United Buses poprvé dosáhly na peníze od obcí. Mikroregiony přispěly na spojení s Brnem
United Buses na linku do Dačice - Brno nasazuje autobus Iveco Arway. Foto: United Buses
Dopravce věří, že se podaří linku zahrnout do objednávky krajů.
Zkuste si vygooglovat pana Josef Šelepu, slavného manažera United Buses. Dříve pod jménem Josef Keller, firmy, kde pusobil – Interbobikbus, Regiobus, ADLP, Jana Jandova apod. A jak tyto firmy dopadly. Doufam, ze ho pan Bily drzi zkratka, aby i United Buses nedopadl stejne. Chudaci dodavatele, kterym za jejich odvedenou praci dluzi dodnes. Business bilych koni, tomu Selepa nejlepe rozumi. Penize brat a nechavat si, dodavatelum se totiz neplati.
Přes Jamolice, nebo přes Mohelno?
Přes Jamolice
No jo, kraje… Zbytečný mezičlánek a překážka rozumné dopravy
Kraje by mohly být ale míň a se smysluplnými hranicemi. Nechápu co dělají Dačice v Jihočeským kraji. Celou oblast sloučit do jednoho kraje se sídlem Brně a nikoho by v životě nenapadlo rušit nebo nepodporovat.
Co Kraj Vysočina zrušil jedním škrtnutím perem, tak to teď se musí pracně dojednávat.
Kraj linku nezrušil. Linku zrušil tehdejší provozovatel, dopravce TRADO Bus – nikoli kraj, nebo kraje. Oficiálním důvodem v médiích bylo, že ji dopravce dále komerčně provozovat nechtěl a kraje na linku vedenou mimo kraj, tedy mimo potřeby jejich krajské dopravní obslužnosti odmítli dát peníze. Obce tolik peněz v dané době neměli. Dopravce linku zrušil a my na linku vyjeli zpět komerčně po půlroční odmlce. Obce nic neobjednali, přispěli nám na náklady na nezbytný provoz již zavedených spojů, které jsme se zavázali nezrušit ačkoli nám příspěvek nepokryje celou ztrátu. V rámci sítě linek UNITED BUSES považujeme tuto spíše regionální dálkovou linku… Číst vice »
Škrtnutím perem by patřil zrušit celý kraj Vysočina. Všechny uvedené obce/města patří historicky na Moravu, ne do jižních Čech nebo na Vysočinu.
IDSJMK taky linku zaintegruje?
Proč by to dělal? Něco jiného je podpora krajů/obcí, něco jiného integrace.
IDSky moc spoje, které si sami nevymyslí, integrovat nechtějí. Navíc by musely vymyslet model, který bude výhodný pro obě strany.
Zatím jen na 320921 pouze sladěný ceník v rámci JmK s IDS JMK (stejně jako na Vysočině a JčK s jejich krajskými tarify).
Integrace je několik kroků.
1);Zařadit linku do IDS v podobě trasy, časů(přestupy/proklady)… To těžko, když jízdní řád nepochází od koordinátora.
2) Jestli někde přestup bude, a bude dlouhý interval(poslední spoj), tak tam dát čekačku. Kolik lidí přestupuje, komu se bude chtít přenášet zpoždění?
3) Uznávat jízdné. Na to je potřeba, aby IDS placka stála aspoň tolik, kolik chce dopravce (to umí akorát Oneticket), případně najít někoho kdo to doplatí.
1) Da se to koordinovat
3) Vnitrokrajske jizdne na te lince je s IDS harmonizivane
Konečně nestereotypní řešení. Obce objednávají, tak platí, nyní i mikroregiony závislé na místní turistice. Co bylo dávno přirozené se prosazuje až nyní. Jen ty platby za autobusová nádraží neodpovídají nákladům na jejich údržbu, ale značně je převyšují. Cui bono?
Hádám, že se jedná o poplatky na aubosácích v Brně a Budějovicích. Takže ikdyby nácestné obce v rámci podpory odpustily případné poplatky za zastavení „na návsi“, tak to nic moc neřeší.
Na obecních zastávkách u silnice se poplatky neplatí.
Moravské Budějovice, Dačice každá za 99 – 119 Kč bez DPH spoj/jízda. Brno 200 Kč spoj/jízda. V jednom směru suma sumárum 438 Kč bez DPH 21%. 27x týdně = 11 826,- měsíčně +/- 50 000 korun. Jen za příjezd a odjezd ze zastávky. Obecní, malé zastávky se neplatí – pokud je váš označník. Za velké neplatíte za zastávku, ale za vjezd na soukromý pozemek, na kterém veřejná zastávka leží.
Jak je to v Jemnici, tam se platí konkurenci, nebo městu?
Pozemky určené na nichž jsou zřízeny plochy pro „autobusové“ stanice, na nichž je provozována veřejná doprava by neměly být v soukromém vlastnictví, ale ve vlastnictví obce / kraje / státu …