V ČR je snad stovka dopravců, co jezdí dálkové linky a když ten nejméně spolehlivý změní kosmeticky jízdní řád, tak se to hned musí objevit na zdopravy jako článek…
Tak např. Regiojet poslal do CIS JŘ nový JŘ Praha-Plzeň, z něhož vyplývá, že od 29. 5. 2023 opouští tuto trasu… zajímalo by mě jeho vyjádření (i když důvody jsou asi jasné…). Vypadá to, že si nechávají ještě otevřená vrátka, až zase začne SŽ kutat kolem Berounky a spolehlivost železniční dopravy zde se vrátí na úroveň roku 21/22…
Je smutné, že stále není nějaká legislativa, která by upravovala práva a povinnosti vlastníků autobusových nádraží a jejich povinnost nediskriminačního přístupu k ostatním dopravcům a určitých cenových mantinelů. Na železnici i v letecké dopravě na to máme spoustu předpisů, dohledové úřady… a tady jsme stále zamrzli v 90. letech.
Tohle je celonárodní trend. V Olomouci si ČSAD Ostrava ponechala jen aut.nádr. (doprava se transformovala do jiné společnosti), aby mohla inkasovat průjezd jiných autobusů. Ve hře kdysi bylo nové městské autobusové nádraží, no ztroskotalo to v různých patrech politiky a na městském urbanismu.
Zkrátka jsou v republice místa, kde vlastník nádraží (často historický monopolní dopravce v oblasti) brání přístupu konkurence různými obstrukčními podmínkami či nesmyslnými cenami za vjezd. Nedávno se to řešilo při změně dopravce v Pardubickém kraji.
Ty poplatky jsou relativní, stejně jako služby. Pamatuji si, že například ve Vodňanech koupilo ČSAD autobusy ČB (busem) autobusovou dopravu od tamního dopravce a po dvou třech letech začali linky přesouvat k vlakovému nádraží, protože autobusové nádraží začalo být drahé.
Do extrému to dotáhl majitel autobusáku v Pardubicích. Nádraží málo vydělává? Nevadí, tak ho prodáme developerovi jako stavební pozemek. Že nebudou mít linkoví dopravci kam jezdit? Kraji, starej se o své linky. Aha, kraji je to jedno? Město, starej se o linky jezdící na tvé území. A tak město staví nový autobusák.
Ceny užití autobusových nádraží (zastávek, příjezdových a odjezdových stání) jsou zařazeny do cenové regulace, kterou mohou provádět kraje. Legislativa tedy nechybí. Že to kraje obecně nedělají, resp. nedělají vždy a pro všechny linky, to je jiná.
Chtít ale po vlastníkovi nádraží, aby na něm nechával linky zastavovat zadarmo a peníze bral jen za dodatečné služby (jak to opakovaně hlásá United Buses), je ale pochopitelně zhovadilost.
Pavel 2
1 rok
To pokoutní zastavování za rohem autobusáku v Brně, aby nemuseli platit, má oporu v licenci nebo je to spíše důvod k jejímu odebrání?
Vzhledem k tomu, že společnost je před krachem, je to asi jedno. Čeká se jen na první impulz. Optejte se u firem CZAD Praha, Jamibus, Rozsíval, APO v Praze. Spousta neuhrazených měsíců za jízdy pro United buses, dále řada soudních sporů o kterých se firma raději nepochlubí. Je to podle mě také důvodem rušení spojů. Stačí se však podívat na jména Josef Šelepa a Karel Bílý a víte že to nemůže dopadnou jinak.
Zaplatil jste UB, ne Rozsivalovi. Dostanete to co vám UB zaplatil u Rozsívala nebo kohokoli koho si najali. A jestli vás to zajímá nebo ne, na tom nic nezmění.
Mě jako cestujícími je zcela jedno, jaké mají mezi sebou obchodní vztahy. To není můj problém. Já platím za službu. A jízdenky kupuji u Regiojetu, když jsme u toho. Takže jestli by to jezdil Rozsíval jezdil přímo pro ně, bude mi to šumák. Mě jako cestujícího zajímá co za své peníze dostanu a ne, kde kdo brečí.
Hádej. A pak řekni proč by měli platit někomu za nulový služby částku kterou si vycuca z prstu. A proč by autobus nemoh zastavit na jiný zastávce než je AN.
AN v Jindřichově Hradci je popravdě fakt jen zastávka.. díky bohu za nedaleké nádraží, jinak bych si z mého podzimního výletu dovezl i možná zápal plic..
To jejich „nástupiště“ není zastávkou. To je zásadní problém. Lidé se tu motají mezi odstavenými autobusy, ruší nám odpočinek mezi spoji neustálými dotazy na United buses a asi se čeká na první malér.
Tak jed parkovat na garáže a ne na veřejný ulici. To je váš problém že jste si z normální ulice udělali odstavnou plochu pro autobusy. Jinak zastávka je asi 20m odtud, mohli by jezdit tam to je fakt
Jaké služby by měl obsahovat poplatek za použití příjezdového/odjezdového stání? Masáže? Ostatní si najdi v zákoně o silniční dopravě, ale myslím, že pokuta za umožnění nástupu/výstupu cestujících mimo zastávku schválenou v licenci linky byla padesát tisíc.
To si pěkně prostuduj, myslíš si to blbě. A co se týká služeb na AN to zákon neřeší víš?
A nevim jak ty, ale já když něco platim tak za to taky něco chci. Ty masáže na autobusáku a my normální třeba záchody v ceně, čekárnu, informace, zázemí pro řidiče…
Moc nechápu otázku… Jako že vám v krámě nedali zboží na fakturu a chtěli ho hned zaplatit? A nedohodli jste se? To vysvětlím tak že na dohodu jsou potřeba minimálně dva…
Vidim, že nevíte o čem tu plácáte Hezky byste to ovšem uměl vysvětlit firmě United Buses.
Pro vaši informaci, když víte co si jiní myslí blbě. Vjezd na Florenc je přes 600 Kč a v ceně vjezdu na Zvonařku je i jistá doba stání na střeše. https://www.unitedbuses.cz/trn/
No a? A co je tam pro cestujícího a pro řidiče? Tak si vycucali z prstu 600. Taky mohli třeba 849,- prostě jen tak. Komu přijde fajn to platit ať to platí. Komu ne může jezdit ze zastávky za rohem, coby ne. Proč by se měli nechat vydírat majitelem autobusáku. ( A to pominu jak k němu přišel a že ho za veřejný peníze opravuje)
Já chápu, že nemáte věcné argumenty. Ovšem na otázku, proč nechce platit UB na fakturu a trvá na hotovostních platbách jste neodpověděl. Proč by se měl majitel autobusaku nechat vydírat UB? Byl jste někdy na Florenci? Jinak byste to věděl. Může jezdit ke Grandu, ale ten je dražší. Nikdo ho nenutí provozovat autobusovou dopravu. Za rohem žádná zastávka není. Prostě jen chodník. Žádný označení, nic. Asfalt se na autobusaku opraví sám? Provoz kamerového systému, čekárny pro cestující… Jistě, já taky nevyžaduji všechny služby co si platí obchod, ale když jdu nakoupit, platím je v ceně zboží, ať chci či ne.… Číst vice »
Nevím proč chtějí nebo nechtějí platit hotově a je mi to úplně jedno. Nejsem tady od odpovídání na vaše dotazy. A nějak mi uniká jak s tím souvisí Florenc. A taky jak by dopravce moh vydírat majitele AN, to je pěkná blbost. A není důvod proč by nemoh kdokoliv jezdit ze zastávky MHD. Teda je, že majitel AN chce bezpracný prachy. Pak se diví že se dopravce brání.
Ze zastávky mhd může jezdit mhd. Kdokoli jiný jen se souhlasem správce zastávky. Ale UB nejezdí ze zastávky, ale z chodníku u silnice…. Ale dost zbytečného dohadování. Přišel čas přimět konečne k činnosti odbor dopravy KU.
Ne, fakt si ten zákon přečtěte. Zjistíte že nic jako zastávka MHD není. Je prostě jen zastávka. Ale to už házím hrách na zeď. Utíkejte přimět k činnosti odbor dopravy páč oni jakmile tam nabehnete hned začnou makat. Před Pavlem 2 a jeho pocity si fakt sednou na zadek.
Je vám to jedno. Nic o tom nevíte a vědět nechcete, ale přesně víte jak to je? Vám toho uniká… Ještě jednou. Platí se prakticky všude na autobusových nádražích. Ale jen v Brně je to podle vás chtění bezplatných peněz. A já se ptám proč je to v Brně a jinde podle vás ne. Zatím jste mi nedokázal odpovědět ani jednou.
Popravdě pro VÝSTUP po příjezdu do Brna bych i z jiných směrů a jiných dopravců víc ocenil „pokoutní zastavování za rohem“ , ale to je jiný příběh…. Odjezd samozřejmě ne.
Ale to je to nejmenší. Nedávno jsem viděl, jak bere řidič jiného dopravce nějakou dívčinu mezi poli u dopravní nehody. Šlo zjevně o cestující z některého havarovaného auta, řidiči zůstávali na místě. Udělal dobrý skutek, ale striktně za to, neměl ji brát, že. Zákon to nerozlišuje, ale lidsky udělal správně.
A já zas zažil, jak autobusák zastavil jedné paní pro výstup, ab yo dvou berlích nemusela půl kilometru zpátky. Správě by se měla vracet po silnici, chodník tam dodnes není.
Šotosprávně měla od doktora šmajdat 2 kilometry na vlak, protože „někdo“ postavil nemocnici na kopci a ne v průymslovém areálu u nádraží.
V ČR je snad stovka dopravců, co jezdí dálkové linky a když ten nejméně spolehlivý změní kosmeticky jízdní řád, tak se to hned musí objevit na zdopravy jako článek…
Tohle opravdu nepovažuji za kosmetické změny. Až ta stovka dopravců bude posílat změny v JŘ, tak o nich budeme také rádi psát.
Tak např. Regiojet poslal do CIS JŘ nový JŘ Praha-Plzeň, z něhož vyplývá, že od 29. 5. 2023 opouští tuto trasu… zajímalo by mě jeho vyjádření (i když důvody jsou asi jasné…). Vypadá to, že si nechávají ještě otevřená vrátka, až zase začne SŽ kutat kolem Berounky a spolehlivost železniční dopravy zde se vrátí na úroveň roku 21/22…
Diky, rad se poptam
Je smutné, že stále není nějaká legislativa, která by upravovala práva a povinnosti vlastníků autobusových nádraží a jejich povinnost nediskriminačního přístupu k ostatním dopravcům a určitých cenových mantinelů. Na železnici i v letecké dopravě na to máme spoustu předpisů, dohledové úřady… a tady jsme stále zamrzli v 90. letech.
Tohle je celonárodní trend. V Olomouci si ČSAD Ostrava ponechala jen aut.nádr. (doprava se transformovala do jiné společnosti), aby mohla inkasovat průjezd jiných autobusů. Ve hře kdysi bylo nové městské autobusové nádraží, no ztroskotalo to v různých patrech politiky a na městském urbanismu.
Bohužel to nikoho prakticky nezajímá. A když holt devadesátky tak se vším. I se zastavováním někde za rohem.
Chtít stejné poplatky za vjezd od všech dopravců je diskriminační, nebo jak to myslíte?
Zkrátka jsou v republice místa, kde vlastník nádraží (často historický monopolní dopravce v oblasti) brání přístupu konkurence různými obstrukčními podmínkami či nesmyslnými cenami za vjezd. Nedávno se to řešilo při změně dopravce v Pardubickém kraji.
A ty nesmyslné ceny jsou co? Zajímavé, že problém, má obvykle jen někdo a cena je stejná pro všechny.
Ty poplatky jsou relativní, stejně jako služby. Pamatuji si, že například ve Vodňanech koupilo ČSAD autobusy ČB (busem) autobusovou dopravu od tamního dopravce a po dvou třech letech začali linky přesouvat k vlakovému nádraží, protože autobusové nádraží začalo být drahé.
Na letišti se taky platí, akorát není možný přistát na louce vedle…
Do extrému to dotáhl majitel autobusáku v Pardubicích. Nádraží málo vydělává? Nevadí, tak ho prodáme developerovi jako stavební pozemek. Že nebudou mít linkoví dopravci kam jezdit? Kraji, starej se o své linky. Aha, kraji je to jedno? Město, starej se o linky jezdící na tvé území. A tak město staví nový autobusák.
Zkuste si k tomu něco nastudovat.
Ceny užití autobusových nádraží (zastávek, příjezdových a odjezdových stání) jsou zařazeny do cenové regulace, kterou mohou provádět kraje. Legislativa tedy nechybí. Že to kraje obecně nedělají, resp. nedělají vždy a pro všechny linky, to je jiná.
Chtít ale po vlastníkovi nádraží, aby na něm nechával linky zastavovat zadarmo a peníze bral jen za dodatečné služby (jak to opakovaně hlásá United Buses), je ale pochopitelně zhovadilost.
To pokoutní zastavování za rohem autobusáku v Brně, aby nemuseli platit, má oporu v licenci nebo je to spíše důvod k jejímu odebrání?
Vzhledem k tomu, že společnost je před krachem, je to asi jedno. Čeká se jen na první impulz. Optejte se u firem CZAD Praha, Jamibus, Rozsíval, APO v Praze. Spousta neuhrazených měsíců za jízdy pro United buses, dále řada soudních sporů o kterých se firma raději nepochlubí. Je to podle mě také důvodem rušení spojů. Stačí se však podívat na jména Josef Šelepa a Karel Bílý a víte že to nemůže dopadnou jinak.
Rozsíval pro ně stále jezdí. Jen nevím k čemu mají to WC ve voze, když je stále zamknuté.
Asi si jej UB neobjednal. Vypouštění, chemie, příplatek řidiči za to, že jej uklízí, minimálně pětikilo denně.
Jsou dražší než Flixbus a tam WC normálně funguje.Co si UB objednal či ne, to mě jako běžného cestujícího moc zajímat nemusí.
Zaplatil jste UB, ne Rozsivalovi. Dostanete to co vám UB zaplatil u Rozsívala nebo kohokoli koho si najali. A jestli vás to zajímá nebo ne, na tom nic nezmění.
Mě jako cestujícími je zcela jedno, jaké mají mezi sebou obchodní vztahy. To není můj problém. Já platím za službu. A jízdenky kupuji u Regiojetu, když jsme u toho. Takže jestli by to jezdil Rozsíval jezdil přímo pro ně, bude mi to šumák. Mě jako cestujícího zajímá co za své peníze dostanu a ne, kde kdo brečí.
Hádej. A pak řekni proč by měli platit někomu za nulový služby částku kterou si vycuca z prstu. A proč by autobus nemoh zastavit na jiný zastávce než je AN.
AN v Jindřichově Hradci je popravdě fakt jen zastávka.. díky bohu za nedaleké nádraží, jinak bych si z mého podzimního výletu dovezl i možná zápal plic..
To jejich „nástupiště“ není zastávkou. To je zásadní problém. Lidé se tu motají mezi odstavenými autobusy, ruší nám odpočinek mezi spoji neustálými dotazy na United buses a asi se čeká na první malér.
Tak jed parkovat na garáže a ne na veřejný ulici. To je váš problém že jste si z normální ulice udělali odstavnou plochu pro autobusy. Jinak zastávka je asi 20m odtud, mohli by jezdit tam to je fakt
Podívejte se na značky a zjistíte, kdo tam stát může a kdo ne.
Jaké služby by měl obsahovat poplatek za použití příjezdového/odjezdového stání? Masáže? Ostatní si najdi v zákoně o silniční dopravě, ale myslím, že pokuta za umožnění nástupu/výstupu cestujících mimo zastávku schválenou v licenci linky byla padesát tisíc.
To si pěkně prostuduj, myslíš si to blbě. A co se týká služeb na AN to zákon neřeší víš?
A nevim jak ty, ale já když něco platim tak za to taky něco chci. Ty masáže na autobusáku a my normální třeba záchody v ceně, čekárnu, informace, zázemí pro řidiče…
Hlavně mi řekněte proč někdo chce platit v hotovosti a ne fakturu? A tím zdůvodňuje nedohodu.
Moc nechápu otázku… Jako že vám v krámě nedali zboží na fakturu a chtěli ho hned zaplatit? A nedohodli jste se? To vysvětlím tak že na dohodu jsou potřeba minimálně dva…
Vidim, že nevíte o čem tu plácáte Hezky byste to ovšem uměl vysvětlit firmě United Buses.
Pro vaši informaci, když víte co si jiní myslí blbě. Vjezd na Florenc je přes 600 Kč a v ceně vjezdu na Zvonařku je i jistá doba stání na střeše.
https://www.unitedbuses.cz/trn/
No a? A co je tam pro cestujícího a pro řidiče? Tak si vycucali z prstu 600. Taky mohli třeba 849,- prostě jen tak. Komu přijde fajn to platit ať to platí. Komu ne může jezdit ze zastávky za rohem, coby ne. Proč by se měli nechat vydírat majitelem autobusáku. ( A to pominu jak k němu přišel a že ho za veřejný peníze opravuje)
Já chápu, že nemáte věcné argumenty. Ovšem na otázku, proč nechce platit UB na fakturu a trvá na hotovostních platbách jste neodpověděl. Proč by se měl majitel autobusaku nechat vydírat UB? Byl jste někdy na Florenci? Jinak byste to věděl. Může jezdit ke Grandu, ale ten je dražší. Nikdo ho nenutí provozovat autobusovou dopravu. Za rohem žádná zastávka není. Prostě jen chodník. Žádný označení, nic. Asfalt se na autobusaku opraví sám? Provoz kamerového systému, čekárny pro cestující… Jistě, já taky nevyžaduji všechny služby co si platí obchod, ale když jdu nakoupit, platím je v ceně zboží, ať chci či ne.… Číst vice »
Nevím proč chtějí nebo nechtějí platit hotově a je mi to úplně jedno. Nejsem tady od odpovídání na vaše dotazy. A nějak mi uniká jak s tím souvisí Florenc. A taky jak by dopravce moh vydírat majitele AN, to je pěkná blbost. A není důvod proč by nemoh kdokoliv jezdit ze zastávky MHD. Teda je, že majitel AN chce bezpracný prachy. Pak se diví že se dopravce brání.
Ze zastávky mhd může jezdit mhd. Kdokoli jiný jen se souhlasem správce zastávky. Ale UB nejezdí ze zastávky, ale z chodníku u silnice…. Ale dost zbytečného dohadování. Přišel čas přimět konečne k činnosti odbor dopravy KU.
Ne, fakt si ten zákon přečtěte. Zjistíte že nic jako zastávka MHD není. Je prostě jen zastávka. Ale to už házím hrách na zeď. Utíkejte přimět k činnosti odbor dopravy páč oni jakmile tam nabehnete hned začnou makat. Před Pavlem 2 a jeho pocity si fakt sednou na zadek.
Je vám to jedno. Nic o tom nevíte a vědět nechcete, ale přesně víte jak to je? Vám toho uniká… Ještě jednou. Platí se prakticky všude na autobusových nádražích. Ale jen v Brně je to podle vás chtění bezplatných peněz. A já se ptám proč je to v Brně a jinde podle vás ne. Zatím jste mi nedokázal odpovědět ani jednou.
Brno je dlouhou dobu katastrofa. Možný je snad jen nástup/výstup na červenou na semaforu.
Popravdě pro VÝSTUP po příjezdu do Brna bych i z jiných směrů a jiných dopravců víc ocenil „pokoutní zastavování za rohem“ , ale to je jiný příběh…. Odjezd samozřejmě ne.
Nástup je pokoutní a výstup je oficiálně na Opuštěné.
Myslím, že pokuta to nerozlišuje.
Za výstup ovšem ne, tam mají zastávku schválenou na zastávce Opuštěná. Porušují jen nástup. Tam mají přímo autobusák.
Ale to je to nejmenší. Nedávno jsem viděl, jak bere řidič jiného dopravce nějakou dívčinu mezi poli u dopravní nehody. Šlo zjevně o cestující z některého havarovaného auta, řidiči zůstávali na místě. Udělal dobrý skutek, ale striktně za to, neměl ji brát, že. Zákon to nerozlišuje, ale lidsky udělal správně.
A já zas zažil, jak autobusák zastavil jedné paní pro výstup, ab yo dvou berlích nemusela půl kilometru zpátky. Správě by se měla vracet po silnici, chodník tam dodnes není.
Šotosprávně měla od doktora šmajdat 2 kilometry na vlak, protože „někdo“ postavil nemocnici na kopci a ne v průymslovém areálu u nádraží.
Kdyby paní upadla, tak pojišťovna co by jí vyplatila úrazovou pojistku to bude chtít po řidiči. Ten případ se stal, je evergreenem na školeních.