Ukrajinské dráhy spouští nové spojení do Polska, využijí po 18 letech obnovenou trať
Vlak pro spojení na ukrajinsko-polskou hranici. Foto: Ukrzaliznycja
Vlaky na sebe budou v pohraniční stanici čekat.
Vlaky na sebe budou v pohraniční stanici čekat.
Jestli by to čekání na přestup nebylo bezpečnější v první polské stanici na území NATO…
Ten vlak je facelift D1 nebo DR1A nebo něco úplně jiného? Po této trati jsem jel v roce 2010 ze Lvova do Žovkvy, tehdy jezdily do Ravy Ruské dva páry vlaků. Cestovní rychlost celkem nízká, ale pětivozová DR1A byla slušně plná. Přitom rychlejší maršrutka jela do Žovkvy každou chvíli, byť ne od lvovského nádraží.
Je to novostavba DMU-3 řady DPKr3 z Kremenčuku.
Díky, na fotce to není pořádně vidět a připomnělo mi to tu vytuněnou D1 v Moldavsku.
Jelikož po rozdělení Ukrajiny to bude vnitropolské spojen (na území si PL dělá zálusk už dlouho)í tak to dává smysl, že už podobné kroky dělají nyní, i když na východě ještě válčí amici s rusáky.A přepodkládám, že udělají i něco s tím rozchodem až se to tam rozparceluje po dohodě mocností.
Kdyby na východě skutečně válčili Amíci, tak jsou Rusové při výkonech jaké předvádějí zahnaní už někam za Ural, vy mocnosti.
Jsou to vykukové! Maskují F16 za Su-25!
Tání na Novinky. Na tyhle politické výlevy tu nemá nikdo náladu.
Polsko nechce další Donbas
Zhebni, rusácká filcko.
Proboha, jak je možný, že tu takovejhle odpad může vůbec něco psát?
Taky se divím, tady to admin obvykle čistí rychle a hlavně všechno.
Pomohlo by automatické skrytie príspevku, ktorý má napríklad viac ako 20 palcov dole…. Alebo iné automatické pravidlo
Něco takového funguje na Redditu, daný příspěvek se sroluje a zbyde řádek se jménem uživatele a hodnocení, kdo chce, ten si to rozbalí a přečte.
A to vám řekl který pán nebo paní z kterého Youtube kanálu? Nebo jste se to snad dočetl na nějakém webu? Nebo jde o vaši vlastní predikci založenou na… čem vlastně?
A nebo já to radši vědět ani nechci a vám doporučuji se ve vašem vlastním zájmu už veřejně neprezentovat.
Neviem, možno by to bolo nerentabilne, no nebolo by vhodné potiahnuť od hraníc do Ľvova koľajnice s európskym rozchodom a tak prepojiť ukrajinské železnice so zbytkom Európy?
Kedysi chodil vlak z Košíc do Mukačeva, pretože tam zostal pôvodný rozchod koľají.
Ideální projekt do druhýho roku války.
Mají tam poněkud závažnější problémy. Kde vůbec bydlet a jestli jim horda nevyhodí do vzduchu elektrárny v okupovatném území.
No, možná by na téhle tratšlo udělat splítku aspoň do toho Lvova… určitě by se jim přestupovalo/čekalo jednodušeji ve Lvově a zbytek by byl v jednom kuse…
Samozřejmě že za války jsou dost limitované možnosti. Třeba by to byl ochoten udělat některý spojenec/pomáhající?
To by musela být 4kolejná, už tu kdosi vysvětloval, že je prolém s uhycením případné 3. kolejnice. A ještě mít někde možnost normálněrozchodného křižování.
– nevýhoda: podvázalo by to kapacitu pro nákladní vlaky, jelikož by se to chovalo jako dvě jednokolejky vedle sebe.
– Nápad: postavit 1 normálněrozchodnou kolej vedle současných širokých.
– Nápad č.2: postavit zárodek normálněrozchodné VRT Lvov-Přemyšl(-Krakov/Varšava). To by současný provoz narušilo nejméně, ty koleje jsou potřeba…
Nechovalo by se to jako dvě jednokolejky vedle sebe, ale pořád jako jednokolejka JEDNA.
Ajo, já myslel na trať do Přemyšle, když jsem to psal, ona je to jiná. Máte pravdu.
Nevím, jak by se dělalo převýšení vnějšího kolejnicového pásu. Asi by to nějak šlo, ale u nás se to na splítkách nedělá…
Táhni už
Je to poměrně složitá konstrukce , hlavně výhybky
fakt nejsou potřeba, co by se tam mělo vozit?
Se 4 kolejnicovou splítkou jsou zkušenosti, běžně se okolo Čopu, Přemyšle, a jinde používá. Pro zhlaví (výhybky) se splítka vždy rozplete.
Jinak s normálním rozchodem do Lvova (bohužel to nebylo na hlavní nádraží) už tu byl v minulosti plán, jen ta válka ho zhatila/oddálila provedení.
Osobně bych řekl, že pokud teď něco podobného stavět, tak ne kvůli přestupování, ale kvůli zvětšení počtu možností, kde překládat náklad.
existujú lacnejšie riešenia (napr Talgo RD 2008), no pre krajinu, ktorá sa bráni útoku teroristov, je to stále príliš drahé, riskovať prílet rakety
Z Košic do Mukačeva vlak stále jezdí. Cena necelých 7 euro. A taky z Vídně, Budapešti…
https://www.zsr.sk/files/pre-cestujucich/cestovny-poriadok-2022-2023/2023/kcp-2023-09-25/kcp-190.pdf
„obnovenou trať z Polska“
Spíš „trať s obnovenou osobní dopravou“, nákladní tam snad jezdí stále.
Přes Hrebenne žádná nákladní doprava nejezdí a snad ani nejezdila v dobách kdy trať byla funkční. Nákladní doprava jezdí na nedaleké trati z Ravy do Werchraty, a to teda jen skrze překládku hlíny pro polské keramičky.
Proč zrovna z Kolomije, to nechápu – proč to nejede z Černivců… Pokud tam tedy nejsou třeba přímé vozy z Oděsy, pak by to dávalo smysl.
Mají mimo jiné nedostatek elektřiny, je tam válka.
Jsou to všechno neelektrifikované tratě.
Nevidím jízdní řád, nehraje roli (v nespojení až do Černovic) oběh soupravy?
Já myslím, že to někdo promýšlel podstatně zevrubněji než vy.
A odpověď na tu otázku máte, když jste teda tak chytrej?
Ježto nejsem vymaštěný šotokašpar, nemám instatní odpověď na všechno, co si přečtu.
V Kolomyji je depo.
Vlak na letiště, když se nad Ukrajinou létat nedá. 🙁
Cena na ukrajinské poměry docela vysoká.