Ukrajinské dráhy spouští nové spojení do Polska, využijí po 18 letech obnovenou trať

Vlak pro spojení na ukrajinsko-polskou hranici. Foto: UkrzaliznycjaVlak pro spojení na ukrajinsko-polskou hranici. Foto: Ukrzaliznycja

Vlaky na sebe budou v pohraniční stanici čekat.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Jestli by to čekání na přestup nebylo bezpečnější v první polské stanici na území NATO…

Twix

Ten vlak je facelift D1 nebo DR1A nebo něco úplně jiného? Po této trati jsem jel v roce 2010 ze Lvova do Žovkvy, tehdy jezdily do Ravy Ruské dva páry vlaků. Cestovní rychlost celkem nízká, ale pětivozová DR1A byla slušně plná. Přitom rychlejší maršrutka jela do Žovkvy každou chvíli, byť ne od lvovského nádraží.

Kubrt

Je to novostavba DMU-3 řady DPKr3 z Kremenčuku.

Twix

Díky, na fotce to není pořádně vidět a připomnělo mi to tu vytuněnou D1 v Moldavsku.

Jarek

Jelikož po rozdělení Ukrajiny to bude vnitropolské spojen (na území si PL dělá zálusk už dlouho)í tak to dává smysl, že už podobné kroky dělají nyní, i když na východě ještě válčí amici s rusáky.A přepodkládám, že udělají i něco s tím rozchodem až se to tam rozparceluje po dohodě mocností.

Kolemjdoucí

Kdyby na východě skutečně válčili Amíci, tak jsou Rusové při výkonech jaké předvádějí zahnaní už někam za Ural, vy mocnosti.

Jiří Kocurek

Jsou to vykukové! Maskují F16 za Su-25!

Martin Hroch

Tání na Novinky. Na tyhle politické výlevy tu nemá nikdo náladu.

hubert

Polsko nechce další Donbas

Facepalm

Zhebni, rusácká filcko.

Proboha, jak je možný, že tu takovejhle odpad může vůbec něco psát?

El Barto

Taky se divím, tady to admin obvykle čistí rychle a hlavně všechno.

Pavel

Pomohlo by automatické skrytie príspevku, ktorý má napríklad viac ako 20 palcov dole…. Alebo iné automatické pravidlo

El Barto

Něco takového funguje na Redditu, daný příspěvek se sroluje a zbyde řádek se jménem uživatele a hodnocení, kdo chce, ten si to rozbalí a přečte.

El Barto

A to vám řekl který pán nebo paní z kterého Youtube kanálu? Nebo jste se to snad dočetl na nějakém webu? Nebo jde o vaši vlastní predikci založenou na… čem vlastně?

A nebo já to radši vědět ani nechci a vám doporučuji se ve vašem vlastním zájmu už veřejně neprezentovat.

Pavel

Neviem, možno by to bolo nerentabilne, no nebolo by vhodné potiahnuť od hraníc do Ľvova koľajnice s európskym rozchodom a tak prepojiť ukrajinské železnice so zbytkom Európy?
Kedysi chodil vlak z Košíc do Mukačeva, pretože tam zostal pôvodný rozchod koľají.

Facepalm

Ideální projekt do druhýho roku války.

Jiří Kocurek

Mají tam poněkud závažnější problémy. Kde vůbec bydlet a jestli jim horda nevyhodí do vzduchu elektrárny v okupovatném území.

SYN

No, možná by na téhle tratšlo udělat splítku aspoň do toho Lvova… určitě by se jim přestupovalo/čekalo jednodušeji ve Lvově a zbytek by byl v jednom kuse…
Samozřejmě že za války jsou dost limitované možnosti. Třeba by to byl ochoten udělat některý spojenec/pomáhající?

Jiří Kocurek

To by musela být 4kolejná, už tu kdosi vysvětloval, že je prolém s uhycením případné 3. kolejnice. A ještě mít někde možnost normálněrozchodného křižování.
– nevýhoda: podvázalo by to kapacitu pro nákladní vlaky, jelikož by se to chovalo jako dvě jednokolejky vedle sebe.

– Nápad: postavit 1 normálněrozchodnou kolej vedle současných širokých.
– Nápad č.2: postavit zárodek normálněrozchodné VRT Lvov-Přemyšl(-Krakov/Varšava). To by současný provoz narušilo nejméně, ty koleje jsou potřeba…

Modré zábradlí

Nechovalo by se to jako dvě jednokolejky vedle sebe, ale pořád jako jednokolejka JEDNA.

Jiří Kocurek

Ajo, já myslel na trať do Přemyšle, když jsem to psal, ona je to jiná. Máte pravdu.

Jaaa

Nevím, jak by se dělalo převýšení vnějšího kolejnicového pásu. Asi by to nějak šlo, ale u nás se to na splítkách nedělá…

Milan

Táhni už

hubert

Je to poměrně složitá konstrukce , hlavně výhybky

hubert

fakt nejsou potřeba, co by se tam mělo vozit?

Alibaba

Se 4 kolejnicovou splítkou jsou zkušenosti, běžně se okolo Čopu, Přemyšle, a jinde používá. Pro zhlaví (výhybky) se splítka vždy rozplete.
Jinak s normálním rozchodem do Lvova (bohužel to nebylo na hlavní nádraží) už tu byl v minulosti plán, jen ta válka ho zhatila/oddálila provedení.

VTT

Osobně bych řekl, že pokud teď něco podobného stavět, tak ne kvůli přestupování, ale kvůli zvětšení počtu možností, kde překládat náklad.

happy-barney

existujú lacnejšie riešenia (napr Talgo RD 2008), no pre krajinu, ktorá sa bráni útoku teroristov, je to stále príliš drahé, riskovať prílet rakety

M19

Z Košic do Mukačeva vlak stále jezdí. Cena necelých 7 euro. A taky z Vídně, Budapešti…
https://www.zsr.sk/files/pre-cestujucich/cestovny-poriadok-2022-2023/2023/kcp-2023-09-25/kcp-190.pdf

jal

„obnovenou trať z Polska“
Spíš „trať s obnovenou osobní dopravou“, nákladní tam snad jezdí stále.

182-097

Přes Hrebenne žádná nákladní doprava nejezdí a snad ani nejezdila v dobách kdy trať byla funkční. Nákladní doprava jezdí na nedaleké trati z Ravy do Werchraty, a to teda jen skrze překládku hlíny pro polské keramičky.

Jaaa

Proč zrovna z Kolomije, to nechápu – proč to nejede z Černivců… Pokud tam tedy nejsou třeba přímé vozy z Oděsy, pak by to dávalo smysl.

Jiří Kocurek

Mají mimo jiné nedostatek elektřiny, je tam válka.

Kubrt

Jsou to všechno neelektrifikované tratě.
Nevidím jízdní řád, nehraje roli (v nespojení až do Černovic) oběh soupravy?

Facepalm

Já myslím, že to někdo promýšlel podstatně zevrubněji než vy.

Jaaa

A odpověď na tu otázku máte, když jste teda tak chytrej?

Facepalm

Ježto nejsem vymaštěný šotokašpar, nemám instatní odpověď na všechno, co si přečtu.

Prezesss

V Kolomyji je depo.

Jiří Kocurek

Vlak na letiště, když se nad Ukrajinou létat nedá. 🙁

David

Cena na ukrajinské poměry docela vysoká.