Ústecký kraj chystá před nástupem soukromých dopravců dispečink, hrozí se výluk
RegioPanter mezi Ústím nad Labem a Děčínem. Foto: České dráhy
Ústecký kraj chce zřídit nový centrální dispečink Dopravy Ústeckého kraje, který by měl pomoci řešit situace, kdy cestujícím hrozí ztráta
A ČD bude umět konečně krajské čipové karty, aby mohly platit i jízdenky, které neexistují v papírové podobě?
Kraj nejprve udělá chaos v dopravě,který pak chce ještě organizovat přes dispečink.Nejhorší prostředí,obyvatelstvo,doprava – co nás
ještě čeká?
A vy byste veřejnou dopravu organizoval bez dispečinku?
Takže vlaky a autobusy by si nadále ujížděly, ale hlavně že by na kolejích fungoval dál jediný dopravce?
Zkuste prosím tuto „logiku“ rozvést.
Pokud by to byl Žlutý Spasitel, tak by to bylo v naprostém pořádku.
Došly prášky?
DPP je jednotný, dispečink nepotřebuje. DPMB je jednotný, dispečink nepotřebuje. DPO je jednotný, dispečink nepotřebuje. A tak dál. Jenom to nevědí a tak všichni dispečink mají.
Za to PID je úplně úžasnej…řekněte mi, kde máte doklad na veškerý druhy dopravy, bez toho abych si musel hlídat zóny nebo čas za 130 Kč? (34,- zlevněný) Na celý kraj a na veškerou dopravu v kraji (Vlaky, MHD, Linková doprava, Lodě) v relaci celodenního jízdného za 130 Kč mi příjde úžasné. Vždycky pindají ti, kteří absolutně nevědí která bije. Nebo který kraj má společný jízdný i s přespohraničním regionem? (Saskem) Taky v s veškerou dopravou jak pod štítkem VVO tak DÚK. A je snad VVO (potažmo DB, DLB, Arriva, …) a DÚK (ČD, DSÚK, …) stejní dopravci? Moc ne.… Číst vice »
V něčem máte pravdu, ale asi uznáte, že třeba Středočeský kraj může jen těžko mít přeshraniční dopravu se Saském….i když pravda,do roku 1945 byla hranice v Liběchově.
Tak ještě vyčíslit náklady na provoz dispečinku, náklady vysoutěžení dopravců, náklady na přematlání vozidel na zeleno a výsledek zveřejnit.
Ten dispečink by byl nutný tak jako tak. Je třeba nějakým způsobem ohlídat i návaznosti mezi vlaky a autobusy, dále pak i mezi autobusy navzájem.
Dispečink má ale více funkcionalit. Třeba i řešení mimořádností a informace o poloze spojů pro cestující veřejnost v reálném čase. Dále také komplet přehled o všech spojích, což umožní lepší dopravní plánování, odstraňování úzkých míst či uplatňování sankcí vůči dopravcům (tedy pokud vše nezhltne DP kraje).
Jinak u návazností nejde jen o to, aby přípoj neujížděl cestujícím před nosem, ale i o to, aby naopak nevznikala zbytečně velká zpoždění příliš dlouhým čekáním přípojů na opožděný spoj. Systém bude prostě nestaven tak, že podle aktuálního zpoždění spoje dá přípojům v uzlu buď pokyn čekej, nebo jeď…
Jak chcete bez dispečinku hlídat návaznosti mezi vlaky a autobusy?
Jenoduše! Znárodnit všecky autobusy a předat to všecko ČD. Pak už nebude dispečing potřeba, protože ČD si jej zajistí samy. 😀
nebude potřeba protože ČD jsou přesné jak švýcarské hodinky!
Jaryne, Jaryne…vidíš, co jsi způsobil?
Není nad to ušetřit…
Mysle jste, že místo nových elektrických jednotek měli na elektrifikovaných tratích nadále jezdit smradlavé ojeté šroty 814?
Pro trať Most – Žatec a Bílina – Úpořiny – UL je i šukafon kapacitně naddimenzovaný
U linky U13 by byl, kdyby v soubehu nejezdila bus linka 733 a vetsina lidi jede radeji 733, protoze jede jak pres centrum Mostu, tak konci v Zatci na autobusaku, ktery je umisteny v centru mesta. Navic MHD Zatec se do DUK dle slov mesta Zatec nechysta a vyberove rizeni na noveho dopravce MHD take ne. V Zatci je pak problem, ze nelze vyuzit MHD na jeden jizdni doklad od/k nadrazi.
Ráčil jste si doufám všimnout, že bus a vlak jezdí mezi Žatcem a Mostem každý úplně jinudy?
Jednotky rady 628 jsou nové a elektrické? Ano, za nějaký ten rocek budou i nové a elektricke… jen je zajímavé že budou nasazené i na dost obskurní výkony jako prevobrezka . Tam určitě se vyplati…
Proč se tak blbě ptáte, když to víte?
Ano, kraj už nechtěl aby pod dráty jezdil motorák, ale byla to podmínka pro všechny dopravce. Takže kdyby to vyhrál Vámi nenáviděný modrý dopravce, tak by tam ty EJ musel nasadit také. A s tím do toho šel. A Kylchap má pravdu. Tam ta Regina opravdu stačí.
Šetřit se musí, ať to stojí, co chce.
Pro úplnou objetivitu zde dodávám, že soukromých železničních dopravců zde bude jezdit osm. Zapomněl jste na turistické linky naž něž se také vztahuje běžné jízdné DÚK a jsou součástí běžného provozu. Jsou to: Railway Capital, MBM rail a KŽC doprava. Zbytek dopravců je zde uveden.
Osm spukromých určitě ne, dva jsou státní.
A ještě Arriva do Rumburku
Tam ještě není stále smlouva.
Arriva nebude s těmi ostatními dopravci nijak propojená,resp. minimálně v tom Mostě ne,a o ten teď hlavně asi jde.Navíc ji neobjednával Ústecký kraj,takže asi není potřeba se s ní v jednáních o ZDO zabývat.