Ústecký a Středočeský kraj prohloubí integraci veřejné dopravy. DÚK bude platit do Kralup, PID do Litoměřic
Autobus Scania v barvách DÚK v Litoměřicích. Foto: PID
Větší propojení usnadní cestování na jeden doklad a přinese v některých relacích zlevnění, dojde ke změně některých linek.
Ty přestupy bus/rychlík v Bohušovicích jsou dál nedomyšleny. Autobus Pokratice- Slaný přijede/odjede 6 minut po rychlíku od/ na Prahu.
Od dubna se prohlubuje i pid + liberecky idol 😉 a to tu nikde nemate 😀
a proč bychom patlali do textu propojení PID a DÚK Idol? Bude v samostatném textu.
Tak kde jsou ti kritici, co neustále naříkali, že SČK a ÚK nespolupracují? Tohle je přímo vzorová ukázka spolupráce.
Ale integrace Kralup do DÚK jim trvala skoro pět let. Ale problém nebyl prý v UL, ale ve StČ
Ma vubec smysl takle rozsirovat PID? Skoro mi prijde, ze je dosah az do Brna 😇 a porad se rozsirujeme.
Pořád lepší, když je překryv zón, než aby se hranice kraje musela přecházet pěšky (a v noci, potajmu). Případně tam platil přeshraniční tarif 10 kč/km.
https://idos.idnes.cz/vlaky/spojeni/vysledky/?f=Svr%C4%8Dinovec%20zast.;%20Slovensko&fc=100003&t=Mosty%20u%20Jablunkova%20z.%20(Mosty%20kolo%20J.pr.)&tc=100003
Aha, šotek sežral. Tak Svrčinovec – Mosty u Jablunkova zast. 4 km a 40 kč.
Pořád ne, ale do vybraných míst ano.
To je všechno hezké, ale cestující si rozhodně nepamatuje, odkud kam co platí … to se dá nacpat do počítače …. „hokej v tom mají i zaměstnanci“, sice proškolení, přezkoušení.
Po „pražském štiplítkovi“ jsem žádal ve vlaku vystavení seniorské (65+) celodenní síťové jízdenky DUK, nicméně nevěděl, že „POPková nabídka „zlevněná“ platí i pro 65+, nejen pro děti – odkázal mne na ústeckého střídajícího kolegu ….
Od programátora POPek jsem se dozvěděl, že to tak chtěl dopravce …. (logika – zaměstnanec to MUSÍ vědět).
Myslím, že by pomohlo alespoň trochu, kdyby se některé integrované systémy spojily např. IDOL a DÚK – určitě by se krajům ušetřily i nějaké peníze, které by mohly dát do více spojů atd. A otázka do pléna, nebylo by nakonec nejlepší mít jeden integrovaný systém pro celou republiku? Předpokládám, že ano:)
pokud ano, tak bude muset vzniknout odspoda.
Já bych byl pro. Nebo aspoň jeden pro Čechy a jeden pro Moravu, s překryvem přes celou Vysočinu. Mělo by to tu velkou výhodu, že by nevznikaly uvnitř státu „vnitřní periferie“ s mizernou obsluhou a vším, což se teď právě na rozhraní krajů děje.
Klidně ať si to dělá každý kraj dál po svém, plus takovéto pěkné mezikrajské linky.
Ale chtělo by to nějakou společnou appku typu Lítačky, která by dokázala prodat lomenou jízdenku do všech IDS po celé ČR. Protože mít do budoucna v telefonu 13 krajských apek na jízdenky, co asi postupně vzniknou s tím že každá funguje trochu jinak, začíná být opruz.
Právě naopak, nikoho by právě spoje do horní dolní nezajímaly a dopadlo by to jako s vlaky na Slovensku, které centrálně Slovenský stát objednává.
Tak to v žádném případě, systém DÚK v sočasných mantinelech a se současnou koncepcí a udržitelností je lepší v současné podobě.
PID do Litoměřic, ale pouze v té jedné autobusové lince 650 do Slaného s tím, že po samotných Litoměřicích tarif PID použít nelze, tam musí být dle tarifu DÚK. Ve vlaku i nadále PID pouze do Štětí.
Proč to dělat jednoduché, když to jde složitě.
Proč? Protože…. §7 – Cestující by to zneužili!
Co to s prominutím melete, jízdné zaplatí tak, jako tak, ať v systému PID nebo DÚK. U DÚK se rozhodně vyplatí časovké jízdné 7 30 90, naopak pro nepravidelné cestující je lepší PID.
Nepochopil jste nadsázku.
Chtělo by to integraci té autobusové linky z Litoměřic do Prahy přes Straškov. Ta není integrovaná v ničem.
Jestli ona náhodou nebude komerční…
Komerční být může, ale je to defakto jediné použitelné spojení těch vesnic pod Lito s Prahou
A proč by provozovatel riskoval, že po integraci po výběrovém řízení o linku přijde? A když některý z krajů přijde s vlastní obdobnou linkou, okamžitě se zvedne řev o omezování soukromého podnikání.
Protože „vlaky přijdou zrušit“ anebo budou „jen pro turisty“ – jak také jinak, když místo propojení tratí a posunu zastávek k obcím stavíme (nejen) ve středních Čechách akorát stále nové silnice.
Posun zastávek ? Tvl to si myslíte asi za pomoci zadku
A jak to bude z druhé strany? Kam až ve vlaku bude platit DÚK? A bude shodně platit i celodenní Labe-Elbe?
Ano, Labe-Elbe také bude ve vlaku platit už z Kralup.
DÚK ideálně do Mělníka, PID by byl ideální do Litoměřic a na druhém břehu do Lovosic.
Dúk do melnika uz je.
Je takové pitomé, že DÚK platí ve vlaku až do Kralup, ale ze Slaného do Loun končí na S40 v Telcích, ale na PID389 z Loun až do Slaného…..
Ano, Labe-Elbe platí schodně s DÚK, tedy i v autobusových linkách ve středních čechách ve vyjmenovaných úsecích v SPP DÚK.
Z nadpisu jsem se těšil že bude PID do Litoměřic i ve vlacích ( a tím i do Lovosic a Bohušovic nad Ohří). To že bude omezena jen na onu autobusovou linku je zklamání. No ale snad se to výhledově podaří rozšířit i na vlaky. Když může být PID až do Turnova, Domoušic a Jesenice tak nevím proč ne na Litoměřicko. Asi zde nejsou žádní vlivní zastupitelé. Budu opět za kacíře, ale přece jen pracující z této oblasti spádově dojíždějí více na Prahu, nikoliv na Ústí ( zde max pár studentů)
Tak ono je tam víc věcí na palici – 389 platí DÚK Louny Slaný, ale ve vlaku S40 ne.
V tomhle smyslu je vcelku pěkně zaintegrovaná Roudnice, kde na PID můžete na území města Roudnice použít všechny autobusy PID i DÚK, včetně MHD, kde platí též PID i DÚK
To jo, ale zas pouze s papírovými lístky PID a nebo papírovými kupóny PID. Kupóny na Lítačce ne.
Všechny ne, např. linku 636 k nemocnici to nelze.
Samozřejmě, že lze.
Na území města Roudnice můžete na této lince využít tarif PID