Ústecký kraj má další důkaz o drahotě svého dopravce. AKV budou na Vejprtsku jezdit o 30 % levněji
Autobus Iveco Crossway společnosti Autobusy Karlovy Vary. Foto: AKV
Dopravce nasadí do Krušných hor nové autobusy.
Dopravce nasadí do Krušných hor nové autobusy.
A to je jeden z důvodů, proč je naprostý nesmysl, aby stát (obec, kraj, to je jedno) zakládal subjekt na něco, co dokáže udělat komerční sektor. Komerční sektor bude vždy efektivnější. Pracuje totiž s vlastními penězi a to zaměstnanci kraje ne. Navíc, vysoutěží si nějaké linky a je na něm, jak si zajistí lidi a autobusy. Rozhodně však nemusí vypisovat na jejich nákup veřejnou zakázku, kterou mu může kdokoliv blokovat.
Tudy ne, soudruzi. Vracíme se do období reálného socialismu.
A co se týká odkazované smlouvy zde s cenou 46…, jedná se o subdodávku Arrivy. Takže rozhodně není fér udávat cenu, kterou pod pohružkou případné výpovědi navýšila evidentně sama Arriva.
Vážený pane Sůra, nelíbí se mi, jak neobjektivně informujete o DSÚK. Hajíte snad zájmy privátních firem? DSÚK přitom nemůže za to, že ji i po urgencích k odkupu pronajímatel vozů nepřistoupil na pro dopravce výhodnější podmínky. Je zcela evidentní, že zde dochází ke střetu zájmů holdingu ICOM, který draze pronajme autobusy a dokonce je tak drzý, že si podá nabídku na oblast Teplicko s dumpigovou cenou, jak je možné, že takovou cenu pro tuto oblast bylo možné nabídnout? DSÚK přeci nemůže přes veškerou evidentní snahu cenu snížit protože platí předražený pronájem a konkurence neumožní nákup, nebo dokonce odkup stávajících vozů.… Číst vice »
Ač nerad, tak Vám budu oponovat. Ne v tom, že jsou dnes zaměstnanci v DSÚK více spokojeni, než u soukromníka. To je samozřejmě fajn. Ale problém je, že kraj nenašel možnost jak přidat mrzké 2-3 Kč/km Buslinu a spol., a proto založil DSÚK, kde sliboval, že to bude pro kraj to nejlevnější, co může být. To, že nemají vozy, že může být problém s jejím získáním si jaxi nespočítali. Tak teď bohužel musí čelit oprávněné kritice za rozhazování veřejných peněz. Já skutečně DSÚK fandím, doufám, že se problém s vozy už konečně vyřeší, a přeji mu úspěch, i když to… Číst vice »
Jaké draze? Jaká dumpingová cena? Co je to za blbost? Prostě dokáže hospodařit efektivněji a tím nabídnout nižší cenu. Miliardář se nestane miliardářem tak, že bude nabízet cenu, při které nevydělá a rozhodně ne tak, že by „schovával náklady“. A pronájem autobusů? A co? Kdybyste je vlastnil Vy, tak byste byl „hodný“ podnikatel, který by na jejich pronájmu nechtěl vydělat? Proberte se, je vidět, že o fungování ekonomiky nevíte zhola nic.
Je vidět, že jste se vůbec nezamyslel na tím co výše píšu. Celá ta Vaše „údajná ekonomika“ je pouze jedna velká spekulace…. Náklady se v privátu samozdřejmě schovat dají… Nemá smysl více rozvádět.
Tak to opravdu chci slyšet příklad. Rozveďte prosím.
Hospodarej natolik efektivne ze kdyz autobusu praskne klinak tak ten autobus dva dny nejezdi protoze cekaj az prijde nahradni dil… a protoze jejich „nahradni vozidlo“ jezdi normalne den co den linku, tak proste spoj kde ma jezdit autobus s prasklym klinakem nejede protoze na to nemaj vuz… skvely hospodareni…
Slovy Felixe Holzmanna:
Sice to dĚlají levněji, ale zase na tom tolik nevydělají.
Možná je to zřejme tak se kdyztak omlouvám za hloupý dotaz, nejsem odborník, ale jde o brutto nebo netto smlouvu? Pokud brutto, přijde mi ta cena dost na hraně co se udržitelnosti týče, pokud by dopravce neměl dodatečne příjmy z jízdného…
Pokud neznáte oběhy, tak nemůžete soudit cenu.
Tato cena při dnešní cenách autobusů, nafty a platech řidičů dlouhodobě neudržitelná a moc za to nedám, že se příští rok bude hledat dopravce jiný.
Pokud neznáte oběhy, tak nemůžete soudit cenu. Navíc ve smlouvě bude určitě napsáno, že cena se bude měnit při zvýšení zaručené mzdy, inflaci, změně PHM, atd.
Pokial su drahsi, nez mesto cakalo, este by som nejasal. Nitra sutaz opakovala raz a Trnava dokonca dvakrat, potom co ich kriteria boli konfrontovane s trhovou realitou. Zvlast trnavsky richtar si zjavne myslel, ze MHD je neviemaka ryza, za ktoru by mal este dopravca platit mestu…
Je to taky v tom, že soukromý dopravce má větší prostor pro „kreativní výklad zákoníku práce a jeho uplatňování v praxi“, než krajský podnik, kde musí vše lícovat. Tím nechci nic naznačovat, ani nijak plédovat za „státní“ firmy – pokud něco může dělat soukromá firma , je to obecně vždy lepší.
Zaměstnanci jsou taky lidé…
Co jsem slyšel, tak AKV se na platech nikdy moc nepředalo.
No vidíte, a to je pro řidiče stanovena vyšší minimální mzda než v jiných oborech. Každopádně vždycky můžou jít jinam za lepším, je to jejich nepopiratelné právo.
Při současných cenách nafty mi to přijde jako podnákladová cena.Ani při slušných tržbách,které se stejně odvádí kraji si nedovedu představit,kde vezmou na platy řidičů,na údržbu vozidel a podobně…
Toto je cena, která byla běžná tak možná před 5-ti lety ještě před povinným nařízeným navyšování mezd řidičů a před současnou skokovou inflací v téměř všech oblastech. Buď mají dohodnut zase nákup levných čínských busů, jako jejich sestra ze Vsetína před pár lety, nebo nabídku zpracovával nějaký diletant. Rád si přečtu v protokolu z hodnocení nabídek, jak se komise vypořádala s tím, že by měla zhodnotit, že nejde o mimořádně nízkou nabídkovou cenu.
Nepřidal jste si k cenám nafty jednu nulu? Pak by to skutečně nevycházelo.
Za velmi podobné ceny se teď upsali JM kraji dva dopravci, ČSAD Tišnov a BDS-BUS. A nemyslím si, že by to chtěli za rok položit
Tři. Ještě ČSAD Hodonín.
Cena 32,68 Kč za kilometr klimatizovaných autobusem je hodně slušná. Pro srovnání, za kolikanásobek této částky jezdí čtyřicetiletý motoráček na trati 137 do Vejprt?
Tak určitě za víc, ale Regiosprinter je dvacetiletý, ne čtyřicetiletý, a také má zhruba dvojnásobnou obsaditelnost než autobus. Navíc je to pokud vím vozidlo které je v pracovní dny potřeba na jinou linku a o víkendu se využije. Na nízký zájem cestujících si objednatel myslím stěžovat nemůže, k dojíždění z Vejprt ta linka samozřejmě určená není.
Jak už jsem řekl, mám obavu, že ta cena je příliš nízká a že dojde k podobným problémům jako kdysi s BusLine, tzn. vynechávání spojů či nevyplácení mezd řidičům.
Co se týče vlaků do Vejprt, myslím si, že vůbec nemá smysl se o těchto rozdílech bavit, protože vlak tudy jezdí pouze v turistickém režimu. Ale jinak Ústecký kraj platí společnosti DLB 126,38 Kč/km, přičemž do této ceny se promítly požadavky navíc, jako je klimatizace, nízkopodlažnost nebo průvodčí na všech vlacích.
Jinak vzhledem k tomu, že provoz přes Vejprty je mezistátní (vlaky jezdí až do Cranzahlu), tak za normálních okolností (pokud není omezen pohyb přes hranice) část nákladů platí i německá strana.
Kvůli koronaviru byl teď provoz přerušen, o termínu obnovení provozu se nyní jedná.
Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) měla podle představ minulého vedení hejtmanství zajišťovat většinu autobusové dopravy v kraji. To současné chce ale krajskou firmu používat pouze jako zálohu, aby se neopakovala situace, kdy jeden dominantní dopravce ochromí provoz autobusových linek.
Zdroj: https://mostecky.denik.cz/zpravy_region/dsuk-dopravce-autobusy-20210511.html
A ja jsem myslel, ze ten jednotny dopravce mel byt levnejsi a spolehlivejsi nez ty ruzne soubory. Jsem zvedav, kolikrat se jeste v tom usteckem kraji bude prechazet na jednoho a pak zase od jednoho dopravce.
Jsem zvědavý, zda za tak nízkou cenu se podaří provoz vyjezdit. Jsem skeptik, ale třeba budu muset časem změnit názor.
Tzv. vydírání autobusovými dopravci je neschopnost krajů vypsat výběrové řízení na několik oblastí. Například v Jihočeském kraji se soutěží podle bývalých okresů, tedy sedm souborů, kdežto zrovna na ústecku byla snaha to řešit jedním globálním dopravcem. Tím že vznikne několik provozních souborů dostanou šanci i střední dopravci, kteří mají třeba 20 autobusů a ne jen firmy čítající sto a více vozidel.
Ústecký kraj měl smlouvy na x oblastí, v tom problém opravdu nebyl.
ale hoši z BusLine, pokud se nemýlím, hezky zauradovali. a jestli se nemýlím, tak ale ty jejich busy si od nich najímají furt, takze jsou jistě vysmati pořád.