Ústecký dopravní podnik začal testovat elektrobus Scania Citywide

Elektrobus Scania Citywide LF v Ústí nad Labem. Foto: DPMULElektrobus Scania Citywide LF v Ústí nad Labem. Foto: DPMUL

Dvouměsíční testování má dopravci přinést další zkušenosti s elektromobilitou.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonym ze severu

Co na tom chtějí testovat???

Peeetr

Testovat jak moc dodavatel lže o dojezdu zvláště v zimě.
Ale bohužel už neotestují, kolik prostoru zabere elektrická flotila, co se má bezpečně nabíjet přez noc, aby jim jako v jednom progresivním evropském městě nevzplál při nabíjení jeden bus a nezačal zapalovat další a další.
Bezpečnější pro start jsou levnější busy s menší baterií, které se nabíjejí průběžně při zastávce na konečné.

Karel

Nejlepší jsou trolejbusy.

mic

Třetím způsobem dobíjení by mohly být dva klacky na střeše. A fungovalo by to i za jízdy :o)

Pája

Já se dnes vezl na lince DSZO vozem 911. Elektrobus s karoserií Heuliez a výzbrojí Škoda. Nabíjí se v noci a dobíjí občas na trolejbusové točně z troleje. Linky střídá. Proč to píšu? Protože všechny autobusové linky zatrolejovat se prostě nevyplatí a dosah parciálních trolejbusů taky neřeší úplně všechno. I když je pravda, že zrovna na té 33 by se parciál možná s odřenýma ušima dal.

mic

Všechny asi ne, ale podstatná část města už zadrátovaná je a kdyby se dodrátovaly další frekventované úseky, mohlo by se vystačit s menšíma baterkama než u čistých bateriáků…

Kuba

Kdyby se pořídily parciální trolejbusy s 30-40km dojezdem na baterie, tak by měly lepší dosah. Akorát by pak potřebovaly delší jízdu po městě pod dráty nebo pauzu na točně jako elektrobusy.