posily_do_teamu

Urychlete stavbu paralelní dráhy, volá Praha 6. Za letadla nad hlavami chce i jazykové kurzy

Chystaná paralelní dráha na pražském letišti. Pramen: Letiště PrahaChystaná paralelní dráha na pražském letišti. Pramen: Letiště Praha

Modernizace okolí hlavní dráhy přinese obyvatelům stotisícové městské části velkou hlukovou zátěž.

Odebírat
Upozornit na
guest
146 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

25 mil. cestujících za rok je minimum,aby mělo cenu o tom uvazovat.Jak to že Vídeň zvládne 30 mil. se stejnou konstelací?
Prozíravost vedení letiště je limitně na nule,nejsou atraktivní spoje ani cestující, prostě upadajícíprovinční aeroklub…….

Zdeněk

Nechápu ten rozruch kolem paralelní dráhy a hluku. Paralelní dráha umožní zrušit noční chartery, kterými Smartwings otravují celý rok. Narodil jsem se v Praze, bydlím v P6 a ruch města mám rád a také letadla. Stěžuje si převážně náplava, kterou jsme do Prahy nezvali. Proč nezůstanou na venkově? BtW – způsobují i nedostatek bytů. Jednou jsme za stávky personálu v Paříži jeli autobusem do Bruselu, kam pro nás ve 23 hodin přiletělo letadlo z Prahy. Muselo mít výjimku, protože od 22 hodin tam byl klid motorů. Letiště bylo úplně uzavřeno, svítily jen nouzáky. Všechno stihnou odbavit přes den, protože mají… Číst vice »

Liška

Proboha, na co paralelni draha? Vzdyt toto provincni letiste je jak letiste duchu, stojanky prazdny prakticky kdykoliv behem dne. Neda se odtamtud nikam letet, pokud teda pominu koupaky v lete.

Martin

Přesně tak!!!!!

Pavel Kotva

Praha 6 dostává bohaté odškodnění za „několik“ dnů hluku. Na Suchdole nám to lítá každý den a odškodnění žádné např vymena oken, abychom byli uchraněni hluku i v pozdních nočních hodinách tj. po 22 hod.kdy vzlítaji letadla každé 2-3minuty. Že letadla nedodržují často koridor a létají nad zástavbou je každému jedno. Těším se na letošní léto, že budeme mít nějaký čas klidne dny a jsem šťastný, že si ten hluk užijí v jiné části města Prahy. Ano je to sobectví, ale ze strany Praha 6, ať mají hluk někde jinde, ale ne u nás a těch pár lidí co bydlí… Číst vice »

Jiras

Omlouvam se, nechci se Vas dotknout, ale letiste je na svem miste od roku 1937!!! Mimochodem Schudol samospravne spada pod MC P6

Jiří Černý

Klasika dneška – koupím byt (dům) u letiště, které je tu léta a pak demonstruji, že je tam hluk….

Y.K.

No že by byla Ruzyně nebo Bílá hora nová novostavební oblast, to se zrovna říct nedá. To je tam déle než letiště i než Praha (jako Velká Praha). To je tak ta část Prahy 6, které se to opravdu dotýká a letadla tam opravdu hoblují střechy a dají se pozorovat nýty na křídlech jak už je to nízko.

Kompenzace za hluk je naprosto v pořádku, něco za něco.

Jarda79

Kompenzace za hluk je výsměch, zejména v Praze, kde kravál ze silničního provozu je neskutečný.

Y.K.

To mi povídejte, bydlím u frekventovaného tahu, ale tak je holt nastaven přístup k automobilové dopravě (nejde řešit, musí to tak být, regulovat hluk „nelze“)

Petr

Ten hluk ale můžete regulovat sám – prostě se přestěhujte někam na samotu.
Prostě buď můžu bydlet někde v civilizaci (která s sebou nese hluk) a mít všechno (nebo alespoň něco) u nosu, nebo můžu bydlet někde na vystrkově, kde je sice klid, ale všechno daleko.

Nemel

No jo, jenže takoví si ani neuvědomují, že na vystrkově také je kravál. Lidi tam řežou cirkulárkou a sekají zahrady, v létě logicky co nejčastěji, aby pak nedostali úžeh, a dokonce tam můžou i bučet krávy a štěkat psi. A to vůbec nemluvím o kokrhajících kohoutech! Na samotě pak troubí jeleni a bzučení včel nebo třeba hluk bouřky se zdají mnohem hlasitější. Abych tedy nebyl zcela OT, tak v Praze přebývám na Břevnově, nedaleko trasy vedlejší ranveje, na kterou v době výluky hlavní ranveje lítá všechno. Nemyslím si, že by to u nás bylo tak strašné. Ale známá, co bydlí… Číst vice »

Y.K.

To je hodně silná generalizace. Ve městě rozhodně není VŠUDE kravál jako je u hlavních silnic. Asi nelze vybydlet všechny frekventované ulice a mít tam postapokalyptické prázdné ruiny, takže rady „můžete se odstěhovat“ jsou takové babské rady. Můžu, ale podstatu to nijak nezmění. Navíc se přidám k těm co pravidelně jezdí autem, takže se to ještě zhorší. A ne všude na venkově je ticho. Doporučuji třeba projít Hrusice, romantika ladovských obrázků je ta tam, zato je ves plná jekotu z nedaleké D1.

none

Přestěhoval jsem se z města na vesnici a je to znát.
Nic tu není, v létě se seká tráva a dříví. V zimě jede jen ta pila. Smrad je tu takový, že vyvětrat je štěstí náhody. Foukne špatný vítr od souseda a je to tu jak v udírně. Pověšené prádlo může jít znovu do pračky.

Bob

Já bydlím u frekventované místní komunikace, kde mi letadla na letiště létají nad domem, a musím říct, že auta jsou z hlediska hluku mnohem horší než ta letadla.

Apex

Nemáte pravdu. Oblast, která byla v roce 1929 vybrána pro výstavbu letiště měla v té době několik zásadních výhod: relativní blízkost Praze, současně ale mimo městskou zástavbu a minimální výskyt mlh… Jedinou obcí v rámci Velké Prahy byla Ruzyně, ale ta byla/je v dolíku, přičemž hlavní dráha byla 04/22. Výstavba tak začala az poté, co letiště stálo a fungovalo.

Bob

Paradoxem je, že zveřejnění této zprávy letištěm na Facebooku byla pod příspěvkem spousta komentářů od obyvatel Nebušic a Horoměřic, že jim budou letadla chybět, protože je strašně rádi pozorují s dětmi ap.

Josef

Já bych to letiště teda na dobu stavby zavřel a je to stát to podrží stejně je většinový vlastnik a co pohoda. Jo aha a vsicni ti co si stěžují budou chtít letět na dovolenou jo tak no tak na#&at smůla. Jo a vy chcete levné nákupy z Číny rychle letecky ha hmm tak jo na#|at! Aha no jo vy jste si rozbil hubu na lyžování v Alpách a chcete převézt letecky do prahy do nemocnice jo nojo smůla neni drahá. Atd atd už by nekdo těm ukňourancům měl říct že ta nemokracie neni jenom o tom že můžu pořád… Číst vice »

JanM

To je proveditelné, doprava by se přesunula na okolní letiště (Pardubice, České Budějovice…)

Jarda79

No už vidím jak Ryr, Easy a Wizz létají vše do Budějic, ty prostě zmizí a čau.

Apex

Omlouvám se, ale pokud to není ironie, tak kam na tyto nápady chodíte??

Josef

to je hodně chytrý komentář

jindřich

Praha 6, Praha 7…tudy jezdit nebudete, tudy létat nebudete, tudy trať nepovedete a když už náhodou ano, tak my vám tam dáme závoru, semafor, nebo nejlépe jden pruh omezíme……furt jen oni a když se teď bude opravovat hlavní dráha, hned se má postavit nová paralelní, aby oni nebyli poškozování…tím samosebou nechci říci, že druhá dráha není potřeba, stejně jako SZ okruh už dávno měl být hotov

Ivo

Zjistěte si prosím, kdo neustále blokuje stavbu paralelní dráhy. Jsou to starostové Nebušic, Suchdola, Hostivic, kteří nalákali tisíce lidí ke stavbě rodinných domů, aby obce získaly peníze od státu. A dnes by nejraději letiště zavřely. Když se před cca 10 roky objevily plány na rozšíření letiště ve Vodochodech pro civilní provoz, začli všichni okolo řvát proti tomuto záměru. A riziko velkých škod v případě pádu letadla nad sídlišti a hustou zástavbou je větší než nad vesničkami v okolí Prahy.

Jirka

Teď jsem chtěl říct, žed to vypadá za velký souboj nymb z Prahy 6 a vesnic v jejím okolí.

JanM

Já bych všechny ty NYMBY zakázal

Apex

NIMBY… 🤗.

petrogar

Mě by zajímalo, kolik lidí, kteří jsou v Horoměřicích a Nebušicích proti dráze, se tam nastěhovalo až po změně územního plánu v roce 1994, kdy se tam nová paralelní dráha poprvé objevila. Ty bych z rozhodování zcela vyloučil, protože věděli od čeho jdou.

Jan

A těm, co tam byli před nabídnou co? Vymění jim pozemek za nějaký ekvivalentní jiný a umožní postavit nebo na novém pozemku už bude postavena ekvivalentní nemovitost? Maximálně se budou moct vyjádřit a tím to skončí.

Apex

Starousedlíci proti letišti a jeho fungování protestují ve zcela marginálních počtech, pokud vůbec, to je specialita právě nově příchozích. Důvodem je nejenom to, že v obcích okolních obcích žilo mnoho lidí, které to letiště živilo, ale hlavně mají zkušenost s tím, jaká byla hluková zátěž v minulosti. Dnešní motory jsou zásadně tišší ve srovnání s RR Spey, Dart, Avon, PW JT8, NK-8, D-30 apod., což mohu potvrdit z osobní zkušenosti, neb žiju cca 8 km v ose od dráhy 12.

Jaaa

A nějaké zdroje pro své tvrzení máte, nebo je to jenom odraz vaší sociální bubliny?

Dejf

Snižování hlučnosti leteckých motorů je sociální bublina?

Jaaa

“ Starousedlíci proti letišti a jeho fungování protestují ve zcela marginálních počtech, pokud vůbec.”

Apex

Tak když někde žijete desítky let, tak asi máte přehled o tom, co si myslí lidé, kteří tam žijí stejnou dobu…

Ivo

Je vidět že na rozdíl od Vás pan“Apex“ o tom něco ví…Naprosto potvrzují.

Jaaa

Anekdotické znalosti mohou tezi vyvrátit, nikoli potvrdit. Na to potřebujete data.

Petr K

Bydlím vedle (cca 1,5 km) od osy stávající dráhy už přes 30 let. Letadla jsou tam jen několik desítek m nad zemí. Skutečně, za ty desítky let hodně „ztichla“. Ještě si pamatuji ty ruské stroje TU 154, Il 76 a podobné, to byl rachot když přistávala nebo startovala. Dnešní Boeingy a Airbusy jsou proti tomu „tichá“. Největší rachot jsou zřejmě „náklaďáky“. Viděl jsem startovat třeba i galaxy USAF, ty jsou skutečně slyšet, ale těch je minimálně.

Milivoj Niklíček

Slyšel jste někdy anglický BAc-111 nebo americký DC9-51? To byl kravál.

David

Me to lita v Butovicich kolem baraku a clovek to kolikrat ani nevnima. Me to spis prijde, ze se nejaky pako musi zviditelnit

Jirka

Tak C5-Galaxy je taky technika 60. let

Jaaa

Ano, já si ta letadla pamatuju taky, není mi 20. To ale neznamená, že současná hladina hluku už není škodlivá a nemá následky na ekonomiku.

Apex

Jaký je následek na ekonomiku?? To je zajímavá myšlenka…

Air Traveller

ty nasledky na ekonomiku – na to mate nejaka cisla, nebo to je nejaka vase socialni bublina?

Apex

Ano, mám… Osobní zkušenost. Vím, jak hlučné byly motory, které jsem uvedl a o co tišší jsou ty dnešní. A hlavně, nejhlasitější kritici letiště jsou u nás bez výjimky jen ti, co si výhodně koupili pozemky a postavili nemovistosti v posledních 20 letech.

Jaaa

“ A hlavně, nejhlasitější kritici letiště jsou u nás bez výjimky jen ti, co si výhodně koupili pozemky a postavili nemovistosti v posledních 20 letech.”

Tuhle tezi je nezbytné potvrdit daty, ne dojmy.

Nemel

Souhlasím s těmi motory. Je velký rozdíl, když přelétala A380, která byla oproti starším pidi-Boeingům prakticky neslyšitelná.

S těmi Boeingy mě to mimochodem vždycky fascinovalo. Přijde mi, že mají oproti Airbusům obecně hlučnější motory. Ale zase Airbusy dělají strašný kravál při pojíždění po ranvejích, obzvlášť A330. Když v tom sedím a slyším to, tak si občas říkám „My snad máme pod palubou hnízdo aligátorů či co! A klapou tam zubama!“

😀

Apex

Myslím, že zvuk, o kterém píšete, je zařízení zvané jednotka přenosu výkonu (PTU), které je určeno k zajištění dostatečného hydraulického tlaku při provozu s jedním motorem. Kvůli úspoře paliva je u dvoumotorových letadel poměrně běžné pojíždění s vypnutým motorem. Každý motor normálně vytváří tlak ve svém vlastním hydraulickém systému, ale když motor neběží, zůstává jeden systém bez zdroje energie. Zde přichází na řadu PTU, která pomáhá levému motoru napájet pravý nebo pravému motoru napájet levý. Protože se PTU aktivuje pouze tehdy, když tlak klesne pod určitou úroveň, cyklicky se zapíná a vypíná, zapíná a vypíná, zapíná a vypíná. Kvůli kolísání… Číst vice »

Ivo

Letiště tam je od třicátých let vážený pane. A v těch dobách zodpovědní lidé zařídili, že v perimetru x kilometrů mohli stavět jen lidé pracovně spojení s letištěm.

Sáček

Do 2030 jsou plány jasně dané. Paralelní dráha v nich nefiguruje, má být až potom. Plán rozvoje byl schválen ve 2023. Diskuse jsou tak jen akademické:
2025-26 oprava ranveje.
Priorita poté je nový terminál / rozšíření + parkovací domy
Do 2030 bude souběžně probíhat výstavba železničního napojení, přímo v areálu, PPP běží, stavba od 2027.
Po 2030 se taky plánuje dosažení schválené kapacity, 21,2 milionu cestujících. Dráha až po dosažení kapacity.
Vše letiště platí z vlastního zisku. Plán z 2023 tak snižuje dividendu, ve 2028 dokonce dividenda nebude.

Jirka

Ono by stačilo, kdyby SW dodržovali noční klid jako všichni ostatní.

North

Je mi líto, naše letadlo nabralo zpoždění a už je pp desáté. Tak tu budeme celou noc kroužit, abychom náhodou nevzbudili Jirku.

Milioi

Pokud naberou sekeru, tak budou muset přistát jinde, kde hlukové omezení nemají nebo ani neodletí a cestující ubytují přes noc v místě odletu.
A nebo zcela revolučně upraví letový řád, aby poslední let před zavřením dráhy byl s rezervou.

Ivo

Blbost, vím že se to několikrát stalo kvůli pár minutam, ale je to hazard se životy cestujících.

Milivoj Niklíček

Co je na tom za hazard se životem, že přistanou jinde? Jo aha, on se Ivo octne jinde než čekal?

Air Traveller

kdyz se specha, stavaji se chyby. obcas fatalni.

jva

Nová varianta „máme zpoždění, nezastavujeme, vystoupíte si až ve Volyni“?

Apex

Aha… takže jinde ať si létá, kdo a kdy chce, ale u mě se musí přizpůsobit tomu, co chci já…?

L.

Nechápu ty minusy – přesně takhle to funguje třeba v Düsseldorfu. V nějakou hodinu se letiště kvůli hluku prostě zavře a kdo to nestihne, musí divertovat.

Jarda79

A bude to stát více letadel a tím se i všechno zdraží, výborný, co dál.

Air Traveller

proc by melo letadlo celou noc krouzit?

mate snad pocit, ze v nemecku v noci krouzi nejaka letadla, kdyz nestihnou nocni uzaveru?

ne, funguje to mnohem prozaicteji – letadlo proste vubec neodleti.

Ivo

Díval jsem se na provoz dnes v noci na Planespotter . V 00:01 SW, v 0:54 low-cost Hurghada, v 3:23 Falcon 900. Možná ještě jeden SW tam byl. Moc velký provoz to není…

Rampelnik.1

„Low-cost Hurghada“ je pozůstatek po SW. Neboť od 1.2. jedna z českých CK přešla právě v této destinaci od SW ke QU, a aby nebyli na tomto cestující biti, dostal i tento dopravce výjimku létat v noční časy. Ta by mu ale zatím měla skončit s koncem zimního leťáku.

MajsterN

Je únor, SW lítají svoje ranní rozjezdy v letní sezóně. To tam ta hurghada bude 6x.

Milivoj Niklíček

V létě si to povíme, jo?

Air Traveller

Na letišti žádný „noční klid není“, jen je omezen počet vzletů a přistání v nočních hodinách.

Takže o jakém nočním klidu mluvíte?

Jarda79

A pak Jirku vzbudí vytuněná Oktávka s upraveným vejfukem a kdepak je ten klid.

Milivoj Niklíček

Už aby ta dráha byla a ta slavná Tralala přestala obtěžovat hlukem od půlnoci do pěti, ale to se v tomhle banánistánu stejně nestane, protože kamarád kam se podíváš a ruka ruku meje.

Ivo

Moc vašemu příspěvků nerozumím. Jste pro paralelní dráhu? Noční provoz upne zrušit nejde, vojenské speciály mají výjimku, zrovna tak Medevac. Letiště musí sloužit 24×7….

Milivoj Niklíček

Ano, jsem. Píšu o té šílenosti jménem Smartwings, který letá v sezóně takřka celou noc.
Vojenské a zdravotnické lety do toho nemíchejte, těch je tu nula nula nic. Však počkejte do května, to ten cirkus začne.

Jano

Nočny provoz nijak nesuvisí s druhou dráhou.

Milivoj Niklíček

Ale souvisí. Noční provoz tady dělá jen ta jedna šílená společnost!

Air Traveller

ale jo, souvisi – letiste slibuje, ze az bude nova draha, tak se v noci litat nebude.

Sova

Ať přestanou blokovat železnici na letiště a pak se možná domluvíme…

Ondřej Wagner

MČ Praha 6 žádné blokováni železnice neprovádí. Neřešila ani trasy tunelu mezi Dejvicemi a Veleslavínem, nepřipojila se ani k podpoře zahloubeni železnice mezi Veleslavínem a Líboci.

Sáček

Větev z hlavní tratě na letiště nikdo neblokuje. Může fungovat i se starou trasou hlavní tratě, o tom to není.

tarten

Nemůže.

Jano

Je to všetko hra o vytvorenie ovzdušía pre výstavbu(urychlenie) paralelky 24. Rozhodne žiadnu takuto drahu stavať v najbližšej budoucnosti nie je nutné.

Petr

Prostě typické NIMBY. Letadla, která je obtěžují hlukem pouze několik měsíců / týdnů v roce, nechtějí. Místo toho chtějí, aby hluk obtěžoval někoho jiného. V tomto případě bude paralelní dráha výrazně omezovat hlukem obyvatele Nebušic, Suchdola, Bohnic, Čimic, Jenče a dalších obydlených oblastí.

North

Ta drahá je tam zkreslení už desítky let. S tím museli počítat, když si tam stavěli domy.

Kamil Novotný

Tak to jsou ale správně vyhozené peníze. Jazykové kurzy pro děti. To je prosté prožrání peněz. Kdyby třeba chtěli příspěvek na výstavbu záchytných parkovišť, aby z toho občané šestky reálně něco měli, ne, to se to vyhodí z okna, protože to je prostě jednoduché a bez práce.

Sáček

„Aktuálně (2024) probíhá ÚŘ týkající se 2 parkovacích domů v areálu Sever, které budou sloužit veřejnosti a cestujícím“ a v areálu Jih budou dva parkovací domy jen pro zaměstnance (víc místa pro veřejnost ve starých)

Dusmor

Zaměňujete parkovací místa na letišti a v městě.

Eda

Když měli možnost ukázat, že jsou konstruktivní a ochotni ke kompromisům, tak se vůbec nevytáhli. A teď si pomalu budou rozkazovat, co by kdo měl udělat. Ať si políbí ploutev…Jen ať si to užijou a konečně si uvědomí, že takhle to nefunguje. Naopak třeba Prahu 13 jsem neslyšel, že by tak neustále řvala, a přitom jde ten příletový koridor i přes ně.

Sebastian

Trochu si zde poprudím a tím nabídku jinou optiku na některé příspěvky. Většina výstavby na Praze 6 byla realizována po výstavě RWY 04/22. Proto si teď nemohou stěžovat, že jim nad hlavou létají letadla. Jsou to NIMBY.

Naopak paralelní runway by se stavět neměla, protože její plány vznikly až po výstavbě sídlišť Bohnice, Prosek atd.

Apex

Asi máte na mysli 12/30 (dříve 13/31). Dráha 04/22 je totiž již dlouhá léta zavřená, navíc vedla přesně na Hostivice na straně jedné a Horoměřice/Statenice na straně druhé. Paralelní dráha byla na letišti plánována od konce 60. let a již tehdy počítalo se s umístěním tam, kde by měla být postavena dle dnešních projektů. A rozhodně se o tom v době vystavby sídlišť Bohnice a Prosek vědělo.

Sebastian

S 12/30 máte pravdu.
Podle prg.aero však byla paralelní runway do Územně plánovací dokumentace zanesena začátkem 70. let. A to se již Bohnice stavěli a Prosek byl podle wiki již téměř dokončen.

Ale spíše zde jde o princip, kdy místní diskutující často argumentují tím „co bylo dříve“, že když je něco půl století zahrnuto v plánech lidé mají smůlu a nemají právo se stavbou nesouhlasit.

Petr

Co s tim má co dělat Prosek proboha? Však je to 15 km daleko.

L.

To možná je, ale když letadla startují na severovýchod a pak točí na jih, letí buď okolo Proseka, nebo přímo nad ním a slyšet jsou fakt hodně.

Air Traveller

Prosím vás , nevykládejte pohádky 😀

Sebastian

Nevykládejte pohádky vy. Stačí půlnoční vlna Smartwing směr Egypt.

Air Traveller

jo, na proseku? a kde by se tam vzala? 😀

tech par dni v roce, kdy se startuje z 06, se tam sice mohou objevit, ale jsou tak vysoko, ze pokid je nevidite, tak si jich ani nevsimnete.

okarban

Každý večer okolo půlnoci, kdy koupaci vzlétávají směr východ.
Když nemáte vlastní zkušenost, nepište o tom a nemoralizujte 🙂

Air Traveller

Chlapče .. bydlel jsem deset let pod osou dráhy 06/24 na půl cesty mezi prosekem a letištěm.

vím víc, než dobře, o čem mluvím.

okarban

Jestli to bylo před dvaceti lety, tak možná.
Přes den, když je 06 pro přistání, je vše OK. V noci je 06 pro vzlet a půlnoční vlnu TS.

Air Traveller

to, zdali je draha 06 pro vzlet nebo pro pristani, neni urcovano denni dobou.

vyber drahy ovlivnuje smer vetru, a par dni v roce se startuje zndrahy 06, neb fouka z druhe strany.

Jaaa

Sorry, ale přistávající a vzlétající letadla jsou veľmi slyšet i nad Jesenicí a Vestcem, což je přes 20 km od prahu dráhy 30. Se někdy podívejte, kudy vedou přiblížení a s jakými parametry. Letiště typu Praha vytváří velkou hlukovou zátěž na obrovském území.

Petr

Je to normální městskej hluk. Podobně jako auta, tramvaje, hospody atd.

Jaaa

To opravdu není. 😉

Ivo

Tak se odstěhujte na venkov. Já, jako rodilý Pražák bydlím u Skalné. A střídavě v Praze na 6 a 4.

Lukáš

To ne, tam by mu vadil pes, kohout, tepelne čerpadlo od souseda, kour z grilu, sekání trávy, zemedelske stroje…

Jaaa

Ale ale ale. Příště rovnou na Sibiř, ne?

Air Traveller

Kecy.

Bydlím v místě, kde jsou letadla podstatně níž, než v jesenici a vestci, a nejsou prakticky slyset. Jen ruch zamenitelny s neznym venkovnim kravalem.

Jaaa

Jasně, a taky vám při tom lítají rovnou nad hlavou. Holt jste buď nahluchlej, nebo si vymýšlíte.

Air Traveller

ano, litaj . jak na soucasne, tak na byvale adrese.

VíKo

Bydlím v Psarech. Přistávaji skutečně nízko. Ale vnímám to první den. Pak už jen ty velký (777, dreamliner a teď znovu A380) jinak v klidu. V noci o nich nevím. Prostě spím. Paralelní draha je hlavně budoucnost. Tu letiště potřebuje. A popravdě doufám, že těch cca 22 mio cestujících je jen číslo na papíře. Líbilo by se mi 30. A to půjde jen počtem destinací a frekvenci letu. Kuoni síla v ČR určitě je. Jen spoustu lidí netuší, jak snadne to je a řeší to přes cestovku. Chybí jazykové vybavení a prostě to zkusit. Hodně jich mám i ve svém… Číst vice »

Apex

Pokud se nepletu, tak Prosek je úplně mimo příletovou trasu a to bude i v případě, že bude fungovat paralelní dráha. Co se Bohnic týče, tak vzhledem k výšce letadel, která přistávají ve směru 24, bude hlukové zatížení prakticky stejné, jako je dnes. A navíc, nemám pocit, že by obyvatelé z Bohnic proti dráze zásadně protestovali. Na rozdíl od těch, co se dobrovolně přistěhovali k letišti v posledních cca 25 letech, kdy fakt, že výstavba paralelní dráhy je nevyhnutelná, byl dobře známý, a to včetně jejího umístění. Na druhou stranu já nepovažuji za správný přístup těch lidí, kteří využili velmi… Číst vice »

Sebastian

A co odletová trasa?
Snad nevěříte pohádkám, že s paralelní dráhou nebude noční provoz. To by byl dost velký zásah do provozu SmartWings. Stačí se podívat na dnešní odlety okolo půlnoci směr Egypt (a to není sezóna).

Air Traveller

tak by se tomu prizpusobili .to slovo jste nikdy neslysel?

nebo co myslite, ze udelaly charterovky v nemecku, kdyz jim pred lety zrusili nocni provoz?

Sebastian

A jinou pohádku nemáte?
Kombinace vlivu SW na PRG a české nedůslednosti lze očekávat jak to dopadne.

Air Traveller

No, jo .. když vy víte, co přesně se stane za patnáct let.. to je pak těžké.

Petr

On neví co bude za 15 let, ale jedno je jistý: Když nebude dráha, tak se z ní nebude (v noci) lítat.

Air Traveller

Kdyz nebude dráha, tak se bude v noci lítat z tý stávající .. čili žádná změna.

Krom toho, jak už zaznělo, tak tak pro těch pár jedinců na proseku, co nejspíš spí se zesilovačem na uchu, se tak jako tak nic nezmění.

Vzlety budou stále ze staré dráhy.

Na novou dráhu se bude přistávat.

Sebastian

Není to za 15 let, ale tuším že výstavba má být do 2031.
Co bude nevím, ale jsem realista a popisuji pravděpodobný scénář.

Ivo

Já teď často spím na Chodově. A letadla nad námi létají i tady. Tomu se prostě nevyhnete.

Ivo

Správně. Ono ani jinak tu dráhu tam vyprojektovat nejde!

Sáček

Letiště by dle mě mělo investovat malou část svého zisku do odkupu a bourání některých těch nejhorších nemovitostí. Prostě napravovat chyby minulosti. Jinak to nejde. V zahraničí se bourání nebojí.

Petr

Proč by se mělo něco bourat? Máme snad nadbytek bytových jednotek nebo co? V těch domech se dá normálně bydlet…

Frantisek X

V tom případě nechápu argumenty některých, že se mají bourat domy u kolejí (nádraží, strážní domky apod.), aby někdo dodatečně nevznesl námitku vůči hluku. 🙂 A to je běžný vlak na udržované dráze oproti letadlu poblíž téměř neslyšitelný. Ale tak pro nahluchlé je v pohodě i to letadlo, to ano.

Petr

Když nic jinýho, tak ty drážní ruiny někde na vystrkově nemaj hodnotu 15+ milionů (jako ty domy chudáků kolem letiště).

Ivo

Spíš by měli zadotovat vymění oken za 3sklo. Mám a hodně to v zimě pomůže. Mám 100 m od baráku žel.trat.

Petr

Proč? Proč zas chcete milionářům něco dotovat?

Air Traveller

proc by se melo neco bourat?

at to lidi prodaj, kdyz jim to tak vadi.

kdyz jsem pred lety chtel kupovat barak v okoli prahy, blahove jsem si myslel, ze kolem letiste budou levnejsi, kdyz je to tak hrozne misto k bydleni.

ani prd. takze ono to letiste, krom par remcalu, zas asi takovy problem nebude.

Ivo

Lžete, s rozšířením letiště a výstavbou paralelní dráhy se muselo počítat minimálně od konce šedesátých let. A P6 chce jen nějaké kompenzace. A to je zcela legitimní…

Sebastian

Počátkem 70. let byla zapracována do územně plánovací dokumentace. Zdroj prg.aero.

Air Traveller

co se porad tocite kolem tech proseků a bohnic, oblastí prahy, které letistem jsou postizeny minimálně až nulově?

Sebastian

A na to jste přišel jak?
Bohnice negativní vliv jednoznačně ano. Prosek diskutabilní.
Ale pointa je, že sídliště byla dříve než plány na paralelní dráhu. A zde je často argument „je to půl století v plánech, tak místní nemají právo protestovat“. Tak by to mělo být i obráceně.

Air Traveller

a ten vliv se v bohnicích projeví jak?

Aleš Boubelík

V povolovacich dokumentech Vzletová a přistávací dráha 06R/24L letiště Praha-Ruzyně se popisují obecně technické parametry nové dráhy. Ale lze už nyní predikovat, která dráha bude pravděpodobně dominantně vzletová a která přistávací?

čecháček

Nová by měla být primárně přistávací, stávající vzletová. Jestli si to pamatuju dobře…

Ladislav

Řekl bych obráceně.

Air Traveller

nikoli 🙂 nova ma byt opravdu primarne pro pristavani a stavajici pro vzlety.

MichalP

Bude to tak, jak píše Čecháček.
Nová runway, která bude blíž k Praze, bude určena přednostně pro přistávání, stávající runway pak bude přednostně pro vzlety.

Apex

Přesně tak, i proto bude nová dráha kratší. Byť pochopitelně bude umožňovat i vzlety všech typů provozovaných letadel.

Čupačups

Fascinuje mě neproporcionální počet zpráv o Praze 6 v porovnání s ostatními pražskými MČ. Je velká část redakce z P6/pracuje na P6 či mají články týkající se P6 mnohem větší čtenost? Upřímný dotaz

frank

ničeho takového jsem si nevšiml, máte k dispozici nějaká čísla ?

Movia

Mně přijde, že množství článků je dáno tím, že Praha 6 si ráda na kdeco stěžuje a vyhrožuje zaváděním všelijakých dopravních opatření (světelné závory). Navíc pod prahu 6 spadá jak rychlodráha na Kladno, tak letiště a další dopravní stavby.

MP22

Praha 6 je dopravně hodně mediálně viditelná především díky Ondřejovi Matěji Hrubešovi (dopravní radní), toho času šotouš a majitel jednoho z mála webů o dopravě (MHD86). Z žádné jiné oblasti na P6 takto slyšet není. On teda dokáže každou blbost rozmazávat na Twitteru celé dny, takže ta pozornost okolo něj je značná.

MP22

A samozřejmě jako publicista umí spojit populismus a publicismus do naprosto dokonalé formy a proto má tak masivní dopravní pr, o jakém si v jiných MČ můžou nechat jen zdát.

Lysimachia

No, zrovna OMH je celkem OMG a Brouk Pytlík pražské dopravy.

MP22

Je to poťouchlej autista…

Pavel

Praha 6 je co se tyce rozlohy jednoznacne nejvetsi MC. A poctem obyvatel je v top3.

Milioi

Praha 6 je největší městskou části, je tu letiště, vlak na Kladno/letiště, poblíž se bude stavět další část okruhu, tramvaje na Strahov, Suchdol a Bohnice a k tomu silný tranzit ze Středočeského kraje po obydlených ulicích (Evropská, JugoParty, Patočkova). Takže pro potřeby dopravního webu celkem dost témat k pokrytí.

čecháček

V kontextu neustálýho blokování stavby rychlodráhy na letiště mi přijde jakýkoliv volání po zrychlování příprav paralelky ze strany Prahy 6 dosti úsměvný. 😀

Btw, psal o tom odborník OMH i na svém blogísku?

Sáček

Prosím neříkejme tomu rychlodráha, když není. Je to prostě dráha, trať na letiště.

tarten

Přijde mi, že je to celkem jedno. Železnice tomu letišti výrazně pomůže, ale zas fatální ten dopad nebude. Ta dráha a minimálně jeden zrekonstruovaný a rozšířený terminál by to uneslo i tak, jen to s železnicí bude o dost lepší.