Úleva pro Bludov. ŘSD před Vánoci otevře čtyřpruhovou přeložku silnice I/44

I/44, stavba obchvatu Bludova. Pramen: ŘSDI/44, stavba obchvatu Bludova. Pramen: ŘSD

Stavba obchvatu Bludova na I/44 je pouze částí plánu na vytěsnění tranzitu z obce. Záměr se završí až dostavbou přeložky silnice I/11.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bvovka

Letos se má taky ještě protáhnout dálnici D48 k Dubu a zprovoznit D7 u Chlumčan, ale ŘSD zatím nic neuvádí.

Afx

Jen tak dál a až do Mohelnice. Jo nevíte někdo jak to vypadá s obchvatem Šumperku? Předem děkuji za info.

PeDazOl

Je uzavřená smlouva na technickou studii a probíhá geodetické zaměření budoucí trasy. koncept Technické studie má být v 1/2 2024 hotov. Odhaduju, že dřív než 2027 se do země nekopne.

PetrN

to by byl ještě hodně ambiciozní plán, to spíš až po 2030, v roce 2027 budeme rádi když půjde do stavby obchvat Zábřeha a spojka z D35 do Vlachova

Zbyněk19

obchvat Libivé na Vlachov se bude napojovat na MUK Mohelnice sever D35/I44 tzn zprovoznění tohoto obchvatu je plánované na r. 2029 s otevřením D35 Mohelnice-Staré Město

Gregyros

Divím se že není I/38 plánovaná z KH po D11 taky jako 4 pruh když tady I/44 je..

bvovka

Do Kolína bude

Camillos

Bude i dál na sever, konkrétně vystřídaný tripruh, viz letak RSD.

Gregyros

Nebude, jen 3 pruh

PeDazOl

Před více než 20 lety jsem v Zábřehu v Ekozisu stál před mapou s trasou od Mohelnice po Šumperk se všemi obchvaty. Ptal jsem se kdy to bude hotové, a že to bude paráda až to bude. Jeden bodrý muž mi řekl tak za 20 let. První bude toto, pak se začne dělat toto, pak se bude pokračovat tady, a pak zase toto, a až bude toto tak se to celé propojí. Měl jsem ho za blázna. Už je víc než 20 let pryč a stále to není ani z poloviny hotové. Tož tak u nás v Česku… 🙂 Ale… Číst vice »

Pavel

Tohle je velmi pěkné…. před 30 lety jsem se v té oblasti pohyboval já…. a historicky sleduji dál…. hodně mně šokovalo, že první z té trasy byl hotový obchvat Postřelmova, který ale byl dopravně nejméně problematický v porovnání se Zvole nebo Bludovem byl Postřelmov zcela OK. A proč začali tady… místní mi tehdy řekli – dobrý starosta – nechtěl silnici I. třídy v obci, tak za tím šel a přesně kvůli němu vznikl celý plán a pak prosadil aby se začalo u nich…. zatímco v Šumperku čekají až jim to spadne shůry… Ostatně v Olomouckém kraji to není nic divného… Číst vice »

Krucipísek

Totéž I/44 obchvat Mikulovic, postavený před cca. 20 lety. Zařídil velmi aktivní starosta obce.

Jakub

Má někdo představu kolik času cesty se ušetří při cestě od Olomouce do Jeseníků? Každá minutka se počítá. 🙂

PeDazOl

Při ucpaném Bludovu cca 10 minut. Z obchvatu Postřelmova se vyjede na prvním kruháči v Šumperku.

PetrN

ano, ale za běžného provozu, když není ucpaná křižovatka (třeba teď) maximálně 5 minut (aktuálně trasa z konce obchvatu Postřelmova na kruháč v Šumperku píše google 9minut, po obchvatu cesta 4-5min)

SYN

Nojo no, ale kolik byste chtěli ušetřit z 9ti minut, 8 nebo raději 10?

PetrN

není ten komentář trochu zbytečný?
Chtěl bych uspořit 15 minut a předběhnout tak čas 😀
komentoval jsem realitu.. samozřejmě 5 minut, resp. 50% původního času je super a k tomu hlavně jde o zvýšení bezpečí a cestovního komfortu.
To stejné obchvat Svitav uspoří za běžného provozu bez kolon cca 6-7 minut (opět kolem 50% času), ale pocitově je to výrazně více

Luboš Beneš

A ještě se ušetří za pohonné hmoty, páč nepojedete do kopce a z kopce, ale víceméně po rovině.

Ála

a nebudete muset neustále zastavovat a znovu se rozjíždět. jako nyní

Zbyněk19

nemůžu si to odpustit. Kdybyste měl elektriku, tak to vůbec neřešíte…. 🙂

PeDazOl

Buď je ucpaná křižovatka, nebo jede nahoru i dolu bludovákem něco echt pomalého. 🤣 Já už tam nespěchám protože dojedu na vrchol bludováku a kuk co jede dolů traktor s vlečkou. 🙈🤣🤣🤣

Otakar

Přesně, tam je zrovna místo, kde člověk nic neuspoří. Nevnímám tento obchvat jako nějakou výraznou časovou úsporu, ale jako spíš pohodlnější a bezpečnější cestu, která je navíc o něco rychlejší. Konečně nájezd na obchvat Postřelmova a sjezd z něj nebude váháním, zda má vůbec smysl na něj najíždět.

PeDazOl

Hlavně bezpečnější, křížků je na bludováku hodně, takže hlavně bezpečnější….

Jiří Kocurek

A odechnou si i místní v Bludově. Krom toho traktorista nejspíš pojede „po staru“, takže ho na obchvatu nepotkáte.

PetrN

Traktorista i cyklista bude muset jet po staré, silnice bude jako SMV (stejně jako obchvat Postřelmova) a na SMV platí stejná podmínka jako na dálnicích o provozu vozidel s nejvyšší dovolenou konstrukční rychlostí >= 80km/h

Jiří Kocurek

OK, tím je rychlostní kolize vyřešena.

Zbyněk19

ano, a další půlhodinu pak budeme poskakovat na průtahu Šumperka kolem nádraží….

Milan

U Bludova bych ani moc neřešil ten čas i když rozdíl tam bude docela výrazný… V nové trase pojedete plynule skoro v rovině. Nebudete mít v cestě přejezd, průjezd obcí s několika přechody a křižovatkami a hlavně cestu přes kopec smrti. Po dostavbě obchvatu Zábřeha a posledním úseku kolem Libivé s napojením na D35 bude souvislý čtyřpruh od Mohelnice k Šumperku.

Vít

Skvělé, že se udělala čtyřproudovka. Kde bude v budoucnu končit? Za Šumperkem, nebo hned u přivaděče?

BND 30

V plánu je dotažení až za Šumperk, idálně za Velké Losiny.
Nyní se připravuje Mohelnice – Vlachov, cca 3.8 km – napojení budoucí D35 na I/44 (zatím reralizace 2027-2029).
Už je stabilizována trasa i okolo Zábřehu, je už vidět i na mapách.cz.

Vít

Díky za info.

Couler

A na obchvat Šumperku se dělá technicko-ekonomická studie. Uvidíme kam až dají 4-pruh. Za mě to chce až k rozdělení na I/44 a I/11.

PetrN

na 4-pruhový obchvat Šumperka nemůže vyjít ekonomika ani náhodou. Intenzity kolem nádraží v Šumperku jsou do 15 tis v pracovní dny a jak už to bývá v takových městech , minimálně polovinu tvoří místní nebo zdrojová/cílová doprava (taková co v Šumperku začíná či končí). Takže očekávám návrh S11,5, nicméně by byl fajn alespoň S13,5 jako střídavý třípruh

PeDazOl

Obchvaty se staví pro budoucnost, nikoliv pro výpočty dle současného stavu. Jakmile se dostaví D 35 k Mohelnici, začne se sem stahovat tranzit ze směru Bruntál Olomouc. 4 pruh až k VL.

PetrN

Bruntál-Olomouc přes Šumperk a hlavně přes sedlo Skřítek, to myslíte vážně? skoro 2x delší trasa než přes Šternberk (115km vs. 65km k MUK D46xD35) obzvlášť když je v plánu čtyřpruhová východní tangenta I/46 Olmiku až ke Šternberku + obchvat Šternberka? A jakej význam má D35 k Mohelnici zrovna pro tuto relaci? Nebo jste snad myslel od Hradce na Bruntál? ale to je jedno jestli přijede k Šumperku ze západu po I/11 nebo I/44, stejně už tudy jede… Jako když dobře, tak se postaví obchvat Šumperka v polovičním profilu s rezervou na 2+2 (mosty, zářezy). K nějakému zásadnějšímu nárůstu intenzit by… Číst vice »

PeDazOl

Jaký je rozdíl mezi sedlem Skřítek nebo ČHS nebo cestou přes Šternberk to mi vysvětlete, zatáčky a kopec, z pohledu šoféra cesta. Tady jde o čas v logistice ten rozhoduje. Až bude D 35 k Mohelnici uvidíte sám co se s dopravou bude dít. Pokud ten úsek Krnov Bruntál Šternberk znáte tak jste schopen sledovat SPZ a co odkud jede a kam. Logistický řetězec směřuje na východní a střední Čechy, takže je jasné kam se doprava posune. S ohledem na kalamity u Brna a přibývající kousky D11, D35 už se část kamionů přesouvá na 1/35. Sny o tunelu ponechte ještě… Číst vice »

PetrN

Psal jste původně Bruntál-Olomouc, to říkám rovnou že je totální nesmysl přes Šumperk (pře Skřítek výrazně delší a hlavně i větší převýšení což je pro nákaldní dopravu také zásadní argument).. Pak píšete Krnov/Bruntál Východní Čechy, tak to snad už i dnes jezdí přes Skřítek a Šumperk (kudy by to jinak jelo?) no a i pro cestu Bruntál – Praha/Německo vychází líp cesta přes Šumperk už nyní… Jo na I/35 se toho přesouvá dost, ale hlavně z relace východ – Olomouc – Praha… Nebo vážně nechápu kterou relaci máte na mysli od Bruntálu že TEĎ nejezdí přes Šumperk, ale po dostavbě… Číst vice »

PeDazOl

45/46 vs. 11/44/D35, že nechcete abych vypisoval všechny obce na trase. Odkud kam co vede víte. Pokud dnes potřebujete logisticky na čas jet střední Čechy převažuje D1 a směry k ní, takže 46/D46/D1, v okamžiku dostavění D 35 a zkapacitnění 1/11 a 1/44 obchvaty a 4 pruhem se výrazně mění dopravní časy a bude třeba vyhnat auta na obchvaty a stavět je 2+2, dalším důvodem 2+2 jsou středová svodidla a bezpečnost. Směr VČ převažuje 45/46/D35/35 po 11 to tahá tak do 25% carga. Pro nákladní dopravu je zásadnějším parametrem čas. Pokud jste rychlejší, otočíte soupravu víckrát…km sazbu si sjednáváte smluvně.… Číst vice »

Afx

Dovolím si oponovat. Čtyřpruh někde od Losin by byl obrovskou vzpruhou pro místní kraj. O Jesenicku a podpoře turistiky ani nemluvě.

Luboš Beneš

Maximálně k rodělení 11 a 44….

Luboš Beneš

rozdělení -tedy Petrov

Martin von Bahnhof

My už tady žádný turisty nechceme! Podívejte se co se stalo například s Dolní Moravou nebo Stříbrnicemi u Starého Města pod Sněžníkem.

janvagala

Kojo, už i ta Stříbrnice stoji za prd. Ale vinit z toho turisty…. To ne.

Zbyněk19

my je jako kdo ? Já bych třeba víc turistů uvítal 🙂

PetrN

jako souhlasím, ale ekonomicky je to nesmysl, když tam bude střídavý třípruh 2+1 s MUK, tak z toho bude obdobný užitek a dost ušetřených peněz, které se budou dát použít třeba na další přeložky směr Loučná a Kouty

PeDazOl

2+1 je především bezpečnostní nesmysl a ekonomický nesmyl při stavbě, rozdíl mezi 2+2 a 2+1 není nákladově zásadní. Terénní úpravy etc. stejně děláte v profilu na 2+2.

Pavlos

A proc se tedy 2+1 temer vyhradne uplatnuje ve Skandinavii?

Pavel

Pavel

Pavel

Protože ve skandinávii staví 2+2 na intenzitu 6000 vozidel a tam kde to nemají tak staví 2+1….. zkuste si tam v létě v sezóně zajet… užásný je jejich 26km dlouhý silniční tunel 1+1 – před pár lety jsem jej jel za do protivky auto tak max 1x za 5 km