Ústecký dopravní podnik objednal u Škody první trolejbusy z nové rámcové smlouvy
Trolejbus Škoda 27Tr, Ústí nad Labem. Pramen: Škoda Group
První nové trolejbusy se v Ústí nad Labem objeví na počátku roku 2024.
První nové trolejbusy se v Ústí nad Labem objeví na počátku roku 2024.
Je zajímavé, že ve dvou větších městech s provozem tram/trolej/autobus vychází provoz trolejbusu včetně infrastruktury nejdráž.
Ale nemám údaje o ekonomických nákladech jen a pouze plynových busů, tak možná že rekord nyní drží plynové busy.
Myslíte, že v Ústí zavedou kolejovou městskou dopravu v méně kopcovité části aglomerace? Nebo si vystačí s nynější kolejovou železniční pasažérskou dopravou?
Se současnou politikou tam budou rádi, když tam trolejbusová doprava nebude nahrazena vodíkovými autobusy (rétorika některých tamějších politiků).
Se zaváděním vodíkových busů to nebude tak žhavé. Již nyní přistupuje DP k omezení provozu, nasazuje větší množství dieslů, protože se mu nedostávají finance na dražší provoz CNG busů. Takže buďto město nasype DP více peněz, které ale nemá, nebo se bude omezovat rozsah, anebo vodík nechá zatím spát.
Sedněte si v Předlicích do trolejbusu, jeďte přes centrum a Krásné Březno do Neštěmic a bude Vám jasné, že budovat tramvajovou trať v Ústí nemá smysl ani (či spíše zejména) v méně kopcovitých částech „aglomerace“.
Děkuji. Přesně na to jsem se ptal.
A nevíte jaký účel měly dřívější tramvajové tratě v Ústí? S metrovým rozchodem patrně šlo spíše o přepravu pasažérů než nákladu, ne?
Chce se mi říct… Kravina na kvadrát, výplod šílence, debilní paskvil.
Pokud svou odpověď vztahujete k údajům, že provoz trolejbusu dle místokilometrů ve 2 regionech byl dražší než provoz tram či busů, tak Vás odkážu na Registr smluv. Jde o DP Brno a DP Ostrava, kde podle loňských údajů vychází provoz trolejbusu (a infrastruktury) zhruba o 25% až 30% dráž než bus či tramvaj. Ale pokud jste takto odpovídal na moji otázku (možnost návratu tramvají v Ústí), tak děkuji za reakci. Také to považuji za vyloučené, neboť peníze na investici asi neseženou. Nicméně patrně by v Ústí měli potřebu kapacitní, levnější dopravy než je trolejbus. Připomenu velmi velký rozsah troljebusové dopravy… Číst vice »
Já si stejně myslím, že si vás tu nechává moderátor diskuze jen jako talisman a hračku pro pobavení ostatních. Co věta, to blud. Přiznejte se, že si tady taky děláte srandu ?
Jinak si neumím vysvětlit, jak by jste chtěl obhájit ve městě s 93 000 obyvateli tři trakce. Byl jste někdy v Ústí ? Největší sídla jsou právě na kopcích, ale ty sídla nejsou tak velká, aby měla tramvaj opodstatnění. Kopec není pro tramvaj žádná překážka.
Položil jsem otázku, neboť nejsem tamní. Připomenu, že např. Zlín-Otrokovice či Most-Litvínov mají kapacitní rychlou kolejovou dopravu (akorát jedné se říká železnice a druhé tramvaj). Ono, když si DP Ústí srovnáme s obdobnými 100tisícovými městy, tak DP Ústí celkem cca 0,75 mld. místokilometrů (součet busů a trolejbusů), podíl elektrifikované MHD dopravy cca 60% (pouze trolejbusy); přičemž došlo k navýšení provozu busů DP Č. Budějovice cca 0,5 mld. místokm; 54%,; trochu elektrobusů DP Hradec Kr cca 0,5 mld. místokm,;49%; významně elektrobusů DP Olomouc cca 0,6 mld. místokm; 44% (žádné trolejbusy, pouze tramvaje), seškrtali tramvaje DP Pardubice, cca 0,5 mld. místokm, 43%;… Číst vice »