběžná bych úplně netvrdil, nejen, že jde o duplicitní spoj Praha – Žatec, ale je absolutní náhoda, že ten autobus vymetá zrovna Mutějovice a Milostín, i když je mezi nimi úzká rozbitá a pro autobus nevhodná silnice, že?

MartinS.

Ano. Autobus 405 obsluhuje Mutějovice a Milostín. Narozdíl od vlaku, který obsluhuje pole v okolí Mutějovic a Milostína. Ale pořád mi není jasné to srovnání přímého autobusu, který je ze Zličína v Krupé za 50 minut a dále 40 minut obsluhuje obce na trase do Žatce a vlaku, který jede z Veleslavína 60 minut do Lužné a dále 45 minut obsluhuje zastávky v okolí obcí na trase. Ten vlak je pomalejší 1:30 vs. 1:50, s přestupem, s větší vzdáleností zastávek od bydliště cestujících a pro objednavatele nádobně dražší. Navíc, pokud v tom směru stačí 10x denně autobus, proč by tam… Číst vice »

idk123

Ten vlak pomalejší není. Srovnávejte to ze stejného místa, tedy z centra. Metro + 405 vs R24 + U14 vychází časově +- pár minut úplně nastejno.

rozinka

Ono to také může být o podepsaných smlouvách. Dopravce to třeba nemá ve smlouvě a kraj mu nabídl nevýhodný dodatek. Když se něco podobného řešilo v případě vlaků ČD, tak modrý šotoušci kvičeli, že za to může špatná smlouva od organizátora a ČD přece nebudou podepisovat nevýhodné smlouvy.

kubisek

Přesně, třeba u linkách ČD se právě proto nekoná rozšíření tarifu DÚK do StČ kraje (S/U40).