Unikátní esmeralda v provozu končí, Cyklohráček neutáhne. Její další osud není jasný
Esmeralda jako Cyklohráček je minulostí. Autor: Ropid
Praha a okolí přijde letos o jednu železniční atrakci. Do své sezonní služby na dětském vlaku Cyklohráčku už nenastoupí unikátní
Dal bych ji na trať Lochovice-Zadní Trebaň. ŘJ tam bude přes všední den hnít a o vikendu je doplní reden reko 810 motor. Lepší než ty vraky co tam jezdí teď.
Já bych Esmeraldu i Kasandru poslal do Rakovnickeho depajako alternativu regionovy.jedna regina jim tam shořela na prach.
Jasné že jeden motor neutáhne tři vleky. 810 má problém utáhnout dva vleky. 812+912 a spojit to s regionovou dvou nebo tři dilnou .Cyklohráček není špatný pojekt a mohl by pokračovat.V čem je tolik 812 atypická? má to liaz , řídící system lokel jako regionka..
A co zapojit jen 812+912, tak jak to má správně být a použít na S65 místo 810?
Já bych pánům z ČD na otázku „co s ní“ poradil: Prosím nasadit na S-kovou linku S65, kde kapacitně bude dlouho postačovat a kde by její „modernost“ (chápu tu ironií :D) mohla přilákat k cestování vlakem další cestující z Chýně a okolí kde teď probíhá šílená bytová/řadovková výstavba, a u kterých klasická 810 nebudí důvěru v moderní dopravu. Píšu na ČD…
Esmeralda a Kasandra jsou jména, proč jsou psána s malými písmeny?
Je to škoda, Esmeraldu mám rád, chtělo by to sundat z ní tu maškarádu a provozovat jako normální vlak.
Proč „maškarádu“? Pro pravidelný provoz na běžných vlacích to „hráčkové“ vybavení samozřejmě není, ale děti se tam dobře zabavily, tak nevím, proč to nazývat zbytečně hanlivě – navíc třeba ty zásobníky na propagační materiály tam klidně mohou sloužit i dál, zejména kdyby ten vůz jezdil na nějaké trati s větší turistickou a výletnickou frekvencí. Cyklo*ráček bývá skutečně hodně plný jen při první dopolední jízdě z Prahy, takže kdyby zůstal třívozový a jen ta dopolední jízda byla posílena „regiokřápem“, který by ze Slaného pokračoval samostatně úvratí přes Zlonice a Straškov pod Říp a podle Vltavy zpět do Prahy , tak na… Číst vice »
Už měla být dávno v DHV Lužná…
Sloužila také na trati 303. Valmez-Kojetín.
Nyní může klidně točit Kroměříž – Zborovice. A když by byl k tomu ještě jeden až dva vozy, tak může jezdit Kojetín – Vizovice, nebo Kojetín – Valmez.
Mohli by Esmeraldu vrátit do Klatov, kde jezdila své první kilometry..
Putovala po celé republice. Klatovy, Valašské Meziříčí, Rakovník a kdo ví kde všude…
My jí třeba na Čáslav – Třemošnice nebo Kutná Hora – Zruč nad Sázavou rádi využijeme. Hlavně na Třemošnici jezdí hlavně šrotové 810 (s výjimkou jednoho „Mouse“)
Bohužel, příliš logický argument, sázím se o flašku vizoura, že ji nechají zrezivět někde v kopřivách…
myslím, že někde nahradit obyč 810 by nebylo od věci, než to radši šrotovat, zas takovej atyp to snad není a je to dost podobný regíně
No právě že to takovej atyp není, tak není důvod do toho vrážet miliony aby to vůbec jezdilo. Dnešní 816 jsou modernější než 812.
No, dalo se to čekat. Problém s adhezí tam opravdu je a udržovat atyp s výkonem pár dní v roce, to nemá cenu.
kasandra má řídící dvě strany?
Jen jednu.
Ne, jen jednu. Stejně jako jiné řídící vozy. Na druhé straně je dlouhá lavice jako je na 010kách.
díky.
Takovej místní chytrák a neví to?
Chápu to dobře, že cyklohráček bude opět mít jen tři vozy ? Tak to je paráda, to se tam lidi ani nehnou. Ono by možná na tu 714 byly 4 vozy taky moc.
Bude mít nejspíš čtyři, doplní se jeden vagon 010.
Muzeum, zdroj dílů pro 814? Dost hustý by bylo, když by to po nějaké rekonstrukci jezdilo někde místo 810.
Ono by to nebylo hustý, ale docela rozumný…
Těžko říct, je to jen jeden kus, má trochu sporných 36 sedaček, i když pravda, že 810 mají 50 a na 100% vytížené nejezdí skoro nikde, kdy i tohle bude při 100% kapacitě pohodlnější, než 810. Na jednu stranu je potřeba vydělávat a nemít vše v muzeu, kdy tohle by snad po nějaké menší rekonstrukci dokázalo ještě dlouho jezdit, ona toho myslím ani tolik nenajezdila a možná by bylo trochu škoda, když by zase prototyp, i když něčeho plevelného a nepovedeného, tak pro českou železnici zásadního a typického, skončil rozebraný na poničené 814.
A vlastně proč by neměla někde jezdit v pravidelném provozu? Dle mého názoru je koncept 812 + 912 daleko povedenější než 814+914. Už jen z toho důvodu, že v době přepravního sedla resp. na část trasy, kde ho nevyužiji, mohu řídící vůz odpojit a tím ušetřit část nákladů (i když to nebude moc – pokud tedy tímto krokem neušetím jeden vůz). Ta operativnost je zde nepochybná. Stejně tak na mnoho výkonů je 814+914 „příliš velká“ a zde by se 812 hravě uživila (a právě na takovýchto výkonech jsem schopen přijmout i nepohodlný a skákavý dvounápravový vůz, který v případě poteby… Číst vice »
odpojením řídícího vozu ztratíte nízkopodlažnost….
to je docela problém, matky s kočárky (alespoň u nás) se už naučily jezdit vlakem, takhle by ste je vyhnal do auta…..
Pokiaľ sa niekde neuživí 814 nemá tam vlak čo hľadať.
V čem je 812 povedenější než 814, když spíš než na trati je v dílnách? Kdyby to byl povedený stroj tak není jen 1 kus a nevymýšlela se 814. Nevidím důvod v roce 2019 vymýšlet výkony a vrážet do něho peníze. Jestli někdo chce tak to můžou poslat do muzea, ikdyž ani proto moc nevidím důvod. 816 je rozhodně lepší řesšní, když už nemůže být něco novýho.
Esmeralda je motorové lepší než Regina má silnější motor.
Když začala jezdit pod Rakovníkem jezdala esma 021 a řidičák. A takovou soupravu dala v pohodě. Hlavně problém byl v řídícím systému který někdy nekomunikoval. A dál má ovládání na všechny vozy 010 021 atd Regina na žádné.
Ona vlastně byla esma motor na kterém se všechno na reginy ověřovalo..
„Dle mého názoru je koncept 812 + 912 daleko povedenější než 814+914. “
Že to byla slepá ulička,naznačuje to,že nemá pokračovatele.Regionova (trochu upravená)se ještě vyrábí i po 15 letech ve Zvolenu a bude jezdit v Praze(KŽC).
Po nástupu soukromníků od příštího GVD bude mnoho Regionov,810,854 volných a tento prototypový stroj se může odebrat do železničního nebe.
Martine, tak to bylo původně s rekonstrukcemi 810 zamýšleno, jenže neviditelná ruka trhu si nežádá šetřit, musí se plýtvat, a tak se tady prohání za šílený prachy, poloprázdný žrouti energie, rvoucí svůj neodpojitelný vůz systémem Push – pull na kopcovitých tratích bez cestujích, kde by to klidně zvládla jedna 810 anebo snad esmeralda .. Ale takový je život na dněšní železnici.
Tam, kde stačí sólo 810, je vhodnější autobus.
Žádný „šílený prachy“ ten vlečňák nežere, navíc „poloprázdná regína“ by znamenala „přecpanou 810“. Nebo vám se líbí mačkat se na té třímístné lavici s dalšími dvěma cestujícími?
Včera tady jeden pán plakal, že došly 810, třeba by to koupil 🙂
To by to ale musel někdo prodávat. Reálně to radši nechají sešrotovat…
A Vy se divíte, že raději šrotace (ve vlastní režii), nežli že se pak nějakou zvláště obskurní cestou prodej/přeprodej/přeprodej ocitne třeba na Šumavě (kde „vysoutěžený“ provozovatel již nyní nemusí dodržovat žádné parametry původního v.ř. a kde berou v podstatě cokoliv). Vzpomeňme na wapky, jak se s nimi šmelilo, kdy v řetězu nechyběl polský kovošrot.
DHaKu, zalez, máš banán.
neplakal, konstatoval