Umbrella má většinu autobusů i lidí pro MHD v Jablonci, nakupovala i v Disneyworldu

Autobusy pro MHD Jablonec. Foto: UmbrellaAutobusy pro MHD Jablonec. Foto: Umbrella

Autobusy pro Jablonec budou nakonec novější, než dopravce původně sliboval.

85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Citara jsou dobra volba…

Karl vB.

Přeji dobrý den 1. leden a úspěšný nový rok 2021 a pevní zdraví všem! Boj mezi různými poskytovateli MHD o zakázku chápu, ale boj proti prodloužení tramvajové tratě, nebo stavbě terminálu v Jablonci je bez znalosti příčin tohoto stavu je pro mně velkou neznámou. Např. z „dvojměstských“ MHD Zlín-Otrokovice, nebo Most-Litvínov, takové informace, jako z LB-JN nepřicházejí. Zřejmě nejde jen o klasické soupeření dvou měst, typické pro PA-HK, nebo ČT-UO, Na Wikipedii jsem si něco přečetl o historii vzájemných vztahů měst Liberce a Jablonce v oblasti MHD, ale tam může kdo chce napsat co chce a z různých dílčích náznaků… Číst vice »

Jindra

Je to dlouhá historie. Tramvajová trať z Jablonce do Liberce byla stavěna z popudu Jablonce. Účelem bylo propojit tramvajové sítě obou měst. Po zrušení tramvají v Jablonci v roce 1965 byl v roce 1970 předán provoz celé tratě Liberci a Jablonec intenzivně usiloval o zrušení tram.provozu na celé trati a nahrazení aurobusy. Přesto Liberec prosadil rekonstrukci tratě i za cenu jejího podstatného zkrácení v Jablonci..V Jablonci je sice plánováno její prodloužení k budoucímu dopravnímu terminálu, což dává smysl, ale na nátlak jablonecké strany se podařilo tento záměr z letošní rekonstrukce vyřadit, čímž byla dotace snížena o 52 milionů Kč. Jablonec… Číst vice »

Jindra

Doporučuji nádherné knihy s mnoha ilustracemi plánků a reprodukcemi dobových fotografií. Je zde popsána detailně i historie a výstavba tratě Liberec-Jablonec. „Úzkorozchdné tramvajové provozy-Liberec“ a „Úzkorozchdné tramvajové provozy-Jablonec nad Nisou“.

Jan Hojsák

Liberečáci puknou závistí, že ten zpropadený Jablonec má moderní západoevropský vozový park a oni si ještě lížou rány po bývalém vedení podniku. 😀

Ale jako bývalý Liberečák jim to jen přeji, konečně se MHD v Jablonci posune na vyšší úroveň a třeba se změní i myšlení některých Jablonečáků o MHD, co by do současného vozu BusLinu ani nesedli, a svezou se taky. 🙂

Jindra

No, tak teď čeká Jablonečáky boj proti prodloužení tramvaje do centra města a také proti novému dopravnímu terminálu. Vlastně nebude-li tramvaj, nebude terminál.Ale jako Liberečák vůbec Jablonečákům nezávidím. Liberec, jako každé velké město má svůj dopravní podnik a v ulicích fungl nové autobusy, i kloubové. A pochopitelně k Liberci patří tramvaje.

Jindra

Ještě pro upřesnění. Jablonec nemá moderní západoevropský vozový park, ale má jej společnost, která bude zajišťovat v Jablonci dopravu.

Ejouu Check

Ještě jedno upřesnění: *bude mít*

Marcel Somek

Další zlikvidována česká firma.Proc peníze rovnou neposílat do jiné země.Jeste tu chybí Výměna českého jazyka za jiný.vyberte si sami.HNUS kam se to cítíme a bude HUR.

Jarda Zajicek

Vařil e Čech jak poleno tak i Deštník bude nakonec český: -) takze z deště pod okap

Ejouu Check

Že by vrchní posluchač skupiny Ortel?? 😂😂😂

Y.K.

Čeština už koukám vyměněná je.

Leden

I kdyby to neznamenalo nic jiného, aspoň půjde Vařil konečně do p*dele!

Jarda Zajicek

Autobusy jsou to pěkné , ale Varila bych nepodceňoval. Umbrella s ním prý jednala a ma I nějakou smlouvu… Buh vi, jak to celé dopadne

Bmo

Mercedesy ovšem nejsou moc dobré autobusy, jsou malé a celkově je v nich málo místa. Do menších provozů to ale možná tolik nevadí. A 5-6 let stará vozidla, to také není žádná „výhra“!

Čau Jančoo

Mercedesy zajisté výhra jsou.. 5/6 let stará Citara budou určitě lepší než nové Sorky nebo Iveca, které by na 2 roky stejně nikdo nekoupil, takže by tu lítaly starší auta tak jako tak

Leden

Mercedesy proti polorozpadlým SORům výhra rozhodně budou a na dvouletou zakázku nelze nic lepšího očekávat.

LiborV

Mercedesy jsou prodávány v obdobných velikostech jako jiné značky městských autobusů. Lze pořídit jak Citaro s délkou okolo 8mi metrů, tak i Capacity dlouhé metrů tuším i přes 20/24 metrů. V případě 12 metrového vozu je kapacita obdobná jako jinde. A navíc je interiér velmi dobře řešený.

Turnovak

A co ta habadůra od Aboutme? Já jen jestli to šlo k soudu a zda už bylo nějak rozhodnuto?

Meno

A za dva roky tam, tuším Liberecký DP nasadí co? Asi starší busy, než má teď deštník?

Turnovak

Nezbývá než doufat aby se tu deštník udržel i v dalších letech. Palec nahoru zejména radním za odvážný výběr „přespolního“

Jindra

A předešlým radním za statečný boj proti prodloužení tramvaje do centra.

Ten co ví

DPMLJ by byla pro Jablonecko ta nejhorší varianta.

Jindra

Tak daleko horší, dle dosavadních zkušenosti, by to bylo pro Liberec a jeho dopravní podnik. Věřme, že DPML (J) se nebude v dopravní obslužnosti jablonecka, kromě tramvaje, angažovat.

Vlk

Tak to se tady smějeme až se za břicho popadáme.
Nemá náhodou ta slavná Umbrela náhodou holport s Dopravním podnikem v Liberci ?
Koukám, všude kupují staré ojeté šroty, ale je to Mercedes……………..
Jděte se bodnout s takovými dopravci ! Vyprášil bych jim kožich !
To je fakt ostuda !
A tady to diskutující budou ještě chválit a hýčkat.
Proberte se všichni!

Kernteriér

A při jistotě smlouvy jen na dva roky bys kupoval co, drahý Vlku?

Chronosphere

Tak určitěééé – hlavně že jsi psychicky v pořádku.😂

Zlo Kot

ty šroty jsou jedny z nejlepších busů na MHD 😘

Karel Kouba

Možná i vy by jste tam měl občas zajet. Jezdím tam teď už druhý rok na MHD. K Umbrele nejdu, měl bych méně peněz, než mám teď. Smlouvu mi nabídli a je to výsměch. To je tak pro Úkačka. Takže zkuste se o to trochu zajímat, než budete to obhajovat. Ale chápu vás, že my řidiči jsme vám ukradeni. Já odcházím do Hradeckého kraje u firmy zůstanu. Budu jezdit na Sorce, ale mě se s ní jezdí dobře. Zajímalo by mě kolik z vás ji opravdu řídilo. Myslím si, že žádný z vás. Můžete se přijít svézt pane Sůra. Najdete… Číst vice »

Kolda

V letech 2015 – 17 jsem pracoval jako šofér na linkách MHD v Drážďanech u subdodavatele SATRA Transport. Mercedesy s nájezdem kolem milionu km byly pořád dobrými autobusy – z mého pohledu. SOR tam tou dobou zapůjčil jako reklamní udičku novu CN 8,5. Čirý posměch vyvolal. Pikantní byl zejména ovladač stěrače na místě retardéru, tlačítek jak v raketoplánu, aj. Stydlivě jsem tehdy kolegům vysvětloval, že se u nás vyrábějí i jiné autobusy, které nejsou tak strašné.

LiborV

Pokud někdo nabídne opravdu nízkou cenu jakou Umbrella nabídla Jablonci,a koupila relativně solidní ojeté vozy, tak jediný prostor na šetření jsou mzdové náklady. Je možné, že se zlepší komfort pro cestující, i kvalita pracoviště řidiče. Ale jsou lidé, jako jste vy pane Karle, kteří si nemohou dovolit výrazně nižší plat. Třeba proto, že mají rodinu. Vozy MB Citaro jsou nejrozšířenější a nejoblíbenější (mezi dopravci a řidiči) městský autobus v Evropě. Jenže ta cena za km je velmi nízká. Pro město +, pro mnohé řidiče problém.

Karel Kouba

Souhlasím s vámi. Já nekritizuju vozy Mercedes. Také jsem s tím jezdil. Ale opravdu si nemohu dovolit jezdit za almužnu.
Pane Sura já mám také právo s vaším ovlivněným pohledem nesouhlasit. Bohužel ono my víme, kdo jste a co jste zač. Jenže realitě provozu vůbec nerozumíte. Jste možná teoretik, ale praktik určitě ne.

LiborV

Oproti současné ceně, i tomu co v prvé soutěži nabídl About Me je to cena nízká. Neříkám, že to není cena na, které se nedá při rozumné nákladové politice vydělat. Dá. A to třeba i tím, že mzdy řidičů budou patřit v oboru k těm o něco nižším. Přesto musí být takové, aby za ty peníze měli řidiče na pokrytí směn. Proto se může stát, že mzdy mohou být o něco nižší než byly dnes. Možná budou brát řidiči v DP Liberec více než u Umbrelly. Rozhodně tím nehájím Bus Line. Jen si dokážu představit, že mzdy pro MHD Jablonec… Číst vice »

Jimbo Jones

Každý může jezdit kde chce a platy řidičů bus jsou narozdíl od mnoha jiných odvětví „zapodlahovány“ (opak zastropovány) vládním nařízením, takže moc prostoru tam není (a Vařil taky nebyl žádný štědroň).

LiborV

Souhlasím s vámi. Autobusová doprava tam kde se soutěží je opravdu konkurenční prostředí. Nevím jestli nemají lepší platy než u pana Vařila u Dopravní společnosti Ústeckého kraje nebo v některých DP. Tuším, že když sem se díval na jaře na platy řidičů ve Středočeském kraji, tak se to občas dle inzerátu o 2 – 3 tisíce lišilo. Ale to jsem se díval namátkou, když se tu v březnu brečelo jak řidiči dálkových autobusů umřou hlady,zda volná místa nejen v městských DP jsou. I tam se dle mého mzdy, benefity a pracovní podmínky dle inzerátů navzájem lišily. Více než u soukromých… Číst vice »

Pavel Steiner

Vážený pane – Moc Vás prosím, nepouštějte se do témat kterým vážně nerozumíte a nebo neznáte detaily. Vypouštíte zde částky – hodnoty, které bud vytrhujete z kontextu a nebo se nezakládají na pravdě. Já se tady nebudu rozepisovat do detailu, ale jediné v čem máte pravdu je to, že za 45 Kč na kilometr se MHD jezdit vážně nedá a Umbrella by ho už tuplem za ty prachy jezdit nemohla… Na druhou stranu, to co píše pan Sůra – tohle není klasická MHD, ale je to kombinace s příměstem – je pravda, takže než se příště pustíte do diskuze, tak… Číst vice »

Jimbo Jones

Po Jablonci jezdím denně a potkávám tam tak tři „nové“ (už taky čtyři roky staré) Urbanwaye, jinak to jsou hajtry non-plus ultra, hlavně SORáče (cca osmileté) – rozpadlé, hlučné, vevnitř zrezlé a špinavé (látkové potahy sedadel nečistil nikdo od výroby), některé totální popelnice jsou přes deset let staré a je to na nich vidět (ano, je mi ukradené jak se to řídí, ale jak se v tom cestuje)… Užijte si to na Hradecku, tady se po jelenovi nikomu stýskat nebude. Hlavně že někdo měl koule se toho Vařila konečně zbavit. A těch řidičů na lince z Rychnova, co jsou v… Číst vice »

Pavel Steiner

Dobrý den pane Kouba. Já se omlouvám že Vám vstupuji do Vašeho rajonu, ale jen bych si dovolil poznamenat, že to co píšete nemůže být pravda, protože: 1- Žádného Karla Koubu jsme na pohovor nezvali, žádný Karel Kouba u nás na pohovoru ani nebyl a žádnému Karlovi Koubovi jsme žádnou pracovní smlouvu nenabídli, takže se na mě prosím pěkně nezlobte, ale neberte si nás do úst, když nemáte vážně proč. Já Vám Váš názor nechci brát a ani Vám ho nechci vyvracet, tolik času vážně nemám a já nesnáším zbytečné činnosti. Jen mě dovolte malinkou otázku , prosím – těch… Číst vice »

DJ TRAIN

Pre Vas je asi 6 rocny SOR z CZ (povedzme ze s kreativnou udrzbou) a 6 rocny Mercedes z DE 1:1
Pre mna nie a tesi ma ze som dusevne v poriadku!

Jiří Kocurek

Není nad Zemkovu vrakosu kupovanou jako novou v roce 2002! Je to české a bylo to nové!

Jindra

Vlku, nic ve zlém, ale probrat byste se měl Vy.

kulhán

Jsou dvě možnosti:
Buď nejsi při smyslech a nebo usiluješ o titul největšího mínusáře 😂

J.Siváček

Minus 134 palců to jsem teda neviděl už hodně dlouho 🙂
Jeden taky přidávám.

Lojza

„Tak to se tady smějeme až se za břicho popadáme. ….“ Nevím, říká li vám něco přísloví, že „kdo se směje naposled, ten se směje nejlépe“? Ještě vám Umbrella neměla možnost předvést že to umí a vy už víte že to nepujde! Jste buďto Sibyla, nebo máte informace, ke kterým nemá přístup ani majitel firmy pan Pavel Steiner. Ono je opravdu jednodušší hledat důvody, proč to nebude fungovat, nežli připustit, že má někdo podnikatelský záměr předem promyšlený. A s tím vyprášením kožichu, není to náhodou tak, že má li někdo kožich na vyprášení bývá to obvykle vlk.

Kernteriér

Ani ne tak Sibyla, jako spíš kus debila.

TPal.

To jsem ale zlý člověk, že se těším na zajímavé autobusy z Disneylandu. 🙁

Koen

Vlku nejdřív se prober ty a pak se možná proberou všichni ostatní

Big Fat Fabulous Woman

Kéž by každý podnikatel byl jako p. Steiner. 🙂

LiborV

Dokáže dodat městu solidní vozy a moc za to nechtít. Zřejmě bude město i cestující spokojen. Ale to nehezké co je zatím bude znát jen hrstka lidí. Těch kdo bude vědět za jakou je to cenu. Což lze říci o hezkém, přiměřeně drahém a hezkém tričku z Bangladéše též.

Luděk S.

Že si tu ještě nikdo nestěžoval, proč se ty furt jmenují americky, když jsme v Čechách. Prostě normálně Deštník, kočáry a autobusy.

Martin V.

Deštník by byl pěkný název, proč ne? Ale když už jsme v těch Čechách a takové ČD coby „národní dopravce“ mají „České“ i v názvu, tak proč si svůj pantograf CityElefant pojmenovali anglicko-německy? 🙂 Naši obrozenci aby se v hrobě obraceli. 🙂 🙂

Bpee

Nejmodernější MHD v Česku. Závidím. 🙂

Big Fat Fabulous Woman

A co třeba ty v Kutné Hoře nebo v Kolíne? Tam jezdí pouze nové autobusy.

Vojta

Tak ale oproti dnešnímu BusLinu je to jednoznačně změna k lepšímu.

Macek

Turecké Conecto LF II navíc s nepovedeným designem je těžký low-cost, nic k chlubení.

Big Fat Fabulous Woman

Tak oproti tomu s čím tam předtím jezdila Arriva, je to jednoznačně změna k lepšímu. 🙂

DJ TRAIN

U 2 r. zmluvy tieto ojetiny tazky luxus… doprial by som Vam v niektorych mestach v CZ 20-30 min v zapche v buse bez klimy ( nebavim sa o Bratislave kde mate temer 100% busov i t busov s klimou a do 2 r asi 75% detto i s klimou!)

Koen

Asi podobně jako Sor nebo Iveco.

DJ TRAIN

Na dvojrocnu zmluvu nemozete chciet novy bus ekonomicky nerealne!

217

nebo v Pisku…

M M

Břeclav?

Jindra

Prosím o specifikaci. Takže v Jablonci je nyní nebo bude od února nejmodernější MHD v Česku?

Cyklista

Určitě bude oproti současnému stavu velké zlepšení, ale tvrzení o modernosti MHD je velmi odvážné.

I jiné dopravní podniky mají nová a moderní vozidla, v Ostravě je moderní i celý systém – jízdenky, informace na zastávkách, online přehled, vozidla, atd. ale i zde je spousta chyb.

Umbrelle gratuluji a doufám, že se v ČR prosadí ve větším měřítku a přenese sem zkušenosti ze zahraničního působení.

Jindra

Ano, je to zkušenostmi ověřeno.

Jindra

Odkud jste, že závídíte? Podle jakých kritérií porovnáváte? Jablonec jako vzor pro Česko? Proč? Protože toto město je baštou hnutí „Antitram“? Vysvětlete nám.

Miloň

V tomto případě rozhodně lepší second-hand než nakoupit novou flotilu značky SOR. 👍

DJ TRAIN

Nepatrim k ludom co miluju SOR, ale aj ona vie dodat kvalitne prevedenie (kto si z dopravcov co objedna a zaplati to ma)….. zo strednej, alebo vychodnej casti na MHD sa mi ale paci voz Bogdan

LiborV

Spoustu toho co tvoří dobrý autobus lze i u Soru objednat za příplatek. Některé součástky, rám ani dílenské zpracování však nezlepšíte ani nákupem Soru v plné palbě. Když dáte vedle sebe MB Citaro, Man Lion City, Volvo a Šířku, vše v plné výbavě, tak stejně z nich nebude SOR nejlepší.

SaulGoodman

Výhoda je, že autobusy stačí koupit a druhý den v podstatě můžou do provozu. Takže se dá se šikovným dopravcem stihnout rozjezd i v takhle šibeničním termínu. Když ale u vlaků podepíšou smlouvu dva měsíce předem, tak i kdyby ty vlaky někdo stihl nakoupit, tak než se schválí do provozu a připraví, bude dávno po termínu.

Jiří Kocurek

Jenže zasloužilí drážníci jednotné evropské schválení nechtějí. Oni by místo toho zavedli silniční homolagaci v každém státě zvlášť. Ikdyby to měly být jenom o 10 mm kratší stěrače.
A ne že bude někdo vnitrostátně provozovat vagony registrované v mezinárodním režimu (RIC). Navíc ještě registrované v zahraničí.

Martin V.

Letadla taky (A320 a B737 jsou schválené po celém světě). Jen železnice se historicky vyvíjela jako ucelený systém dopravní cesty a vozidel. Se štěstím máme aspoň ve většině Evropy stejný rozchod. Snad v budoucnu zasáhne interoperabilita naplno i železnici.

Jiří 3

Podle fotek tuším, že vozy jsou odkoupené. Ví se z jakého roku vozy jsou?

Mates

A čo tak si prečítať článok?

Pampeliška

Toto si myslím lze prohlásit za jablonecký triumf a pokrok. Nechť se ostatní inspirují cenou i vozovým parkem. Fandím jim.

Ondřej

Spíš trochu štěstí. Bez covidu by změna nejspíš nenastala.

Martin V.

Štěstí přeje připraveným a pan Steiner se v nastalé situaci dobře zorientoval.

DJ TRAIN

Zbavit sa Bus line je samo o sebe super..u ich praktik by si rozumeli so SAD Zvolen v SR tiez banda podobnych č…… ( a zvysok nech si dopovie kazdy)

Jindra

Také jim fandím, ale…… „Neříkej hop dokud nepřeskočíš = Nechval dne před večerem“. Tak držme palce.