Ústecký kraj polepí své autobusy. Budou lákat k jízdě veřejnou dopravou

Jedna z verzi polepu autobusů pro Dopravní společnost Ústeckého krajeJedna z verzi polepu autobusů pro Dopravní společnost Ústeckého kraje

Dopravní společnost Ústeckého kraje má sice od antimonopolního úřadu zákaz nakupovat nové autobusy, přesto se krajem vlastněný dopravce pustil do

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr766

Nechápu logiku propagatoru veřejné dopravy, že nějaký polep někoho přesvědčí. Přesvědčí ho rychlá, pohodlná, častá a relativně levná doprava v moderních vozidlech a s moderními službami.

Zbyněk

Dnes to už právě nikoho nezajímá, všichni házejí veřejnou dopravu do jednoho pytle. Je to důležitý marketingový nástroj, který sjednocuje a zpřehledňuje systém dopravy, možnost přestupů a také, aby si lidé uvědomili výhody, který DÚK nabízí.

Novotný

Dobrý den, přijde mi to fakt uhozený, řešit nějaké jednotné polepy jen na 2 roky na autobusech, vlacích, když Kraj neumí udělat pořádné soutěže a ještě s chybami, namísto, aby řešili možnost koupě univerzální jízdenky pro cestující i přes internet nebo dopředu, než složitě přes kontaktní centra Dtto jejich dispečink, který akorát bude stát peníze a nic moc nového nepřinese a bude sloužit jen jednomu kraji. To samé vysoutěžení autobusů, které budou nejdražší v republice a zakládání jakési krajské dopravní společnosti, která bude mít vedení Kraje, namísto řádného zaplacení závazků jednotlivých dopravců. Na polepy peníze jsou, ale že občas autobusy… Číst vice »

Zbyněk

To se teda mýlíte, kraj zde vytvořil velmi kvalitní a již nyní velmi stabilní systém. Pokud vím polepy vozidel budou pouze u smluv na deset let a více. Nechápu, nač by kraj měl platit IT specialisty kvůli nějakým stránkám. Např. v olomouckém ids a moravszkoslezkém ids jsou stránky poměrně nekvalitní a stojí dost peněz. Především, když kraj má vybavené veškerá vozidla elektronickým systémem výdeje jízdenek nač by měl vykutáleným cestujícím z jiných krajů platit nějaké www stránky. Dispečink ještě ani nezačal fungovat a už ho odsuzujete, radši se podívejte co vše bude mít na starost a potom něco pište. Kvalita… Číst vice »

Anonym ze severu

Nevím, kolik to bude stát, takže nevím, jestli je to drahé nebo ne. Na druhou stranu ,,Opakování, matka moudrosti.“ DÚK je dobře propracovaný systém a tenhle psychologický nástroj mu naopak pomůže. A vypisování VŘ na busy a psychologie člověka jsou úplně jiná odvětví, která mají k sobě tak blízko, jako h*vno na talíři. Takže to nejde dávat dohromady. Navíc tento psychologický tah by se kraji mohl do budoucna vyplatit a vrátit (v růstu počtu přepravovaných cestujících, tudíž i v růstu příjmu z jízdného). Když bych jako manažer věděl, že i přes doplatky objednavatele dopravy (kraje) bych neměl na platy řidičů,… Číst vice »

A.R.

Az mi nekdo rekne, proc bych mel vyuzivat tak nepromylseny a nekoncepcni system, tak se svezu.

Panelák

To je fakt, lepší je třeba vysočinská nebo karlovarská „koncepčnost“…

A.R.

Pořád je lepší nic, než takhle zmršený systém. Nechápu, proč se nepoučili z KORDISu.

Zbyněk

Systém je v rámci možností promyšlený, koncepční a spoje, když to umožňuje frekvece a možnost dopravce na sebe navazují. Pro časté a trvalé cestující je systém i finančně příznivý a veškeré potřebné informace máte poměrně na moderních www stránkách kraje. To, za co na plzeňsku, olomoucku, nebo karlovarsku zaplatíte kolem 3000Kč na měsíc je u nás za1000-1400Kč. To je podstatný rozdíl.

Anonym ze severu

Zbyněk: Přesně tak, navíc je potřeba brát v ohled strukturu obyvatel (že v kraji převládají sociálně slabí lidé, které je potřeba naučit za služby platit). Studenti nejsou sociálně slabí lidé (většinou) a jak to je v Plzni nebo v okolí KV nevím, ale nemyslím si, že tam mají tolik sociálně slabých jako v ÚK. Předtím než začnete ten systém kritizovat, tak bych vás poprosil, abyste si zjistili info, jak to tu (v ÚK) fungovalo před DÚK a co to vlastně přineslo a přináší. Pro mě – denně dojíždějícího studenta – je DÚK dobrý, protože můžu číst knížky cestou do školy… Číst vice »

Jindra

Je třeba vydržet ještě rok,pak snad toto pomatené vedení kraje skončí v propadlišti dějin.

PetrB

Od doby co to vzal do ruky Kominek se kvalita veřejné dopravy v Usteckem kraji podstatě zkvalitnila, sice to nemusí být všem ideální a super, ale např. v porovnání s Jihočeský krajem nebo krajem Vysočina je to docela luxus

Svojsin

Kominek jen navázal na Jerabka aspol. I když i za nej něco pozitivního proběhlo

Moza14

Super. Kraj se zadlužuje jako prase, ale na vyhazování za polepy autobusů má. Viděl bych u nás lepší způsob využití těchto peněz…

Zbyněk

Ano, to je sice fakt, ale většina lidí si neřekne, hele koukej, teď ty autobusy jezdí i o víkendu líp a kdo za to může. Dnes už je třeba marketingu a nepřímé propagace odpovědných lidí na kraji protože lidi vše berou jako samozdřejmost, ale to tak není, příkladem je Kraj Vysočina.

Moza14

Jasně, ale aby to jezdilo kvalitně, nemusí to mít polepy za 2 mega.

Zbyněk

Jo, ale když těch vozů je přes dvěstě, tak je to cena obvyklá cca. 10000 za vůz. Když si chcete dát reklamu na vůz platíte 2x i třikrát víc, město od města. Navíc polep vydrží minimálně pět let.

xyz

Článek se nakonec v převážné části věnuje něčemu jinému než tomu, o čem je nadpis, takže v něm mj. ani není uvedeno to, co tedy nyní doplním já, a to že jednotlivé slogany lákající k jízdě veřejnou dopravou (propagace časových jízdenek, turistických jízdenek atd.) jsou na linkových autobusech v Ústeckém kraji běžně k vidění již po několik let.