Ústecký kraj čeká klíčové hlasování. Zastupitelé rozhodnou o koridoru pro rychovlaky
Železniční most přes Labe v Ústí nad Labem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Některá města a obce se chtějí v případě schválení Zásad územního rozvoje obrátit na soud.
Tak je to odsouhlaseno. Na sociálních sítích už se objevují první prskance: „Tatínek Vám vyhlásí válku!!!“
Hlavně aby se hlasující za svého života dočkali vůbec realizace. Známe rychlost dopravních staveb.
Spíš nedočkají, hlasem pro špatně zpracovaný dokument se jen odstartuje série nekonečných soudních sporů…
Analogie se Středočeskou D3 je více než pravděpodobná
O nás, bez nás. Jako obvykle. Občan a obec – na ty my kašleme. Je to stejné, jako, když o těžbě uhlí u Mostu a Chomutova měli rozhodovat občané Děčína a České Kamenice. Proto mluví hejtman z ANO o Chomutovu, který bude VRT nedotčen. Chomutovu by více pomohlo zrychlení buštěhradské dráhy. VRT v naší zemi má pouze jediný účel – odklonit peníze do stranických pokladen. A na to jsou v ODS dost experti. VRT by znamenal nikoliv rozvoj regionů, ale Praha by nasávala pracovní síly ještě více, než nyní. Proč je Sako v rámci Německa chudé ? A tom tam… Číst vice »
V Sasku VRT nemají.
VRT Lipsko – Halle – Erfurt leží z části v Sasku. Ale ten předchozí buštěhradský příspěvek taky moc nechápu.
VDE 8 začíná ve směru od Letiště LEJ v abzw. Gröbers. To je obec již v Sasku-Anhaltsku.
Ne, Sachsen nemá ani 1 km VRT.
Jen taková vsuvka pro zasmátí/zaplakání:
„V roce 2013 nicméně sesuv svahu poškodil rozestavěnou dálnici D8 a železniční trať. “
.. ta železniční trať je tam zasypána dodnes. Nikdo dosud tu hlínu z kolejí neodstranil. Pravidelná doprava tam je, ale kvůli sesuvu je tam už 11 let náhradní autobusová doprava.
Asi místní málo protestuji, že jim autobus staví uprostřed obce.
Tak hlavně on tam z místních prakticky nikdo nejezdí. V pracovních dnech s tím jede pár školáků v řádu nižších jednotek ve spojích ve špičce a mimo špičku maximálně pár přeživších důchodců s jízdními výhodami. V turistické sezoně je to jiná a naopak je škoda, že tam nejezdí něco kapacitnějšího pro kola a kočárky, poněvadž to chce někdy slušnou improvizaci. RS1 jsou dočasně kvůli stavu tratě z Úpořin do Radejčína nahrazeny 810. Trať 097 se profiluje poslední léta jako turistická, pro denní dojíždění smysl už dávno nemá, ZDO nahradily velmi kvalitně autobusové linky DUK.
Zasypána? Snad utržena, ne?
Ano, utržena.
Čeká nás další soudní NIMBY festival…
Analogie se Středočeskou D3?
Kupka je NIMBY a příklady táhnou…
To jak?
https://zdopravy.cz/tunel-v-rovine-u-ministrova-bydliste-bude-jeste-o-200-metru-delsi-nez-se-dosud-uvadelo-208364/
Zítřejší schválení bude Pyrrhovo vítězství těch co si myslí, že díky tomu se bude stavět rychleji…
Znám Ústí n.L.a proto nechápu ten odpor proti průjezdu nákladních vlaků.Nikde okolo navrhované VRT žádná městská zástavba není a nebude.Jakýkoliv tunel pro nákladní dopravu tam postrádá jakýkoliv smysl.Mohl by zde někdo z Ústečáků nám ostatním ozřejmit opravdový důvod toho odporu?
Zrušení nákladového nádraží a rozkrádání, pardon převedení pozemku na mesto
Nákladové nádraží..myslíte tu rampu v centru u Západu?
To bude asi ono. V Ústí. Chamtivost politiků.
Možná hluk rychle projíždějících souprav nesoucím se údolím Labe..jiný důvod mě moc nenapadá
V Ústí jsem žil 25 let a nechápu to. Myslím si, že tam za tím budou nějaké mafiánské machinace. Ústí rychle upadá a postupně se mění v jedno velké ghetto. VRT by mohla do města přivést mnoho příležitostí a pozvednout ho. Jinak z něj bude Mordor…
Dobře, že jste se odstěhoval a zařídil si lepší život..
Nabízí se otázka – proč tak uvadá navzdory blízkosti dálnice a navzdory tomu, že jím prochází tranzitní železniční koridor?
Se přijeďte po 17. hod. podívat na Mírák. Nebo do Předlic, nejlépe v noci. Průmysl už taky není, co býval.
Jak může VRT přinést příležitosti a pozvednout město, to je mi záhadou. A moudra, že bude extra rychlé spojení s Prahou, k čemu to bude? Romové si v Praze nejdou práci a budou denně dojíždět?
Tak to určitě! O jakých příležitostech píšete? Mohl byste vyjmenovat aspoň 3 z těch mnoha?
Důvodem je politikaření. Nejdřív byl viděn fungující Antibabiš, tak rozjeli anti vlak. Hluk v Ústí navíc je nesmysl, ty vlaky už jezdí. V Chlumci jsou sobci proti. Rozvojkrajeje nezajímá a tunel bude ústit tak 300-500 m od města, tak o co jim jde? Politika. Reprezentace se nechala zvolit a dostala hlas po strašení lidí. Asi tak.
To Ti, Bohouši, hlava totiž nebere, obzvlášť při pohledu na stavbu rozsáhlého logistického areálu na západě, čili na tomtéž místě – ovšem pouze pro kamiony 🤔 K navrhovanému tunelu pro třetinu tranzitních nákladních vlaků raději nic psát nebudu.
U takto důležitých infrastrukturních staveb by kraj měl mít maximálně tak poradní hlas, ale konečné slovo bez možnosti odvolání by měl mít stát.
Ne, děkujeme. Jak to vypadá v Rusku víme a napodobovat to nechceme. 😉
Do r. 1989 stát v SZ regionu dělal co chtěl…následky neseme dodnes.
Jakože kde jaká vesnice si může vysvstekat zahloubení do tunelu u silnic, ale u železniční nesmí nikdo nic ani namítnout? Tak jo …
Myslíte tunel Líbeznice vedle NIMBY Kupky?
Tunel Pohůrka v ČB? Možná..
Ale vždyť právě o tunelu se jedná…
Ten samý stát, který předtím nakreslil do územních plánů variantu, kterou už nějaký ten rok vůbec nechce?
Ten samý stát, který se u VRTek ohání mj. právě i „přínosem pro kraje“?
Právě že současná trasa VRT bude pro krajské město a celý kraj přínosem na rozdíl od původně navrhované trasy,kterou nechali do ÚP zakreslit ti,kteří o VRT jen tlachali a praktický přínos neřešili.
Tak to určitě! Tak to bude. Praktický přínos pro ústecko 0-0-nic a 10 let rozkopané město…