Úleva pro Jaroměř. Začala stavba obchvatu, který měl už rok stát. Zahájení zdržely spory se soudcem

Obchvat Jaroměře. Foto: Radek Mátl / ŘSDObchvat Jaroměře. Foto: Radek Mátl / ŘSD

Obchvat má být hotový do dvou let, cena v soutěži výrazně klesla.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Asd

Dobrá zpráva že se stavba rozjíždí. Docela by mě zajímalo kolik stálo to zdržení (soudy, posudky…) ,a kolik peněz navíc chtěl Kučera navíc.

lukas

Tak jelikož stát vyhrál nestalo zdržení finančně nic. Ono nejde pořád ustupovat, zvlášť když je stát v pravu

ABC

Jaká úleva? Trpět budou! Indukcééé!!!

Joker

Z tohoto pohledu nemá smysl vůbec žádná činnost a měli bychom zůstat na stromech. Je to, jako kdyby někdo řekl, že zemědělství indukuje lidskou populaci, a proto je lepší být lovec a sběrač.

ABC

no konečně to někdo chápe 🙂

Hádej

Samozřejmě, jako krysy se udusit ve vlastních výkalech.

To si dělejte vy, člověk s rozumem si nekadí do postele.

Petr David

Tak toto srovnání kulhá na obě nohy. Tranzitní doprava má alternativu a dokonce politici zvažují, vlastně se chvástají, jak do roku 2030 pojede po kolejích 30% nákladu a do roku 2050 dokonce 50%. Tady to máme v praxi, raději se řeší následek, ne příčina.

Joker

Tady jde ale o plynulost dopravy a odvedení aut z centra města, aby se tam nejezdilo jak za císaře pána. Průtahy městem jsou mimo mísu.

Petr David

Ano, jde o plynulost a ta skončila kamionovým tranzitem. Tranzit má směřovat po kolejích, silnicím se má ulehčit. Ale to je u dnešních politiků sen. Takže z veřejné kapsy budeme dál platit obchvaty, pruhy, parkoviště pro komerční dopravu.

Honza

Jo, tohle mě vždy baví, tranzit MÁ směřovat…
Ale nesměřuje. A to, že by něco mělo být jinak, než je, neznamená,že se nebude stavět.

Petr David

Neznamená. Až přijdeme o vodu a půdu, tak všechno dovezeme. I tu vodu, i ty potraviny. Bude-li odkud a bude-li za co.

Hádej

Jistě, takže člověk se nemá řídit svým rozumem, existuje jenom jako živel.

Tak to jste opravdu mimo.

Hádej

Tady jde o to, že ten tranzit odněkud a někam jede.

Petr Šimral

No, až budu v roce 2050 na tom obláčku nebo v pekle, tak bych se rád podíval, jak štosujeme cca 700 vlaků Děčínem, tuleněm a Domažlicemi : – )

Sliby se slibují, blázni se radují, dopravci jak silniční, tak železniční šílí…

Petr David

700 vlaků za jakou dobu? To je polovina dopravy po ČR? Je v tom započítána doprava stejného zboží jedoucího proti sobě?

Asd

Jako nápad je to skvělý. Jakožto aktivní řidič bych si něco takového moc přál. Ale máme vůbec dostatečnou kapacitu kolejí?

Petr David

Nebudeme, protože zkapacitňujeme silnice. 30 let zkapacitňujeme silnice. U kolejí to jde, ale bohužel jen ve Švýcarsku.

Kebab

A že nám to ale jde… Dodnes není kompletní ani základní síť a ani ta už dávno nestačí, i kdyby byla hotová zítra.

Petr David

Kompletní pro jaký počet aut a kamionů? A až to bude podle vašich představ, nepřibydou čistě náhodou další auta?
Nevadí vám ani náhodou, že už přestává být kompletní orná půda? A že nemáme kompletní zásobu vody, která nám kvůli betonování letí z krajiny?

Hádej

Geniální logika. Budeme tedy pálit více pneumatik, protože jinak lidská civilizace nemá smysl a můžeme se vrátit na stromy.

David

I když jistě k nějaké indukci dojde. Např vlak bude ještě méně konkurenceschopný autům, tak se ta indukce v případě tranzitní komunikace projeví spíš na začátcích a koncích těch cest, tedy ne v Jaroměři, ale spíš v Náchodě, Hradci či Pardubicích.

Kebab

Podle mě ne. Respektive hustota provozu se možná opravdu zvýší, ale bude to doprava přesměrovaná odjinud. Obchvat jednoho města rozhodně žádnou novou dopravu nevytvoří, respektive rozhodně ne mezi Hradcem a Náchodem, kde železnice nemůže silnici konkurovat v žádném případě a to ani kdyby nestál obchvat České Skalice ani dálnice D11.

Hádej

Jojo, takových nekvalifikovaných odhadů, jako tady předvádíte vy, vám dá moje babička každej den deset.

Co takhle místo dojmologie zvednout zadek a o dopravním plánování si něco zjistit?

Kebab

Dopravní plánování potvrdilo rentabilitu obchvatu, jinak by se nestavěl. Vaše náboženství, tedy teorie dopravní indukce, je sice moc pěkné, ale má jednu malou drobnou vadu – je to teorie.

Milan Chalupa

Doufám, že pan místopředseda zaplatí státu rozdíl ceny mezi stavbou provedenou před 5-ti léty a nyní po zdražení stavebních materiálů, pohonných hmot a energií.

Koro

Dyť je to teď levnější

Jan z Rokycan

Protože to MI samozřejmě podsekl, aby byla alespoň nějaká zakázka. Uvidíte, jaké budou změňáky a jak se bude claimovat.

MHD

Vidím to na spoustu víceprací kvůli nestabilnímu podloží 😉

Hádej

Až na to, že spory běží dál. A vy už samozřejmě chcete trestat odsouzené.

Díky lidem jako vy se máme špatně.