Miliardová zakázka na autobusy. V Ústeckém kraji vyhrály Iveco a Scania
Iveco Crossway. Foto: Iveco
Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) vybrala první dodavatele nových autobusů. Po dvou neúspěšných pokusech o veřejnou soutěž se krajská firma rozhodla
Takže budou jezdit i na Podbořansku ?
Pro ústecko týká se to i Žatecka a Podbořanska ?
Víte někdo jaké jsou provozní zkušenosti s vybranými vozy Scania Citywide LE?
To asi neví nikdo, scanie(iu?) mají nové od prázdnin někde na ostravsku, ale cng, byly na dnech nato
Scanie Citywide LE CNG provozuje 3CSAD – CSAD Havirov od roku 2017 na regionalnich linkach…
za ten rok se to nepozná, ale v praze jezdí taky a mně by zajímalo, kdo je vyrábí a jestli jsou kastle kompletně z nerezu, třeba volva vyrobená v německu mají uplně jiné rámy i opláštění jak z polska-jiná hmotnost.
Vozy Scania Citywide si dle dostupných informací převzali první čeští zákazníci až v roce 2018 (Arriva Morava, 3 čsad, Bors Břeclav, POHL Kladno). Dle firemního magazínu Scania je dlouhodobě nejvěrnějším zákazníkem českého zastoupení společnosti Scania břeclavský Bors. První (od roku 2009) provozovali příměstské autobusy Scania Interlink. Nyní nové autobusy Citywide LF CNG. Tam mají se Scanií na poli autobusů (mimo dálkové autobusy)asi největší zkušenosti. Ale jaké to nevím. Autobusy Citywide LE 15 metrů pro Arriva Morava a autobus Citywide Suburban LE pro Pohl Kladno byly dle různých článků vyrobeny ve Finsku. Dvanáctimetrové plně nízkopodlažní LF stejného dopravce pro MHD Český… Číst vice »
Dopadlo to podle mě docela dobře, Iveco vyrábí v Česku, tak bude přínos pro domácí ekonomiku. A těší mě, že zakázku nezískali pšonci.
a ještě zliner
Je možné, že autobusy Scania pro Ústecký kraj budou z Polska. Část vozů Scania Citywide se dělá ve Finsku a část (pravděpodobně větší) v Polsku. Nevím, ale podl ejakého klíče je výroba rozdělena mezi jednotlivé závody. Scania.
Zjistil jsem, že ve Finském Lahti se vyrábějí hlavně dálkové autobusy Scania. řada Scania Citywide se dělá převážně ve Slupsku. Protože kapacita výrobního závodu nestačí poptávce (a závod ještě nebyl rozšířen) dělá se naftových autobusů Citywide ve Finsku. Hybridní a CNG vozy jsou pouze z Polska.
oprava: …dělá se část naftových autobusů Citywide v Polsku. Hybridní a…
Nedělá se něco v turecku?
Tam si nechávají němci vyrábět Mercedesi a Setry, jestli se nepletu…
Ty autobusy mají jistě schválené autonomní řízení. Pokud ne, chce to vypsat výběrko na jejich obsluhu. Jinak budou tak maximálně stát. Probíhající fraška v Ústeckém kraji je toho důkazem. Aspoň se mohou cestující připravit na to co je čeká po roce 2019 i na kolejích. 🤔
„Aspoň se mohou cestující připravit na to co je čeká po roce 2019 i na kolejích“
Co je podle věrozvěstů Jediné Správné Všeobjímající Matky Dráhy čeká v roce 2019 na kolejích?
Už mlčím už mlčím. Proti nejtěžší váze působící na železnici nemám šanci. 😛
>Objemem jde o největší zakázku na autobusy v Česku za posledních několik let.
Jak to? Třeba Praha – 300 standardů, 150 kloubů…
Díky za upozornění, já myslel příměstské, ale opravil jsem to.
Když to nejde v soutěži tak to dáme bez uveřejnění protože my strana a vláda to dáme. Kdo je víc. Ještě nedávno vše musí jít soutěži protože a ejhle jde to i když jsou to peníze takového rozsahu.. Protože my komunisti můžeme vše. Jsme ve srabu neumíme vypsat ani zakázku tak je pěkně ochčijene tak jako po Česku.
Škoda, že jste takhle nelamentoval i třeba v případě zakázky na MHD Česká Lípa. Tam to bylo vše v cajku, že?:-)
Co je tam v nepořádku UOHS nic neshledal. A já nemám jedinou indicií že rozhoduje špatně nebo ano? Přihlásil se jeden uchazeč a vyhrál. Bohužel spousta lidí naběhlo na tanec opozičních politiků kteří se potřebovali dostat k moci.
Samozřejmě, proč by na tom ÚOHS něco shledal, když Rafaj jel s Vařilem a Peltou na Ajax a BusLine má 100% úspěšnost u ÚOHS. Soutěž naprosto čistá, transparentní kritéria jako seznam zaměstnanců, prostě ráj na zemi. Ranincovi se Žatečkou by měli předat nějakou cenu za nejčistější zakázku. Doufám, že ji předá osobně pan Vařil.
Promiň, ale kraj potřrbuje své vozy opravdu nutně. Nemůže si dovolit čekat. Navíc zde jde o to zvýšit kvalitu cestování. Hele my tu jednotný doklad máme tak nevidim důvod proč by nemohl kraj vybírat dle kvality 🙂 tady fakt na to není čas a myslim že zrovna tady kraj jedná správně. Nejsem zastánce komunistů a vyloženě je nesnášim, ale tohle se mi líbí. Je klid od všemožmých prodlev kvůli administrativě. (viz zakázka na parciály pro DPMUL)