Umbrella má většinu autobusů i lidí pro MHD v Jablonci, nakupovala i v Disneyworldu
Autobusy pro MHD Jablonec. Foto: Umbrella
Autobusy pro Jablonec budou nakonec novější, než dopravce původně sliboval.
Autobusy pro Jablonec budou nakonec novější, než dopravce původně sliboval.
Citara jsou dobra volba…
Přeji dobrý den 1. leden a úspěšný nový rok 2021 a pevní zdraví všem! Boj mezi různými poskytovateli MHD o zakázku chápu, ale boj proti prodloužení tramvajové tratě, nebo stavbě terminálu v Jablonci je bez znalosti příčin tohoto stavu je pro mně velkou neznámou. Např. z „dvojměstských“ MHD Zlín-Otrokovice, nebo Most-Litvínov, takové informace, jako z LB-JN nepřicházejí. Zřejmě nejde jen o klasické soupeření dvou měst, typické pro PA-HK, nebo ČT-UO, Na Wikipedii jsem si něco přečetl o historii vzájemných vztahů měst Liberce a Jablonce v oblasti MHD, ale tam může kdo chce napsat co chce a z různých dílčích náznaků… Číst vice »
Je to dlouhá historie. Tramvajová trať z Jablonce do Liberce byla stavěna z popudu Jablonce. Účelem bylo propojit tramvajové sítě obou měst. Po zrušení tramvají v Jablonci v roce 1965 byl v roce 1970 předán provoz celé tratě Liberci a Jablonec intenzivně usiloval o zrušení tram.provozu na celé trati a nahrazení aurobusy. Přesto Liberec prosadil rekonstrukci tratě i za cenu jejího podstatného zkrácení v Jablonci..V Jablonci je sice plánováno její prodloužení k budoucímu dopravnímu terminálu, což dává smysl, ale na nátlak jablonecké strany se podařilo tento záměr z letošní rekonstrukce vyřadit, čímž byla dotace snížena o 52 milionů Kč. Jablonec… Číst vice »
Doporučuji nádherné knihy s mnoha ilustracemi plánků a reprodukcemi dobových fotografií. Je zde popsána detailně i historie a výstavba tratě Liberec-Jablonec. „Úzkorozchdné tramvajové provozy-Liberec“ a „Úzkorozchdné tramvajové provozy-Jablonec nad Nisou“.
Liberečáci puknou závistí, že ten zpropadený Jablonec má moderní západoevropský vozový park a oni si ještě lížou rány po bývalém vedení podniku. 😀
Ale jako bývalý Liberečák jim to jen přeji, konečně se MHD v Jablonci posune na vyšší úroveň a třeba se změní i myšlení některých Jablonečáků o MHD, co by do současného vozu BusLinu ani nesedli, a svezou se taky. 🙂
No, tak teď čeká Jablonečáky boj proti prodloužení tramvaje do centra města a také proti novému dopravnímu terminálu. Vlastně nebude-li tramvaj, nebude terminál.Ale jako Liberečák vůbec Jablonečákům nezávidím. Liberec, jako každé velké město má svůj dopravní podnik a v ulicích fungl nové autobusy, i kloubové. A pochopitelně k Liberci patří tramvaje.
Ještě pro upřesnění. Jablonec nemá moderní západoevropský vozový park, ale má jej společnost, která bude zajišťovat v Jablonci dopravu.
Ještě jedno upřesnění: *bude mít*
Další zlikvidována česká firma.Proc peníze rovnou neposílat do jiné země.Jeste tu chybí Výměna českého jazyka za jiný.vyberte si sami.HNUS kam se to cítíme a bude HUR.
Umbrella je stoprocentně česká firma. Možná jste zapomněl, kde ještě nedávno sídlili majitelé BusLine.
Vařil e Čech jak poleno tak i Deštník bude nakonec český: -) takze z deště pod okap
Že by vrchní posluchač skupiny Ortel?? 😂😂😂
Čeština už koukám vyměněná je.
I kdyby to neznamenalo nic jiného, aspoň půjde Vařil konečně do p*dele!
Autobusy jsou to pěkné , ale Varila bych nepodceňoval. Umbrella s ním prý jednala a ma I nějakou smlouvu… Buh vi, jak to celé dopadne
Mercedesy ovšem nejsou moc dobré autobusy, jsou malé a celkově je v nich málo místa. Do menších provozů to ale možná tolik nevadí. A 5-6 let stará vozidla, to také není žádná „výhra“!
Mercedesy zajisté výhra jsou.. 5/6 let stará Citara budou určitě lepší než nové Sorky nebo Iveca, které by na 2 roky stejně nikdo nekoupil, takže by tu lítaly starší auta tak jako tak
Mercedesy proti polorozpadlým SORům výhra rozhodně budou a na dvouletou zakázku nelze nic lepšího očekávat.
Mercedesy jsou prodávány v obdobných velikostech jako jiné značky městských autobusů. Lze pořídit jak Citaro s délkou okolo 8mi metrů, tak i Capacity dlouhé metrů tuším i přes 20/24 metrů. V případě 12 metrového vozu je kapacita obdobná jako jinde. A navíc je interiér velmi dobře řešený.
A co ta habadůra od Aboutme? Já jen jestli to šlo k soudu a zda už bylo nějak rozhodnuto?
A za dva roky tam, tuším Liberecký DP nasadí co? Asi starší busy, než má teď deštník?
Nezbývá než doufat aby se tu deštník udržel i v dalších letech. Palec nahoru zejména radním za odvážný výběr „přespolního“
A předešlým radním za statečný boj proti prodloužení tramvaje do centra.
DPMLJ by byla pro Jablonecko ta nejhorší varianta.
Tak daleko horší, dle dosavadních zkušenosti, by to bylo pro Liberec a jeho dopravní podnik. Věřme, že DPML (J) se nebude v dopravní obslužnosti jablonecka, kromě tramvaje, angažovat.
Tak to se tady smějeme až se za břicho popadáme.
Nemá náhodou ta slavná Umbrela náhodou holport s Dopravním podnikem v Liberci ?
Koukám, všude kupují staré ojeté šroty, ale je to Mercedes……………..
Jděte se bodnout s takovými dopravci ! Vyprášil bych jim kožich !
To je fakt ostuda !
A tady to diskutující budou ještě chválit a hýčkat.
Proberte se všichni!
A při jistotě smlouvy jen na dva roky bys kupoval co, drahý Vlku?
Tak určitěééé – hlavně že jsi psychicky v pořádku.😂
ty šroty jsou jedny z nejlepších busů na MHD 😘
Doporučoval bych zajet do Jablonce a podívat se, jaké nové autobusy tam jezdí nyní:-)
Možná i vy by jste tam měl občas zajet. Jezdím tam teď už druhý rok na MHD. K Umbrele nejdu, měl bych méně peněz, než mám teď. Smlouvu mi nabídli a je to výsměch. To je tak pro Úkačka. Takže zkuste se o to trochu zajímat, než budete to obhajovat. Ale chápu vás, že my řidiči jsme vám ukradeni. Já odcházím do Hradeckého kraje u firmy zůstanu. Budu jezdit na Sorce, ale mě se s ní jezdí dobře. Zajímalo by mě kolik z vás ji opravdu řídilo. Myslím si, že žádný z vás. Můžete se přijít svézt pane Sůra. Najdete… Číst vice »
V letech 2015 – 17 jsem pracoval jako šofér na linkách MHD v Drážďanech u subdodavatele SATRA Transport. Mercedesy s nájezdem kolem milionu km byly pořád dobrými autobusy – z mého pohledu. SOR tam tou dobou zapůjčil jako reklamní udičku novu CN 8,5. Čirý posměch vyvolal. Pikantní byl zejména ovladač stěrače na místě retardéru, tlačítek jak v raketoplánu, aj. Stydlivě jsem tehdy kolegům vysvětloval, že se u nás vyrábějí i jiné autobusy, které nejsou tak strašné.
Vzhledem k tomu, že jsem z Liberce, jsem tam často. Užijte si to, žijeme ve svobodné zemi, kde můžete jezdit pro koho chcete a dělat, co chcete.
Pokud někdo nabídne opravdu nízkou cenu jakou Umbrella nabídla Jablonci,a koupila relativně solidní ojeté vozy, tak jediný prostor na šetření jsou mzdové náklady. Je možné, že se zlepší komfort pro cestující, i kvalita pracoviště řidiče. Ale jsou lidé, jako jste vy pane Karle, kteří si nemohou dovolit výrazně nižší plat. Třeba proto, že mají rodinu. Vozy MB Citaro jsou nejrozšířenější a nejoblíbenější (mezi dopravci a řidiči) městský autobus v Evropě. Jenže ta cena za km je velmi nízká. Pro město +, pro mnohé řidiče problém.
Souhlasím s vámi. Já nekritizuju vozy Mercedes. Také jsem s tím jezdil. Ale opravdu si nemohu dovolit jezdit za almužnu.
Pane Sura já mám také právo s vaším ovlivněným pohledem nesouhlasit. Bohužel ono my víme, kdo jste a co jste zač. Jenže realitě provozu vůbec nerozumíte. Jste možná teoretik, ale praktik určitě ne.
Můj ovlivněný pohled? 🙂 povídejte, co pan Kuchyňka vypráví, ať se pobavím:-)A váš pohled zaměstnance skupiny BusLine MHD Jablonecko je zcela nestranný?
A kde berete takovou jistotu, že ta cena je tak nízká? Vždyť velká část provozu není klasická MHD, ale v podstatě meziměstské linky, u kterých je 44 Kč / km velmi zisková cena.
Oproti současné ceně, i tomu co v prvé soutěži nabídl About Me je to cena nízká. Neříkám, že to není cena na, které se nedá při rozumné nákladové politice vydělat. Dá. A to třeba i tím, že mzdy řidičů budou patřit v oboru k těm o něco nižším. Přesto musí být takové, aby za ty peníze měli řidiče na pokrytí směn. Proto se může stát, že mzdy mohou být o něco nižší než byly dnes. Možná budou brát řidiči v DP Liberec více než u Umbrelly. Rozhodně tím nehájím Bus Line. Jen si dokážu představit, že mzdy pro MHD Jablonec… Číst vice »
About Me nakonec v den zastupitelstva nabídlo ještě nižší cenu než Umbrella. Podle informací Umbrelly z DPMLJ přešli čtyři řidiči.
Každý může jezdit kde chce a platy řidičů bus jsou narozdíl od mnoha jiných odvětví „zapodlahovány“ (opak zastropovány) vládním nařízením, takže moc prostoru tam není (a Vařil taky nebyl žádný štědroň).
Souhlasím s vámi. Autobusová doprava tam kde se soutěží je opravdu konkurenční prostředí. Nevím jestli nemají lepší platy než u pana Vařila u Dopravní společnosti Ústeckého kraje nebo v některých DP. Tuším, že když sem se díval na jaře na platy řidičů ve Středočeském kraji, tak se to občas dle inzerátu o 2 – 3 tisíce lišilo. Ale to jsem se díval namátkou, když se tu v březnu brečelo jak řidiči dálkových autobusů umřou hlady,zda volná místa nejen v městských DP jsou. I tam se dle mého mzdy, benefity a pracovní podmínky dle inzerátů navzájem lišily. Více než u soukromých… Číst vice »
Vážený pane – Moc Vás prosím, nepouštějte se do témat kterým vážně nerozumíte a nebo neznáte detaily. Vypouštíte zde částky – hodnoty, které bud vytrhujete z kontextu a nebo se nezakládají na pravdě. Já se tady nebudu rozepisovat do detailu, ale jediné v čem máte pravdu je to, že za 45 Kč na kilometr se MHD jezdit vážně nedá a Umbrella by ho už tuplem za ty prachy jezdit nemohla… Na druhou stranu, to co píše pan Sůra – tohle není klasická MHD, ale je to kombinace s příměstem – je pravda, takže než se příště pustíte do diskuze, tak… Číst vice »
Po Jablonci jezdím denně a potkávám tam tak tři „nové“ (už taky čtyři roky staré) Urbanwaye, jinak to jsou hajtry non-plus ultra, hlavně SORáče (cca osmileté) – rozpadlé, hlučné, vevnitř zrezlé a špinavé (látkové potahy sedadel nečistil nikdo od výroby), některé totální popelnice jsou přes deset let staré a je to na nich vidět (ano, je mi ukradené jak se to řídí, ale jak se v tom cestuje)… Užijte si to na Hradecku, tady se po jelenovi nikomu stýskat nebude. Hlavně že někdo měl koule se toho Vařila konečně zbavit. A těch řidičů na lince z Rychnova, co jsou v… Číst vice »
Dobrý den pane Kouba. Já se omlouvám že Vám vstupuji do Vašeho rajonu, ale jen bych si dovolil poznamenat, že to co píšete nemůže být pravda, protože: 1- Žádného Karla Koubu jsme na pohovor nezvali, žádný Karel Kouba u nás na pohovoru ani nebyl a žádnému Karlovi Koubovi jsme žádnou pracovní smlouvu nenabídli, takže se na mě prosím pěkně nezlobte, ale neberte si nás do úst, když nemáte vážně proč. Já Vám Váš názor nechci brát a ani Vám ho nechci vyvracet, tolik času vážně nemám a já nesnáším zbytečné činnosti. Jen mě dovolte malinkou otázku , prosím – těch… Číst vice »
Pre Vas je asi 6 rocny SOR z CZ (povedzme ze s kreativnou udrzbou) a 6 rocny Mercedes z DE 1:1
Pre mna nie a tesi ma ze som dusevne v poriadku!
Není nad Zemkovu vrakosu kupovanou jako novou v roce 2002! Je to české a bylo to nové!
Vlku, nic ve zlém, ale probrat byste se měl Vy.
Jsou dvě možnosti:
Buď nejsi při smyslech a nebo usiluješ o titul největšího mínusáře 😂
Minus 134 palců to jsem teda neviděl už hodně dlouho 🙂
Jeden taky přidávám.
„Tak to se tady smějeme až se za břicho popadáme. ….“ Nevím, říká li vám něco přísloví, že „kdo se směje naposled, ten se směje nejlépe“? Ještě vám Umbrella neměla možnost předvést že to umí a vy už víte že to nepujde! Jste buďto Sibyla, nebo máte informace, ke kterým nemá přístup ani majitel firmy pan Pavel Steiner. Ono je opravdu jednodušší hledat důvody, proč to nebude fungovat, nežli připustit, že má někdo podnikatelský záměr předem promyšlený. A s tím vyprášením kožichu, není to náhodou tak, že má li někdo kožich na vyprášení bývá to obvykle vlk.
Ani ne tak Sibyla, jako spíš kus debila.
To jsem ale zlý člověk, že se těším na zajímavé autobusy z Disneylandu. 🙁
Vlku nejdřív se prober ty a pak se možná proberou všichni ostatní
Kéž by každý podnikatel byl jako p. Steiner. 🙂
Dokáže dodat městu solidní vozy a moc za to nechtít. Zřejmě bude město i cestující spokojen. Ale to nehezké co je zatím bude znát jen hrstka lidí. Těch kdo bude vědět za jakou je to cenu. Což lze říci o hezkém, přiměřeně drahém a hezkém tričku z Bangladéše též.
Že si tu ještě nikdo nestěžoval, proč se ty furt jmenují americky, když jsme v Čechách. Prostě normálně Deštník, kočáry a autobusy.
Deštník by byl pěkný název, proč ne? Ale když už jsme v těch Čechách a takové ČD coby „národní dopravce“ mají „České“ i v názvu, tak proč si svůj pantograf CityElefant pojmenovali anglicko-německy? 🙂 Naši obrozenci aby se v hrobě obraceli. 🙂 🙂
Nejmodernější MHD v Česku. Závidím. 🙂
A co třeba ty v Kutné Hoře nebo v Kolíne? Tam jezdí pouze nové autobusy.
Tak ale oproti dnešnímu BusLinu je to jednoznačně změna k lepšímu.
Turecké Conecto LF II navíc s nepovedeným designem je těžký low-cost, nic k chlubení.
Tak oproti tomu s čím tam předtím jezdila Arriva, je to jednoznačně změna k lepšímu. 🙂
U 2 r. zmluvy tieto ojetiny tazky luxus… doprial by som Vam v niektorych mestach v CZ 20-30 min v zapche v buse bez klimy ( nebavim sa o Bratislave kde mate temer 100% busov i t busov s klimou a do 2 r asi 75% detto i s klimou!)
Asi podobně jako Sor nebo Iveco.
Na dvojrocnu zmluvu nemozete chciet novy bus ekonomicky nerealne!
nebo v Pisku…
Břeclav?
Prosím o specifikaci. Takže v Jablonci je nyní nebo bude od února nejmodernější MHD v Česku?
Určitě bude oproti současnému stavu velké zlepšení, ale tvrzení o modernosti MHD je velmi odvážné.
I jiné dopravní podniky mají nová a moderní vozidla, v Ostravě je moderní i celý systém – jízdenky, informace na zastávkách, online přehled, vozidla, atd. ale i zde je spousta chyb.
Umbrelle gratuluji a doufám, že se v ČR prosadí ve větším měřítku a přenese sem zkušenosti ze zahraničního působení.
Ano, je to zkušenostmi ověřeno.
Odkud jste, že závídíte? Podle jakých kritérií porovnáváte? Jablonec jako vzor pro Česko? Proč? Protože toto město je baštou hnutí „Antitram“? Vysvětlete nám.
V tomto případě rozhodně lepší second-hand než nakoupit novou flotilu značky SOR. 👍
Nepatrim k ludom co miluju SOR, ale aj ona vie dodat kvalitne prevedenie (kto si z dopravcov co objedna a zaplati to ma)….. zo strednej, alebo vychodnej casti na MHD sa mi ale paci voz Bogdan
Spoustu toho co tvoří dobrý autobus lze i u Soru objednat za příplatek. Některé součástky, rám ani dílenské zpracování však nezlepšíte ani nákupem Soru v plné palbě. Když dáte vedle sebe MB Citaro, Man Lion City, Volvo a Šířku, vše v plné výbavě, tak stejně z nich nebude SOR nejlepší.
Výhoda je, že autobusy stačí koupit a druhý den v podstatě můžou do provozu. Takže se dá se šikovným dopravcem stihnout rozjezd i v takhle šibeničním termínu. Když ale u vlaků podepíšou smlouvu dva měsíce předem, tak i kdyby ty vlaky někdo stihl nakoupit, tak než se schválí do provozu a připraví, bude dávno po termínu.
Jenže zasloužilí drážníci jednotné evropské schválení nechtějí. Oni by místo toho zavedli silniční homolagaci v každém státě zvlášť. Ikdyby to měly být jenom o 10 mm kratší stěrače.
A ne že bude někdo vnitrostátně provozovat vagony registrované v mezinárodním režimu (RIC). Navíc ještě registrované v zahraničí.
Letadla taky (A320 a B737 jsou schválené po celém světě). Jen železnice se historicky vyvíjela jako ucelený systém dopravní cesty a vozidel. Se štěstím máme aspoň ve většině Evropy stejný rozchod. Snad v budoucnu zasáhne interoperabilita naplno i železnici.
Podle fotek tuším, že vozy jsou odkoupené. Ví se z jakého roku vozy jsou?
2015,2016
A čo tak si prečítať článok?
Toto si myslím lze prohlásit za jablonecký triumf a pokrok. Nechť se ostatní inspirují cenou i vozovým parkem. Fandím jim.
Spíš trochu štěstí. Bez covidu by změna nejspíš nenastala.
Štěstí přeje připraveným a pan Steiner se v nastalé situaci dobře zorientoval.
Zbavit sa Bus line je samo o sebe super..u ich praktik by si rozumeli so SAD Zvolen v SR tiez banda podobnych č…… ( a zvysok nech si dopovie kazdy)
Také jim fandím, ale…… „Neříkej hop dokud nepřeskočíš = Nechval dne před večerem“. Tak držme palce.