Úprava přednádraží na letišti zahrne dva parkovací domy a nadzemní tunel s obchody

Letiště Praha, řídící věž a Airport Express. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLetiště Praha, řídící věž a Airport Express. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Stavba trati z Ruzyně na letiště by měla podle aktuálního harmonogramu začít nejpozději v září 2026.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Trapný Česko a jejich sliby a kecy. Pražské letiště je snad nejdražší v Evropě, ale o železničním spojení se jen kecá a kecá. Vyplatí se letět například do Vídně a pak za pár stovek vlakem RegioJet do Prahy, než letět na pražské letiště odkud je spojení tragické a navíc letenky vyjdou o 30% dráž.

Vladimír

To fakt někdo věří, že mezi lety 2026 a 2029 stihnou vybudovat tunel pod Prahou 6?
Nebo to bude trať na letiště jen z Veleslavína?

MP22

Z Veleslavína.

Pako

Rok 2224: Ve všech zemích mimo ČR už byla klasická letadla nahrazena jiným způsobem vzdušné dopravy a IAD byla přesunuta do plně autonomních kapslí.
Praha 6 stále úspěšně blokuje jak okruh kolem Prahy tak trať Dejvice-Veleslavín.
Na poslední fungující stanici rádio Kulaťák necháváme zahrát vedení této pražské části hezkou písničku a posíláme klíčenku!

Vladimír

Dík za info, myslel jsem si to.
Ale trať z Veleslavína přece nic neřeší.
Tedy řeší dopravu lidí z Kladna do Prahy, ale ne turistů z letiště do centra.
Každopádně lepší, než nic.

Pako

V tomto případě místo potřebného už mnoho let za mnoho let jen něco. Naše vnoučata se dočkají, možná. Již brzy …

MP22

Pro turisty se vlastně nic nezmění, budou furt šaškovat na Veleslavíně, jen nepůjdou z metra na trolejbus ale na vlak.. 🙂 na druhou stranu, bude to mnohem příjemnější přestup a rychlejší cesta, tak zatím asi dobrý, ať už to je..

pavelmracek

Přesně, skoro si to i představuju jako odbočku z metra A na letiště, kam je akorát potřeba přestoupit, ale jinak to v mnoha ohledech metru fakt podobné bude.

MP22

Obzvlášť po dostavbě tunelů pod Dejvicemi…

Rychlejší asi ne

Vlak ale nepojede tak často jako trolejbus a přestup je delší. Tak rychlejší to asi ne. Z Veleslavína podle mě to zhorší cestu do té doby než vlak pojede do centra což doufejme bude příští desetiletí.

Suchdolák

Končící / výchozí vlaky ve Veleslavíně by snad přece už měly mít k dispozici nově i podzemní zastávku, takže přestup na metro by byl výrazně kratší i než stávající přestupy mezi metrem a trolejbusem k letišti, resp. autobusy PID. A kdyby zatím zůstala v provozu i nějak nově náhradně zapojená dnešní trať „Buštěhradky“ mezi Veleslavínem a Výstavištěm (byť bez troleje), tak by bylo možno jezdit i až do / z centra v taktu cca 12 – 15 minut – takže jako „skrzové“ asi spíše vlaky kladenské (nějakými hybridy) a obsluha letiště asi zatím stále jen s přestupem, jen s možností… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

Letiště nevyužívají jen turisti.

Vladimír

Samozřejmě.
Ještě zaměstnanci letiště.

ekonom

A do které z těch dvou kategorií patří služební cesty a byznys?

pepin

A víte, že ty koleje nekončí ve Veleslavíně???

Peter

Odkaz na vizualizaci primo od letiste praha https://youtu.be/gIibXEqAcpk?si=q4vBCHdWFJWc6CQc

MP22

Zajímavé, takže dramaticky naroste plocha druhé úrovně včetně plazy a jedna dlouhá estakáda vedle skywalku, jestli z plánku čtu dobře, to by mohlo být dobré, ale kam ten skywalk povede? Vždyť to končí někde u kotelny, tam se něco bude stavět?

průměrný nevolič

Díky bohu za odstřel PA Smart, tohoto pomníku diletantství státních organizací.
À propos, proč je na vizualizaci letištní stanice logo podobných zoufalců, SŽ, když to má být PPP stavba?

Flatt1

Protože provozovatel dráhy je Správa železnic? Jak je financovaná stavba a jaké jsou podmínky smlouvy jsou věc druhá. Tvl…to jsou dotazy na úrovni žáka první třídy.