Únor se stal druhým nejvýnosnějším měsícem za dobu vybírání mýta

Silnice I/13 v Málkově u Chomutova. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSilnice I/13 v Málkově u Chomutova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nové poplatky za hluk a za znečištění ovzduší se podílejí na celkovém výběru mýtného přibližně deseti procenty

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jkjk

Vzhledem k nákladům na údržbu (o stavbě ani nemluvě) je označení „kasička“ dost vzdálené realitě.

Jan Boleslav

Zajímalo by mě, kdy za hluk začnou platit motorkáři, kteří si hlukem řeší své komplexy. Paradoxně jsou dnes osobáky a náklaďáky, vetšina, tišší než motorky.

Leinad

Často jde i o obranu. Bylo několik nehod auto z vedlejší vs motorka z hlavní, přestupek motorkáře neprokázán a přesto autař tvrdil, že neviděl.

Kalina

Jaké výnosy má stát od železničních nákl. dopravců se také dozvíme, pro srovnání?

Daniel Drnec

V roce 2018 to bylo 1,657 mld. Kč:
http://data.ioda.cz/#ds=569s_all-all_dim1

V roce 2019 to bylo 1,642 mld. Kč:
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50168475/V%C3%BDro%C4%8Dn%C3%AD+zpr%C3%A1va+2019/180e7bcd-85ce-43d0-8d12-92866091ca87 (strana 131)

Kromě poplatnků za použití dopravní cesty platí dopravci ještě za přidělenou kapacitu, tam to bylo za osobní i nákladní dopravu celkem 114,4 mil. Kč (jak se na této částce podílí osobní a nákladní dopravci nevím).

Daniel Drnec

V roce 2018 to bylo 1,658 mld. Kč:
http://data.ioda.cz/#ds=569s_all-all_dim1

V roce 2019 to bylo 1,642 mld. Kč:
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50168475/V%C3%BDro%C4%8Dn%C3%AD+zpr%C3%A1va+2019/180e7bcd-85ce-43d0-8d12-92866091ca87 (strana 131)

Kromě poplatků za použití dopravní cesty platí dopravci ještě za přidělenou kapacitu, tam to bylo za osobní i nákladní dopravu v roce 2019 celkem 114,4 mil. Kč (jak se na této částce podílí osobní a nákladní dopravci nevím; zdroj: strana 131 ve výše uvedené výroční zprávě).

Kalina

Děkuji. Tak je to s dráhou ještě horší než jsem čekal, tržby mizivé, klesající, náklady naopak rostoucí – proplácení poplatků OZE žel. dopravcům, státem placené postrky a hlavně desítky miliard za údržbu a rekonstrukce.