Ústecký kraj dokončil opravu silnice na hranici s českolipským okresem, 90 % zaplatila dotace
Opravená silnice II/263. Foto: Ústecký kraj
Na hranici dvou krajů jde v krátké době o druhou silnici, která prošla kompletní opravou.
Smutný je na tom hlavně to že je to součást nejrychlejší cesty ze Šluknovského výběžku do Prahy
II/263 je nejrychlejší cesta ze Šluknovského výběžku? A odkud? Ze všech míst Šluknovského výběžku se do Prahy jezdí po I/9.
Jen z Poustevny bych to možná vzal na A17 a pak D8. Kdybych jel z České Kamenice pojedu po I/13 do Nového Boru a pak po I/9 na Českou Lípu a Prahu.
Tohle je jen spojka mezi Českou Kamenicí a Žandovem. Sice se po navazujících silnicích dá pokračovat na Českou Lípu nebo na Zahrádky, ale tudy opravdu nikdo ze Šluknovského výběžku do Prahy nejezdí.
Většinou ze ze Šluknovského výběžku do Prahy jezdí po I/9 do Jestřebí (nebo Svor, Jablonné, Mimoň, Doksy) a pak po I/38 do Ml. Boleslavi a dál po D10 i když je to dál. O něco méně často přes Roudnici nad Labem a D8. Jo a extrémisté přes Varnsdorf, Zittau a Liberec. A pro šťouraly… bydlím v Krásné Lípě
Ale ano, musíte definovat Prahu. Pro levý břeh a hlavně západní okraj Prahy je to dobrá volba a já jezdím zejména právě tudy (pak na Roudnici a Slaný). Podobně to může vyjít přes Děčín. Přes Boleslav to není úplně mimo ale záleží dost na provozu. Naopak ta I/9 je zcela nejhorší právě kvůli průjezdu Prahou.
Tak díky že jste mi to vysvětlili jezdím to jen 25 let a poslední 2 každodenně 😁
Výcházím z dlouholeté (od 1997 min 3x týdně tam a zpět) a poslední 2 roky každodenní zkušenosti cesty do práce nikoli na výlet, kdy samozřejmě řeším i 15 minut a zárověň řeším i vzdálenost. Samozřejmě, že nejkratší a nejtradičnější cesta je I/9 a do roku cca 2009 byla i nejrychlejší ( bežně jsem prahu dával za 1:40 na Churchilla ) Poté nastaly dva problémy, jednak se v ČL postavil kruháč a dvoje nová světla a jednak se dramaticky zvýšila doprava (díky růstu zastavěnosti) mez Mě a Pha ( ta druhá část se dá samozřejmě dá řešit I/16 a D8 ).… Číst vice »
No pokud jezdíte z České Kamenice tak ano. Ale Česká Kamenice není Šluknovský výběžek.
Ještě bych Vaši variantu bral pokud bych byl z Chřibské. Pro zbytek výběžku je to nesmysl.
jezdim z vdf a fakt mi to tak vychází, mám pocit, že zapomínáte na hustotu dopravy, já sem strašnej spáč a každá minuta je pro mě fajn a ranní spičky v CL, DC a UL tu cestu pak dost poznamenají, plus ještě hraje roli to že pokud člověk jezdí furt tak většinou jezdí normálně takže každej kamion a za nim dvě tři auta co se ho bojej předjet jsou na 9 i 38 strašnej problém. Tahle cesta má hlavní výhodu v tom, že právě až do Kravař frčíte furt 100 a z Libešic do roudnice je ten proboz taky minimální… Číst vice »
Není to nesmysl. Najděte si dopravní atlas nebo mapu ČSR z roku 1926 a zjistíte, že hlavní silnice na Prahu byly:
Žandov – Kravaře tzv. Státní silnice
A silnice č.240 z Verneřic na Roudnici a dál na Velvary a dál až na Evropskou v Praze 6…
A v letech 2013-2015 jsem jezdil dost často po 240ce až na Evropskou.
Nikdo?
Hmm, tak jsem nikdo.
I moji kolegové se v práci naučili tuto zkratku.
Rumburk – Česká Kamenice – Žandov – Kravaře – Úštěk – Liběšice – Roudnice -Praha po D8
Důvod?
Přes Šébr se můžete zdržet, to samé u Nového Boru a v České Lípě, mezi Jestřebím a Mělníkem se moc čas nahnat nedá a pak už nemáte moc kudy buď z Mělníka po 16ce na D8 nebo z Mělníka po 9ce a vyjet u Zdib…
Ráno se tam docela zasekáte, a když se dělal kruháč v Zahrádkách apod. tak jet na Jestřebí byla spíš sebevražda…
To je smutné, že správce na opravu nemá vlastní proatředky a musí žádat o dotace. A takhle to tady vedou.
A kde by je tak asi získal? 14+1 daňový úřad a spotřební daň z paliva v každém kraji? Tím by se o hodně peněz přišlo, vést jednu agendu 16x (14+1+stát).