Ústecký kraj má další stopku na nákup autobusů, nesmí koupit vozy od Zlineru
Nové autobusy Scania Citywide pro Dopravní společnost Ústeckého kraje. Foto: Doprava Ústeckého kraje
Spor o nákup autobusů trvá už téměř dva roky. Poslední verdikt soudu pro krajského dopravce znamená nutnost si dál pronajímat autobusy namísto jejich koupě.
Všichni víme, že tato šakárna má jednoho jmenovatele napojeného jak na SOR, tak na ÚOHS. V Praze mohou nakoupit Solarisi, v Hradci Iveca a nikomu to nevadí, v Ústeckém kraji a Libereckém (viz. nejnovější výběrko dopravce pro MHD Jablonec) toto nelze, pokud není po jejich, nebo na tom nevydělají miliony. Dalším jednoznačným chováním této nenápadné skupiny je napadnutí výběrového zařízení na pronájem autobusů pro Ústecký kraj …. Zde nejde o to, jestli někdo dělá něco špatně, nelegálně nebo správně, ale o vliv a výdělek úplně někoho jiného
Osobně bych toho, kdo tyto zdržovací a tím pádem prodražující záležitosti dál na vrub toho, kdo dává tyto odkladné návrhy. Ať to celé zaplatí. Taktéž postupují firmy, které mnohdy ani nejsou vůbec ve výběrových řízeních účastníky.
Rozklad veřejné dopravy v podání ÚOHS v přímém přenosu. Podobně jako trolejbusy v Brně…
Chcete vozidla – nevysoutěžíte je, alespoň jeden výrobce se odvolá. Chcete dopravce – nevysoutěžíte je, alespoň jeden dopravce se odvolá. Chete, aby alespoň něco jezdilo – brzy s tímto přístupem nebude mít co…
Bude vůle to nějak v blízké době změnit?
Ponese za to někdy někdo odpovědnost?
Nebo vše skončí zameteno pod koberec spolu s Rafajem a bude se dělat, že je přece všechno v pořádku?
Podle mně by měli oslovit výrobce mimo evropskou unii, třeba na Ukrajně či v Turecku, ti by nabídli nejnižší cenu a SOR by se mohl jít vycpat.
To by nepomohlo. V Brně si Škodovka stěžuje, že měli SOR vyloučit kvůli mimořádně nízké nabídkové ceně.
MH: Nutí někdo objednatele objednávat dopravní obslužnost? Nikoliv, i když je to v těchto zemích standardem.
Mimochodem pokud budou objednatelé soutěžit dopravce tři až čtyři roky dopředu, tak bude dostatečně dlouhá doba, aby se vypořádali odvolání a stihli vyrobit nové autobusy, vlaky, apod.
Spíš 4-5, tři jsou v současných podmínkách jednoznačně málo.
Naštěstí legislativa pojem základní dopravní obslužnosti zná, takže tak jako tak, být to musí.
Především se ukazuje, jakou pitomostí je postup podle současného systému: objednatel dopravních prostředků by měl být odpovědný za to, co objednal, měl by umět věrohodně doložit, proč objednal právě to, co objednal, a žádný zhrzený dodavatel by mu do toho neměl mít právo „kecat“ – a pokud by ta objednávaná vozidla byla hrazena z veřejných prostředků, pak by příslušný kontrolní orgán s právem kontroly právě jejich použití (v rámci kraje tedy krajský) měl mít povinnost až následně zkontrolovat účelnost a správnost jejich vynaložení, kdyby o to někdo případně požádal, a podle výsledků kontroly uložit vyvození důsledků (včetně osobní odpovědnosti viníků… Číst vice »
To Vás ti dopravci snad platí, že tohle říkáte. Podle mě úplně nejideálnější by byl ideální jeden rok, poptat, vybrat, dodat a ideálně plnit, tak jak tomu teď alespoň deset let.