Ústecký kraj hledá dopravce pro další tratě včetně spojení do Liberce. Chce lepší vlaky i nová spojení
Jednotka Pesa RegioShark na lince L2 mezi Děčínem a Libercem na libereckém nádraží. Foto: Jan Sůra
Ústecký kraj zahájil další poptávkové řízení, kterým chce vybrat dopravce pro provoz na velké části neelektrifikovaných tratích v Ústeckém a
Teď nabídnou ČD cenu 10 kč za kilometr
Nějak mi ve výčtu spojení chybí linka Lovosice – Litoměřice horní nádraží. Nebo je to obsaženo v U 11?
Samozřejmě je …
právě že vůbec není
Přijde mi nelogické rozdělovat osobní vlaky a rychlíky mezi různé dopravce, dokud se nedá jet na jednu jízdenku všemi dopravci. Krásný příklad je jízdenka na léto od ČD. Když chcete jet na tuto jízdenku z Mostu do Plzně, tak nemůžete jet přímým rychlikem, který tuto trasu ujede za 3 hodiny, které provozuje GW Těšín, ale musíte jet o 90 minut delší cestou s přestupem v Chebu.
čtvrtit takto malý kraj mi přijde zcestné. Rozdělil bych maximálně elektrickou a dieslovou trakci
Hlavně bude protismyslné, když na jedné stejné trati budou zase provozovat různé druhy vlaků dva různí dopravci (jako je tomu už teď na Plzeňsku) …
bohužel toto u nás nikoho netrápí a je potřeba lidi z vlaků vyhnat.. konec výhodných celodenních či skupinových víkendových jízdenek, protože ty budou ztrácet smysl (platí pouze pro čd), takže zůstanou jen krajské varianty pro vyvolené a pro mimokrajské cestování nepoužitelné..
No jo, nebudou tam platit ty správné průkazky, „jenom“ integrovaný tarifní systém DÚK (platný i v autobusech atd.).
P.S. Než začne flašinet o jednotném státním tarifu: bohužel, u nás to očividně jinak než jako „důkaz průserem“ nejde – ministerstvo doposud dělalo dlouhé roky všechno pro ochranu ČD bojkotováním jeho přípravy (nicneděláním).
Prostě se to mělo zase nabagrovat na bianko šek Českým drahám, že.
Proč „jenom“ krajský tarif síťových jízdenek? Všechny krajské 24 hodinové jízdenky jsou mnohem levnější jak ČD a platí u všech dopravců, čili i v autobusech. Příklad ODIS – 200 Kč – o víkendu platí pro 2 osoby a 3 děti, ČD ale 209 Kč jen pro 1 osobu, víkendová až 279 Kč s mnohem menším polem půsovbnosti. Podobně IDS JMK – jsou v něm zaintegrovány téměř všechny rychlíky a rozsah mnohem větší než ČD – ta je ještě levnější jak ODIS – jen 190 Kč, ČD stejně drahé jak v MS kraji. Obdobně výhodné jsou i PID (160), IREDO (160),… Číst vice »
Kdy že má začít jezdit nový dopravce
Od příštího prosince,píše se v článku :-))
Nevšiml jsem si….díky
Ta nová linka U52 je něco systémového, nebo půjde jen o nějaké posilové nebo okrajové vlaky? Asi to není myšleno přes Most, tam už je to rozdané mezi ČD a asi RJ, a zase přes Lovosice to z velké části kopíruje trasu U11 v tom samém balíčku.
Pokud vím, tak ÚK chce zřídit přímé vlaky relace Ústí nad Labem – Louny přes Lovosice a Libochovice (po rekonstrukci libochovické trati), ale do toho ten Žatec příliš nezapadá …
Proč do toho Žatec nezapadá?Žatec bude mít přímé spojení se svým bývalým okresním městem,navíc vlaky budou projíždět centrem Loun(zastávky Louny střed a Louny město),což využijí cestující z obou stran linky.
Protože jezdit ze Žatce do Ústí nad Labem přes Lovosice mi připadá tak trochu jako škrábat se pravou rukou za levým uchem, zejména při zvyšování TR na „podkrušnohorské magistrále“ v poslední době – ale možná to po zrychlení trati Lovosice – Louny nakonec tak špatné nebude, protože na kilometry je to skoro totéž jako přes Obrnice a Teplice v Čechách. Navíc dost dobře nerozumím tomu, že když tam dnes jezdí (a jsou i nadále „v poptávce“) vlaky spojující Žatec a Most (jak přes Chomutov, tak i přes Postoloprty) + vlaky relace (Česká Lípa -) Lovosice – Postoloprty a vlaky relace… Číst vice »
To asi nebude primárně sloužit pro rychlé spojení Žatec-Ústí(to je přes Most ,kde Os navazuje na R),ale pro úsekovku.
Ale pro „úsekovku“ je tam přece relativně dost vlaků už dnes -leda by chtěli přejít celodenně a celotýdenně na proložený hodinový interval: nic proti tomu, ale bude tam na to frekvence?.
Možná ta U52 bude jen „posila“ ve špičkách,jako U51 Ústí-Chomutov.Ta jezdí ráno 3x ve směru hlavního proudu do Ústí a odpoledne zase 3x z Ústí do Chomutova/K.Varů.Uvidíme za rok,až budou nové návrhy.
To mě také napadlo, že by to mohla být jen nějaká špičková posila, ale i tak mi tam ten Žatec příliš nesedí – ale když to kraj tak chce, tak asi (snad) ví, proč …
A proč by ty vlaky nemohly jezdit přes Počerady a Most. Je to v celém úseku elektrifikováno, třeba mezi Bílinou a Trmicemi přes Úpořiny, aby si nepřekážely s linkou U51 (z Kadaně) a zároveň tím nahradila neefektivní Regionovy U5, i takhle by to stále bylo celé elektrické. A pokud by byly elektrické jednotky, tak úvrať v Mostu vůbec by nevadila. Je sice fakt, že nyní mezi Žatcem a Mostem elektrický vlak nevidím, možná nějaký nákladní uhlák, ale snad se tam dá elektricky jezdit. Podle čísla linky usuzuji, že to bude zrychlená linka (něco jako kategorie R u PID, IDSJMK nebo… Číst vice »
@ Jan: Proč?
Poptávkové řízení je zvěrstvo. V takovém rozsahu.
Hlavní výhoda způsobu použití poptávkového řízení Ústeckého kraje, je, že zjistí ceny, ale nikdo se nemůže odvolat jako v klasickém výběrovém řízení, takže je to pro zadavatele nákladově i časově jednodušší. Podstatné je, oslovit všechny možné dopravce na trhu.