Příště zbouráme Karlštejn? Torzo Baťovy silnice po 83 letech rozbily bagry, lidé protestovali
Příprava na demolici podjezdu v Ludkovicích. Foto: Nadační fond Jana Antonína Bati
Na konstrukci se před demolicí objevily nápisy vyzývající k zastavení bourání.
Jednou z největších brzd pokroku je nostalgie. Osobně vidím jen nevyužitý, nebezpečný kus betonu, který překáží v krajině. A takových staveb a technologií je obrovská spousta. Nejen dopravních.
Můj ty bože. Komu to kurňa vadí?? Co se bude ještě bourat?
Takže počkáme až se ten prostý beton rozpadne a na někoho spadne? Tento řidič by asi taky byl rád pokud by tam betonová konstrukce nebyla https://www.chcizit.cz/mladik-zemrel-po-narazu-do-betonoveho-nosniku-2431
Neměl jet v obci jako blbec.
Ta dálnice se měla dostavět a všechny ty objekty využít… už před 50 lety se to mělo udělat. Ten stav mostů je i po tolika letech velmi slušný a drobné defekty jsou opravitelné
Tak sice to není žádná dálnice, zřejmě jste si spletl projekt, a rozpad betonu není jen drobný defekt, ale jinak super komentář 😀
> Ten stav mostů je i po tolika letech velmi slušný
Tak slušný, že do toho trochu šťouchne bagrem a ono se to samo složí…
Na druhou stranu pokud by se mělo všechno co bylo kdy postaveno a co již neslouží svému účelu nechávat stát díky starým a nevyužívaným stavbám se tady za chvíli ani nehneme. Srovnávat to s Karlštejněm je ´hlouposthned z několika důvodů: 1. Karlštejn je významná nemovitá kulturní památka nadnárodního významu proto ji lidé navštěvují a částka z tržeb ze vstupného není jistě zanedbatelná. To se asi o téhle betonové stavbě moc říci nedá. 2. Sice Karlštějn neslouží svému původnímu účelu, ale na místě kde je ničemu nepřekáží. 3. Jeho stav nikoho neohrožuje. Prostě srovnávat tohle s Karlštejnem nelze a myslím si,… Číst vice »
Teoreticky bylo mozne vykoupit pozemky a udelat po telese nedokoncene dalnice nejakou naucnou stezku a toto torzo sanovat aby bylo bezpecne ale mnozstvi potreb je neomezene a mnozstvi prostredku omezene… Hlavne se ale o to ani nikdo nepokusil…
Ideální by bylo tuto silniční spojku dokončit, pořád v trase spojení Zlína a Luhačovice tento úsek absentuje. Byl to dobrý počin zahájený bohužel v době, ve které na něj ještě neuzrál čas, ale v současnosti už 30 let chybí.
Chtěl bych jen podotknout, že Ludkovičtí mají hned pár metrů vedle „Karlštejn“ druhý – byť o trochu menší. Ještě pár dalších mostů z nedokončené Baťovy dálnice je pak různě v okolí. Možná ne tak velkých a v tak zachovalé podobě, ale stejně nechápu, že se z toho dělá takový haló…
> mohl most sloužit jako další turisticky atraktivní místo z Baťovské éry.
Do současnosti evidentně nesloužil, tak byl zbořen…
Tady z toho fakt uděláme skanzen?
Nejzajímavější informací z tohoto článku je, že Petr Kopčil, i přes svou inteligenci, dělá ředitele.
Ten tunel bezpochyby je zajímavým odkazem na dobu svého vzniku, ale paralela s Karlštejnem je příliš nasazená. Hodnota obou staveb je neporovnatelná stejně jako jejich význam. Jediné, co mají společného je fakt, že jsou to obě stavby a že pozbyly svého původního účelu.
Trochu hloupé srovnání Karlštejna s betonovým počmáraným a rozpadajícím se monstrem hyzdícím krajinu.
Dnes už nějaké Ludkovice nikoho zajímat nebudou.
Bože, vždyť je to hnusný jak p.del, jaká technická památka? Jaké výlučné a zajímavé technické řešení má kvádr betonu s dírou vprostřed abychom to opěvovali, ošetřovali a zachovávali pro příští generace?
Nic jste nepochopil…
Je to srovnatelné třeba s nevyužívanou rampou tady:
http://www.vlakregion.cz/trate/030/dopravny/semily/semily.html
Současný stav:Nádražní budova před lety zrekonstruovaná, …., v současnosti zmizelo původní nákladiště včetně podchodu, přední část skladiště je zrekonstruovaná a zadní byla zbourána, betonová rampa je rovněž už dnes v pr….
Jako tu betonovou rampu celkem chápu, ale toho podchodu mi je fakt líto.
Kdyz se na soucasne usporadani silnicnich tras Zlin Luhacovice, tak do Luhacovic je mnohem optimalizovanejsi trasa z Uberskeho Hradiste nez ze Zlina – coz je nelogicke, protoze do Zlina vede dalnice, do UH ne. Vizte Trasa z Zlín do Luhačovice
Trasa 22,4 km • 27:50 min
https://mapy.cz/s/cefedocaro. Ta rychlost na to, ze to je svetove vyhlasene letovisko neni nic moc. Za me by bylo fajn realne ozivit (v nove trase) myslenky J. A. Bati a tu rychlejsi silnici tam naprojektovat a postavit.
Pokud se někdy postaví obchvat Luhačovic směrem od Petrůvky, k Biskupicím, tak se zrychlí cesta ze směru od Slavičína a přes Ludkovice by to pak už šlo po rovině, tedy pod torzem, které už zmizelo. Je škoda, že tam nedali stavební uzávěru na výstavbu rd, obchvat mohl být zleva obce.
Stavba nejenom že neslouží svému účelu, ale nikdy svému účelu nesloužila.
To jsou bludy. Docela nedávno byly zbourány mosty přes D1 a řešil to někdo? Je to čistě věc té vesnice a majitele. Jestli tam kvůli tomu byly nehody, tak to za kus chátrajícího betonu uprostřed vesnice fakt nestojí. Hned vedle je asi zajímavější most…
U nás máme krásný most přes železnici z roku cca 1870 a bude se bez náhrady bourat, ačkoliv je po rekonstrukci. Bude taky někdo protestovat?
Píšete, že: „Je to čistě věc té vesnice a majitele“. Jak jste na takovou hloupost přišel? Podle Vašeho tvrzení by si obec Karlštejn mohla zbourat hrad Karlštejn. Máte docela dětinské názory. Zkuste si prostudovat nejdříve, kdo o čem ze zákona rozhoduje, než příště plácnete takovou pitomost.
Vám se ta broskvovina s Karlštejnem usídlila v lebce,co? Kostka betonu na rozpadnutí nemá s Národní kulturní památkou nic společného.
Jste schopen pochopit smysl psaného textu? Nejde vůbec o žádný Karlštejn, ten jsem použil jako příklad, ale o to, že Vojta_7 tvrdil: „Je to (myšleno zbourání“ čistě věc té vesnice a majitele“. A já říkám, že není, viz platné zákony. Ten člověk uvažuje jako dítě.
Zbourání stavby je věcí jejího majitele a Vám do toho vůbec nic není, jak s ní naloží. Výjimky typu „památka“ zde nejsou.
A čí je to věc? Kraje (majitele), který demolici schválil a vesnice, co to tam také něchtěla. Tedy věc vesnice a majitele.
„U nás máme krásný most přes železnici z roku cca 1870…“
Který, jestli se smím zeptat…?
Je skoda, ze rada staveb z Batovy ery neni dodnes dokoncena.
Treba II/150, zemni prace v useku Zelatovice-Bystrice p.Hostynem jsou v podstate hotove bratru 80 let, pred desiti lety se s velkou slavou podarilo dokoncit aspon usek po Domazelice. … kdo vi, jestli zbytek bude vubec kdy dokoncen.
Stejne tak by stalo za to dostat nektere z jeho projektu do skutecnosti, treba neco jako D19 coby chybejici kus patere zapad/vychod.
No, to je z doby, kdy to měla být páteřní silnice I/18. Postupně ten dopravní význam upadl a posunul se severně do Moravské brány. I/18 byla degradována na II/150. Využít to na případné obchvaty obcí je chválihodná myšlenka, ale zas bych z toho nedělal otázku života a smrti.
Ano. Parametry silnice II. třídy trasa bohatě splňuje – na to dnes ta spodní stavba stačí. Ale už třeba využití původních mostů a propustků by bylo se třemi otazníky.
Tak popravdě Baťova dálnice byla už v té době celkem bizarnost, protože vyhnout se Praze nemohlo dávat nikomu soudnému smysl. Přes úřady to reálně nemohlo projít.
Ano, dálnice přes celé Československo míjející Prahu a Bratislavu, ovšem vedoucí přes Zlín.
Stavba začala až za Protektorátu, kdy ji ve vládě protlačil Baťův ředitel a nyní ministr Čipera. V té chvíli měla omezený význam, protože Československo už neexistovalo. Podpora motorismu vyhovovala i firmě, která nainvestovala do gumárenství.
Ještě dříve prolobbovali stavbu dálkové silnice Zlín – Luhačovice, která měla být součástí dálkové trasy z Přerova na Slovensko. Toto se taky nedostavělo.
Trochu jako kdyby Babiš stavěl ze státního rychlovlak Průhonice – Lovosice.
Karlštejn bych zboural taky, je to v podstatě novostavba z konce 19. století. Z původního hradu Karla IV. moc nezbylo. Mimochodem, byl dostavěn ve stejném roce jako Vyšehradský železniční most, takže jako major Terazky, popíliť!
Karlštejnu dal slušně na p…. Josef Mocker. Na druhou stranu je pravda, že bez něj by z Karlštejna mohlo být dnes druhé Rabí nebo podobná zřícenina.
..to víte, i demoliční firmy musí z něčeho žít. Tak jim Ředitelství silnic Zlínského kraj vymyslelo práci
Platil to kraj. ŘSD s tím nemá nic společného ta cesta je dvojka.
Neplést si ŘSD a Ředitelství silnic Zlínského kraje, to je krajská organizace spravující komunikace nižších tříd ve Zlínském kraji
No to je fakt kšeft. Jeden bagr a týden práce. To se opeří.
A co teprve demolice staré betonové rampy na nádraží v Semilech. Kolik to zabralo času od rozmlácení na kusy až po okamžik kdy to prošlo drtičem.
V roce 2015 jsem zde natočil video: https://www.youtube.com/watch?v=ZNivIrXG-lU Zbourání podjezdu je mi líto 🙁 Co bude s druhým podjezdem? Díky
Na ČT1 se zmínili, že se neví, komu patří, tak ho zatím nemohou zbourat.
Mohl dál sloužit jako památník (nejen) dopravního skanzenu celého ZL kraje
Zajmave ze nikdo neboura torza hitlerovy dalnice 🤔🤔
A ktere z nich delaji problemy?
Odstřel propustků pod Brdem by se měl stát prioritou! 😀
Až budou překážet, bude se bourat.
Pan Kopčil trochu motá koše s baňama..
jj, hotový Karlštejn.
Otázka zní, kterému soudruhovi toto dílo vadilo…Vždy když jsem tudy jel vzpomněl jsem na J.A .Baťu a jeho nedokončené projekty.
Četl jste ty důvody, proč došlo k demolici, že…?
A co si tak poslechnout, přečíst, proč to vadilo a nehodnotit to z pohledu řidiče, který tudy jen projížděl.
To je ale hloupá věta. Proč nazýváte soudruhem někoho, kdo třeba nikdy soudruhem nebyl, jen má prostě jiný názor na něco než Vy?
Možná tomu řidiči, který tam měl smrťák. Na druhou stranu netroufám si o něm tvrdit, že to byl soudruh…
Já jsem většinou první v řadě při ochraně technických památek, ale tohle je bohužel jenom kuriozita, historická hodnota je minimální.
JJ, „turisticky atraktivni misto“ a bezva srovnani s Karlstejnem. Pekna sonda do mysleni aktivisty.
Mi je trochu lito kraje, kde mezi turisticky aktraktivni mista patri patka neexistujiciho mostu … si tam mohli domluvit treba nejaky strom, pod kterym svaci Jara Cimrman … nebo neco takoveho.
Kraj to chtěl zbourat, takže opravdu není ba místě se do něj navážet (ať už slovem kraj míníme jakýkoliv jeho význam).
Asi bych možná nesrovnával tuto stavbu s Karlštejnem.
jsme národ věčných nespokojenců. Když se má něco postavit, tak se protestuje proti stavbě. Když se má něco zbourat, taxe zase protestuje proti bourání…..
Lépe bych to neŕekl.
Nejsmutnější je, že se tu silnici nepodařilo dostavět, a to ani částečně.
Na internetu se dají dohledat její zamýšlené parametry. Dnes už by dávno nevyhovovaly požadavkům provozu.
Ty parametry byly podivné od začátku. Dálnice, co se vyhýbá velkým městům, tedy kromě Chebu, Žiliny a Chustu. A Zlína samozřejmě.
Tohle mělo být rychlejší spojení Zlína s Luhačovicemi, aby zaměstnanci firmy Baťa měli kde relaxovat a následně podávali pracovní výkon. Dokonce byl zvažován trolejbus jako dopravní prostředek. Nevím jak moc to mělo ambice navazovat na delší národní a mezinárodních silnice.
Zlín s Luhačovicemi byl jiný taky nedostavěný projekt, křižující východo-západní dálnici kupodivu zrovna ve Zlíně.
Tento most vůbec nesouvisí s navrhovanou dálnicí ze západu na východ ČSR. Podivné jsou vaše znalosti zeměpisu, když ve vašem výčtu mj. chybí Plzeň, Jihlava, Brno, Košice, Užhorod a x dalších velkých měst. Podobná dálnice by byla x krát prospěšnější než nesmysl s vedením všech dálnic přes Prahu. Trasa E50 mohla vést 80km na jih od Prahy, resp. z Plzně do Brna se mohlo jezdit cca přes Tábor…
Nejsou. Dálnice byla bizarnost a nesmysl od začátku. Ale holt to je od Bati, tak se musíme predpoděat blahem.
A mezi Prahou a Bratislavou by žádná dálnice nevedla. Vše pro rozvoj Československa!
Kdyby to mělo takovou historickou hodnotu, jak se tu někteří domnívají, jistě by už někdo dávno navrhl a prosadil památkovou ochranu.
To je tak skoro vždycky: nejdřív stavba chátrá a chátrá za naprosté ignorace a projevu jakéhokoliv zájmu ze strany veřejnosti, okolí i úřadů. Ovšem jen se dostane na přetřes možná likvidace takové stavby, tak se vždycky najde pár aktivistů a “ taky aktivistů „, kteří spustí hysterický ryk ohledně jedinečnosti a neopakovatelnosti stavby. Následují petice, otevřené dopisy, shání se „stanoviska“ odborníků a bůhví co ještě. Divný svět …
Trošku nadneseně říkám, že se není čemu divit, že někteří chtějí složitě a experimentálně opravovat jeden most v Praze co je na spadnutí, když někteří (ne ti samí) obhajují i bezcenný a nebezpečný kus betonu na silnici.
Lidi nepochopili, jak Baťa stavěl a hlavně jak boural, aby nové mohlo vyrůst. On nekonzervoval. On téměř zboural celý starý Zlín a zboural by i ten dnešní, kdyby měl lepší nápad. I jeho půl-domky měly jít k zemi a udělat místo kvalitnějším obytným komplexům.
Baťa (Antonín) byl především pragmatik. Nikde ve světě, kde vznikla baťovská města, pokud vím, nedošlo k velké asanaci baťovského bydlení a jeho narazení novou výstavbou pro zaměstnance. Rovněž je odvážné tvrdit, že by zboural dnešní Zlín, kdyby měl lepší nápad – jednak by to bylo nesmyslné plýtvání, a jednak když mu urbanistickou studii rozvoje města načrtl Le Corbusier, poslal jej s tím k šípku.
Nic odvazneho to tvrdit není. Až do první světové veškerá nová výstavba měst probihala především na původní zástavbě. Naprostá většina historické zástavby měst vznikla na přelomu 19. a 20.stoleti. a puvodnich starších domů se zachovalo až
výjimky minimum.
Existují přemyslovská města, kde se gotické a renesanční objekty dají spočítat na prstech jedné ruky. Třeba Uherské Hradiště.
No ale to byl lecičák skrz na skrz. Proto si držel Karfíka, Gahuru a podobné, kteří mu jeho vize převáděli do reality. Pro něho by zbourání jedné čtvrti nedělalo problém, pokud by tam vyrostlo kvalitnější bydlení/cokoliv jiného
Opravdu by nešlo tu silnici postavit klidně v jiné trase? Aby bylo spojení se Zlínem atraktivnější? Postavit lepší by se jistě dala, jen v jiné trase.
atraktivnější? ale fuj. chcete vyvolávat indukci?
Nu což, pan Kopčil zjevně potřebuje teplou – studenou a do klece. Srovnávat skoro 700 let starou gotickou perlu s něčím podobným jako je nikdy nedostavěná Baťova dálnice, tak to chce fakt fištróna! 🙉 Ale třeba je to tím horkem … 🤗
On kdyby byl Karlštejn zchátralý, padaly z něj kameny a nikdo ho nechtěl ani zadarmo, taky by se řešil problém co s ním 😀
Krajina je plná hradních zřícenin, přesto je nikdo bourat nechce.
Přesně tak. 😉 Miluji ty „kdyby“ …
hrady a jejich zříceniny se bouraly od nepaměti. Byl to mj. levný a dostupný zdroj stavebního materiálu, navíc s dopravou vždy z kopce. Proto ty hrady už málokde stojí a máme jen ty zříceniny popř. jen jejich základy… 🙂
Srovnávat něco, co se dělo před velice dlouhou dobou, s dneškem je trochu mimo mísu. Dnes by asi nikdo pro ty kameny hrad nešel bourat. Navíc to není tak dávno, kdy státu bylo celkem fuk v jakém stavu se památky nachází, tedy až na výjimky. Jenže ten kus betonu rozhodně kulturní ani historickou hodnotu nemá.
To bude tím, že většinou jsou v místech, kde dnes nepřekážejí. Ale mnoho jich bylo už také cíleně rozebráno na stavební kámen. Beton se však pro tento postup moc nehodí.
Ono je docela zajímavé, že jste to zmínil, protože Karlštejn skutečně byl v druhé polovině devatenáctího století ve velmi špatném stavu. V roce 1887 pak zapaočala jeho přestavba do současné podoby. Ta byla již krátce po dokončení počátkem dvacátého století silně kritizována – ve snaze navrátit hradu jeho gotickou podobu (kteru však nelze přesně určit) bylo zničeno množství mladších historicky cenných vrstev a prvků.
A stejně to s gotikou nemá vizuálně skoro nic společného.
Až na to, že má.
Novogotika v Mockerově podání a gotika k sobě mají opravdu daleko. Ten sexy vzhled, který má dnes Karlštejn, je daný tím, že je inspirovaný v poměrně vzdálené (geograficky, kulturně i časově) cizině. Do Čech taková architektura nikdy nepatřila.
a mimochodem, kvůli této přestavbě to není zařaditelné do UNESCO. např. změna střech věží, zbourané purkrabství, palác snížený o patro.
ona i úprava prašně brány je na přesdržku.
Ledaže by UNESCO mělo samostatnou kategorii na pseudogotiku. Ale jsou tu i hodnotnější pseudogotické přestavby, třeba Hluboká nebo Lednice – tam je památkou UNESCO celý lednicko-valtický areál.
Komisi UNESCO nejvíce vadilo podsebití, změna tvaru střech věží, dodané věžicky a některé doplněné částí cimbuří. To nic ovšem nemění na kvalitách kaplí Sv. Kříže a Sv. Kateřiny.
Na Prašné bráně toho moc neupravovali, protože ta nebyla zchátralá, ale nedostavěná. Byla to stavba od počátku určená jen pro okrasu, žádný doklad dobové účelové stavby, takže doparáděním v 19. století se nic nepokazilo. To spíš ta původní Horská brána by měla větší památeční hodnotu, kdyby ji tehdy (kvůli zchátralosti) nezbořili.
Ještě teď se najde spousta lidí (i v této diskusi), co Mockerovu přestavbu Karlštejna nerozdýchají. A to už bude skoro 160 let!
Já to zjistil před několika lety (samozřejmě se o tom moc nemluví, žejo) a od té doby to nemůžu rozdýchat. Před 160 lety jsem ještě neměl na všechno názor.
Škoda, že se držel při zemi a nepadlo třeba porovnání s Orlojem a nebo Svatovítským chrámem
To ano, ale zas mohla být aspoň sranda … 🤣
No, zrovna Karlštejn fakt není 700 let stará gotická perla. Je to před zhruba 150 lety regotizovaný hrad podle návrhu Josefa Mockera. Všechny ty věžičky, mansardy a cimbuříčka jsou tu s námi kratší dobu než fax.
Neřeším nánosy historizujicí rekonstrukce pánů z vídeňské puristické školy Josefa Mockera a Friedricha von Schmidta … Jsou tu hlavně kaple sv. Kateřiny a především kaple sv. Kříže. A z těch Karel IV., blahé paměti, sotva faxoval. 😉
I kdybychom všechno ostatní odsoudili jako pseudogotické mockerovské hujajá, pořád je tam kaple Sv. Kříže, která na prohlášení za gotickou památku stačí. Ostatně, torzo mostu strčí do kapsy i ten Mocker.
Při tom je řešení tak jednoduché a účinné. Založit spolek za záchranu mostu, sehnat od podobně smýšlejících lidí peníze, pozemek se stavbou koupit a uvést do bezpečného technického stavu.
A zkasírovat, pro dobrou věc, ty davy turistů, co se na ten podjezd budou jezdit dívat z celé republiky.
Tohle se chci dočíst také o vyšehradském mostě – dělníci most rozřezali, lidé protestovali (a bylo jim to prd platné).
Asi jako Nákladové nádraží Žižkov. Roky to chátralo, ale jakmile byl plán to zbořit, najednou se všichni probudili jak moc je to důležité.
Budoby NNŽ mají nějakou šanci na využití.
mno, kdysi tam ČD chtěly nastěhovat svou odbornou knihovnu a zjistilo se, že stropy nemají dostatečnou únosnost a je tam příliš vlhko… že i bouda za kralupským nádražím je pro ten účel více vyhovující.
Nemají. Jsou to dožilé, zkorodované a rozpadající se průmyslové budovy, už od počátku levné a nekvalitní. To, že některé byly prohlášeny za technickou památku souvisí jen s tím, jak si rozhádaní developeři vzájemně škodili.
Dálnice Zlín – Trenčín také nebude?
Bude silnice Zlín – Púchov, to mosí stačit
V roce 3000.
Kdo z toho má prospěch/komu to vadilo…
Vadilo to každému, na koho mohol spadnúť kus schátralého betónu (ktorý občas už padal).
Podľa ČT pri búraní zistili, že je to prostý betón bez výstuže.
Co na to Zdeva?🤫
Demolice stála/bude stát celkem sedm milionů korun.
Co to tou silnicí objet bokem, tj. cca 100 metrů nové komunikace, nebylo by to levnější?
Určitě nebylo. Už jen výkup pozemků by nebyl zrovna za hubičku. No a bůhví kolik by stála oprava tohoto zbytečného torza, aby to na někoho nespadlo.
A co s tím dál? bez investic to začne padat a bortit se. Na tohle chceme dávat peníze?
To byl jen nápad, jestli by to nebylo levnější vést to okolo než to draze bourat. Peníze se musí vydat tak jako tak. Okolní pozemky jsou podle KN soukromé, takže beru, že tento můj nápad by asi nebyl průchodný.
Tak jasne. Zrovna tak by bylo levnejsi sypat odpadky z okna a chodit okolo nez draze resit nejaky odpadovy hospodarstvi.
Asi určitě nebyl.
Prave bagrem za dopoledne a sedm mio. Kdyz jsem minule psal, ze se nekdo pomeje z ulozeni suti etc a ze by se silnice dala vest lehce kolem za mene, to bylo minusu…
Fakt nevim ci na tomhle musi stat sedm mio…
Lehce kolem přes pozemky, které samozřejmě jsou státní, že?
Do příští podobné demolice se můžeš přihlásit a realizovat jí třeba za dva milióny…
Od dneška se Ludkovice stali tuctovou vesnicí, bohužel. Byla to taková místní atrakce, škoda že ji nedokázali víc využít.
V sousední ulici mají ještě jeden tunel.
Jojo, ale tam je jen klenba.
Tak pokud sem spravne pochopil reportaz ktera o tom byla na CT, tak mistni demolici vitaji – konec hluku pri kazdem prujezdu a nemoznost po te komunikaci bezpecne chodit.
Spíš obec z toho nic nevytěžila, měli raritu.
A co z toho měli těžit? Rarita ano, ale jako turistický cíl?
Ano jako turistický cíl. Každý má nějakou zálibu někdo miluje holky někdo zas mosty😉
Jenže těch prvních bude o řády víc než těch druhých. To je jako tu onehdy jeden šotouš tvrdil, že hlavní pražskou turistickou atrakcí jsou tramvaje T3. Holt každý žijeme v nějaké bublině, ale ne všichni si to uvědomujeme.
Jistě si byl na místě několikrát…
Karlštejn? Na co ? Mam jinýho adepta a je v Praze.. všichni už tušíme co?
Koněva?
Dám se poddat..
Nápověda: je to Nádražní budova která už taky ztratila svůj význam a neslouží svým účelům. A nebo opodál je hned další adept co má víc rezi než konstrukce samotná…
přiště zbouráme Pražský hrad .-)
Vysehrad. Kazi vyhled na prazske mosty.
Bude to nevkusné, ale nedokážu si to odpustit:
Ten uctívač mršin naprosto zešílel. On utilitární betonový odlitek srovnává s Karlštejnem a Baťu s Karlem IV. To je idiocie naprosto nebývalá. Vypovídá ale dost o tom, jací magoři jsou jedinci, kteří volají po zpamátnění všeho, co vzniklo před 2. světovou válkou.
Prostě vygumovaný hlavky.. j e jich tu fakt hodně. Chtělo by to zákon proti takovým tupcům.
A nevkusné? Za mě jste byl ještě hodně slušnej. já mám daleko horší formulace na jazyku. Ale to by tu nezveřejnili příspěvek.
Trošku nadneseně říkám, a co bude příště? Karlštejn? Protože kdybychom dávali na jakési rovnítko obecný názor, že stavba neslouží svému účelu, to znamená, že už tam nikdy žádná dálniční síť nebo silnice nepovede, a že je tedy zbytečná, tak to je podobné, jako říct, že na Karlštejně dneska už nebydlí panovník, nejsou tam uschovány korunovační klenoty, takže ten objekt vlastně taky nepotřebujeme,“ doplnil pro ČTK Kopčil…takto je těžká demagogie:-)))
Vysvětlete pro.
Oprava: Vysvětlete proč.
Viz diskutér pode mnou..opravdu chcete srovnávat gotický skvost s nedokončeným třebaže lokálně historicky zajímavým fragmentem silniční stavby??
Víte co znamená slovo nadsázka? Je ta silnice tam tak významná? Víte co má vyšší historickou hodnotu, zda jednotlivá stavba či soubor staveb?
Nesrovatelná kulturní hodnota těchto dvou staveb.
A kvůli přehradě či atomové elektrárně by bylo v pořádku zbourat cokoliv v historické hodnotě Karlštejna?
Ne.
Karlštejn žádnou historickou hodnotu nemá, byl značně přestavěn koncem 19. století, něco si o tom přečtěte.
A příště se může stejně tupá argumentace použít až budou vybragrovávat prasklou knalizaci, že by se ty staré trubky mohly slepit.
Jestli nevidí rozdíl mezi tímhle a Karlštejnem, tak ho neuvidí ani mezi Karlštejnem a starým kanálem.
Něco takového, pohled do trubky zevnitř: https://www.hercikakriz.cz/files/zborcena-kanalizace-1.jpg
„Promiňte pane doktore, ale zase jste to nepochopil „. Pokuste se se nad tím zamyslet, tedy pokud máte čím a pak napsat něco chytřejšího. Dám Vám malou nápovědu, víte co je to řečnická otázka.
Řečnická otázka taky může být demagogická.