Úspěch české Umbrelly za hranicemi. Vyhrála soutěž na provoz autobusů v Sasku
Autobus Setra 415 LE Business pro provoz v Ústeckém kraji. Foto: Umbrella
Provoz v blízkosti českých hranic zajistí dopravce částečně autobusy z Jablonce nad Nisou, kde mu končí smlouva na provoz MHD.
Fajn, že expanduje,ale přidat peníze nechce, jezdím u nich od června na Přeloučsku a asi to brzy zabalím.
„Pro nás jde o mimořádně důležitý kontrakt i kvůli blízkosti k Jablonci nad Nisou, kde končíme provoz MHD.“
Z toho mam vyrozumiet, ze si chcu aspon cast jabloneckeho personalu zlanarit do Reichu? Ej, to budu mat v ICOMe radost…
Řidiči jsou svobodné bytosti, mohou jezdit pro koho chtějí. Provoz se nepředává s řidiči ani autobusy, stejně jako to Umbrelle nikdo v JN nepředával.
To není úplně pravda. Evropská směrnice upravující TUPE ( Transfer of Undertakings – Protection of Employment ) by správně měla v případě pouhé změny dopravce znamenat automatický převod zaměstnanců k novému dopravci, což na západ od nás v zásadě běžně funguje jak v autobusové dopravě tak na železnici, přičemž účelem je ochrana práv zaměstnanců. V ČR to tak nějak platilo do roku cca 2020, od kdy novela zákoníku práce požaduje pro takový převod aby došlo i k převodu majetku, což většinou není, takže dopravci musí složitě zaměstnance nabírat, par. 338 zákoníku práce.
Myslím, že největší ochranou práv zaměstnanců je v tomto případě nenastoupit k rodině Kratochvílových. I když chápu, že řidiči v JN jsou zvyklé i na jiné kádry, třeba Vařila .
Myslim, ze srandy typu „dotankuj za vlastne ak chces dostat premie“ si nedovolil ani Varil.
Což je ovšem jejich právo a nikoli povinnost.
Ano, mají právo dát výpověď ve speciální lhůtě a nenastoupit u nového zaměstnavatele. Na druhou stranu se převádějí jejich práva včetně platné kolektivní smlouvy. Ale za stávající právní úpravy v ČR nepoužitelné, snad jen na železnici pokud je v tendru povinnost převodu vozidel pořízených z dotací EU na nového dopravce.
A ten převod souvisí s odkupem části zaměstnavatele, případně vámi zmiňovaného případu. Zbytek je věcí vyšších kolektivních smluv, u nás pro zavistivost zaměstnanců a častou snadnou manipulovatelnost ze strany zaměstnavatele, prakticky téměř neexistující.
Piloti létají po celém světě, řidiči kamionů a autobusů také, jen omezenost železnice tzv. národními zájmy blokuje její významnější využití.
Máme svobodný trh a pokud budou mít řidiči zájem, určitě se jim vyplatí jezdit pro stávajícího dopravce jinde než kde jezdí nyní. Na druhou stranu část řidičů z různých důvodů zůstane v Jablonci (rodina, záliby, atd.).
Do Reichu??? Už k vám na Slovensko dorazila informace, že není rok 1945, ale už téměř 2023?
Pozeram do schranky a nic. Asi ju zase stratila protektoratna posta.
Existuje Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce. Proč tedy uzavírá město smlouvu na MHD s někým jiným? Je to, jako když by mi manželka vařila oběd, ale já chodil na jídlo k sousedce.
Protože Jablonec má v DPMLJ méně než procento a k podílu se dostal naprosto obskurní cestou v dobách největší mentální omezenosti libereckeho zastupitelstva
Tak jestli sousedka lépe vaří, proč ne? 😀
A jestli nevaří, tak možná ještě líp.:-)
manželka vařila, nebo manželka Vařila?
Nějak začít v Německu musí – takže malinké zakázky v zapadákovech u hranic se taky počítají.. Jistě se budou zvětšovat a zvětšovat. Je tak „vtipné“ že české pohraničí ovládli Němci s Die Landerbahn (Trilex) a německé pohraničí začínají ovládat Češi s Umbrellou… 😁😁😁 S tím patrně v Německu nikdo nepočítal a Sasíci musejí dost skřípat zubama..
Toto není začátek působení Umbrelly v Německu; mají několik desítek busů v MHD v Hamburku a Berlíně.
Autobusy Student Agency pod značkou Regiojet jsou dvojkou v dálkových autobusech v Německu. Jedničkou je Flixbus pro něž je Umbrella jeden z největších dopravců i v Německu.
A soukromý dopravce, o kterém je článek, s tím má udělat co?
To budou jezdit s autobusy pro MHD regionální spoje?
Bude jezdit s tím, co objednatel požaduje. Zjevně do toho šest autobusů z MHD Jablonec pasuje.
V Německu se to takhle nebere. Zrovna teď jsem v garážích jednoho německého dopravce spadajícího pod DB. Když se rozhlédnu kolem sebe, vidím tu autobusy třídveřové i dvoudveřové, ty dvoudveřové mají přední dveře úzké jednokřídlé i široké dvoukřídlé. Všechny ty autobusy jezdí příměsto. Za městské se tu považují ty s dvoukřídlé předními dveřmi.
A na MHD tu potkáte dvoudveřové krátké a třídveřové kloubové, ale občas se tu objeví třeba i ten linkový autobus s úzkými předními dveřmi.
Logiku tu nehledejte. Ta tu není. Hledám jí tu už šest let 🙂
Děkuji za vysvětlení.
Šířka dveří nic nevypovídá o určení autobusu jako městského či meziměstského. Rozdíl je v absenci či přítomnosti tachografu.
Odkdy musí mít meziměstský autobus tachograf? Pokud jezdí výhradně linky se spoji do 50 km, tak jej mít nemusí. Stejně jako jej může mít (a často má) městský autobus.
Jasně, autobusy MHD co obvykle linky nad 50 km vůbec nejezdí tak je často mají a meziměstské u kterých je pravděpodobnost linky nad 50 km mnohem větší, ji většinou nemají…:-D Za to šířka dveří je zákonný požadavek na dělení určení autobusu, že? Tak jo. Typický městský autobus, viďte… 😀 Karosu B961E s úzkými zadními dveřmi si určitě dohledáte sám viďte 😉 https://dopravacek.eu/wp-content/uploads/2022/01/IDSK-JMK.jpg
A zase mimo. Jako obvykle.
Souhlasím. Jsou věci, v nichž jsou Němci daleko za námi. Ono není všechno zlato co se třpytí.