Ústecký kraj bude mít vlastní aplikaci na dopravu, umožní i nákup jízdenek
Nové autobusy Scania Citywide pro Dopravní společnost Ústeckého kraje. Foto: Doprava Ústeckého kraje
Cestující mají mít aplikaci k dispozici na přelomu září a října.
Konečně se po více než dvou letech urgování (alespoň z mé strany) dočkáme v ÚK aplikace. Těším se, konečně nebude potřeba mít u sebe drobné a jízdenku si koupím téměř kdykoli a kdekoli na pár ťuknutí. 🙂
Co mě čeká na trati 073 Dc. východ – Kolín? Jak si koupím jízdenku jak na Jančuru, tak na ČD? Nemám na mobilu data (LG 530), tak co dál?
Koupíte si dvě jízdenky? Nebo jednu s jízdou přes Děčín hl.n. – Ústí hl.n.
Takhle si to kupuji. Děčín východ – Mělník, síťovou, Mělník – Kolín ČD, rovnou si vezmu Kolín – Mělník a z Mělníka mi platí ta síťová. Je to tarif ÚK a i když jsou to tři jízdenky, dá se na cestovném ušetřit….
Dodatek: Dá se platit jak hotově, tak kartou. To se zruší?
Zatím se mi osvědčila síťová jízdenka (Dc
Zatím se mi osvědčila síťová jízdenka (Dc-Mělník) a pak z Mělníka PID do Kolína.
Tu PID mi proda pruvodci ve vlaku?
Třeba nebuď socka
Inteligentni odpoved, neco to o tobe vypovida.
To je super. Ale pokud mě paměť neklame, první byl můj vlak od CD. Takže na ČD se vymyslelo zaplatilo a Chaps to už jen vymyšlené preprodava dal. Skvělé
Holt úspěšný bussniess model, mají to holt spočítaný, jako vždy někdo musí poskytnout prvotní kapitál, což byly dráhy, ale ty řekl bych, že se jim to už dávno vrátilo.
Ze stránek CHAPS: Od října roku 2017 je naše společnost součástí skupiny/koncernu ČD – Informační systémy, a.s.
Ostatní kraje by se měli od právě Ústeckého co v dopravě učit. Doprava do jakéhokoliv koutu kraje i v brzkých ranních hodinách, integrace přívozů, lodí, sezónní turistické linky, centrální dispečink. Rychlý výčet, ale myslím si že mluví za své.
Samozdřejmě, že ne pro každého to bude ideální a u všech koutů se také najdou ty méně dostupné.
proto se ÚK učil v IDS JMK… Tam na jízdenku teď stačí bankovní karta…
Ještě pár měsíců zpátky existovaly časové jízdenky pouze v papírové formě.
Třeba u turistických lodí DUK by neškodilo je z té integrace vyřadit, nebo aspoň nasadit nějaké „rozumné“ jízdné. Ne že tam pojede baba za 9,- z Ústí do Litoměřic a ještě na celou loď vykřikuje, že si bude stěžovat, že je to plné, čehož jsem byl svědkem.
Super, co kraj, to jiná aplikace. Tohle je to, co by měl řešit JST, aby se všechny ty jízdenky daly koupit na jednom místě. Kraje se chovají jako státy ve státě a cestování mezi kraji z tarifního hlediska opravdu začíná připomínat mezinárodní cestování.
Cestování mezi kraji rozhodně nepřipomíná cestování mezi státy, protože ve vnitrostátní přepravě vás nikdo neokrade. V mezinárodní přepravě bohužel stále fungují chytáky, jako např. tarif NRT. Pevně doufám, že se podaří dosáhnout jeho totální likvidace a jeho nahrazení relačními mezinárodními jízdenkami za rozumné ceny.
Nejsem si jist, jestli JST do sebe zahrne i autobusy a MHD? Ty kraje si to řeší samostatně, protože mají samostatné tarify pro své integrované dopravní systémy, které zahrnují vlaky, autobusy, MHD a možná ještě i jiné druhy dopravy. Každý ten systém je navíc jiný, PID je pásmový, další jsou zónové. Navíc tarifní podmínky jsou v jednotlivých krajích jiné. Někde jezdí dárci krve od určitého počtu odběrů zdarma, někde za polovic, někde za plno. Takže JST bude fungovat pro vlaky, o tom žádná (to už měl ostatně fungovat od loňského prosince), ale že by někdy existovala jednotná aplikace, která by… Číst vice »
Další předražený projekt pro cestující? Vždyť bych dal půl platu za dojídění! Viz. kilometrický tarif SJT, rozhodně se to s pár IDS nedá srovnat. Složitost akceptace a zavedení vysvětluje zde MartisS.
O víkendu jsem použil Virtuální (Plzeňskou) kartu pro nákup jízdenek IDPK, takže jedním z prvních už asi Ústecký kraj nebude, když podle diskuse už podobné aplikace existují v 5 krajích ze 14 (Praha, StK – PIDlítačka, MsK – ODISapka, JmK – POSEIDON, PlK – Virtuální karta). Ale když to UlK stihne, tak má ještě šanci být v první polovině.
Olomoucký IDSOK má aplikaci umožňující použití časových jízdenek. Rozšíření na jednotlivé slibují.
Z jakého důvodu nebylo VŘ? Jaktože to legislativa umožňuje?
Jedná se o veřejnou zakázku malého rozsahu, její hodnota je nižší než 2 miliony Kč.
Jo, tohle je dobrá věc pro cestující. Mně třeba vadí, že Liberecký kraj má sice IDOL, ale nelze nabít peníze na kartu přes internet. Zároveň je třeba nevychytaný, že nelze koupit třebas celoroční jízdenka na autobus Česká Lípa – Praha. Asi bude lepší, když se PID dostane až do České Lípy.
„Ústecký kraj bude jedním z prvních krajů, který takovou aplikaci bude mít. Podobnou má Jihomoravský kraj.“
PID Lítačka se snad nepočítá?
Moravskoslezský kraj ji má dříve
https://www.odiska.cz/Home/ShowHelp/0a8bdc7b-7ae1-4b4a-b50a-41b1b5e58c4e
Vždyť je tam napsáno „jedním z …“. Samozřejmě PID Lítačka je zatím stále TOP, ostatní ale už následují.
Však se podívejte do specifikace, to, co má mít DÚKappka je v podstatě modifikovaná PID Lítačka. On totiž DÚK spolupracuje s Operátor ICT, který řeší pro PID odbavovací systém. Takže DÚK a PID budou provázány jak dopravně, tak i technicky. Třeba se dočkáme i toho, že jedna aplikace mi prodá třeba integrovanou mezikrajskou jízdenku. 🙂
Víš co znamená jedním z prvních? Asi ne, to je mi líto
Jediná škoda je, že to nesmeruje k vôbec žiadnej vzájomnej integrácii. Čo region, to samostatná appka, iný workflow, iné možnosti.
Potom sa krásne ukazujú tie rozdiely – napr. PID Lítačka a IDSJMK Poseidon sú dve úplne odlišné ligy. Takto zostáva dúfať, že appka DÚK sa viac priblíži tej pražskej, keď už sa rezignovalo na celorepublikové integrované riešenie.
Vsadím se, že se přiblíží pražské. Můžeme si o Chapsu myslet, co chceme – ten monopol na data z CIS JŘ byl děs, ale když budu hodnotit kvalitu aplikací, co dělají, tak jsou to opravdu profesionálové. Obvykle jsou jejich produkty do detailu vychytané, takže použitelnosti DÚKapky se nebojím.
Děkuji.
Kdo říká, že se nesměřuje k integraci? Možná to tak nevypadá, ale příprava propojení systémů potrvá a v plánech je. Nejdůležitější je to postupně dotáhnout. Na Slovensku jsou tuším dva systémy IDS, jinak podle informací mi přijde, že Slovensko na jakoukoli integraci rezignovalo a u nás to funguje nadstandartně.
Jeden, ta parodie u Žiliny se moc IDS nazvat nedá.
DÚK je poměrně povedená záležitost. Ta aplikace byla poslední, co chybělo. Za mě spokojenost.
Tak když to dělají lidi, které to baví je to pak znát 😉
Snad se i ostatní kraje rozhoupou a taky si takovou apku pořídí. Poseidon pro JMK a PIDlítačka jsou vzorem.
Poseidon je o ničem.
Nelze tam nakoupit jízdenku přímo platební kartou.
Aplikace PID Lítačka je ale super.
Poseidon je uživatelsky nepřívětivá katastrofa.
Rozhodně. Hlavně nechápu minimální dobití 156 Kč. Ale funkčně je docela dobrá, byť tedy uživatelsky šílená.
Taky už mu je dost let (T602 vypadala taky jinak než dnes MS Word).
Plzeňský kraj už také má.
https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.odp.vpk
To je pouze pro MHD, PID a DÚK pro celý kraj včetně MHD
Plzeňskou aplikaci jsem si stáhnul a nabízí i „jednotlivé jízdné kraj“. Pokud to funguje, tak například relace Praha – Blatno u Jesenice přes Plzeň se dá v kombinaci s PID jízdenkou jet za 60% ceny ČD + GW.
Kupovat jednotlivé integrované jízdenky v rámci celého systému Integrované dopravy Plzeňského kraje (vyhledání trasy dle místa odjezdu a příjezdu).
Ne není, příště lépe číst.
Ta Plzeňská aplikace je spíchnutá horkou jehlou, obsahuje řadu chyb a nesmyslů a použitelná je jen velmi omezeně. Vzorem, ke kterému by se tvůrci jakýchkoliv dalších aplikací měli dopracovat, je pro mě jednoznačně PID Lítačka jak uživatelským rozhraním, tak svojí komplexností.
Ideální není, ale už jsem si na ní koupil lístek na vlak+bus. Má nevýhodu, že se nedá svázat s Plzeňskou kartou a používat třeba elektronickou peněženku na PK. A je pravdou, že špatně počítá slevy, protože v autobusu mě stojí lístek Kralovice – Plzeň, Terminál hl.n. 16 Kč, ale aplikace ho nabízí za 34 Kč. Ale to je zase tou neprovázaností s PK.
Chyby mít asi bude, ale jízdenku na vlak nebo autobus si pres ni normalne koupim, takze nechapu proc by mela byt pouzitelna velmi omezene…
Neví někdo náhodou zda bude možné mít v aplikaci nahraný i předplatný kupón?
Však se píše, že ano 🙂
V další fázi i kupony.
Jaké kupóny?
„Cestování po Ústeckém kraji má být do konce letošního roku možné jen s mobilní aplikací.“
Zkuste to, prosím, přeformulovat, nebo to někteří pochopí tak, že bez mobilu se nesvezou a klepne je z toho.
Já jsem tu větu pochopil tak, že bude stačit mobilní aplikace, v tom je to „jen“. Ale souhlasím, bylo by vhodné tuto nejednoznačnost odstranit.
Mě by to nepotěšilo, protože nemám a nechci přechytralé, věčně upatlané „pádlo“, ale naštěstí tam cestovat nemusím, nebo se tam mohu v současnosti nechat i provézt autem (byť méně bezpečně). Doby, kdy mě tupé nápady některých lidí stresovaly, jsou naštěstí už téměř pryč. 🙂
Doby, kdy mě tupé komentáře některých lidí stresovaly, jsou naštěstí už téměř pryč.
Žiješ v době kamenné?
Nevím, ale urážet někoho, protože nemá chytrý telefon mi přijde …
Zkuste se zamyslet nad slepci. Jim totiž ten dotykáč…
Mnoho lidí by uvítalo spíše, kdyby byla celostátní cestovní aplikace než co kraj a dopravce to vlastní aplikace. Co vy na to úřednící?
Že Smolík
https://otkt.cz/jak-to-funguje
Jen je to zatím pouze pro vlaky…
To by sice bylo pěkné, ale to je běh na dlouhou trať. A to by se navíc museli probudit na nábřeží a Ministerstvo dopravy by muselo začít plnit svou metodickou a legislativní roli v oblasti veřejné hromadné dopravy. Problém je, že spali tak dlouho, že už se všechny kraje zařídily po svém. Sice sem tam se najde výjimka (PID – v Praze i v StK nebo platnost Plzeňské karty i v KVK a opačně), ale plná integrace, to je spíš z říše snů.