Spoj v 7:00 z Jihlavy do Prahy je převeden na linku Praha – Třebíč a pojede v pracovních dnech. Spoj ve 14:50 je převeden na linku 340901 a bude dále pokračovat do Dačic.
Svojšín
3 let
Takže je ranní poj v kladiva Brno Bohunice -Náměšť – Třebíč podle očekávání návoz na jinou linku.
V 17:40 zpět.
Můžete mi někdo vysvětlit, co je tak strašně důležitého v Lokti u Čechtic, že tam bude stavět i část spojů této nové linky? Z mých zkušeností z dřívějších cest s jinými dopravci tam býval obrat tak 2 lidi max.
to sice ano, ale je zajímavé vědět, co na něm pravidelně přitahuje všechny možné dopravce, když zájem cestujících je minimální, zatímco takový Humpolec je většinou ignorován…
Loket u Čechtic je pro naše zákazníky důležitá zastávka. Jde o dobře přístupné místo kam se stahují cestující z okolních měst a obcí. Často i ze Zruče nad Sázavou, kam tolik spojů nejezdí a je vzdálena 15 kilometrů.
Já byl naopak počtem lidí zde několikrát dost překvapen (klidně 10-15, většina do/z zde parkujících aut).
Gawr
3 let
A teď mi vysvětlete proč se horentními sumami v řádu stovek korun za kilometr dotuje osobní železniční doprava, když autobus to zvládne bez dotace (naopak ještě dopravce odvádí daně) i na takové lince jako Třebíč – Praha, o linkách jako Praha – Plzeň nebo Praha – Ústí (komplet po dálnici) ani nemluvě.
Tak zájezdových autobusů i řidičů je dost, jak zkolabovala in coming turistika, takže se dopravci snaží nějak upíchnout na linkách, které aspoň vydělají na variabilní náklady. Prostě zkoušejí, co se dá. A úplně bez dotací to není, stát dosype za nařízené slevy na jízdném.
Protože např. ucpaná bývá D1, dlouhé kolony se v ranní špičce táhnou i na D5 a D11. Řidiči si počkají i na D8, obousměrně ucpaný je denně i Pražský okruh u Ořecha. Protože rychlíky neobsahují jen velká města typu Ústí nad Labem nebo Plzeň, ale i města kam dálnice nevedou.
Ty odpovědi, co tady čtu, mi moc relevantní nepřipadají. Sám si to taky neumím dobře zodpovědět. Nicméně bych nerad, aby se věci ubíraly cestou náhrady vlaků busem i na hlavních tratích. Ale to jste možná neměl na mysli, spíš jen to, že provozovat spojení vlakem je správně, ale na hlavních relacích by to mělo jít bez dotace. To si myslím také, alespoň o příkladech, které jste uvedl. Možná je problém, že na stát jsou navázání parazité, kteří brání snahám pustit na ty trasy jakoukoli konkurenci. První barikáda: musí to jezdit ČD, druhá barikáda: musí se to vysoutěžit a jezdit jedinou… Číst vice »
Není náhodou parazitismus chtít jezdit jen lukrativní časy a zbytek chtít, aby zastihl stát, tedy ve výsledku dráž než předtím? Pak ve výsledku bude jezdit jen to, co je lukrativní, tedy ve špičku a i tam budou postupně ubývat cestující. Nakonec to odjezdí autobusy.
Ne, že by MD a kraje uměly objednávat provoz ve stylu „dáme vám linku, ve špičce jezděte za svoje, uživí se to, ale dáme vám max. XXX na provoz mimo špičku a chceme tyhle spoje navíc, které se neuživí“. Takže buď se jezdí jen open access, který si dopravce vymyslí sám, nebo se flákne hrubá cena za všecny spoje a nejlépe brutto smlouva. Ten kompromisní přístup by možná leccos ušetřil z rozpočtů…
Neušetřil by nic. Brutto smlouva objednavateli zajišťuje, že všechny příjmy z tržeb jsou jeho a dopravce pro něj jezdí za cenu, kterou mu nabídl. Model to co je v zisku jezdí dopravci na svoje riziko a ostatní spoje platí objednavatel je výhodný leda tak pro dopravce, který takovou smlouvu získá. Zisky jsou čistě jeho (dopravce) a ještě má zajištěný byť třeba nižší zisk z těch dotovaných spojů a platí to kraj. Takže veřejné rozpočty by jen plakaly, nebo by došlo k zhoršení dopravní obslužnosti, za stejné peníze méně dopravy.
Takže zdražení pro cestující v době špičky, nebo jaký dopad by to mělo na cestující? Plný autobus se zaplatí i v době špičky z jízdného, nebo malí soukromí dopravci neumí počítat s předplacenými jízdenkami?
Jaká konkrétní autobusová linka jezdí Praha – Ústí nad Labem?
Kladeňák
3 let
Dotaz na autora: Nechtěli by jste podobné články označit rovnou jako reklamu? Myslím že UNITED BUSES není zas až tak významný dopravce, aby tady o něm musel být článek každý druhý nebo třetí den…
Pokud vím, Zdopravy tu píše o každé novince, která je v autobusové dopravě zajímavá. UB holt má teď víc novinek naráz. Předtím to byl Enjoy Europe, AD Dolany, Data Autotrans, Flixbus a RegioJer obnovují přerušené spoje, …
Jo a proč se tady teda nepsalo třeba o nových linkách do Krušných hor, které začaly jezdit uprostřed COVID omezení? Prostě se jen nemohu ubránit pocitu, že o některých dopravcích se tady píše až moc často.
Zcela konkrétně jde o linky 421303 a 421302. Obě začaly jezdit v zaří minulého roku. Na jedné z nich došlo od března a také od začátku května k poměrně zásadnímu posílení provozu.
Díky. Já o nich vím, ale jen proto, že ve firmě máme napsaný monitoring na CIS JŘ. Je na každém dopravci se propagovat… někdo rozešle všem informaci, někdo ne.
O které? Podle vás sedí novináři u počítače a hledají nové linky? No jak vidíte, asi to bude chyba někde jinde, řekl bych u dopravce, že o nové lince nedal vědět. No a uprostřed covidu vyjel jistě jen proto, že netušil do čeho vlastně jde.
Tak nechci být drzý, ale nesouvisí to nějak s rezervačním systémem, který provozujete, alespoň podle mého povědomí? Teda nemyslím v tomto případě Flix a RegioJet.
Děkuji za nabídku, ale tak nějak neplánuji zakládat svůj autobusový byznys. Od doby co jsem přešel k „železniční konkurenci“ si vcelku vystačím s tím, když se občas posadím za „kulatou lopatu“ a odřídím si nějakou zajímavou trasu.
A na stránkách měl, že od začátku tohoto týdne bude opět jezdit. Pak informaci stáhl a obnovený JŘ neposlal na CIS.
***** Petr
3 let
Autobusový systém objednávek převést všude kde to jen trochu půjde a budou mít dopravci zájem i do vlaků , minimálně na koridorových tratích a okolo velkých měst ve špičce by to mohlo vyjít .
Okříšky na znamení? Takže projede kolem Alberta vykrouží autobusák (kde když nikdo nebude tak nezastaví) vykrouží z autobusáku a zpátky na hlavní?
UB:
Ten momentální spoj v 7:00 v kladiva z Jihlavy a 14:50 zpět zanikne (na lince Dačice – Praha), nebo pojede v jiné časové poloze??
Díky za odpověď
Spoj v 7:00 z Jihlavy do Prahy je převeden na linku Praha – Třebíč a pojede v pracovních dnech. Spoj ve 14:50 je převeden na linku 340901 a bude dále pokračovat do Dačic.
Takže je ranní poj v kladiva Brno Bohunice -Náměšť – Třebíč podle očekávání návoz na jinou linku.
V 17:40 zpět.
A na kterou?
Můžete mi někdo vysvětlit, co je tak strašně důležitého v Lokti u Čechtic, že tam bude stavět i část spojů této nové linky? Z mých zkušeností z dřívějších cest s jinými dopravci tam býval obrat tak 2 lidi max.
Stále jsou to platící cestující.
to sice ano, ale je zajímavé vědět, co na něm pravidelně přitahuje všechny možné dopravce, když zájem cestujících je minimální, zatímco takový Humpolec je většinou ignorován…
Že by krátká zajížďka oproti Humpolci? Časově to moc nezatíží… A Humpolec moc ignorován není, od Jihlavy na Prahu tam toho zajíždí celkem dost…
Loket u Čechtic je pro naše zákazníky důležitá zastávka. Jde o dobře přístupné místo kam se stahují cestující z okolních měst a obcí. Často i ze Zruče nad Sázavou, kam tolik spojů nejezdí a je vzdálena 15 kilometrů.
Já byl naopak počtem lidí zde několikrát dost překvapen (klidně 10-15, většina do/z zde parkujících aut).
A teď mi vysvětlete proč se horentními sumami v řádu stovek korun za kilometr dotuje osobní železniční doprava, když autobus to zvládne bez dotace (naopak ještě dopravce odvádí daně) i na takové lince jako Třebíč – Praha, o linkách jako Praha – Plzeň nebo Praha – Ústí (komplet po dálnici) ani nemluvě.
Tak zájezdových autobusů i řidičů je dost, jak zkolabovala in coming turistika, takže se dopravci snaží nějak upíchnout na linkách, které aspoň vydělají na variabilní náklady. Prostě zkoušejí, co se dá. A úplně bez dotací to není, stát dosype za nařízené slevy na jízdném.
Protože např. ucpaná bývá D1, dlouhé kolony se v ranní špičce táhnou i na D5 a D11. Řidiči si počkají i na D8, obousměrně ucpaný je denně i Pražský okruh u Ořecha. Protože rychlíky neobsahují jen velká města typu Ústí nad Labem nebo Plzeň, ale i města kam dálnice nevedou.
…zatímco na železnici žádné výluky, nehody ani zpoždění nejsou?
Mimochodem odkdy do Třebíče vede dálnice?
Kolik že těch autobusů z Ústí do Prahy jezdí? :d
To nevím, ale z Plzně do Prahy jezdí jen dva autobusy denně.
Nula.
porovnejte, kolik lidi se vejde do vlaku a kolik do busu …
a pak se zkuste zamyslet, kolik lidi jezdi vlakem na tradach jako praha – brno, praha – usti apod.
Ty odpovědi, co tady čtu, mi moc relevantní nepřipadají. Sám si to taky neumím dobře zodpovědět. Nicméně bych nerad, aby se věci ubíraly cestou náhrady vlaků busem i na hlavních tratích. Ale to jste možná neměl na mysli, spíš jen to, že provozovat spojení vlakem je správně, ale na hlavních relacích by to mělo jít bez dotace. To si myslím také, alespoň o příkladech, které jste uvedl. Možná je problém, že na stát jsou navázání parazité, kteří brání snahám pustit na ty trasy jakoukoli konkurenci. První barikáda: musí to jezdit ČD, druhá barikáda: musí se to vysoutěžit a jezdit jedinou… Číst vice »
Není náhodou parazitismus chtít jezdit jen lukrativní časy a zbytek chtít, aby zastihl stát, tedy ve výsledku dráž než předtím? Pak ve výsledku bude jezdit jen to, co je lukrativní, tedy ve špičku a i tam budou postupně ubývat cestující. Nakonec to odjezdí autobusy.
Ne, že by MD a kraje uměly objednávat provoz ve stylu „dáme vám linku, ve špičce jezděte za svoje, uživí se to, ale dáme vám max. XXX na provoz mimo špičku a chceme tyhle spoje navíc, které se neuživí“. Takže buď se jezdí jen open access, který si dopravce vymyslí sám, nebo se flákne hrubá cena za všecny spoje a nejlépe brutto smlouva. Ten kompromisní přístup by možná leccos ušetřil z rozpočtů…
Neušetřil by nic. Brutto smlouva objednavateli zajišťuje, že všechny příjmy z tržeb jsou jeho a dopravce pro něj jezdí za cenu, kterou mu nabídl. Model to co je v zisku jezdí dopravci na svoje riziko a ostatní spoje platí objednavatel je výhodný leda tak pro dopravce, který takovou smlouvu získá. Zisky jsou čistě jeho (dopravce) a ještě má zajištěný byť třeba nižší zisk z těch dotovaných spojů a platí to kraj. Takže veřejné rozpočty by jen plakaly, nebo by došlo k zhoršení dopravní obslužnosti, za stejné peníze méně dopravy.
To je na debatu, jestli výnos z IDS jízdého fakt ty spoje ve špičce posouvá do zisku. 🙂
Takže zdražení pro cestující v době špičky, nebo jaký dopad by to mělo na cestující? Plný autobus se zaplatí i v době špičky z jízdného, nebo malí soukromí dopravci neumí počítat s předplacenými jízdenkami?
máte doma křišťálovou kouli? já například nevím, zda to tahle linka zvládne…..
Jaká konkrétní autobusová linka jezdí Praha – Ústí nad Labem?
Dotaz na autora: Nechtěli by jste podobné články označit rovnou jako reklamu? Myslím že UNITED BUSES není zas až tak významný dopravce, aby tady o něm musel být článek každý druhý nebo třetí den…
Pokud vím, Zdopravy tu píše o každé novince, která je v autobusové dopravě zajímavá. UB holt má teď víc novinek naráz. Předtím to byl Enjoy Europe, AD Dolany, Data Autotrans, Flixbus a RegioJer obnovují přerušené spoje, …
O nás se třeba nepsalo vůbec ;-).
No, není to lepší? Nebo článek typu “ Jak dopravce svou blbostí o licenci přišel“ je to o co by se vám líbilo?
A co by o vás psali, že už nemáte žádnou linku 😃
Jo a proč se tady teda nepsalo třeba o nových linkách do Krušných hor, které začaly jezdit uprostřed COVID omezení? Prostě se jen nemohu ubránit pocitu, že o některých dopravcích se tady píše až moc často.
O které?
Zcela konkrétně jde o linky 421303 a 421302. Obě začaly jezdit v zaří minulého roku. Na jedné z nich došlo od března a také od začátku května k poměrně zásadnímu posílení provozu.
Díky. Já o nich vím, ale jen proto, že ve firmě máme napsaný monitoring na CIS JŘ. Je na každém dopravci se propagovat… někdo rozešle všem informaci, někdo ne.
P.S.: Ano, o FB stránce vím: https://www.facebook.com/krusnohorskyautobus/
Pokud dopravci nestojíme za informaci, jeho problém. Netrávím volný čas prohledáváním jízdních řádů
O které? Podle vás sedí novináři u počítače a hledají nové linky? No jak vidíte, asi to bude chyba někde jinde, řekl bych u dopravce, že o nové lince nedal vědět. No a uprostřed covidu vyjel jistě jen proto, že netušil do čeho vlastně jde.
Tak nechci být drzý, ale nesouvisí to nějak s rezervačním systémem, který provozujete, alespoň podle mého povědomí? Teda nemyslím v tomto případě Flix a RegioJet.
Až budete startovat novou linku, dejte vědět, rád o ní zcela zdarma napíšu.
Děkuji za nabídku, ale tak nějak neplánuji zakládat svůj autobusový byznys. Od doby co jsem přešel k „železniční konkurenci“ si vcelku vystačím s tím, když se občas posadím za „kulatou lopatu“ a odřídím si nějakou zajímavou trasu.
Proč je závist tvým dominantním psychologickým programem?
Co být věcný místo osobních atak?
To nic. Dominantním psychologickým programem pána je asi neslušné chování k cizím lidem.
Do kovidu jezdil Tredos v pravidelném dvouhodinovém intervalu.
A na stránkách měl, že od začátku tohoto týdne bude opět jezdit. Pak informaci stáhl a obnovený JŘ neposlal na CIS.
Autobusový systém objednávek převést všude kde to jen trochu půjde a budou mít dopravci zájem i do vlaků , minimálně na koridorových tratích a okolo velkých měst ve špičce by to mohlo vyjít .