UIC pozastavila členství ruským a běloruským drahám
Vagon ruských drah. By Glucke - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6730539
Vyloučení Ruska a Běloruska žádalo ukrajinské ministerstvo dopravy, svou žádost zaslalo i dalším deseti velkým organizacím.
Bude to mít nějaké reálné důsledky např. zákaz provozu ruských a běloruských vagonů na zbytku sítě RIC? Nebo je to spíš symbolické gesto?
Řekl bych, že za takovým formálním krokem vždy následují aspoň nějaké praktické důsledky. Například sankce Mezinárodní šachové federace proti Rusku a Bělorusku znamenají zrušení všech sponsorských dohod a také konec letošní šachové olympiády v Moskvě. Toho si i prostí Rusové všimnou.
A co se ruských šachistů týká, tak nemohou na prestižních turnajích používat ruskou vlaku. Namísto toho měli mapu světa, což je poněkud dvojsmyslné…
Mě přijde ujeté dělat takovéto soutěže podle států a národů. Stejně tak u atletiky, šermu, střelby, juda a nevím čeho všeho. Zvlášť dnes když běžně trénují v jiných zemích, s lidmi z dalších… Pole mne je koncept reprezentace států už překonaný, sport má být o sportovcích, ne o státech.
Máte asi pravdu, mělo by to být jen sportovcích. Ale dokud jim to sportování dotujeme a že se tím živí i spoustu lidí okolo. Tak asi budou muset dále zpívat písničky svého chlebodárce.
Ne každý sport je dotovaný a různí se to i podle státu. Hikaru si jednou postěžoval, že šachy v USA mají absolutně nulovou podporu ze strany státu. Ale že dobrý, že aspoň může volně vycestovat na turnaj, někde to není samozřejmostí (narážka na Alirezu, místo repre měl ztrácet čas na vojně, tak utekl do Francie).
Ne všechno je dotované a určitě ne v takovém objemu aby to ospravedlnilo organizaci po státech. Nevybavuji si že bych si kdy pamatoval že by na karate šly nějaké sumy a stejně jsou soutěže protismyslně organizovány po národech. Odhlédnu od toho že dělat soutěže tak jak se dělají je trochu proti smyslu bojového umění protože tam vítězí forma nad funkcí, ale hlavně každý oddíl je jiný, zaměřuje se na jiné věci a má to postavené jinak. Ano, pořád je to karate, ale každý jej nakonec upraví podle sebe a každý se zaměří na jiné aspekty toho. A stejně tak jednotliví… Číst vice »
Jen upřesním, jak FIDE s „těmi Rusy“ vyběhla. Ruští a Běloruští šachisté (jsou na tom stejně) mohu přejít pod obecnou registraci FIDE a soutěžit takhle. Znak FIDE je zeměkoule s šachovým koněm. Na území Ruska a Běloruska ale FIDE odmítla zaštítit jakoukoli soutěž. Jsou slyšet silní ruští hráči, jak útok odmítají. Našli se ale i ruští velmistři Karjakin a Šipov, kteří podpořili ruskou válečnou politiku a etická komise FIDE to teď řeší jako porušení stanov. Z FIDE se nevyhazuje, hrozí jim ale zřejmě několikaletý ban nebo i ztráta titulu velmistra. Členem ruské Dumy, která útok schválila je i bývalý mistr… Číst vice »
Já myslím, že prostému fanouškovi mocného Vladimira jsou nějaké šachy víte, kde…
Jezdí teď vůbec nějaké ruské RIC vozy na západ? Předpokládám, že Čínu a všechny ty …stány by nějaký případný zákaz vydaný na úrovni UIC stejně nezajímal.
Tak minimálně před covidem ten spoj z Moskvy někam na jih Francie. Jezdil i přes ČR.. To samé noční vlaky do ČR.
spíš možná problém pro nákladku??? ty spoje osobky nebyli nic důležitého
Kolik jejích nákladních vozů má výměnné podvozky a proleze evropským obrysem? Myslím že toho moc nebude.
To není nutná podmínka, vzhledem k tomu že ruské nákladní vozy jezdí k moři napříč přes Finsko, stejně tak předpokládám že se hojně vyskytují v Pobaltí (nejen jako průjezd do Kaliningradu).
No jestli je cílem cvičení izolovat Rusko a Bělorusko, tak tohle může být dobrý nástroj… po faktickém omezení letecké dopravy s EU/US tak nezbývá moc alternativ pro chytré a schopné (tj. průser chápající) publikum jak zdrhnout z vězení mezi baltem a čukotkou… Náklady to může částečně zkomplikovat – otázka je, zda může dál fungovat aspoň přeshraniční provoz a překladiště, nebo to bude úplná černá díra s totální stopkou na hranici RIC/non-RIC – při druhé variantě bych se to nebál nazvat průserem (kontejnerové lodě pořád nemají plnou kapacitu a spousta se toho sypala po Transsibu)