ÚOHS zarazil obří zakázku na nákup autobusů firmou Ústeckého kraje
Krajský náměstek pro dopravu Jaroslav Komínek (KSČM) před autobusem společnosti BusLine. Foto: BusLine
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zakázal plnění smlouvy Dopravní společnosti Ústeckého kraje (DSÚK) za více než miliardu korun na nákup
Na železnici je „diskriminační“ šířka dveří zcela normální a legální požadavek posvěcený právě ÚOHS 😀
Tak oni jsou sice dražší, ale díky nadstandardní výbavě jak pro cestující, tak pro řidiče. Tím, že radní Komínek jezdí s autobusem, tak ty řízení nedělá jen tak od stolu samozřejmě.
Otázka je, jak si ale vlastně mají ty busy opatřit. Do soutěže se nikdo nepřihlásil, tak se pokusili zajistit včasné dodání busů dle specifikací jinak. Ale tady se už asi prostě nedá nakoupit bez průtahů a nekonečných soutěží vůbec nic…abychom ještě nakonec s tímto přístupem nevytahovali staré Karosy z kopřiv…
S takovou se nedivím, že v Liberci kupují jednu ojetinu za druhou…to je asi jediné alternativní řešení.
To souvisí s finanční situací DPMLJ a Liberce. Máme sice hokejisty, ale ta legrace v podobě arény něco stála a město ji stále splácí. Částkou, kterou bychom měli v Liberci každý rok 20 nových autobusů.
Takže se v ÚK lidi budou vozit stále v drahých Intourech nesplňujících kritéria objednané dopravy? To se bude muset prodlužovat pronájem, ne? A zase se to projeví na zdraženém jízdném (jako by už tak nestačilo, že cestujících od příchodu DSÚK hodně ubylo).
Je to jednoduché. Někomu jde rozdíl mezi oficiální drahotou a skutečnou slevou do kapsy – hezkejch pár melounů. Kdo by to nebral – v ÚK jsou chudý, takže si někdo potřebuje namastit kapsu. Nic jiného v tom nehledejte.
Tak v ústeckém kraji koupí s výrazným zdražením a rozdíl mezi oficiálním zdražením a skutečnou slevou jde někomu do kapsy – hezkejch pár melounů.
Cena vyskočil-a vzhůru
Ne, že bych chtěl mrhání veřejnými prostředky obhajovat, ale snahu vyloučit šrot z JZD kvituji. Jen holt přístě najít legální cestu. 🙂
Haha: Že Sor nebyl osloven, je asi nejmenší problém, v porovnání s nákupy ostatních dopravců je ceny neúměrně vysoké zejména z důvodu velkého nákupu.
Tak nějak mi není jasné, proč by si zadavatel nemohl určit, jak dlouhý chce autobus, jaké má mít vstupní dveře (rozměry) nebo jaký má mít dojezd (objem nádrže)?
To jako má zadavatel napsat, potřebuju autobus pro x cestujících a více nic ??
Pokud jde o přemrštěnost cen, tak stačí oslovit výrobce konkrétního modelu, z jehož ceníku lze vycházet. Nemusí se to porovnávat se soutěží, kde jiný subjekt nakoupil konkurenční značku za jiné ceny….
V tomhle státě je všechno složitý jako troják žebřík. Pak to tu tak vypadá s tou akceschopností ….
Ceník autobusů? Nic takového neexistuje…
Ale samozřejmě, že existuje. To, že se autobusy za ceníkové ceny neprodávají, je věc jiná.
U Iveca ceník odhaduji není a pokud je, je to ve finále jen cár „čehosi“.
Každý zákazník nakonec usmlouvá nebo přistoupí na „nějakou“ cenu….
Nejsem právník, prosím o vysvětlení – jak moc je předběžné opatření UOHS „průstřelné“? K dotazu mě inspirovala věta v článku „Vzhledem k tomu, že výroba autobusů už běží, část nových vozidel jistě nakonec DSÚK převezme.“ Děkuji za vysvětlení.
Tak, že dokud nenabyde právní moci (tedy pokud DSÚK podá rozklad, tak + několik měsíců až let), neplatí. Takže do té doby se může vyrábět. Tipuji, že to skončí tak, že rozklad bude vyřešený nejdříve v druhé polovině roku, kdy už bude většina autobusů hotová.
Možná převezme, ale pokud s rozkladem neuspěje, zase hezky vrátí (a ještě dodavateli zaplatí za bezdůvodné obohacení). Příslušný paragraf stanovuje, že smlouva je v takovém případě neplatná od počátku.
Jaký paragraf máte na mysli? Pokud s rozkladem neuspěje a autobusy budou dodány, končí takové případy obvykle pokutou.
§ 264, odstavec 1. Úprava v aktuálním zákoně 134/2016 se od předchozí liší. Ve sbírce jsem dohledal 4 rozhodnutí podle nového zákona, z toho u dvou byl shledán veřejný zájem na odkladu zákazu plnění dle odst. 3.
Jen bych podotkl: není to předběžné opatření (to mívá okamžitou platnost). V textu to bylo mylně uvedeno, teď už je to správně, omlouvám se.
Díky, ale v první větě toho článku píšete o předběžném opatření.
Konečně někdo zjistil, co je SORka zač… Jenže s tím se JZD evidentně nedokáže smířit. Pokud neumí výrobce vyrobit vozidlo v požadované specifikaci (viz šířka dveří) musím buďto autobus vyvinout či se na VJŘ vyprdnu… Tento problém byl i u VJŘ DP, zajímavé však je, že u SORů dodnes necertifikované označovače u DP nevadí. Dodám nedávnou historku, kdy do DP přijel obchodní zástupce SORu a pronesl, že u dodaných vozidel se objevují menší porodní bolesti. Zástupce DP reagoval slovy jestli si porodní bolesti představuje tak, že po 7 letech života děťátku upadne nožička, po 8 ručičky a po 9 letech… Číst vice »
Žvaníš nesmysli.
Zřejmě nevíte, s čím se v ÚK teď skutečně jezdí. Ještě byste byl za ty SORky rád.
Ikdyž se docela divím, že soudruzi nechtějí svůj výrobek z JZD. 🙂
Soudruzi z KSČM dohodili SOR zakázku na autobusy do Íránu. Bohužel netuším, zda-li z toho kvůli Trumpovo sankcím nakonec nesešlo.