To je na míru šité pro Čd, dejte si věci dohromady, soutěžtě najednou tak velký díl a nikdo jiný vám ani nemůže vyjít. Navíc Čd už nabízely nové vlaky i MD s podporou různých fondů a pohořeli, jelikož chtěli vyšší ceny za vlkm. Takže, přihlásí se jen jeden dopravce a nakonec bude jezdit s něčím ojetým, jak je u nás zvykem.
Proč by, jen proto, že chudák soukromníček tak velký balík nezvládne, tak by se to mělo dělit?
Novotny
2 let
Kdyby to vyhraly drahy za beznou cenu temi soupravami, co jezdi dnes nez vymyslet na kraji kravoviny. nez to ceke rozkouskovat a pak resit, ze to bylo pod cenou a soukromi dopravci to nejsou schopni vyjezdit. Hlavne ze kraj usetri. Hlavne ze na elektrifikovanych tratich se jezdi pod dieslem. Hlavne jsou vysokopodlazni soupravy. A odnesou to cestujici.
Nemluvím o Siriusech, ty sou pasé. Ale RENFE nekupovaly LEO, aby tu jezdil s 5 vlakama. Tohle je vyberko, které jim dává smysl. Koupí nové soupravy a maji kryty byznys na 15 let.
Hobodej
2 let
Na dodávkách jednotek má dopravce většinou tu nejmenší vinu. Kraje dávají nesmyslně krátké lhůty ( rok 2026, vzhledem k vytíženosti výrobců už v tuto chvíli prakticky nereálný, když vítězný dopravce bude znám kdy za rok?)
Pokud to nevyhraje mafie.
V Pardubicích hodně řidičů nešlo k Busline a radši jezdí i dál.
Šimon Kuchař
2 let
Zeptám se asi blbě …ale.preci jen … Chápu to tak,ze soutěž na velký soubor tratí může vyhrát jen jsem dopravce? (V nadpisu se jednotné číslo) Nebo to může být několik dopravců?
Věřte, že všichni výrobci kolejových vozidel CAF, SIEMENS, ALSTOM se potýkají se nedodržováním termínů dodání různých zakázek, zas tak moc ten českej rybníček nesmrdí…. 😉
Gwann
2 let
nové soupravy znamená, že se „vyhodí“ i celkem nové pantery?
to se nám ty soutěže celkově moooc vyplatí….
Když byly placené z nějaké dotace (což děčínské pantery byly), je potřeba dodržet „udržitelnost“, tedy nasazení na dané trati nebo v dané oblasti po dobu 5 nebo 10 let (nevím, kolik je to konkrétně tady u ROPu). Pak už si s nimy může majitel naložit jak chce. Zde tedy např je využít jako záložní vozidla někde jinde, nebo je nabídnout do jiné soutěže kde nebude požadavek na nové vlaky apod.
To se pletete.Tu dotaci nedostal majitel vozidla,ale objednavatel dopravy.Takže žádná doba udržitelnosti není.Kraj má stále na nich podíl a dopravce je nemůže nabídnout jinde.Kraj na každou soupravu přispěl 54 400 000 Kč.
Tak ono zase těch míst moc nebude, linky které připadají do úvahu mě napadají dvě a to Kolín – Česká Třebová a Přerov – Břeclav. Jinam už jsou buď objednané nebo pro třívozové předimenzované. Takže spíše zálohy ale i to je potřeba.
Pokud do toho ČD půjdou, tak už mají podklady pro další velký výběrko. Jihočeský kraj taky uvažoval, že by ještě doplnil dalších 5 panterů, aby měl elektrickou trakci komplet novou.
Praha chce taky nový jednotky směrem na Ústí. Koukám, že panterizace ještě nějakou dobu neskončí… 👍
Snad bude dál fungovat linka S4/U4 Praha – Ústí. Elefanti vozí vzduch, Panterovi by to slušelo.
Jindra
2 let
Hele, zas jeden nezkušenej dotaz, tak buďte něžní 🙂 dá se někde na jednom místě najít, v jaké kvalitě mají které vlaky jezdit? Já nevím, jaké vagóny, kolik, jaké vybavení atd? Když cestující neví, na co má nárok, těžko se zvedne kvalita.
Cestující má nárok na to, co je v jízdním řádu v hlavičce příslušného vlaku. Zbytek je věcí smluv mezi objednateli a dopravci a na jednom místě to asi nikde nebude.
Anebo Arivou, GW Trainem, Regiojetem, KŽC a dalšími…..
Miroslav
2 let
To zase zavani kockopsem tahle soutez. Za ctyri roky musi byt uz nasazeny ty nove vlaky od zacatku platnosti smlouvy? V tom pripade je to dost malo casu obstarat tolik novych jednotek na tak rozsahlou sit linek.
Nebo to bude zase komedie s odlozenou povinnosti nasadit nove jednotky, stejne jako predvadel posledni leta na krajskych a rychlikovych linkach RJ?
Tusim dalsi tragikomedii ze strany politiku naseho kraje.
Pořád lepší, než výkony nabagrovat někomu na základě setkání na benzínce nebo „protože oni tu jezdí odjakživa a nikdo jiný by to stejně nezvládl“ (jako v našem kraji).
No tak by bylo ideální, kdyby kraj koupil své zelené panťáky a ty pak pronajímal vysoutěženému dopravci. Ale na to je v Ústeckém negativní precedens s autobusy….
Proč by měl kraj všechno kupovat.
Kraje mají řídit a objednávat. Proč kraj nekoupil třeba pekárny ? A pronajímal je pekařům. Zkuste se zamyslet.
Za chvíli budeme mít ve státě 70% krajských úředníků, kteří budou strkat nos do všeho. Nechte něco na podnikatelich, podnicích.
Ideální příležitost pro LE/CAF , ČD má rámcovku na pantery, tak si myslím, že by to nemuselo dopadnout špatně. Výrobců jednotek je dost, 4 jsou těsné, ale dá se to. Myslím, že by to zvládl i Regiojet, pokud na to má peníze.
Tak oni se teprve soutěží dopravci ten bude objednávat až to vyhraje takže ty roky jsou spíše 3. A jak je vidět na vašich příkladech je třeba počítat spíše s těmi čtyřmi.
No mozna to budou mit pripadny novy vyherci trochu snazsi, kdyz se do te doby schvali ty pesy, takze tu budou uz 2 vyrobci s jiz schvalenymi vozidly. No ale stejne jestli ta soutez bude o tom, zadat tenhle jeden balik linek pro jednoho dopravce, tak to jsem stejne zvedavy, kdo se krome CD bude u nas citit dost silny na to, ze to zvladne. I kdyz samozrejme tu mame jednoho, kdo to dokaze slibit. Uvidime, jaka bude realita, snad to nedopadne jako pred casem u autobusu.
Pokud vím na žádných výkonech přiklepnutých RJ nějaká odložená povinnost nasadit nové jednotky nebyla. V Ústeckém kraji se nové jednotky nepožadovaly a na R23 byla v zadání akorát odložená povinnost nasadit nízkopodlažní vozy. U nových tangenciálních linek v Praze se snad požadovaly nové jednotky od počátku.
Určitě? A jak do toho zapadal původní plán RJ pořídit ojeté GTW a vyměnit dieselový modul za elektrický?
Kuba2
2 let
To znamená rozlomení přímých osobáků na 090 v Roudnici nebo Hněvicích, následně zřejmě další rozlomení v Kralupech (kapacita soupravy dimenzovaná na úsek Praha – Kralupy dává na druhém konci smysl až zhruba od Lovosic) a nakonec zrušení osobáků v tom prostředním úseku.
Ale zase to vrhne do světa 7 zánovních dualizovaných panterů – to je určitá naděje třeba pro okolí Pardubic, kde se počítalo s modernizovanými honeckery, ale těch se po krachu Tratecu asi nedočkáme.
Nikoliv, protože Ústecký kraj nemá mnoho společného s objednávkou regionální dopravy z Ústí směrem na Roudnici a Kralupy, jelikož většinově zde dopravu objednává Středočeský kraj. V objednávce Ústeckého kraje jsou jen jednotlivé vlaky mezi Ústím a Roudnicí.
Rozlomení vlaků na S/U4 je prý plánováno po vybudování VRT Podřipsko s tím, že osobáky od Ústí budou jezdit na nový terminál po 096.
Podle mého by rozlomení mohlo přijít i dříve.
Docela by mě zajímalo, jak jste došel k rozlomení přímých osobních vlaků Ústí nad Labem – Praha? Já v článku našel odkaz na linku U54, která nemá s Prahou co dočinění. Linka spojující přímo Ústí a Prahu je U4/S4 a na tu se tato soutěž nevztahuje.
Právě proto, že dodavatel elektřiny neví, za kolik ji bude prodávat, je dost těžké nyní dělat cenovou nabídku na dopravní výkon jako takový (myšleno kolik Kč za 1 km v absolutním vyjádření). Můj příspěvek směřoval k tomu, že dopravce těžko dokáže dnes kalkulovat nabídku, a následná debata o tom, jestli nakupuje elektřinu od SŹ nebo někoho jiného je v tomto směru bezpředmětná.
To by klidně šli. Jelikož je SZ státní organizace, lze přes ni zrealizovat zastropování cen alespoň pro železnici. A zároveň by to byl i krok pro SZ budovat vlastní elektrárny. Střech na FV má pro začátek dost.
Cena elektřiny bude pro všechny dopravce stejná, tudíž by neměla být součástí nabídky a nebo zadavatel musí do zadání napsat s jakou cenou uvažovat. Jestli to neudělal tak je to na zrušení zakázky, protože jednotlivé nabídky budou neporovnatelné.
Daniel
2 let
„Na první elektrické výkony, zejména mezi Střekovem a Děčínem a Ústím nad Labem a Bílinou, má vyrazit od prosince RegioJet ÚK s novými jednotkami Pesa Elf.eu, jejichž výroba a schvalování nabraly značné zpoždění.“
-> takže ty moderní elektrické jednotky (zatím) nebudou jezdit od 12/22 na tratích Most-Žatec, Kadaň-Prunéřov – Kadaň a Teplice-Litvínov (jen vybrané spoje) ?
Záleží, jak proběhne schvalování. Jednotky by měli koncem září se dostat do zkušebního provozu bez cestujících a zřejmě někdy v říjnu s cestujícími. Takže záleží, kdy budou jednotky schváleny pro provoz v ČR. Ostatní jednotky jsou vyrobené v Polsku, takže záleží, kdy je sem výrobce přiveze, projdou zkouškou TBZ a dostanou dokumentaci od DÚ.
Zpoždění je rok, protože původně měli jezdit už od loňského prosince. Ale na základě jednání mezi Ústeckým krajem, Regiojetem a Pesou, nedostal Regiojet pokutu za nenasazení nových jednotek s odkladem do prosince 2022 kvůli covidu.
Je pravda, že čím dřív se tam RegioJet zbaví těch šrotů z Německa, tak tím líp…jen pohledem, chčije z toho nafta a olej kudy to jezdí (když to teda jezdí) a uvnitř to vypadá hůř než v metru o půlnoci, chybí už jen feťáci….tak snad se dočkáme.
To je na míru šité pro Čd, dejte si věci dohromady, soutěžtě najednou tak velký díl a nikdo jiný vám ani nemůže vyjít. Navíc Čd už nabízely nové vlaky i MD s podporou různých fondů a pohořeli, jelikož chtěli vyšší ceny za vlkm. Takže, přihlásí se jen jeden dopravce a nakonec bude jezdit s něčím ojetým, jak je u nás zvykem.
Proč by, jen proto, že chudák soukromníček tak velký balík nezvládne, tak by se to mělo dělit?
Kdyby to vyhraly drahy za beznou cenu temi soupravami, co jezdi dnes nez vymyslet na kraji kravoviny. nez to ceke rozkouskovat a pak resit, ze to bylo pod cenou a soukromi dopravci to nejsou schopni vyjezdit. Hlavne ze kraj usetri. Hlavne ze na elektrifikovanych tratich se jezdi pod dieslem. Hlavne jsou vysokopodlazni soupravy. A odnesou to cestujici.
R.2022. Sorry.
Jančura zase naslibuje hory doly a vše co má prodá a bude jezdit autobusem dráž než všichni ostatní jak to dělá dnes.
Tohle urve Leo. Silní jsou na to teď dost.
Jakože komerční dálkovinu odjezdí Siriusy, a Flirty tohle?
Leoš se na Siriusy vyprdnul. Smlouvu o nákupu zrušil to vám neklapne.
Nemluvím o Siriusech, ty sou pasé. Ale RENFE nekupovaly LEO, aby tu jezdil s 5 vlakama. Tohle je vyberko, které jim dává smysl. Koupí nové soupravy a maji kryty byznys na 15 let.
Na dodávkách jednotek má dopravce většinou tu nejmenší vinu. Kraje dávají nesmyslně krátké lhůty ( rok 2026, vzhledem k vytíženosti výrobců už v tuto chvíli prakticky nereálný, když vítězný dopravce bude znám kdy za rok?)
Tak jaká je šance, že to vyhraje Regiojet? 🙂
Spíše menší sami se nechali slyšet že o to nemají zájem.
To mnoho dopravcu nebude, kromě souprav se musí shánět lidi.
Lidi zůstanou stávající.
Pokud to vyhrají ČD, tak snad – ale co kdyby to RGJ podstřelil?
Pokud to nevyhraje mafie.
V Pardubicích hodně řidičů nešlo k Busline a radši jezdí i dál.
Zeptám se asi blbě …ale.preci jen … Chápu to tak,ze soutěž na velký soubor tratí může vyhrát jen jsem dopravce? (V nadpisu se jednotné číslo) Nebo to může být několik dopravců?
Jedna soutěž, jeden výherce.
Konsorcium asi teoreticky přichází v úvahu.
Věřte, že všichni výrobci kolejových vozidel CAF, SIEMENS, ALSTOM se potýkají se nedodržováním termínů dodání různých zakázek, zas tak moc ten českej rybníček nesmrdí…. 😉
nové soupravy znamená, že se „vyhodí“ i celkem nové pantery?
to se nám ty soutěže celkově moooc vyplatí….
Proč by se vyhazovaly? Prostě budou jezdit jinde. Nemám dojem, že by ČD trpěly přebytkem soudobých vozidel.
No, já bych čekal, že podmínky umožní jejich užití na jedné z linek.
Protože jinak se fakt může stát, že bude problém s užitím…
Když byly placené z nějaké dotace (což děčínské pantery byly), je potřeba dodržet „udržitelnost“, tedy nasazení na dané trati nebo v dané oblasti po dobu 5 nebo 10 let (nevím, kolik je to konkrétně tady u ROPu). Pak už si s nimy může majitel naložit jak chce. Zde tedy např je využít jako záložní vozidla někde jinde, nebo je nabídnout do jiné soutěže kde nebude požadavek na nové vlaky apod.
To se pletete.Tu dotaci nedostal majitel vozidla,ale objednavatel dopravy.Takže žádná doba udržitelnosti není.Kraj má stále na nich podíl a dopravce je nemůže nabídnout jinde.Kraj na každou soupravu přispěl 54 400 000 Kč.
To opravdu nebude, v některých krajích se počítá i pro další roky s Bdmtee.
Jeden fíra mi říkal, že by měli Panteři přejít pod vítězného dopravce. Ale jak to bude, uvidíme.
Podmínkou budou nové jednotky.
Se vyhodí? Redislokace, pronájem, či dokonce odprodej nic?
tak ty pantery přesunou jinam do kraju ne
tak ty pantery přesunou jinam, do kraju ne
tak ty pantery přesunou, jinam do kraju ne
tak ty pantery přesunou jinam do kraju, ne?
Tak ono zase těch míst moc nebude, linky které připadají do úvahu mě napadají dvě a to Kolín – Česká Třebová a Přerov – Břeclav. Jinam už jsou buď objednané nebo pro třívozové předimenzované. Takže spíše zálohy ale i to je potřeba.
Hrozně…jen si vemte ty velehory legislativy které jsou k tomu potřeba…
To je možné i kohokoli , u někoho roky ověřená praxe .
u RJ zcela běžné
Pokud do toho ČD půjdou, tak už mají podklady pro další velký výběrko. Jihočeský kraj taky uvažoval, že by ještě doplnil dalších 5 panterů, aby měl elektrickou trakci komplet novou.
Praha chce taky nový jednotky směrem na Ústí. Koukám, že panterizace ještě nějakou dobu neskončí… 👍
Nebo elfizace, kdoví.
S tim taky nemam problém.
Těch 5 panterů pro Jihočechy i na trať Praha-Ústí mají již ČD u Škody už skoro rok objednané
Snad bude dál fungovat linka S4/U4 Praha – Ústí. Elefanti vozí vzduch, Panterovi by to slušelo.
Hele, zas jeden nezkušenej dotaz, tak buďte něžní 🙂 dá se někde na jednom místě najít, v jaké kvalitě mají které vlaky jezdit? Já nevím, jaké vagóny, kolik, jaké vybavení atd? Když cestující neví, na co má nárok, těžko se zvedne kvalita.
Cestující má nárok na to, co je v jízdním řádu v hlavičce příslušného vlaku. Zbytek je věcí smluv mezi objednateli a dopravci a na jednom místě to asi nikde nebude.
To se stává ale všem dopravcům.
Takže má vlastně pravdu, bez ohledu na vítěze;)
a jsou součastí podmínek také klimatizované vozy? ať to není jako jízda s ČD.
Viděl jste někde v posledních deseti letech nové vozidlo bez klimatizace? Klima bude na 99 %.
Namontová nepochybně – ale aby taky opravdu fungovala…
A ony se dnes vyrábí elektrické jednotky bez klimatizace?
Pokud vím, na U1 jezdí ČD s regiopantery, které klimatizací mají.
Anebo Arivou, GW Trainem, Regiojetem, KŽC a dalšími…..
To zase zavani kockopsem tahle soutez. Za ctyri roky musi byt uz nasazeny ty nove vlaky od zacatku platnosti smlouvy? V tom pripade je to dost malo casu obstarat tolik novych jednotek na tak rozsahlou sit linek.
Nebo to bude zase komedie s odlozenou povinnosti nasadit nove jednotky, stejne jako predvadel posledni leta na krajskych a rychlikovych linkach RJ?
Tusim dalsi tragikomedii ze strany politiku naseho kraje.
Pořád lepší, než výkony nabagrovat někomu na základě setkání na benzínce nebo „protože oni tu jezdí odjakživa a nikdo jiný by to stejně nezvládl“ (jako v našem kraji).
No tak by bylo ideální, kdyby kraj koupil své zelené panťáky a ty pak pronajímal vysoutěženému dopravci. Ale na to je v Ústeckém negativní precedens s autobusy….
A z dopravce se tedy stala pouhá pracovní agentura na dodání strojvedoucích.
Běžná personální agentura neřeší licence na linky a další legislativu.
A spadnou kvůli tomu Krkonoše?
Proč by měl kraj všechno kupovat.
Kraje mají řídit a objednávat. Proč kraj nekoupil třeba pekárny ? A pronajímal je pekařům. Zkuste se zamyslet.
Za chvíli budeme mít ve státě 70% krajských úředníků, kteří budou strkat nos do všeho. Nechte něco na podnikatelich, podnicích.
Jojo…na krajích je naopak potřeba úřednictvo zdecimovat – akorát že každý desátý nepoletí, ale naopak přežije 😀
Prahu a okolí budou mít vždy ČD, protože RGJ by to nezajistil ani za 40 let…při jeho finančním stavu…
Ideální příležitost pro LE/CAF , ČD má rámcovku na pantery, tak si myslím, že by to nemuselo dopadnout špatně. Výrobců jednotek je dost, 4 jsou těsné, ale dá se to. Myslím, že by to zvládl i Regiojet, pokud na to má peníze.
No…kdyby o nich začli jednat teď, tak by to mohlo vyjít…
Za 4 roky se to stihnout dá i přes COVID.
– Moravia, objednáno na konci 2019, již dodávány.
– Pesa Elf, objednáno na začátku roku 2019, zkušební jízdy
Tak oni se teprve soutěží dopravci ten bude objednávat až to vyhraje takže ty roky jsou spíše 3. A jak je vidět na vašich příkladech je třeba počítat spíše s těmi čtyřmi.
No mozna to budou mit pripadny novy vyherci trochu snazsi, kdyz se do te doby schvali ty pesy, takze tu budou uz 2 vyrobci s jiz schvalenymi vozidly. No ale stejne jestli ta soutez bude o tom, zadat tenhle jeden balik linek pro jednoho dopravce, tak to jsem stejne zvedavy, kdo se krome CD bude u nas citit dost silny na to, ze to zvladne. I kdyz samozrejme tu mame jednoho, kdo to dokaze slibit. Uvidime, jaka bude realita, snad to nedopadne jako pred casem u autobusu.
Copak cítit…ale aby tak silný opravdu byl…
Pokud vím na žádných výkonech přiklepnutých RJ nějaká odložená povinnost nasadit nové jednotky nebyla. V Ústeckém kraji se nové jednotky nepožadovaly a na R23 byla v zadání akorát odložená povinnost nasadit nízkopodlažní vozy. U nových tangenciálních linek v Praze se snad požadovaly nové jednotky od počátku.
v ústeckém kraji se nové jednotky požadovaly cca 2 roky po začátku provozu
Určitě? A jak do toho zapadal původní plán RJ pořídit ojeté GTW a vyměnit dieselový modul za elektrický?
To znamená rozlomení přímých osobáků na 090 v Roudnici nebo Hněvicích, následně zřejmě další rozlomení v Kralupech (kapacita soupravy dimenzovaná na úsek Praha – Kralupy dává na druhém konci smysl až zhruba od Lovosic) a nakonec zrušení osobáků v tom prostředním úseku.
Ale zase to vrhne do světa 7 zánovních dualizovaných panterů – to je určitá naděje třeba pro okolí Pardubic, kde se počítalo s modernizovanými honeckery, ale těch se po krachu Tratecu asi nedočkáme.
Nikoliv, protože Ústecký kraj nemá mnoho společného s objednávkou regionální dopravy z Ústí směrem na Roudnici a Kralupy, jelikož většinově zde dopravu objednává Středočeský kraj. V objednávce Ústeckého kraje jsou jen jednotlivé vlaky mezi Ústím a Roudnicí.
Osobní vlaky se mezi Prahou a Děčínem rozlomí v jakémkoliv případě, jediná otázka je od kterého GVD, nebo až Trvalého jízdního řádu…
Žádné osobní vlaky Praha -Děčín nejezdí.Není co rozlamovat..
Ono je celkem jedno jestli Děčín, nebo (Praha) – Ústí.
Žádná taková úvaha neprobíhá.
Rozlomení vlaků na S/U4 je prý plánováno po vybudování VRT Podřipsko s tím, že osobáky od Ústí budou jezdit na nový terminál po 096.
Podle mého by rozlomení mohlo přijít i dříve.
Docela by mě zajímalo, jak jste došel k rozlomení přímých osobních vlaků Ústí nad Labem – Praha? Já v článku našel odkaz na linku U54, která nemá s Prahou co dočinění. Linka spojující přímo Ústí a Prahu je U4/S4 a na tu se tato soutěž nevztahuje.
Zřejmě proto, protože se o tom v delším časovém horizontu uvažuje.
Linka U51 bude protažena až do KV? Dnes končí v Chomutově a některé spoje v Klášterci.
Nejsou to náhodou Sp vlaky? (ptám se, nevím to)
Jsou 🙂
Mě také zajímá, kdy se konečně plánuje něco dělat s linkou R20? A ano čím, že objednatelem je MD nikoliv ÚK.
No co by dělal…přeznačí se na R5, a jako R20 budou jezdit rychlíky Plzeň – Ústí n. Labem… 😀
2026 zas tolik času není..
Jak pro koho…pro někoho, kdo utápí miliardy v Scheißewerke Panterech, to tak málo být nemusí…
Jak budou indexovány ceny elektřiny? Opět jednou ročně? Který dopravce má dnes zafixovanou cenu pro příští rok, aby dokázal kalkulovat svou nabídku?
Elektrickou energii nakupuje SŽ.
A přeprodává dopravcům. Myslíte, že SŹ bude draze nakupovat a levně prodávat?
A to mají dopravci mít domluvenou cenu se ŠŽ, když SŽ sama neví jestli, natož za kolik?
Právě proto, že dodavatel elektřiny neví, za kolik ji bude prodávat, je dost těžké nyní dělat cenovou nabídku na dopravní výkon jako takový (myšleno kolik Kč za 1 km v absolutním vyjádření). Můj příspěvek směřoval k tomu, že dopravce těžko dokáže dnes kalkulovat nabídku, a následná debata o tom, jestli nakupuje elektřinu od SŹ nebo někoho jiného je v tomto směru bezpředmětná.
Hmm, tak to aby se dopravci domluvili a pořídili si tohle, už to má v USA zelenou: https://newatlas.com/energy/nrc-certifies-nuscale-nuclear/
A následně dodávali elektřinu Správě. Do staré podzemní fabriky či bunkru z druhé světové by se to schovat dalo.
To by klidně šli. Jelikož je SZ státní organizace, lze přes ni zrealizovat zastropování cen alespoň pro železnici. A zároveň by to byl i krok pro SZ budovat vlastní elektrárny. Střech na FV má pro začátek dost.
Souhlas. Chtělo by to ale vyřešit dřív než má být podána závazná nabídka dopravců Ústeckému kraji.
Cena elektřiny bude pro všechny dopravce stejná, tudíž by neměla být součástí nabídky a nebo zadavatel musí do zadání napsat s jakou cenou uvažovat. Jestli to neudělal tak je to na zrušení zakázky, protože jednotlivé nabídky budou neporovnatelné.
„Na první elektrické výkony, zejména mezi Střekovem a Děčínem a Ústím nad Labem a Bílinou, má vyrazit od prosince RegioJet ÚK s novými jednotkami Pesa Elf.eu, jejichž výroba a schvalování nabraly značné zpoždění.“
-> takže ty moderní elektrické jednotky (zatím) nebudou jezdit od 12/22 na tratích Most-Žatec, Kadaň-Prunéřov – Kadaň a Teplice-Litvínov (jen vybrané spoje) ?
Záleží, jak proběhne schvalování. Jednotky by měli koncem září se dostat do zkušebního provozu bez cestujících a zřejmě někdy v říjnu s cestujícími. Takže záleží, kdy budou jednotky schváleny pro provoz v ČR. Ostatní jednotky jsou vyrobené v Polsku, takže záleží, kdy je sem výrobce přiveze, projdou zkouškou TBZ a dostanou dokumentaci od DÚ.
Zpoždění je rok, protože původně měli jezdit už od loňského prosince. Ale na základě jednání mezi Ústeckým krajem, Regiojetem a Pesou, nedostal Regiojet pokutu za nenasazení nových jednotek s odkladem do prosince 2022 kvůli covidu.
Je pravda, že čím dřív se tam RegioJet zbaví těch šrotů z Německa, tak tím líp…jen pohledem, chčije z toho nafta a olej kudy to jezdí (když to teda jezdí) a uvnitř to vypadá hůř než v metru o půlnoci, chybí už jen feťáci….tak snad se dočkáme.
A je to líné jako veš.