Úleva pro Jaroměř. Začala stavba obchvatu, který měl už rok stát. Zahájení zdržely spory se soudcem
Obchvat Jaroměře. Foto: Radek Mátl / ŘSD
Obchvat má být hotový do dvou let, cena v soutěži výrazně klesla.
Obchvat má být hotový do dvou let, cena v soutěži výrazně klesla.
Dobrá zpráva že se stavba rozjíždí. Docela by mě zajímalo kolik stálo to zdržení (soudy, posudky…) ,a kolik peněz navíc chtěl Kučera navíc.
Tak jelikož stát vyhrál nestalo zdržení finančně nic. Ono nejde pořád ustupovat, zvlášť když je stát v pravu
Jaká úleva? Trpět budou! Indukcééé!!!
Z tohoto pohledu nemá smysl vůbec žádná činnost a měli bychom zůstat na stromech. Je to, jako kdyby někdo řekl, že zemědělství indukuje lidskou populaci, a proto je lepší být lovec a sběrač.
no konečně to někdo chápe 🙂
Samozřejmě, jako krysy se udusit ve vlastních výkalech.
To si dělejte vy, člověk s rozumem si nekadí do postele.
Tak toto srovnání kulhá na obě nohy. Tranzitní doprava má alternativu a dokonce politici zvažují, vlastně se chvástají, jak do roku 2030 pojede po kolejích 30% nákladu a do roku 2050 dokonce 50%. Tady to máme v praxi, raději se řeší následek, ne příčina.
Tady jde ale o plynulost dopravy a odvedení aut z centra města, aby se tam nejezdilo jak za císaře pána. Průtahy městem jsou mimo mísu.
Ano, jde o plynulost a ta skončila kamionovým tranzitem. Tranzit má směřovat po kolejích, silnicím se má ulehčit. Ale to je u dnešních politiků sen. Takže z veřejné kapsy budeme dál platit obchvaty, pruhy, parkoviště pro komerční dopravu.
Jo, tohle mě vždy baví, tranzit MÁ směřovat…
Ale nesměřuje. A to, že by něco mělo být jinak, než je, neznamená,že se nebude stavět.
Neznamená. Až přijdeme o vodu a půdu, tak všechno dovezeme. I tu vodu, i ty potraviny. Bude-li odkud a bude-li za co.
Jistě, takže člověk se nemá řídit svým rozumem, existuje jenom jako živel.
Tak to jste opravdu mimo.
Tady jde o to, že ten tranzit odněkud a někam jede.
No, až budu v roce 2050 na tom obláčku nebo v pekle, tak bych se rád podíval, jak štosujeme cca 700 vlaků Děčínem, tuleněm a Domažlicemi : – )
Sliby se slibují, blázni se radují, dopravci jak silniční, tak železniční šílí…
700 vlaků za jakou dobu? To je polovina dopravy po ČR? Je v tom započítána doprava stejného zboží jedoucího proti sobě?
Jako nápad je to skvělý. Jakožto aktivní řidič bych si něco takového moc přál. Ale máme vůbec dostatečnou kapacitu kolejí?
Nebudeme, protože zkapacitňujeme silnice. 30 let zkapacitňujeme silnice. U kolejí to jde, ale bohužel jen ve Švýcarsku.
A že nám to ale jde… Dodnes není kompletní ani základní síť a ani ta už dávno nestačí, i kdyby byla hotová zítra.
Kompletní pro jaký počet aut a kamionů? A až to bude podle vašich představ, nepřibydou čistě náhodou další auta?
Nevadí vám ani náhodou, že už přestává být kompletní orná půda? A že nemáme kompletní zásobu vody, která nám kvůli betonování letí z krajiny?
Geniální logika. Budeme tedy pálit více pneumatik, protože jinak lidská civilizace nemá smysl a můžeme se vrátit na stromy.
I když jistě k nějaké indukci dojde. Např vlak bude ještě méně konkurenceschopný autům, tak se ta indukce v případě tranzitní komunikace projeví spíš na začátcích a koncích těch cest, tedy ne v Jaroměři, ale spíš v Náchodě, Hradci či Pardubicích.
Podle mě ne. Respektive hustota provozu se možná opravdu zvýší, ale bude to doprava přesměrovaná odjinud. Obchvat jednoho města rozhodně žádnou novou dopravu nevytvoří, respektive rozhodně ne mezi Hradcem a Náchodem, kde železnice nemůže silnici konkurovat v žádném případě a to ani kdyby nestál obchvat České Skalice ani dálnice D11.
Jojo, takových nekvalifikovaných odhadů, jako tady předvádíte vy, vám dá moje babička každej den deset.
Co takhle místo dojmologie zvednout zadek a o dopravním plánování si něco zjistit?
Dopravní plánování potvrdilo rentabilitu obchvatu, jinak by se nestavěl. Vaše náboženství, tedy teorie dopravní indukce, je sice moc pěkné, ale má jednu malou drobnou vadu – je to teorie.
Doufám, že pan místopředseda zaplatí státu rozdíl ceny mezi stavbou provedenou před 5-ti léty a nyní po zdražení stavebních materiálů, pohonných hmot a energií.
Dyť je to teď levnější
Protože to MI samozřejmě podsekl, aby byla alespoň nějaká zakázka. Uvidíte, jaké budou změňáky a jak se bude claimovat.
Vidím to na spoustu víceprací kvůli nestabilnímu podloží 😉
Až na to, že spory běží dál. A vy už samozřejmě chcete trestat odsouzené.
Díky lidem jako vy se máme špatně.