Unikátní esmeralda v provozu končí, Cyklohráček neutáhne. Její další osud není jasný

Esmeralda jako Cyklohráček je minulostí. Autor: RopidEsmeralda jako Cyklohráček je minulostí. Autor: Ropid

Praha a okolí přijde letos o jednu železniční atrakci. Do své sezonní služby na dětském vlaku Cyklohráčku už nenastoupí unikátní

Praha a okolí přijde letos o jednu železniční atrakci. Do své sezonní služby na dětském vlaku Cyklohráčku už nenastoupí unikátní motorový vůz řady 812, zvaný podle zelené barvy esmeralda. Nahradí ho lokomotiva řady 714, potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Pro pravidelný provoz dráhy s esmeraldou už podle Šťáhlavského nepočítají, mohla by se ale v nadcházející sezoně výjimečně objevit jako posila či jako náhrada některého z přípojných vozů. „O dalším osudu motorového vozu 812.613 zatím není definitivně rozhodnuto,“ sdělil Šťáhlavský.

Cyklohráček jezdí v období od konce března do konce října o sobotách, nedělích a státních svátcích, a to z pražského hlavního nádraží po Pražském semmeringu přes Zličín a Hostivici kolem hradu Okoř do Slaného a zpět. Je vybaven pro přepravu kol i zábavu dětí.

V dnešní podobě s esmeraldou jezdil vlak od roku 2014. Tehdy se souprava skládala ze tří vozů, dnes má čtyři, což je podle Šťáhlavského jeden z důvodů, proč esmeralda končí. „Vlak je v současnosti pro motorový vůz řady 812 příliš těžký. Už v loňském roce mu proto především v období s očekávanými horšími adhezními podmínkami vypomáhala lokomotiva 714,“ doplnil Šťáhlavský. Mluví se i o velké poruchovosti vozu.

Esmeralda je jediná svého druhu. Vznikla v roce 2001 v šumperských dílnách Pars nova přestavbou klasické červené lokálky poničené nehodou. Jde o prototyp. Esmeralda, ač se tak běžně říká celé soupravě, byla pouze první tažný vůz. Na druhé straně vlaku byl rovněž unikátní a o rok mladší prototyp řídícího vozu zvaný kasandra, uprostřed byl vložený vagon. S kasandrou se pro její nízkopodlažnost i nadále pro Cyklohráček počítá, nebude už ale fungovat jako řídící vůz.

Motorový vůz řady 812 "esmeralda". Autor: Ondřej Kubala

Motorový vůz řady 812 „esmeralda“.
Autor: Ondřej Kubala

Esmeralda původně jezdila na tratích kolem Rakovníka. Před jejím oprášením pro Cyklohráček ale už dva roky stála pozapomenutá v depech Rakovník a Louny.

Tagy Cyklohráček esmeralda Top
40 komentářů