Uherské Hradiště zruší linku MHD číslo 1, zavede novou okružní
Autobus MHD v Uherském Hradišti. Foto: FB Uherského Hradiště
Linku nahradí z velké části autobusy příměstské dopravy.
Linku nahradí z velké části autobusy příměstské dopravy.
Uherské Hradiště je super město a dokonce jsem chvíli přemýšlel, že bych se tam přestěhoval, no ale když vidím ten jejich bordel v MHD, tak to bych musel chodit pěšky nebo mít home office. Radši zůstanu ve Zlíně, stokrát lepší, než toto.
MHD v Uh. Hradišti se jmenuje kolo 🙂 MHD je natolik nepoužitelná, že ji využívají jen ti, kteří nejsou schopni nebo ochotni na kole jet a současně nemají k dispozici auto. To znamená staří důchodci a školáci, které úzkostliví rodiče nechtějí nechat na tom kole jezdit.
Ale vážně, linek je málo, intervaly dlouhé, přestupní vazby mizerné. A poloha autobusového nádraží na místě někdejší vězeňské zahrady, daleko od vlakového nádraží, to jen umocňuje.
O něco lepší MHD je elektrokoloběžka. Staré Město, žel.st. – UH 8min, SM – Kunovice 15min..
Kdyby někdo chtěl o MHD v Hradišti diskutovat… https://www.facebook.com/mhd.uherske.hradiste/community/?ref=page_internal
No na druhou stranu mě docela překvapila platnost jízdních řádů ČSAD Bus Uherské Hradiště. Platnost je psána od 1.1.2021 do 31.12.2021. Jenže ostatní jízdní řády jako třeba vlakové mají platnost do 11.12.2021, takže nevím co ty cca 3 týdny do konce roku, zda budou vůbec na sebe spoje nějak navazovat.
nebojte, ony určitě beze změny do konce prosince nevydrží a při některé ze změn v průběhu roku tam určitě dopravce napíše platnost jen do konce GVD
To je jen důkaz bordelu zde panujícího.
„Dnes však má (linka) podle místostarosty Jaroslava Zatloukala (ODS) charakter meziměstské dopravy. „A právě takové spoje provozuje Zlínský kraj jako veřejnou službu, na kterou město Uherské Hradiště ročně přispívá částkou více než 2,5 milionu Kč“. To je samozřejmě polopravda, protože MHD mezi Zlínem a Otrokovicemi je technicky vzato taky meziměstská doprava a taky si ji tam platí sami za úplně stejných podmínek. V UH by měli být rádi, že tam měli dlouhá léta oproti ostatním městům zadarmo určitý nadstandard z cizích peněz. Pokud si zřizují novou linku, tak všechna tři města v souměstí o společnou MHD zájem mají a můžou… Číst vice »
Jen upřesnění. Reálně to není žádná nová linka, pouze „odkladiště nestandardních spojů“. Je jich pár za den, každý má unikátní trasu a prakticky se do JŘ dostává jenom to, co už jezdívalo jako neveřejná obsluha škol apod.
A taky by je nezabilo, kdyby nevynechávali zastávky. Každý, kdo zná hradišťský systém (ne)zastavování, ví, že obsluha nevyužívaných zastávek jízdní dobu nepřidává.
Za to může Zdeněk Procházka, který měl na starost jak ČSAD, tak odbor dopravy ve městě. To financování meziměstských MHD vyřídil právě on. Kdyby doprava přešla pod financování měst dříve, pak by sice se města víc doplácely, ale organizace MHD by byla flexibilnější.
Omlouvám se – nechci ukazovat prstem, ale pravdou je, že město UH se zabývalo pouze účelovými spoji (firmy, nepravidelné školní spoje). „Pravidelná“ MHD byla po celou dobu pouze v režii dopravce.
Otrokovice – Zlín? Tak v téhle relaci kraj platí vlaky, jestli se nepletu.
Mezi Starým Městem – Uherským Hradištěm a Kunovicemi krajem objednané vlaky nejezdí?
ano, a města si tam provozují trolejbusy.
V UH se o MHD nedá hovořit a její stav je naprosto tristní. Doprava ve městě je postavená na individuální automobilové dopravě, díky čemuž je město zahlcené tak, že ve špičce jedete běžně 5 km 30 a více minut. Tzv. MHD je ze strany města naprosto zanedbaná a radnice je schopná tak maximálně vypracovat koncepci (kolikátou už), ale to je také vše. Plným právem se UH a okolní oblasti přezdívá „dopravní balkán“. Paradoxem je je, že starostou města je tzv. expert na dopravu za ODS. Pokud by se někdy dostala tato strana k moci, tak by „dopravní medicínu“ praktikovanou v… Číst vice »
Myslím že v takovém Havlíčkově Brodě je na tom doprava dost podobně.
Hradiště je tak malé, že nejlepší je chodit pěšky.
s tím bych si dovolil hrubě nesouhlasit, musíte si uvědomit, že UH není jen UH, Je to spojené UH s dalšími většími č menšími městečky/obcemi, takže dopravní vzdálenosti nejsou zanedbatelné…..
Pro ty právě slouží autobusy příměstské dopravy.
Je to jedna souvislá zástavba. Říkejte těm autobusům oficiálně jak chcete, ale jsou prostě postavené tak, že dopravní funkci, kterou by si ta zástavba zasloužila, neplní. Srovnání existují.
Ano, aglomerace Uherského Hradiště (tzn. spádové vesnice) je 16. největší v ČR.
No to nevím, rád chodím pěšky, ale celé trojměstí je hodně velké a ne vždy má každý čas jít pěšky mezi centrem a nádražím ve St. Městě, Jarošovem, Východem, … a to nemluvím o Míkovicích, Véskách nebo jižních Kunovicích. Kvalitní MHD opravdu chybí, když se podíváte na srovnatelně velké aglomerace.
To už by ale nebylo pouze MHD Uherské Hradiště, ale MHD Staré Město-Uherské Hradiště-Kunovice.
Ideální pak založit dopravní společnost po vzoru DSZO (Zlín-Otrokovice) a o náklady se procentuálně rozdělit.
MHD Staré Město-Uherské Hradiště-Kunovice je to odjakživa (i po této změně zajíždí 2/6 do Kunovic a 4 do St. Města) a nemá smysl logický celek v dopravě uměle rozdělovat. S modelem DSZO souhlas!
Tak to funguje, bohužel rozdělení se děje podle počtu obyvatel a nikoli podle třeba počtu zastávek. Většina spojů se totiž centra Hradiště jen dotkne.
Jít ze staráku z nádraží na Východ se čtyřletým dítětem není opravdu žádná hitparáda.
A co na to váš pan starosta?
Kritizuje na FB pomalé opravy D1.
Je to těžké. Pro ilustraci: – Jarošov: Zastávky obsluhované autobusy do Zlína (četnost velká), část Jarošova jenom městskými autobusy. Čili máme souběh nebo nevyváženost spojů. – Sady: Půlka spojů trvá 22 minut, což se dá do UH dojít i pěšky. Druhá půlka okružních spojů trvá jen 8 minut. – Štěpnice: Bohudík zavedli linku 8, protože „stará“ linka 7 vás dovezla na autobusové nádraží, čili opačný konec centra města. Takže zase to je pěšky rychlejší. – Hřbitov: Předposlední zastávka, autobus má interval 1 hodinu. Takže se nedá využít pro cestu tam i zpátky. – Obchodní zóna: Žádné spojení do zbytku Starého… Číst vice »
Ano, protože je podle expertů tak malé, že je lepší chodit pěšky a MHD se nevyplatí, tak proto většina lidí jezdí auty a město má často větší problémy, jak řádově vyšší města. To není problém jen Hradiště, ale mnoha menších okresních měst …
no vidíte, a já pamatuji dobu, kdy tzv. poulička nebyla žádnou tragédií, kdy se to tak podělalo?
Nedokáži přesně říct. Pořád se osekávalo, měnilo, škrtalo, až najednou zjistíte, že se vlastně nikam bez auta nedostanete.
ona poulička je právě od počátku věků téměř stejná a to je její problém, nevyvíjí se se světem. Životy jsou pestřejší, potřebujete toho stihnout víc, už nestačí aby odvezla lidi do fabriky a zpět. Provozy kde to pochopili, tak vzkvétají, ty ostatní stagnují jako v Hradišti
http://mesto-kunovice.cz.uvirt42.active24.cz/wp-content/uploads/2015/02/Kunovjan_2012_01.pdf
Z roku 2012
Ta poulička byla tragedie vždy. Aut.nádr.-St.M. hřbitov = 2.5km bez zastávky. Ve městě!
Je to 1500 metrů (pokud myslíte nádraží v Hradišti), ale v roce 2007 byla i zastávka u divadla. Nevím, proč se zrušila.
Na druhou stranu jde vidět, že se pomalu začíná s MHD něco dít, přibývají nové zastávky, jo asi to bude běh na dlouhou trať, ale ty plány na přelinkování do budoucna nejsou špatné, ale na kompletní realizaci si budeme muset ještě dlouho počkat.
za Smetanovy sady palec nahoru, ale škoda toho opačného směru, B. Němcové je moc daleko na to, aby sloužila jako protisměrná
Já to vidím obráceně, „stará“ zastávka Boženy Němcové to má blíž k jiným domům. Druhý směr pro Smetanovy sady by už byl blízko nádraží a moc prostoru tam není. Dokud bude ve městě potřeba čtyřproudovka, zastávky bez zálivu vás udělat nenechají.
To ano. Blaha to sliboval cca před šesti lety. Nakonec to skončilo tak, že po čtyřech letech těsně před volbami koupili elektrobus a rychle ho nasadili na linku kolem vlakáče. V rámci kampaně totiž Blaha tvrdil, že UH je jediné okresní město v ČR, které nemá přímou návaznost vlaků na autobusy.
Přitom vysoká frekvence (a rozumné vedení)ze žst ve Starém městě nebo Kunovicích by toto vynahradila.
A není chyba spíš v tom, že alternativa k I/55 je stále jenom na papíře, takže veškerý tranzit Zlín-Břeclav nutně jede přes město?
Mitasky pro zákazníky z celého světa se budou pomocí MHD dopravovat dost blbě. A vypravovat vagon z Otrokovic až do Horních Rakous, který poveze 10 ks pneumatik je nesmysl, ponevadž nemůžte zákazníka nechat čekat půl roku.
To není důvod, proč omezovat dopravu v západní části města (čili centru).
Tranzit Zlín – Břeclav přímo přes Uh. Hradiště nejezdí, snad jedině pár neznalých řidičů, které tam navede navigace. Tento tranzit jede přes Staré Město, ze kterého vyjede směr M. Písek, a dále pokračuje po I/50 (ochvat) do Kunovic, kde sjede zpět na I/55. Kapacitní problémy způsobené tranzitem tak vznikají až v Kunovicích, jejichž obchvat je stále v nedohlednu. Nicméně po dostavění D55 v úsecích Babice – Staré Město a Staré Město – M. Písek se tento tranzit Hradišti zcela vyhne. První z těchto staveb je už zahájena a druhá by měla být zahájena v r. 2021.
Objíždění není i pro znalé žádné terno. Raději to vždy střihnu přes centrum. Kunovice jsou stejně špunt.