United Buses spouští linku z Třebíče do Prahy

Autobus Neoplan společnosti United Buses. Foto: UBAutobus Neoplan společnosti United Buses. Foto: UB

Nová linka nabídne tři páry spojů každý den kromě soboty.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman Svačina

Okříšky na znamení? Takže projede kolem Alberta vykrouží autobusák (kde když nikdo nebude tak nezastaví) vykrouží z autobusáku a zpátky na hlavní?

Svojšín

UB:
Ten momentální spoj v 7:00 v kladiva z Jihlavy a 14:50 zpět zanikne (na lince Dačice – Praha), nebo pojede v jiné časové poloze??
Díky za odpověď

UNITED BUSES

Spoj v 7:00 z Jihlavy do Prahy je převeden na linku Praha – Třebíč a pojede v pracovních dnech. Spoj ve 14:50 je převeden na linku 340901 a bude dále pokračovat do Dačic.

Svojšín

Takže je ranní poj v kladiva Brno Bohunice -Náměšť – Třebíč podle očekávání návoz na jinou linku.
V 17:40 zpět.

M19

A na kterou?

Kuba

Můžete mi někdo vysvětlit, co je tak strašně důležitého v Lokti u Čechtic, že tam bude stavět i část spojů této nové linky? Z mých zkušeností z dřívějších cest s jinými dopravci tam býval obrat tak 2 lidi max.

M19

Stále jsou to platící cestující.

kakov

to sice ano, ale je zajímavé vědět, co na něm pravidelně přitahuje všechny možné dopravce, když zájem cestujících je minimální, zatímco takový Humpolec je většinou ignorován…

M19

Že by krátká zajížďka oproti Humpolci? Časově to moc nezatíží… A Humpolec moc ignorován není, od Jihlavy na Prahu tam toho zajíždí celkem dost…

UNITED BUSES

Loket u Čechtic je pro naše zákazníky důležitá zastávka. Jde o dobře přístupné místo kam se stahují cestující z okolních měst a obcí. Často i ze Zruče nad Sázavou, kam tolik spojů nejezdí a je vzdálena 15 kilometrů.

Tomáš Záruba

Já byl naopak počtem lidí zde několikrát dost překvapen (klidně 10-15, většina do/z zde parkujících aut).

Gawr

A teď mi vysvětlete proč se horentními sumami v řádu stovek korun za kilometr dotuje osobní železniční doprava, když autobus to zvládne bez dotace (naopak ještě dopravce odvádí daně) i na takové lince jako Třebíč – Praha, o linkách jako Praha – Plzeň nebo Praha – Ústí (komplet po dálnici) ani nemluvě.

Knížecí rada

Tak zájezdových autobusů i řidičů je dost, jak zkolabovala in coming turistika, takže se dopravci snaží nějak upíchnout na linkách, které aspoň vydělají na variabilní náklady. Prostě zkoušejí, co se dá. A úplně bez dotací to není, stát dosype za nařízené slevy na jízdném.

PetrB

Protože např. ucpaná bývá D1, dlouhé kolony se v ranní špičce táhnou i na D5 a D11. Řidiči si počkají i na D8, obousměrně ucpaný je denně i Pražský okruh u Ořecha. Protože rychlíky neobsahují jen velká města typu Ústí nad Labem nebo Plzeň, ale i města kam dálnice nevedou.

mlaskač

…zatímco na železnici žádné výluky, nehody ani zpoždění nejsou?
Mimochodem odkdy do Třebíče vede dálnice?

Lada

Kolik že těch autobusů z Ústí do Prahy jezdí? :d

Bob

To nevím, ale z Plzně do Prahy jezdí jen dva autobusy denně.

M19

Nula.

Tomas

porovnejte, kolik lidi se vejde do vlaku a kolik do busu …

a pak se zkuste zamyslet, kolik lidi jezdi vlakem na tradach jako praha – brno, praha – usti apod.

Mirek Zv.

Ty odpovědi, co tady čtu, mi moc relevantní nepřipadají. Sám si to taky neumím dobře zodpovědět. Nicméně bych nerad, aby se věci ubíraly cestou náhrady vlaků busem i na hlavních tratích. Ale to jste možná neměl na mysli, spíš jen to, že provozovat spojení vlakem je správně, ale na hlavních relacích by to mělo jít bez dotace. To si myslím také, alespoň o příkladech, které jste uvedl. Možná je problém, že na stát jsou navázání parazité, kteří brání snahám pustit na ty trasy jakoukoli konkurenci. První barikáda: musí to jezdit ČD, druhá barikáda: musí se to vysoutěžit a jezdit jedinou… Číst vice »

M19

Není náhodou parazitismus chtít jezdit jen lukrativní časy a zbytek chtít, aby zastihl stát, tedy ve výsledku dráž než předtím? Pak ve výsledku bude jezdit jen to, co je lukrativní, tedy ve špičku a i tam budou postupně ubývat cestující. Nakonec to odjezdí autobusy.

Josef Petrák

Ne, že by MD a kraje uměly objednávat provoz ve stylu „dáme vám linku, ve špičce jezděte za svoje, uživí se to, ale dáme vám max. XXX na provoz mimo špičku a chceme tyhle spoje navíc, které se neuživí“. Takže buď se jezdí jen open access, který si dopravce vymyslí sám, nebo se flákne hrubá cena za všecny spoje a nejlépe brutto smlouva. Ten kompromisní přístup by možná leccos ušetřil z rozpočtů…

M19

Neušetřil by nic. Brutto smlouva objednavateli zajišťuje, že všechny příjmy z tržeb jsou jeho a dopravce pro něj jezdí za cenu, kterou mu nabídl. Model to co je v zisku jezdí dopravci na svoje riziko a ostatní spoje platí objednavatel je výhodný leda tak pro dopravce, který takovou smlouvu získá. Zisky jsou čistě jeho (dopravce) a ještě má zajištěný byť třeba nižší zisk z těch dotovaných spojů a platí to kraj. Takže veřejné rozpočty by jen plakaly, nebo by došlo k zhoršení dopravní obslužnosti, za stejné peníze méně dopravy.

Josef Petrák

To je na debatu, jestli výnos z IDS jízdého fakt ty spoje ve špičce posouvá do zisku. 🙂

M19

Takže zdražení pro cestující v době špičky, nebo jaký dopad by to mělo na cestující? Plný autobus se zaplatí i v době špičky z jízdného, nebo malí soukromí dopravci neumí počítat s předplacenými jízdenkami?

kakov

máte doma křišťálovou kouli? já například nevím, zda to tahle linka zvládne…..

M19

Jaká konkrétní autobusová linka jezdí Praha – Ústí nad Labem?

Kladeňák

Dotaz na autora: Nechtěli by jste podobné články označit rovnou jako reklamu? Myslím že UNITED BUSES není zas až tak významný dopravce, aby tady o něm musel být článek každý druhý nebo třetí den…

Josef Petrák

Pokud vím, Zdopravy tu píše o každé novince, která je v autobusové dopravě zajímavá. UB holt má teď víc novinek naráz. Předtím to byl Enjoy Europe, AD Dolany, Data Autotrans, Flixbus a RegioJer obnovují přerušené spoje, …

RETROBUS

O nás se třeba nepsalo vůbec ;-).

Dominik Mašek

No, není to lepší? Nebo článek typu “ Jak dopravce svou blbostí o licenci přišel“ je to o co by se vám líbilo?

Švarc

A co by o vás psali, že už nemáte žádnou linku 😃

Kladeňák

Jo a proč se tady teda nepsalo třeba o nových linkách do Krušných hor, které začaly jezdit uprostřed COVID omezení? Prostě se jen nemohu ubránit pocitu, že o některých dopravcích se tady píše až moc často.

Josef Petrák

O které?

Kladeňák

Zcela konkrétně jde o linky 421303 a 421302. Obě začaly jezdit v zaří minulého roku. Na jedné z nich došlo od března a také od začátku května k poměrně zásadnímu posílení provozu.

Josef Petrák

Díky. Já o nich vím, ale jen proto, že ve firmě máme napsaný monitoring na CIS JŘ. Je na každém dopravci se propagovat… někdo rozešle všem informaci, někdo ne.

P.S.: Ano, o FB stránce vím: https://www.facebook.com/krusnohorskyautobus/

Dominik Mašek

O které? Podle vás sedí novináři u počítače a hledají nové linky? No jak vidíte, asi to bude chyba někde jinde, řekl bych u dopravce, že o nové lince nedal vědět. No a uprostřed covidu vyjel jistě jen proto, že netušil do čeho vlastně jde.

Knížecí rada

Tak nechci být drzý, ale nesouvisí to nějak s rezervačním systémem, který provozujete, alespoň podle mého povědomí? Teda nemyslím v tomto případě Flix a RegioJet.

Kladeňák

Děkuji za nabídku, ale tak nějak neplánuji zakládat svůj autobusový byznys. Od doby co jsem přešel k „železniční konkurenci“ si vcelku vystačím s tím, když se občas posadím za „kulatou lopatu“ a odřídím si nějakou zajímavou trasu.

Mirek Zv.

Proč je závist tvým dominantním psychologickým programem?

M19

Co být věcný místo osobních atak?

Kladeňák

To nic. Dominantním psychologickým programem pána je asi neslušné chování k cizím lidem.

Knížecí rada

Do kovidu jezdil Tredos v pravidelném dvouhodinovém intervalu.

Josef Petrák

A na stránkách měl, že od začátku tohoto týdne bude opět jezdit. Pak informaci stáhl a obnovený JŘ neposlal na CIS.

***** Petr

Autobusový systém objednávek převést všude kde to jen trochu půjde a budou mít dopravci zájem i do vlaků , minimálně na koridorových tratích a okolo velkých měst ve špičce by to mohlo vyjít .