Autobusy Doprava ve městě

Umbrella nabízí Jablonci provoz MHD o 15 % levněji, než dosud jezdí BusLine. Jezdit chce s mercedesy

Autobus BusLine MHD Jablonecko v Jablonci nad Nisou. Foto: FB Jablonce nad Nisou
Autobus BusLine MHD Jablonecko v Jablonci nad Nisou. Foto: FB Jablonce nad Nisou
Umbrella v Jablonci nad Nisou nabídla pro dvouletou smlouvu nejnižší cenu.

Společnost Umbrella Coach & Buses nabídla Jablonci nad Nisou a okolním obcím, že od února bude provozovat systém městské hromadné dopravy za 44,56 Kč za každý ujetý  kilometr. Jde o částku o 15 % nižší, než za kolik dosud MHD provozuje společnost Busline MHD Jablonecko.

Vyplývá to z materiálu pro mimořádné jednání zastupitelstva, které bude ve čtvrtek 5. listopadu řešit smlouvu s dopravcem, který provozuje MHD například v Hamburku. Umbrellu radní doporučili na základě přijatých nabídek v poptávkovém řízení.

Jablonec se dostal do časové tísně s výběrem dopravce, soutěž na desetiletý provoz musel zrušit. Na začátku října nakonec vypsal poptávkové řízení na dvouletou přechodnou smlouvu, do které přišlo celkem osm nabídek. „Na základě kontroly a hodnocení došlých nabídek se jako ekonomicky nejvýhodnější jeví nabídka společnosti Umbrella Coach & Buses s.r.o. za cenu 44,56 Kč/km nabízené výše kompenzace,“ uvádí se v materiálu. Cena je v tzv. netto režimu, k ceně dopravního výkonu se připočítávají tržby z jízdného. Umbrella chce v Jablonci jezdit s autobusy Mercedes Benz – Citaro a Sprinter z roku 2013 a 2014, součástí nabídky jsou i výrobní čísla.

8 různých nabídek

Podle seznamu nabídek se trestně stíhaná společnost BusLine MHD Jablonecko ani do poptávkového řízení nepřihlásila. Skupinu Busline holding zastoupila společnost BL 14. Vozidla Busline MHD Jablonecko nabídla převzít společnost Autobusová doprava Podbořany. Ta první soutěž napadala a zdržovala u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. BusLine Holding opakovaně tvrdí, že s podbořanskou společností není nijak propojený. Zájem měly ještě společnosti About Me (vítěz zrušené soutěže), Autobusy Karlovy Vary, Autobusy VKJ, Enjoy Europe a JamiBus.

Umbrella byla podle předloženého seznamu nabídek výrazně nejlevnější, všichni ostatní zájemci nabízeli přes 50 Kč za kilometr. Dosud se v Jablonci jezdí za cenu 53 korun.

Umbrella Coach & Buses je z Česka známa jako jeden z největších partnerů FlixBusu na dálkových linkách. Loni vstoupila také do segmentu městské hromadné dopravy, v Hamburku zajišťuje několik linek.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Desta

UMBRELLA? Neviděli jste Resident evil?😆

leviathan

No, normálně bych preferovat solidní českou dopravní společnost, ale rozbití ČSAD zjevně vedlo k přemíře různých vykuků, kteří považují poctivost za sprosté slovo. Asi to zaslouží léčbu Umbrellou, pokud nejde o stejné vykuky dnes dotované jako Arriva a zítra…

Jarouš

Busline patří vypráskat z republiky a to vyžrany prase, co střílí po civilistech, prásknout jednou mezi oči. A byl by klid. Takovyho zlá, co tady nadělali…

leviathan

Busline je příkladem, který nedoporučuji následovat. Negativní zpětná vazba funguje, ač se zpožděním.

filo

Chápu-li to dobře, tak plánují nakoupit 30 busů za celkem asi 68mega z německa a odjezdit MHD v Jablonci, kde nemají vůbec nic, zázemí, údržbu, protory, zaměstnance, prostě nic a to všechno o skoro 10 Kč na kilometr levněji, než Busline, který tam všechno má a pro který pokračování znamená jen podpis smlouvy…. maj prostory, dílny, lidi i vozy… A ta advokátní kancelář má pocit, že to zvládnou i levněji, než vnitřní dopravce v podobě DPMLJ a CSAD LB, kteří mají komplet zázemí v sousedním městě (cca 10km daleko) a vozy mají také (i když v začátku asi některý horší)…… Číst vice »

filo

Nevím… parta nazdárků to asi není. Jen se trochu podivuju, že do akce na dva roky chtěj investovat tolik peněz a námahy a ještě jsou tak levní… Vývoj ceny BL a spolupracujících snad nemá smysl komentovat.

Jo, BTW, rada JBC vypověděla 22.10. nájemní smlouvu na autobusák v JBC (uzavřenou ještě na ČSAD Jablonec nad Nisou).

kulhán

No všechno to co jsi vyjmenoval že nemají je prace na den dva.
Řidiče přetáhnou, už teď se hlásí, zázemí není potřeba krom nasmlouvání servisu s myťím a tam se bude i parkovat, nebo jinde to je fuk. Toť vše, vše ostatní navíc jako je personální, uniformy, dispečink se obstará z Prahy.

filo

Jo.. jasně, 30 busů tu maj na značkách za den dva… ono jen kde je zaparkovat, to chce trochu prostor a na autobusák v Jablonci se teda fakt nevejdou, jak nabízí město. Uvidíme.

kulhán

To neznáš Pavla Stainera a lidi co dělají pod ním. Tohle je pro ně sranda nějaký mhd v Jablonci 😂 To vymyslí než vykoná malou potřebu a než velkou tak je to zařízený. 😂
Jinak řidičů má doma dost, tak zajistí úbytko a budou se střídat po turnusech než sežene všechny místní. Dále může vypomoct s řidiči Umbrella z Liberce.

leviathan

Nemusíte mít vlastní zázemí, pokud máte partnera se zázemím. Navíc Mercedes busy nevyrábí jen doma…

Libor

…konečně se pořádně povozíme…

pozorovatel

Tonoucí se i stébla chytá – a to platí jak pro objednatele dopravy, který je v časové tísni a potřebuje šetřit, tak i pro „dodavatele služeb“, který v současné situaci asi nemá příliš mnoho „do čeho píchnout“, a tak se mu hodí každý jakž-takž přijatelný „kšeft“.

Leden

…a nakonec to třeba bude (po počátečním nezbytném chaosu) taková služba, že bude škoda, až skončí…

PetrB

Umbrella chce v Jablonci jezdit s autobusy Mercedes Benz – Citaro a Sprinter z roku 2013 a 2014.

Tipuji, že to budou asi ojetiny z Hamburku…

Travegoist

V Hamburgu nejezdí třídveřáky.

Travegoist

Tak pár jich tam skutečně kvůli eCitarům dojezdilo, beru zpět 😀

filo

V tý dokumetaci je jejich seznam, včetně VINů… tak můžete zkusit dohledat, kde jezdily.

Travegoist

Vidím. Takže z Hesenska vítr vane 🙂

LiborV

Co se týká Hessenska, tak třeba ve Wiesbadenu díky eko dotacím vyřadí do konce příštího roku všechny dieselová Citara (130) a nahradit je kompletně ebusy. A i ta letos vyřazená jsou 6 – 8 let staré vozy v dobrém stavu. A těch měst nejen v Hessensku, které vyřazují desítky vozů v polovině životnosti je díky tamním dotacím na ekologizaci MHD opravdu mnoho.

Bpee

Nechcete jich taky pár koupit? 🙂

leviathan

Tážete se na špatném nádraží.

leviathan

Vypadlé z leasingu, s vysokou pravděpodobností ve skvělém udržovaném stavu – vraky na smlouvu za 44 Kč na kilkometr si dá pouze obecní jouda.

Leden

Pár let ojetá Citara, to půjde. Lepší než nový SOR 🙂

Ondra

O novém Ivecu se dá říct to samé.

55p

Ono i ojeté Iveco je lepší, než nový traktor.

Karosa-Citybus-Citelis/line

Iveco je za mě lepší než Mercedes Benz.

XYZ

Říka majitel vozu Trabant 601 Universal z roku „raz dva“, co ho má za vrchol techniky? 😀

Jindra

Nikde jsem nenašel cenu za kilometr nabídky Liberce a Libereckého kraje, potažmo DPML(J) a ČSAD Liberec.

Jindra

Tak to je vlastně stejné jako nabídka Umbrely. Tak za odmítnutím liberecké nabídky bude asi něco jiného, než cena. Vnucuje se možnost, že by zmíňovaná nová dopravní společnost časem nahradila tramvaje do Liberce. Jablonec by konečně svoje tažení proti tramvajím dotáhl do „úspěšného“ konce. Velice rád bych se mýlil.

filo

Tak ono to bylo popsané v tom dopise od primátora Liberce a hejtmana. Píše se tam, že DPMLJ je vnitřní dopravce, zřízený pro zajišťování dopravy uvnitř regionu osoby ovládající a jako takový nevstupuje (a jestli to dobře chápu, tak ze zákona ani nemůže vstupovat) do komerčních soutěží. Takže oni ani nemůžou nabízet konkurenční soutěžní nabídku. Přitom JBC v DPMLJ má (byť velmi minoritní) podíl jen nevím, jestli tím je splněna podmínka pro přímé zadání. Oni nabídli, umíme to udělat, máme na to zdroje, dovedeme to levněji, pojďme se dohodnout. Jablonec tu nabídku zatím neodmítl, mělo by to zřejmě být součástí… Číst vice »

Jindra

Jablonecké kotrmrlce jsou už brány jako folklór..

leviathan

Pokud by to bylo takto…