Ústecký kraj chystá velkou soutěž na „Elektrickou páteř“, podmínkou budou nové vlaky

RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhyRegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhy

Vítěz získá smlouvu na patnáct let.

Dopravce čeká na tuzemské železnici další velká zakázka na provoz elektrických vlaků. Pod názvem Elektrická páteř chystá Ústecký kraj soutěž na dopravce pro provoz na tratích, kde dosud jezdí tyto výkony bez soutěže České dráhy. Jde o téměř tři miliony vlakokilometrů ročně.

Krajští radní udělali minulý týden první velký krok k otevřené soutěži. Jako administrátora velké zakázky, která bude probíhat jako nabídkové řízení podle zákona o veřejných službách v přepravě cestujících, vybrali brněnskou MT Legal. „Půjde o otevřené řízení přístupné pro všechny dopravce,“ uvedla mluvčí kraje Magdalena Fraňková. Vybraný dopravce by měl mít na zahájení provozu dost času: začít má jezdit v prosinci 2026.

Soutěž se bude týkat všech elektrických výkonů, které neprošly v kraji ani poptávkovým řízením. Vítěz získá smlouvu na 15 let. Jde o tyto linky o celkovém rozsahu 2,8 milionu vlakokilometrů ročně.

U1 Děčín – Ústí nad Labem – Most – Kadaň
U2 Chomutov – Karlovy Vary
U3 (Děčín -) Ústí nad Labem – Litvínov
U32 Ústí nad Labem – Lysá nad Labem
U51 Ústí nad Labem – Karlovy Vary
U54 (Děčín -) Ústí nad Labem – Roudnice nad Labem (- Hněvice)

Na první elektrické výkony, zejména mezi Střekovem a Děčínem a Ústím nad Labem a Bílinou, má vyrazit od prosince RegioJet ÚK s novými jednotkami Pesa Elf.eu, jejichž výroba a schvalování nabraly značné zpoždění.

Na trasách dnes jezdí směs různých souprav: od jednotek RegioPanter až po klasické soupravy lokomotivy a starších vozů. Od roku 2026 by měly být jednotné podmínky: nové nízkopodlažní dvouvozové a třívozové jednotky.

Tagy Doprava Ústeckého kraje Elektrická páteř Ústecký kraj
98 komentářů