Ústecký kraj odmítl plány na konzervaci dvou tratí, zopakoval požadavek na průjezdnou Kozí dráhu
Motorový vůz 810 na Doupovské dráze. Foto: Railway Capital

Kraj navýšil objednávku na Doupovské dráze, aby se vyhnul parametrům konzervace.
Fascinuje mě ta hromada ekonomů z lidu, kteří se děsí desítek milionů investovaných do provozu, přepravy lidí (někdy i nákladu) na lokálních tratích, či jen tak pro radost. Zatímco miliardy spláchnuté do kanálu kvůli absence konkurenčního prostředí a monopolu subdodavatelů železnic na stavby (a demolice) tratí tyto jedince vůbec, ale vůbec netíží.
A nedošlo kdysi k uzavření Kozí dráhy z důvodu nezájmu ústeckého kraje provozovat tam vlaky ? Teď tam najednou kraj vlaky chce ? OK, trať opravime a po volbách třeba zájem o vlaky opět nebude.
Záleží na tom, kdo to na KU zrovna vede.
To jsou ofuky. Je to jednoduché = kdo platí, ten rozhoduje.
Takže stačí, aby Ústecký kraj koupil trať do vyhnalova a dle libosti za ni může utrácet stamiliony ze svého. Nebo i miliardy, má-li kraj „oslíka, aby se otřásl“.
Ale občané/občanky z JČK nebo MSK určitě nemají povinnost zadlužovat své děti a své zdravotnictví, kvůli luxusu v ÚK, ze kterého budou mít užitek leda tak nádražní mnopolní dodavatelé a hrstka zbytečných nádražáků.
Aha, Axel a Halásek v jedné diskuzi. Super.
Ten pán je hotovej nezmar. Jako nejakej Axel z webu zdopravy.cz. Vosumnáckrát ho vyhodili a vždycky se jim tam vrátil. Ten byl tak vytrvalej, že by mohl být ministrem 😃.
Tak ona Kozina potenciál má, nějaké rychlé vozidlo typu Stadler by i v pracovní dny počítám nebyl úplně marný. Ona totiž jízda autobusem v úseku třeba Libouchec – Děčín je už docela očistec. Má to hodně zastávek, autobus jezdí plný, silnice je přetížená a zpoždění tam není slovo neznámé.
Třeba by se to chytlo, pokud by to mělo i přípoje v Děčíně na Prahu.
Udržiavať v prevádzke trať, kde jazdí šukafon 50 km/h je úplný nezmysel.
Docela čumim, jakej flame Kozina vyvolala. 😄 O tom, co se financovat bude nebo nebude do jisté míry rozhodují voliči sami ve volbách do místních samospráv. Současné strany ve vládnoucí koalici (ANO+ODS+Spojenci pro kraj) měly jako podporu turismu ve svých programech, jmenovitě Jiří Řehák, Filip Ušák a Adam Souček dokonce konkrétně ve svých programech Kozinu zmiňovali jako jeden z bodů. Toto téma jim dost pomohlo se dostat do vedení kraje. Neřekl bych ani popel, kdyby se tam vozil vzduch, ale zájem o provoz opravdu je, vlaky jsou plné, svůj účel to plní. Samotná trať po Krupku je momentálně v dobrém… Číst vice »
Jeké máte odborné vzdělání, že si troufnete tvrdit, že dalších 50 let úsek trati vydrží bez údržby? Odstraňování porostu, oprava (výměna) výstroje dráhy, kterou ničí dementi je co? Nemluvím o opravách po projetí měřících prostředků. Když o tom nic nevíte, tak se radši nevyjadřujte.
Tak je snad jasné, že jde o nadsázku proboha. 🙄
Politiky, které zmiňujete, se v posledních volbách do zastupitelstva ÚK již nedostali. Jejich boj za každý metr kolejí evidentně občany ÚK neoslovil.
Vždyť by tam na truc v pohodě mohli objednat 3 páry spojů denně. Nějakou Regionovu nebo 628 na to někdo mít volnou určitě bude a stálo by to míň jak jejich předvolební kompenzace jízdného. Pak už by Dobrá správa holt musela – objednávka 1095 páru vlaků za rok by byla konečná pro jejich snahu.
šotouši by si měli tratě, ktré nejsou ekonomické, vzít do své péče. prostě pro stovky km lokální dráhy dnes není využití. a to co navrhujete, je v podstatě podvod.
A jaké procento tratí u nás je ekonomické?
Ona není ekonomická ani ta silnice.
Na truc? To je právě to hodně smutné, že se spousta věcí dělá na truc, namísto toho, aby spolu lidé a organizace spolupracovali a snažili se táhnout za jeden provaz, protože doprava, jako celek, je taky jen jedna.
populární je souběžná cykloturistika, kdy skupinka lidí, třeba rodina přesune se třeba kozí dráhou na místa, odkud chtějí dále, nebo jinam pokračovat na kole, nebo se přihnala bouřka a rest cestu dojedou jízdní soupravou s úložnou na kola. Kozí dráha bez drážních vozů pro osoby+kola nemají v boji o plné zprovoznění dle mého úsudku význam.
Tak ať to stát převede na kraj ať si to provozují sami.
Když dostanou odpovídající peníze, včetně toho za X let neúdržby…
Jenže to oni nechtějí na SŽ, protože OŘ Ústí nad Labem vedené bolševiky to chce mermomocí zlikvidovat za každou cenu.
Á další chytráček, který o tom nic neví.
Toto je problém, pro který by mělo být nějaké systémové řešení. Když si otevřu metodiky SFDI, mohu zjistit roční náklady na provoz každé dráhy bez investic (náklady na údržbu dopravní cesty). K tomu připočíst poplatek za užití dopravní cesty. A mám roční náklady na takovou legraci.
Kolik lidí takovou dráhu využije za rok?
Pozice těchto drah je ryze regionální, což podporuje i postoj kraje. Tak nechť, když je to jen zájem kraje, to nákladově jde celé za krajem. Ať si i rozhodnou o provozovateli dráhy a platí jej.
Když to půjde i rozpočtové, tak bych s tím problém neměl, ale to je ten problém reálně by se vidělo, že poslední roky ta trať nestála ani korunu, protože se tam nedělalo vůbec nic. Proto už se tratě neprodávají jako třeba Most -Lovosice, teď tam musí stát dávat peníze protože tam je ZDO.
Proboha, kdo se tady vyjadřuje.☹️. Trať Most – Lovosice se opravdu neprodala! Když už tak Obrnice-Čížkovice AŽD.
A pak že kráje nemají peníze…
Kraj si za své peníze může objednat vlaků kolik chce. Jo a SŽ platíme ze svých daní, takže si můzeme říct, které železnice budeme stavět, opravovat a provozovat, a které rušit.
Ano. A proto kvůli trucšotoušům z rady Ústeckého kraje a jejich populistickému uplácení voličů sponzorováním volnočasových aktivit Správa železnic na rok zastaví rekonstrukci nějaké o několik řádů vytíženější tratě. Nebo máte nějaké zbytečné peníze na rekonstrukci takto zbytečných tratí?
Tomu se říká demokracie. Voliči tak rozhodli. Vaší optikou zbytečnost, optikou jiných by mohlo být vaše vnímání priorit zbytečné.
Ano. Voliči rozhodli, že ministrem financí je Stanjura a ministrem dopravy Kupka a tak kraj utře.
Máte pravdu, chytráčci můžou vyšpulit 300 míčů a je to. Pak se sveze pár nadšenců a spoje se budou dotovat.
Dotace na jednoho cestujícího loni byla cca. 400 Kč.A to bez nákladů na údržbu.
😂😂😂😂
Překvapujeme mě, proč se SŽ tak brání zprovoznění úseku Krupka-město – Oldřichov, když už zvládal zprovoznit ten nejhorší úsek Telnice-Krupka město. Hlavně za Telnicí byla trať v podstatě vykradená, šrouby fuč, rozchod +- půl metru, pražce shnilé atd. Proti tomu je zbylý úsek v dobrém stavu. Rozchod je v celé délce standardní, sem tam se vymění pražec, sem tam šroub. Mezi Krupkou a Novosedlicemi je nový povrch z doby uzavření provozu, skoro netknutý, ve stanici Teplice lesní brána je dokonce průjezdná kolej bezstyková (koridorová). Mezi tím je pár kousků, kde by bylo potřeba dosypat štěrk a podbít. Dále do Oldřichova… Číst vice »
Protože by hrozilo, že by to používali lidi
Mám úplně stejný pocit, na MD by asi kleplo kdyby tam začali jezdit lidi.
Protože propejená železnice by dávala dopravní smysl, stejně jako silnice, co propojuje sídla lidí. A dokonce by tím jezdilo jestě více lidí, než takhle když jsou dva slepé cancoury. A možná by tam přesedli i lidé co dosud využívali jen stranicky správnou dopravu automobilní. A možná by tudy projel i nějaky ten náklad, a umělá likvidace cdcarga rušením kolejí či českého byznysu s lirhiem by byla zase o něco delší.
Nikdy se to tak nedělalo.
Moc tomu nerozumíš. Jak jsi přišel na to, že nejhorší úsek Telnice-Krupka město. Zjisti si stav mostních objektů z Krupky do Oldřichova. Tam jsi finančně jinde. SŽ má nějaký rozpočet a vyhození peněz na nějaké lokálce, jim nikdo nikdo nnavýší. Bude tedy stát údržba důležitějších tratí?
Ústecký kraj chytře využívá možnosti zákonu o drahách. A za mě je to dobře. Že SŽ do těch oprav musí nasypat mnohem víc peněz, je pouze její problém. Jednou za čas úsek projet traťovkou, jednou ročně odstranit dřeviny a náklady na opravu by byly úplně jinde. Jenže to SŽ nedělala, i kdyz na to inkasovala peníze.
Jj kdyby se trať udržovala, tak se teď nemusí nakladne dávat do kupy.
Že by „chytrý“ KD z GŘ? Takové zbytné lidi miluji.
Ano, podporujme tenhle skanzen. To už je dál IT, AT v myšlení o železnici.Průměrně pár jízd o víkendech. To snad nelze ani myslet vážně, že se má platit z daní.
to nejsou naše peníze, to jsou peníze SŽ. my nic 😀 ať se snaží 😀 😀 😀
Ta „dobrá správa“ je fakt k smíchu, fandím Ústeckému kraji.
Banda sabotérů placených z našich daní.
Porad roky a roky stejna komedie vedeni Usteckeho kraje. Porad plytva silami na boj kvuli trati, ktera ,krome par turistickych vlaku za tyden, nema realny potencial na kazdodenni prepravu osob (opravdu lide z Telnice, Chlumce a pod nebudou jezdit do krajskeho meste nebo Teplic hodinu pres Krupku).
Misto toho mohlo treba uz davno roky tlacit SZ k rychlejsi oprave nadrazi a paterni trate – treba jsem od pana Richtera a jeho predchudcu neslysel takhle silne medialne tlacit na reko zeleznicniho uzlu Chomutov. Ale chapu, to by bylo moc prace.
Turistické linky s minimální četností jsou pro kraj z hlediska celkových nákladů na provoz vlaků a autobusů jen drobná kapka v moři, v podstatě jej to netrápí.
I za tu drobnou částku by mohl být třeba nějaký přístroj do nemoc ics který zachraňoval životy.
Službu to dělá, cestující to vozí (minimálně Kozina, Vejprty, Moldava, Zubrnice), rozšiřuje to potenciál turistického ruchu a kraj to z hlediska celkového rozpočtu nestojí skoro nic (resp. kdyby to nejezdilo, tak stejně skoro nic neušetří). Takže tak.
Právě, ale měla by se vybrat jedna trať pro turismus. Nelze mít vše a v okrese Teplice je pak například trať na Moldavu.
Jako že když chci jet na zámek do Krásného Dvora, tak pojedu na Moldavu protože mi někdo vybral jen jednu trať? Větší blábol už jsem dlouho neslyšel.
Životy zmařené při cestě za cíli autem, třeba. Nač se snažit o prevenci, když můžeme posílit řešení následků.
Už jste si zjistil, kolik % výjezdů IZS není k silničním nehodám?
Máte ponětí, kolik stojí moderní přístroje do nemocnic ? To by jste zaplatil turistický provoz na dvě století…
Zubařských křesel byste za 9 mil. Kč pořídil možná i více než 10 ks.
Zubarske křeslo je moderní přístroj?
To leda ze second handu.
Zubařská křesla spadají pod SFDI?
Ty se radši nevyjadřuj. Co příspěvek, to perla. Absolutní neználek.
:D:D:D
Což ale neznamená, že by se ty peníze nemohly vynaložit lépe. Pokud ovšem žádná škola nepotřebuje opravit budovu, všecky mosty jsou v dobrém stavu, že opravu nepotřebují, obce nežádájí peníze na stavbu chodníků, tak asi jo.
Myslím že vás nemusí trápit co dělá kraj se svými penězi, pokud jste obyvatel kraje a vadí vám to stačí volit někoho jiného, ale pořád rozhoduje většina, takže se nemusíte rozčilovat. Zdravotnictví ani školství rozhodně nedostatkem peněz netrpí, horší už je to z jejich využíváním.
Ta kapka to není jen pro Ústecký kraj, bude to i v jiných krajích, a další náklady u SZ. Ten limit pro konzervaci by se měl zvednout, třeba na 4 vlaky denně.Vikendovy provoz je ekonomický nesmysl.
Na tomto webu lze číst prakticky DENNĚ o přešlapech SŽ, kde lítají miliardy do koše, což je daleko větší problém. Náklady na pár tratí navíc se v tom stratí.
Tady to je jistě erudovaný web, který zajisté ví o hospodaření SŽ víc, než SŽ samo.
Pan asi nepochopil prispevek, neni z kraje, nebo ho to, co se v kraji deje netrapi. Problem neni ani tolik, ze kraj resi turistickou linku (ve srovnani s ostatnimi turistickymi linkami je tato se zcela marginalnim potencialem). Problem je, ze kraj misto toho, aby resil zasadni dopravni obsluznost (jako je oprava klicovych trati a nadrazi, reseni zmrsenych smluv, kdy posledni rok budou na paterni osobni zeleznicni trati jezdit stare sroty, a tim velmi zneprijemni cestovani obyvatelum – danovym poplatnikum – kraje), predhodi lidem a mediim mrenku v podobe radoby boje za zachovani zcela nevyznamne trati. A neprekvapive v Usteckem kraji… Číst vice »
Ať si někdo z tupých obhajovačů zkusí zajít pěšky z Chlumce na nádraží do Chlumce. Potenciál na běžnou, každodenní dopravu, je 0.
SZ by nejradši aby ji po kolejích nikde nejezdily vlaky..SZ to obtěžuje..musí to udržovat
Kaštice a spol. žádný zajímavý turistický potenciál nemají, je to jen pro šotouše.
Obsazenost vlaků tomu odpovídá.
Blablabla blablabla blablabla
Velmi přesvědčivá reakce!
A argumenty s šotouši?
Čekal jsem, že je vyvrátíte.
Všude jezdí šotouši…prostě ovládají celou dráhu
Zámek Krásný Dvůr je dobrým turistickým cílem, vhodným ke spojení třeba s prohlídkou Kadaně – pokud jde o turistiku. Doupov a okolí jsou bohužel nadále uzavřené, Kyselka na druhé straně zchátralá. Takže aspoň toto.
Vlaky jezdí až do Podbořan, Kaštice je úvrať, je ale fakt že poslední den jsme ham byli jen já a 2 moji kamarádi, to nemění v fakt, že rušit tratě je naprostá blbost
Ano jistě, já reagoval na obsazenost ze strany turistů a ta není taková, aby kvůli tomu jezdil vlak.
Trať jako taková může ležet dál, tam kde je.
Je to průhledné: SŽ jen zjevně rozšiřuje záškodnické využívání „rybářského“ principu: hodíme tam udici a ono se něco chytne. A i když v Ústí nad Labem narazila, správně očekává , že u některých krajů a jejich úředníků může mít ten přístup i docela příznivý ohlas (preventivně raději nekonkretizuji).
Jj vytrhani koleji je největší jistota, že tam příští krajská vláda nic neobjedna. Zdravíme do středních Čech.
😂
Se divím, že celá trať z Děčína do Duchcova není horkým kandidátem na změní na tramvajový provoz. Je kolem ní nasazeno takových měst a městeček, že se můžou sázet zastávky podle potřeby….
No jo, ale …Tak jak se na vojně říkalo, že bez spojení není velení tak v tomto příadě platí, že bez kolejí není spojení.
A když zmiňujete Děčín-Telnice. A kdyby zase někdo chtěl říkat, že peníze vložené do pokračování směr Krupka jsou vyhozené peníze tak ano. To, co se do opravy této tratě v minulosti nainvestovalo jsou vyhozené peníze bez toho, aby se ta trať zprovoznila celá.
Běžte si tu trať projít, ať vidíte, jak jsou ta sídla na tu trať nasazena. A pocestných se ptejte, kam nejčastěji cestují.
Pocestny cestují tam kam nějaké spojení vede. Neexistujicim spojením překvapivě nikdo nejezdí.
Spojením které vede tam kam skoro nikdo nepotrebuje také, to raději jede autem tam kam potřebuje. Pocestny cestuje tam kam potrebuje
Takový průzkum jsem kdysi dělal. Lidé neměli zájem při porovnání s autobusem.
Zrovna tam to není moc dobrá varianta. Všechny zastávky mimo obec a ještě do kopce. Ve chvíli, kdy je k dispozici autobusová doprava po silnici, která vede doslova centrem měst a obcí, tak nějaká vlakotramvaj postrádá absolutně smysl.
V případě Kozí dráhy je otázka, jestli je obnova v původní stopě nejlepší řešení. Osobně bych uvažoval třeba o něčem takovém: https://mapy.com/s/nutalucafe Tahle spojka od Krupky k trati od Ústí n. L. by měla proti obnovení trati v původní stopě ani ne třetinovou délku. Navíc by vlaky z Krupky mohly jezdit přímo do Teplic, což by počtu cestujících vůbec neuškodilo.
Nejsou peníze na opravu toho co už je a budou peníze na výstavbu něčeho nového? To sotva. K tomu novému vedení totiž potřebujete ještě pozemky které v případě vedení stávajícího máte.
Myslím, že byste potřeboval spíše spojky 2 – Přestanov-Ujčín a oblouk u Újezdečku, pak by šlo jezdit z Ústí do Teplic hustou zástavbou.
Obnovit můžete jen v původní stopě, protože jinak už to není obnova ale novostavba.
Strašné! Jako kraj objedná více vlaků z důvodu, aby nedošlo ke zmrazení trati? To je fakt důvod. Trošku daleko od pojmu řádný hospodář. Tfuj.
Tam tím nemá kdo jezdit, není potřeba, ale objednáme vozbu vzduchu, abychom ukázali, že je trať je potřeba. Achjo
Jel jsem touto dráhou (Kozí) poslední rok 3x a 3x jsem si neměl kde sednout pro přeplněný vlak – asi byl ten vzduch hodně hutný.
Navýšení objednávky se týká Doupovské dráhy, ne Kozí.
😂
Byl to ošklivý sen…..
Tak to je jednoduché, stačí vyhodit požadavek na počet vlaku ze zákona. Původcem tohoto nesmyslů je stát (MD) tedy ten by se měl zamyslet.
Původcem toho pravidla ovšem není stát (MD), ale jistý politik z Pardubického kraje, který si i na tom posiloval svoji kariéru.
Schválila to současná vláda a předložil stávající ministr dopravy, opravdu si myslíte že všechny zmanipuloval někdo z Pardubic?
Nebuďte slušný, jmenujete. Bude nejspíš z ANO 🤮
„Trošku daleko od pojmu řádný hospodář. Tfuj.“
To mluvíte o SŽ?
Tak lidi žijící v kraji si zvolí zastupitele, a ti se brání likvidaci dráhy. To znamená že lidi tam tu dráhu chtějí. Strašný je akorát tvůj komentář. Dej si likvidaci dráhy do programu, nech se zvolit a pak prosím. Takhle jsou to jen nenávistný kdydy. Tfuj
Já „chci“ spoustu věcí, zvlášť když je nemusím přímo platit. Dráha tady ale není na plnění přání
Měla být od dopravy, jenže tu jsme vyhnali na silnice, místo abychom přizpůsobili koleje. A teď nevíme, kde dříve přistavět pruhy asfaltu, ale abychom zlepšili koleje, to ani náhodou. Divná logika. To se pak argumentuje pro další rušení…
Tak “ já chci “ tady především křičí ti co jí chtějí zrušit, a když si to myslí oni 5ak to je správně.
Chtějí za cizí prachy. Já bych toho chtěl.
Obyvatelé Ústeckého kraje neplatí daně? Nebo co je to zase za blábol
Ti co jezdí vlakem neodvádí daně?
Chtějí? Víte to jistě? Chtějí ji jenom fandové. Nikdo jiný. Lidi si zvykli chodit v koleji jak po pěší zóně a jsou v šoku, že najednou jede vlak. Mraky lidí si tam koupilo domy kvůli klidu a najednou jim tam jezdí vlaky. Nejspíš se ptáte jinde.
Pokud to dobře chápu je to cca +14km aby se vlaky s Děčína nedostali jen do Krupky ale i do Teplic. To podle mě význam má i v rámci přitažlivosti té trati. Navíc dává větší smysl pro výlety spojit Krupku s Teplicemi. (poměrně slušný turistický potenciál).
SZDC má (respektive) měla povinost podle tu dráhu opravit.
Přečte si laskavě článek, ať víte o jaké dráze píšu 😉
😂 Tak SŽDC celkem dost dlouho neexistuje. To na okraj. Jak chceš spijit Krupku s Teplicemi, když trať vede do Oldřichova?
To teď jako SŽ má kvůli Ústečákům udělat reko o jednu drážní budovu míň? Kdy řekli rovnou, že tam chtějí ETCS a někde na konečný dobíjení pro bateriový vlaky za půl miliardy, tak už se mohlo kopat…
https://zdopravy.cz/s-opravou-kozi-drahy-az-do-krupky-pocitame-potvrdila-sprava-zeleznic-204523/
Když počítají, tak ať se snaží.Nebo to byla jen planá slova hozená do větru a už nepočítají a tato slova neplatí?
Počítají a spočítali, že by se to nevyplatilo.
https://teplicky.denik.cz/zpravy_region/kozi-draha-krupka-telnice-decin.html
Kraj odmítl a já odmítám taky. Takže co? Je tohle námět pro vznik dalšího dílu serálu Záhada lokálek s pořadovým číslem 3 ? Jestli to tahle půjde dál tak díky SŽ by z toho mohl vzniknout seriál rozsahu Mexické telenovely.. Já nevím co si SŽ pořád myslí. Je evidentní, že kraj zájem má a měl ho už v době kdy se teprve zprovozňovala ťrať do Telnice a jediný kdo usiluje o konzervaci je SŽ.
https://www.youtube.com/watch?v=HvQ9cJKxXK0
V rusku ukrajinci sabotují železnici raketovým útokem. U nás na to máme státní organizaci SŽ, která případný transport válečného materialu. Nebo jedině, ze to dělají kvůli tomu, aby zde rusák po invazi nic nepřepravil, pak by bylo možné zahrnou (ne)činnost SŽ do výdajů na obranu- 3% HDP # jižbrzy.
Asi tak. Za druhé světové války Němci rozervávali pražce pomocí zařízení kterému se říkalo Shienenwolf. SŽ žádné takové zařízení ani nepotřebuje. Ta nechá pražce jednoduše přehnít .
https://www.youtube.com/watch?v=GsCmO9IhrAs
Brečím smíchy.🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
No a kdyby náhodou to hnití postupovalo moc pomalu pomůže….??? Jó nálet. To je prevít! Ten vám rozbije drážku! 🙂
Konzervace. Nóó, zní to sice vznešeně, ale.. Co že je to vlastně ta konzervace? Jo, aha. To je, kdýýýýž se koleje snesou a zůstane drážní těleso (které se třeba ještě zakonzervuje asfaltem nebo alespoň jiným vhodným povrchem do podoby cyklostezky). To je konzervace. Nóóóó a kdyby se nááááhodou jééédnou přišlo na to, že ta trať je potřeba tak se prý zase ty koleje položí. Cha cha, zlatý voči. Tomu nemůže nikdo věřit. Tomu nevěřím totiž ani já a to jsem podle některých naivní člověk.
Konzervace je od slova konzerva – jako že z kolejí budou konzervy. A z konzerv už koleje nikdo dělat nebude.
Ekologická sabotáž železnice, žádné emise z demoličních strojů, využití přírody. Pomocích složitých výpočtů optimalizací a hledání konsenzu byl odborníky stanoven poločas rozpadu přesně do té doby, než to bude mít někdo zájem provozovat.
Zrovna Doupovská dráha má i strategický a vojenský význam, jelikož Kadaňský Rohozec se nachází na hranici vojenského prostoru Hradiště a je zde možné provádět nakládku a vykládku vojenské techniky.
Armáda se jistě vyjádří jestli má pro ni trať strategický význam.
Měla by význam. Okolo naší chaty, jezdí pravidelně, po tankovce tanky a další vojenská technika. A to je směr Podbořany, kde mají i nájezdy na vlaky(vagóny) . Druhá možnost je napojení na trať u Pětipes, kde je vlečka směr Radonice a Kadaňský Rohozec. Tam už jsem bohužel dlouho vlak neviděl….
Armáda udržuje i agonii tratě Heřmanův Městec – Chrudim. Že prý kdyby byla válka a nepřítel vyřadil z provozu trať Přelouč – Heřmanův Městec, tak by vojáci zařídili urychlenou opravu tratě do Chrudimi.
Nevím, nejsem voják, ale když by někdo zvládl poškodit trať z Přelouče, jistě by zvládl poškodit i trať do Chrudimi, nebo rovnou i ty sklady paliv, o něž se jedná.
Trat do Chrudimi neni treba poskozovat. Ta uz je poskozena dost.
Po té, co by jí armáda dala opravit 😉
Přesně tak, můžu sice napřímo bombardovat sklady, ale já si radši nejdřív trefím lokálku, aby ženisté ukázali, že v Chrudimi nejsou jen loutky. Otázka k zamyšlení – kdyby teď nějací agenti vyhodili do vzduchu lokálku z Přelouče, probudila by se konečně armáda nebo by prostě počkala, až to opraví SŽ a Chládek s Tintěrou? A do třetice, když už teda budu plýtvat munici na koleje, tak se kouknu do mapy a zjistím, že se tratě sbíhají v Heřmaňáku, jeden nálet na tamní nádraží a obě tratě jsou vyřazené.
Tak ono se chystalo konzervovat jen úsek Krásný Dvůr – Kaštice, takže by to armádě nebránilo.
Most přes Ohři v Kadani vyžaduje opravu, která se neustále odkládá. Těžké nákladní vlaky po něm nyní nemohou jezdit. Cesta přes Kaštice a Vilémov u Kadaně je nyní jediná možná.
Takže radši budeme udržovat zbytný úsek trati Kaštice-Vilémov než opravit most přes Ohři.
Zkušenosti z válečného provozu na Ukrajině jasně hovoří ve prospěch nutnosti mít dostatek sjízdných záložních tras. Železniční infrastruktura je pravidelně terčem nepřátelských útoků, což vede k nutnosti často provádět odklony vlaků po jiných tratích.
SŽ jde jen o úsek z Kaštic do Krásného Dvora, kde těch vlaků jezdilo teď o něco méně než stanovil Kolozvratníkův zvrhlý výnos, dál do Vilémova u Kadaně se běžně jezdí
A to se vyplati…rusit stredni usek trati a nechavat jen cancour na jednu stranu.
Fakt problem ceske zeleznice neni par neprilis udrzovanych lokalek, ale spis stavebni prace na koridorech a koncepce hlvnivh trati a jejich rozvoje.
To ví spousta lidí
Ale šotouš to nikdy nepochopí…
Možná je výhodnější platit dražší kartelové přejezdy AŽD a dalším, než zachraňovat tratě. A pan Svoboda ze SŽ se pak přijde rád pobavit na opulentní vánoční mejdan v Tetčicích za miliony korun.
Další miliony jsou do hudebního festivalu Švestka Fest, další miliony do Playboye, další miliony do jiných zajímavých „aktivit“ koček kolem Playboye a zaměstnancům se řekne, že se musí šetřit, že není na zvednutí platů atd. Majitelé AŽD by se měli probudit a začít kontrolovat, co se děje v jejich firmě.
Playboy už v ČR neexistuje.
https://www.playboy.cz/casting-hledame-playmate-je-zpet-vitezku-ceka-foceni-v-parizi-a-mnohem-vic-455265
když se najde dostatečně bohatý slizoun, tak může existovat:)
Mám námět na dramatický film o jedné nejmenované české firmě: Majitelé netuší o mnohdy histerických záchvatech pana Boha na poradách, o rozhodnutích, která si odporují a lidé se je obávají.plnit, rozhádaných týmech bojujících proti sobě, sekretářkách, které mají často na krajíčku. Toxická atmosféra, v níž se některé nestandardní kroky lehce majitelům ztratí z dohledu.
„Vnímáme železnici jako páteř regionální dopravy“ a proto na zmíněných tratích objednávají šukafón o víkendech v turistické sezóně 😁
Zrovna ta Doupovská dráha patří mezi nejméně využívané. Takže kraj vyhodí více peněz za vození vzduchu, aby další státní organizace vyhazovala peníze za údržbu tratě 🤦
„, aby další státní organizace vyhazovala peníze za údržbu tratě “
Zapomněl jste ještě dodat, že ty peníze by ona organizace vyhazovala svojí vlastní vinou, protože na znovuobnovení tratě do provozuschopného stavu bude potřeba peněz více než by bylo potřeba za ty roky na průběžnou údržbu a kdyby se udržovalo nemohla by se trať dostat do stavu kdy je nesjízdná. A kdo za to může? Kraj? To sotva.
páteř dopravy může být i turistická doprava, co na tom je špatně? Bavím se o principu, nikoliv o konkrétím případu.
Který ze sedmi divů světa je v ústeckém kraji?
Ze sedmi divů žádný, ale …Co takhle různé památky týkající se důlní činnosti na našem území? A právě v okolí Krupky je takových míst opravdu spousta. Pokud Vám na spočítání sedmi divů světa stačí dvě ruce s deseti prsty v tomto případě Vám stačit nebudou. Když se podíváme kousek dál dala by se zmínit památka UNESCO Mědník (Měděnec) stejně jako obec Kovářská (železárna,vápenka). Všechno na území ústeckého kraje a všechna místa ležící při železniční trati. Pro někoho jsou víc takovéhle památky a nemusí za nimi cestovat světa kraj. Jen je třeba si uvědimit, že třeba do té Kovářské byste se… Číst vice »
A co takhle tyhle památky navštívit autobusem, který o víkendu jezdí min. ve dvouhodinovém taktu? Mnohdy navazující na páteřní vlakové linky.
S tím dvouhodinovým intervalem o víkendu bych byl i v Ústeckém kraji raději hodně opatrný, ale jinak je samozřejmě pravda, že lokálky pro návštěvu těch atraktivit dnes už úplně nezbytné nejsou – je to spíš zpestření lákavé zejména pro děti, které už často ani vlaky aktivně neznají. A jde také o turistiku a cykloturistiku, pro něž jsou vlaky obvykle příjemnější (pohodlnější) či i jen vůbec použitelné.
Cizi hrichy mne nelakaji, ze…
Autobusem turista nejezdí, to nevíte? Kdyby si cestou, která trvá 30 minut, potřeboval odskočit, tak nemá kam, navíc se tam nedají otevřít okénka a kdo by lezl s dětmi do autobusu?
Ale jinak máte samozřejmě pravdu.
Ale takové památky vám nedokáží přilákat tolik turistů aby byl potřeba vlak.
Nevím jak jinde, ale v ÚK tvoří turistické vlakové linky doplněk páteřním autobusovým linkám.
Krtaj odmítnout může, ale poslední slovo má SŽ.
Poslední slovo má DÚ. A pak asi ještě soudy.
Soudy tisknou peníze?
„Správa železnic se nicméně na provedení prací potřebných k návratu vlaků i na úsek z Telnice do Krupky připravuje. Na opravu úseku Telnice – Krupka město chystáme podklady pro zadávací řízení,“ řekl Gavenda.
Podle něj by práce mohly při příznivém vývoji skončit během třetího čtvrtletí. „Náklady se předpokládají ve výši přibližně 50 milionů korun,“ dodal Gavenda.“
Telnice – Krupka už jezdí druhým rokem. Máte zastaralé informace.
Teď na to koukám, ale. Jezdí se z Telnice do Krupka-město a nikoliv do Krupka . Krupka je až na tom dodnes neobnoveném úseku do Oldřichova 😉
Tak, ale teď mi vysvětlete jednu věc. Někdo nacpe peníze do obnovy trati aby jí krátce po tom zakonzervoval? Jak to bylo? „Tož ste normální, pobóchanci? „
To, co je obnovené, nikdo (tedy ani SŽ) rušit nechce, jen nechce už obnovit další dosud neobnovenou část, ačkoli se tomu původně už příliš intenzivně nebránila.
Jeden vláček za 1,2 dne. To je efektivita. Fakt kvůli tomu udržovat trať? Mám nápad, ať si ji kraj koupí a nese veškeré náklady, včetně např. údržby svršku, až bude třeba, ne jen běžný provoz. Bude ochoten? Těžko.
A proč by to měl kraj kupovat a udržovat, když od toho má stát SŽ?
Ze stejného důvodu jako když kraj udržuje silnice II.a III. třídy.
Provozování silnice zvládně Franta a Pepa s lopatou, provozování dráhy je dle legislativy trochu složitější.
Klidně ať si ten kraj údržbu a zajištění provozu objedná u SŽ nebo u někoho, kdo to umí, ale ať si to platí ze svého rozpočtu. Takhle kraj řekne my chceme, státe zaplať to. Z cizího krev neteče…
Kraj chce jen to, aby i SŽ dodržovala platné zákony a zajišťovala provozuschopnost trati, na které kraj chce objednat dopravu, jak je ze zákona povinností SŽ.
Tu trať nikdo nezrušil, jen na ní Šulcovo vedení kraje hloupě přestalo objednávat osobní dopravu v době, kdy tam lidé jezdili i ve všední dny, a ti proto byli donuceni přejít na jiné druhy dopravy. Kolik finančních prostředků na „údržbu“ té nepojížděné trati mezitím SŽ(DC) vykázala, ačkoli ji přitom nechala dojíz do nesjízdného stavu, ta by měly zjistit orgány k tomu kompetentní.
Tak Šulc chtěl po tělese trati dálniční přivaděč…..proto tam neobjednával dopravu
Podle platné legislativy firma SŽ jako státní podnik má dosahovat zisku z podnikání se státním majetkem.
Což neplní, navzdory více než celkově bilionu dotací/daňových úlev.
Čili problém je, že SŽ své služby dopravcům prodává se slevou v průměru 96 až 97%. Zbytek jí dorovnávaly dotace, na které si v minulosti stát půjčoval. Což skončilo, neboť většinu těchto dotací schlamstly nádražní monopolní dodavatelé a hrstka zbytečných nádražáků, kteří se zuby nehty brání, aby se začali živit něčím poctivým., namísto tunelování dotací na státní dluh
… a protože na to tehdejší varianta SŽ kašlala, tak tu trať obnovily okolní obce v údolí Desné.
Převzetí provozování tratí v údolí Desné je z doby, kdy SŽ ještě nebyla, a je názornou ukázkou nepodpory železniční dopravy ze strany MD.
Protože kraj nemá se státem nic společného. Seznamte se aspoň s fungováním institucí v čechii,než začnete někdo něco psát.
Jenom ty lidi, že ano… Ale proč by ty instituce nemohly raději soupeřit a ničit, než spolupracovat a něco vytvářet.
A bude SZ ochotná dát jí prachy co brala roky na údržbu a nedělala vůbec nic? Těžko co…
To ani není možné. Zavřeli by jak dárce,tak příjemce.
Opravovat nadrazi z 50.let za 2,5 mld umime. Ale ucinit sjizdnym usek, kde je poptavana doprava, to ne, jsme sprava nadraznich budov, nikoliv zeleznic
Zdravi vas Manekyn
A cyklostezek.
Zrovna cyklostezka mezi Loktem a Horním Slavkovem je ukázka vyhazování peněz SŽ. Karlovarský kraj ani dotčená města se na tom finančně nepodílí. Žil jsem v domnění, že konzervace má za cíl ušetřit finanční prostředky za zbytečnou údržbu tratí, o které není zájem. Ale tam SŽ vesele rozhazuje peníze za věci, které vůbec nesouvisí s předmětem její činnosti.
V případě, pokud by se mělo někdy v Horním Slavkově těžit lithium, vzniká problém v podobě chybějící přístupové cesty po kolejích.
Kde to můžu podepsat?
Dívám se na mapu a vidím koleje vedoucí do Horního Slavkova… Vy máte jinou?
Ano, koleje tam vedou od Krásného Jezu. Nicméně přeprava lithia přes Krásný Jez je problematická z důvodu nedostatečné kapacity stanice Krásný Jez pro manipulaci s nákladními vozy. Je to dáno umístěním stanice mezi řekou a prudkým svahem, takže stanici není kam rozšiřovat o další koleje. Další problém je hustá příměstská osobní doprava v úseku Karlovy Vary – Bečov nad Teplou, takže provézt tímto úsekem vlak navíc je poměrně obtížné.
Výsledkem tedy může být přeprava vytěžené suroviny výhradně nákladními auty po silnici se všemi negativními důsledky.
Já bych s úvahami na téma nedostatečná kapacita žst Krásný Jez počkal, až jestli někdo přijde s tím, že to „české lithium“ skutečně chce těžit, protože už ví, jak ho z té slídy dostat a zároveň se s náklady vejít do tržní ceny. Zatím je to všechno dost daleko od realizace.
Ale tak to samozřejmě nevíme, jestli se tam bude opravdu těžit. Nicméně protože se tento scénář vyloučit nedá, tak je zcela legitimní diskutovat o jeho případných dopadech.
Řekl bych, že největším zadrhelem v trase lithia přes KV dolní nádraží je úsek od řeky na horní nádraží. Trasa přes Loket je mnohem kratší ke kapacitní elektrifikované stanici Nové Sedlo
Myslíte to trať s dvěma úvratěmi, delší ale zato s většími krpály cestou do KV? Fakt terno.
Ano, myslím funkční, nedávno opravenou trať… Kolik nákladních vlaků tam bude jezdit?
Dívám se na jízdní řád a vidím nejbližší vlak v sobotu v 9:00.
Případní těžaři tedy asi dostanou povinnost vozit vytěženou rudu na opačnou stranu, kam nevedou koleje.
Na „opačnou stranu“ právě koleje vedou. Minimálně využívané=pro nákladní vlaky vhodné.
Těch 2,5 mld Kč jsou z jiného chlívečku.
Berte to tak, že po době, kdy budovy vlastnilo ČD a to se o ně nestaralo, tak teď SŽ dostalo politický úkol je zkulturnit.
Hlavne toho Kladna je skoda. A to planuji likvidaci casti Liberce
Jo, i tohle je zkulturnění. Nebo si myslíte, že SŽ má provozovat zříceniny?
Předpokládám, že Krásný Dvůr už ani obec nechtěla.
Bez toho, ze utrati na obnovu nádražnich budov víc než ministerstvo kultury za památky by tam nějak neinvestovali…
To je typická SŽ 😀
Fakt se 300 jízd šukafonu ročně dá schovat pod výraz „poptávaná doprava“?
Tolik aut projede po souběžné okresce denně.
My máme prostě ten problém, že máme málo peněz a místo toho, abychom je efektivně používali tam, kde přinesou největší užitek (na kvalitních páteřních tratích, kde se denně sveze stejný počet cestujících, jako do Krásného Dvora za rok), tak je rozfrcáme všude možně a pak se divíme, že nám dobře nefunguje nic.