LOT 3a leaderboard

Ústecký dopravce žaluje ÚOHS kvůli zrušené soutěži na autobusy, jejich výroba běží

Autobus Mercedes Citaro společnosti ČSAD Slaný na lince z Litvínova do Olbernhau. Foto: Olbernhau.deAutobus Mercedes Citaro společnosti ČSAD Slaný na lince z Litvínova do Olbernhau. Foto: Olbernhau.de

Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) dnes podala Krajskému soudu v Brně správní žalobu, v které se domáhá zrušení pravomocného rozhodnutí

Dopravní společnost Ústeckého kraje (DSÚK) dnes podala Krajskému soudu v Brně správní žalobu, v které se domáhá zrušení pravomocného rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ve věci pořízení nákupu 161 autobusů. Podle kraje hrozí kolaps autobusové dopravy.

ÚOHS v červenci pravomocně rozhodl  o tom, že rámcová smlouva uzavřená se společnostmi Scania a Zliner byla porušením zákona o zadávání veřejných zakázek a zrušil ji, celý text rozhodnutí již ÚOHS zveřejnil na své úřední desce.

Radní Ústeckého kraje označili verdikt za nezákonný a nespravedlivý. Návrh na zrušení smlouvy podala společnost SOR Libchavy. Kraj namítá, že z původních desítek námitek zůstala jediná výhrada – objem palivové nádrže.  Výrobci autobusů včetně stěžovatele ovšem tento požadavek bez problémů splňují, proto jím nemohl být nikdo znevýhodněn, či dokonce diskriminován,“ uvedl kraj v tiskové zprávě.

Věřím, že soud posoudí celou záležitost objektivně a zabrání ohrožení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje. To, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže odůvodnil drastický zásah do již uzavřených smluv tím, že v zadávacím řízení byl stanoven naprosto banální požadavek na kapacitu palivové nádrže v hodnotě několika jednotek tisíc korun, který reálně každé vozidlo v dané velikostní kategorii splňuje a který žádným způsobem neomezuje hospodářskou soutěž, považuje Dopravní společnost Ústeckého kraje i já osobně za nezákonný postup, který hraničí se zneužitím pravomocí úřadu,“ uvedl krajský náměstek pro dopravu Jaroslav Komínek.

Kraj už dříve vyjádřil obavy, že verdiktem může dojít k tomu, že nebude mít na začátku příštího roku slíbené autobusy a bude si muset dál pronajímat cizí. Podle Komínka tak hrozí kolaps autobusové dopravy v kraji.

Miliardová zakázka vzbudila pozornost kvůli ceně za autobus i rychlosti, s jakou po zrušené veřejné soutěži kraj uzavřel smlouvy na dodávky autobusů značky Iveco a Scania.

Výroba autobusů podle mluvčí kraje Magdaleny Fraňkové běží. „Zatím se nic nezměnilo, zrušena byla smlouva rámcová. Na zrušení platnosti smluv kupních běží na ÚOHS samostatné řízení, které nebylo dosud uzavřené. Na základě platných kupních smluv tedy výroba autobusů pokračuje,“ řekla Fraňková. U ÚOHS v této věci běží zatím šest řízení.

Tagy Dopravní společnost Ústeckého kraje DSÚK ÚOHS Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Ústecký kraj
8 komentářů