Úřad povolil rekonstrukci hlavní trati u Chomutova. SŽ zatím nevybrala zhotovitele
Zastávka Chomutov město. Pramen: Správa železnic
V rámci rekonstrukce se mimo jiné promění zastávky Chomutov město a Jirkov.
V rámci rekonstrukce se mimo jiné promění zastávky Chomutov město a Jirkov.
Kyjice byla krasna zastavka ja to taky nechapu.Dalsi stanice stoji uz jen vuli Most,Bilina,Teplice tam aspon jsou vytahy o tom si mohou v Moste a v Biline nechat zajit chut…..Jak maji cestovat starsi lide a maminky s kocarky Sz moc nezajima a keci o rekonstrukci jsou hezke ale roky 2022,2023,2024….. a dalsi jsou neuveritelne…..Jirkov a Chomutov mesto se take ma delat zatim roky reci….Je 21 stoleti a tady nadrazi vypadaji jak v roce 1950….
Kyjice, škoda. Krásná to zastávka a trať. Kdo nezná nepochopí
Kdy bude SŽ modernizovat modernizované perony na zastávce Duchcov na normativ délky O (dálkové vlaky 200 metrů) namísto současných 120 „modernizovaných“ metrů ….
Dálkové vlaky v Duchcově nestaví, Pro 80 metrové Pantery 120 metrový peron stačí.
A co kdyby náhodou byla nějaká akce?
Tak budou cestující nastupovat a vystupovat z prvních 4 vozů,jako např. v Ústí nad labem Západ,Ústí hlavní atd..
Ervěnický koridor už si dosednul?
Jo před 15 lety.jezdí se tam 120 místi 40 km/h.
Nebylo to 50?
Jinak rychlost se tu zvedala 2x, nejprve na 100 někdy kolem roku 1999, později po modernizaci na 120, někdy kolem roku 2014.
Ne, bylo to 40 a bylo to utrpení
Zas, malinký kousek. Výluky na trati – trvalý stav.
Bývaly doby, kdy se žádné opravy nedělaly. Teď se sklízí „ovoce“.
Až si tak říkám, s ohledem na neustálé informace o redukci, potřebě redukce, zásadním úpravám kolejiště, a to nejen tedy zde, že na SŽ(DC) přestali dělat „ajznboňáci“ 🙁 .
Ti tam pořád dělají, ale nemají na rozhodování vliv. Jen útrpně sledují rozkrádání a rozklad.
Aniž by se podívali do dokumentace stavby.
„Jó až dojde ropa, tak všecky ty pendolína půjdou srát. A budete oprašovat parničy“ hulákal ajzbóna v hospodě.
Bude se i zvedat nějak výrazněji rychlost? Přeci jen po Jirkovu je to rovina, tak by se tam dalo frčet.
Stačilo by si otevřít zadávací dokumentaci, na kterou je v článku odkaz, a zjistil byste, že pro profil V150 se na většině úseku rychlost zvýší na 140 km/h.
Takže pro Os?
Pokud tam jezdí Panter…
V150 je taková vějička…
Že by se na tom zmíněném úseku udělal přímý úsek a za ním velký čtvrtkruhový oblouk?
Osobně bych chomutovské „hlavní“ nepřesouval a nahradil ho městskou zastávkou, kde bych přidal dvě vnější hrany. „Hlavní“ nádraží by pak samozřejmě bylo zachováno pro provozní potřeby osobní i nákladní dopravy, nebylo by však zastávkou pro cestující. Podobně jako Litoměřice – dolní a Litoměřice – město.
Jenže z Chomutova na rozdíl od Litoměřic odbočují další dvě tratě. Proto by zrušení nádraží pro osobní dopravu přineslo komplikace.
V Litoměřicích v budoucnu vybuduje hlavní nádraží v prostoru nynější zastávky „Litoměřice – Cihelna“.
Bude to spočívat i v přeložce trati 090 právě do Litoměřic.
Však to tak nějak bude.“ Městská zastávka“ bude zbudována u ulice Lipská, bude mít 4 koleje a 2 ostrovní nástupiště.Stávající nádraží bude sloužit osobní dopravě(odstavování souprav) i nákladní dopravě.Bude zrušeno tzv.Seřadovací nádraží a 5 přejezdů. Vejprtská trať povede pod stávající silnicí 1/13 a kolej za Lidlem bude také zrušená i se 3 přejezdy.
čemu říkáte seřaďovací nádraží? to kolejiště na jih od staniční budovy? které je i dnes plné odstavených (zjevně stále provozních) loko?
ano, zapojení tohoto kolejiště je aktuálně trochu blbě, jen nevím aby se to s tou redukcí zase nepřehnalo….
Jo to kolejiště na opačné straně ,než je osobní nádraží.Odstavené lok. jsou jen provozní stroje Carga.Při rekonstrukci bude nově napojena vlečková trať do válcoven trub.
A nevíte, co se stane s tím překladištěm jižně od „seřaďovacího nádraží“?
Takže nástupiště v esíčku, jo? 😀
To esíčko se narovná a nástupiště budou mezi stávající trati a trati na to nákladní nádraží,které bude zrušeno. Dnes je tam prodejna sypkých hmot(dříve uhelé nádraží).
A to zbouráte i studnu č. 2?
Jinak se moc těším, až konečně všechny tyhle SP a DUR budou v DTM, abychom se na ně mohli podívat normálně a nemuseli listovat tunama nepoužitelnejch PDF…
A kdo tohle poptává ? Z pohledu většiny občanů je to zbytečná kravina za bambilióny peněz co pak budou chybět jinde. Může někdo vysvětlit smysl co ospravedlní takový „projekt “ ?
Bude se přestavovat celý uzel Chomutov.Všechno se zbourá a znovu postaví (podobně jako v Oldřichově, Řetenicích, Bohosudově). Že nástupiště bude blíž MHD, aut. nádraží,města bude jen takový bonus za stejné bambiliony peněz, jako kdyby byly nově postavené o 500 metrů dál od města na stávajícím místě. A poptává to zastupitelstvo města Chomutov.
Zase ty výtahy namísto ramp… Tak doufám, že je budou aspoň udržovat, a že jednou se vozíčkář nebude muset hlásit při každé cestě.
Co chtějí v Kyjicích redukovat? Čtyři dopravní koleje jsou naprosté minimum, aby ta stanice vůbec použitelně fungovala. Jestli někde ušetřit, tak spíš na zastávce Chomutov město – po přesunu nádraží k Lipské bude ani ne kilometr od hlavního.
Já jsem jen zvědavý za jak dlouho po rekonstrukci zjistí, že jsou dopravní koleje navíc v Kyjích potřeba.
Do dvou let…..pak bude následovat studie 1, studie 2, výběrko, odvolání k UOHS a za 10 let to znovu rozkopou….
Redukovat se nebudou dopravní koleje, ale koleje účelové které dříve sloužily správě tratí. Dnes už tomu tak není
No nevím. Pod „velkými úpravami“ a „výraznou redukcí“ si nepředstavuju zrovna vytrhání čtyř zarostlých šturců.
Inu, logika SŽ. Není-li to potřeba teď v tuto dobu, musí se to zrušit. Budoucnost nás nezajímá.
Možná větší logika, než na lokálce, kde jezdí 2,7 cestujícího na vlak plánovat její prodloužení za cca 600 milionů 🙂
Jestli je to tak, jak píšou v diskuzi ti, co o tom něco vědí, že se redukují koleje, na které min. 20 let nic nevjelo a původně byly na odstavení mechanizace, tak to logiku má.
4 dopravní koleje zůstanou, zruší se ty manipulační koleje před budovami, které sloužily v minulosti pro traťové stroje.
Ano, souhlasím. Je to pozůstatek po TD. Dlouhodobě nepoužívané, v kolejích vzrostlé stromy.
upřímně…vyjmout veksle a nechat zatím tak? nebo by to něčemu vadilo? nebudu prachy na nic, tak proč je utrácet za něco co asi nikdo nepotrebuje
Případně požádat Euroindiány na odstranění…..!
ale hlídat ať si to nespletou a nevytrhaji kolejiště komplet.
Od výroby Žabotlamu už není nezbytně nutné mít možnost odstavovat lokomotivu končícího osobního vlaku a najíždět ze šturcu s jinou lokomotivou, aby se zkrátil obrat.
Rychlíky tam nejspíš končit nebudou nikdy.