Úleva v Bludově. ŘSD dnes zprovozňuje přeložku silnice I/11
Stavba přeložky I/11 u Bludova. Pramen: ŘSD
Pro Bludov otevření přeložky znamená završení velkorysého plánu na vyvedení tranzitní dopravy z obce.
Pro Bludov otevření přeložky znamená završení velkorysého plánu na vyvedení tranzitní dopravy z obce.
Uleví i Chromči, Postřelmovu, Svébohovu, Rovensku…super.
v loni se otevřel západní obchvat Bludova…. To jako ten západní obchvat, co je na jihovýchodě od obce…. 🙂
Jo, taky jsem z toho paf… chybka se vloudí, ale že ji neopraví??
Ještě v 15:45 uzavřeno. V poledne to neotevřeli.
Obchvat se otevře až ve čtvrtek v 8:00.
„…díky stavbě také zmizel úrovňový přejezd s tratí u zastávky Bludov-lázně.“
Mám tuto větu chápat tak, že přejezd P4247 byl zrušen? A nebo přes něj díky obchvatu už nemusí jezdit tranzitní doprava, ale pro místní slouží nadále (tj. nezmizel), neb jsou domy hned vedle něj a podjezd ani nadjezd tam nevznikl?
Je to myšleno obrazně z hlediska tranzitu.
Ano, přejezd P4247 fyzicky zůstane, ale už nebude přejezdem na tranzitní I/11, nýbrž přejezdem na silnici pro místní dopravu.
To je patrně zmýlená, těžko se původní průtah I/11 (a přejezd v zástavbě) zruší, když má sloužit připojení na přeložku.
Funguje dál, po přetrasování hlavního tahu bude na silnici II. nebo III. třídy. Zanikne jen z pohledu ŘSD, starat se o celou silnici kolem přejezdu kraj.
Který objem dopravy byl vlastně v Bludově majoritní?
Po I/11 nebo I/44? Jsou ty data někde k dipozici?
Pokud se dívám správně, tak podle sčítání dopravy z roku 2020 bylo na 1/11 5 tisíc vozidel denně a na 1/44 12 tisíc vozidel denně.
https://www.rsd.cz/documents/38144/55309/pentlogram_A3_2020.pdf/426b6dcd-ee9d-9853-7508-5b77b24f0325?t=1643205047317
I po té I/11 hodně aut jezdilo ve směru z/na Zábřeh, takže přes Postřelmůvek a Rovensko. Teď jsem tam zrovna v neděli jel ve směru od Olšan a většina aut odbočovala směr Zábřeh.
Já myslel, jestli něco nemá přímo Bludov, protože tato čísla ŘSD jsou podle mne hodně divná. Navíc nerozlišujíí OA a NA.
Když se např. podívám do místa, kde to dobře znám: přes Bílou na I/56 to ukazuje 4 tisíce, přes Horní Bečvu na I/35 5 tisíc, ale na přechodu Bumbálka jen 4 tisíce.
Kde jim mizí těch 5 tisíc aut?!
Ještě jezdí auta mezi Bílou a Horní Bečvou.
Ano, ale za prvé směr Bumbálka je jasně hlavní a za druhé stejně nevychází součet těch toků. V nejlepším (!) případě o 1000 aut, což je 25% a taková odchylka je prostě šílená.
Ale když vezmete, že třeba 5 tisíc na Bečvách je správně a 4000 z nich jede na Bumbálku, tak na Bílé „přebývá“ už 3000 aut a to je špatně o 75%…
Chápu, když se bralo v matematice zaokrouhlování, zrovna jste chyběl…
Proč zaokrouhlování a proč bych měl chybět?
1000 z 4000 je 25% a 3000 ze 4000 je 75%.
A víte, že rozdil mezi 3 tisíci a 4 tisíci v mapě může být v podstatě nula nebo naopak dva tisíce (3499/3500 versus 2500/4499)?
Rozlišuje se až 13 kategorií vozidel, podívejte se do interaktivní maoy sčítání
Z toho vám vyplývá Bečva-Bumbálka 2500, Bečva-Bílá 2500, Bílá-Bumbálka 1500… Jinak CSD se sčítá profilové, celá ČR je cca 6500 useků na silnicích všech tříd, to se v takovém rozsahu běžně v Evropě ani nedělá… Zrovna zde je možné že scitaci bod úseku je třeba 10km od křižovatky 35×56. Ostatně v mapě výsledků hezky vidíte jak dlouhý je daný úsek, jen není vidět bod pro který to bylo scitane… může to klamat, ale trasa 35 není jednoznačně dominantní…
Bečva – Bíla 2500 aut
Bečva – Bumbálka 2500 aut
Bumbálka – Bíla 1500 aut.
Suma: Bečva 5000 aut, Bíla, Bumbalka po 4000 aut.
Čísla přímo z verejne dostupných dat CSD (číslo v závorce jsou kamiony tj. NSN) Bečva 4700 (350), Bílá 4400 (550), Bumbalka 4900 (900), z toho je velmi patrné že kamiony na Bumbalce se přímo skládají z provozu od Bečvy a od Bílé, zatímco v případě osobáků toho jezdí hodně i v relaci Bečva – Bílá… S tím že to jsou data z podzimu 2020 a jara 2021. V současnosti se již s dostavbou I/68 u Třince a obchvatu FM D48 leccos změnilo a provoz na Bumbalce minimálně z hlediska nákladní dopravy z obou směrů (od Valmezu i od Frýdku) zase… Číst vice »
Většina provozu byla na I/44 – odhadem tak 70%, ale záleželo i na denní době.
Když tak koukám na to jaká je to zajížďka tak jsem zvědavý jestli navigacím nevyjde jako nejlepší varianta projet Bludovem.
Kamiony nejspíš dostanou zákaz a osobáky zase lépe využijí čtyřpruh se 110 km/h. Navíc v Bludově se teď přímo nabízí průjezd po bývalé I/11 uměle znepříjemnit, aby tahle úvaha nebyla za běžných okolností vůbec na stole.
Cez Bludov je to cca o 3.5km kratsie po starej ceste ale idete 2.5km v obci 50km/h + na zeleznicnom prejazde v Bludove mate vysoku sancu chytit zavory, kedze osobak tam chodi kazdych 10-15minut a zastavka je rovno za prejazdom takze sa tam caka dlhsie.
A to se ještě musí překonat stoupání 50 výškových metrů, což také není zrovna efektivní jízda.
Nově otevřená silnice je zkratka mezi I/44 a I/11 a je to vlastně ochvat Chromče. Budou ji využívat hlavně řidiči mířící do Polska po I/11.
Záleží na tom, odkud kam jedete. Primární směr, který tento nový úsek zlepšuje je Mohelnice – Č. Voda – PL.
Určitě. Cesta od nás z Hané do hor(Ramzová, Králický Sněžník atd), přes Rovensko byla o nervy a po té okresce jezdili všichni.
..tak to jsem zvědav za kolik měsíců se začne s opravami ….
Máte nějaké konkrétní poznatky ke kvalitě stavby?
To nemá, ale vyhodili ho postupně z hospody, okýnka u autobusáku, novinek.cz, tak přišel sem.
Já já…. Ale musíme zatím mlčet. Aspoň teda staby Msilnic…. Více již brzy v přímém přenosu
Tzn., že stavby M-S se v dohlední době rozpadmou?
U tvorby M-Silnic jsem coby uživatel vždycky trpěl jejich bohorovnou pracovní dobou Po-Pá 6 hodin denně a řízením dopravy pomocí semaforů i v době, kdy tam nikdo nedělal. S výslednou kvalitou práce naopak problém nebyl. Taková I/14 mezi Hrabačovem a Vrchlabím drží už nějakých deset sezón a nevypadá to, že by se chtěla rozpadnout.