Ústecký kraj odmítl plány na konzervaci dvou tratí, zopakoval požadavek na průjezdnou Kozí dráhu

Motorový vůz 810 na Doupovské dráze. Foto: Railway CapitalMotorový vůz 810 na Doupovské dráze. Foto: Railway Capital

Kraj navýšil objednávku na Doupovské dráze, aby se vyhnul parametrům konzervace.

Ústecký kraj nesouhlasí s případnou konzervací dvou železničních tratí. Jde o tratě Kaštice – Krásný Dvůr a Oldřichov u Duchcova – Krupka město. Plán na konzervaci zveřejnila Správa železnic. Podle kraje mají obě tratě turistický potenciál. Na jedné se už kraj několik let snaží o obnovu, Správa železnic ji ale odmítá zprovoznit.

Po jednání zástupců kraje a dopravců o tom informoval kraj v tiskové zprávě. Rada současně minulý týden schválila navýšení objednávky veřejné drážní osobní dopravy v úseku Kaštice – Krásný Dvůr (Doupovská dráha). Pro jízdní řád 2025/2026 bude v tomto úseku zajištěno 300 vlakových spojů ročně. Tím splní bez problémů hranici nutnou pro zachování dráhy. „Jedná se o opatření plně v souladu s Plánem dopravní obslužnosti Ústeckého krajem,“ uvedl kraj v tiskové zprávě.

Přehledně: Dalších 11 tratí na odpis. SŽ mezi ně zahrnula i tu, na kterou vlaky záměrně nepustila

Na seznamu tratí ke konzervaci je i úsek Kozí dráhy Oldřichov u Duchcova – Krupka město. Tu Správa železnic na seznam zařadila, protože nesplňuje požadovaný minimální počet vlaků. Splnit ji ani nemohla: SŽ vytrvale odmítá trať zprovoznit. Letos šlo o 552 spojů, pro příští rok je plánováno 568 jízd. Tyto spoje však nejezdí vůli neukončené výluce.

„Vnímáme železnici jako páteř regionální dopravy a jsme připraveni ji rozvíjet, nikoli uzavírat. Na obou zmiňovaných tratích dlouhodobě poptáváme dopravu, máme pro ni finanční krytí i jasnou koncepci,“ uvedl radní pro dopravu Tomáš Rieger.

Ústecký kraj proto v oficiálním dopise vyzval Správu železnic, aby od přípravných kroků ke konzervaci obou tratí upustila. Současně požaduje obnovu provozních podmínek na trati Oldřichov u Duchcova – Krupka město. „Konzervaci se bráníme a požadujeme zprovoznění Kozí dráhy v celé délce. Linka T11 má i díky napojení na lanovou dráhu v Krupce a na místa, která jsou součástí světového dědictví UNESCO, obrovský turistický potenciál,“ doplnil radní Jan Růžička.

Tagy Doupovská dráha konzervace dráhy Kozí dráha Správa železnic Ústecký kraj
126 komentářů