Uherské Hradiště sníží rychost na 30 km/h v další části města
Sadová ulice v Uherském Hradišti. Foto: Město Uherské Hradiště
Opatření má zlepšit bezpečnost chodců u školy a školky.
Opatření má zlepšit bezpečnost chodců u školy a školky.
Mnoho povyku pro nic. Dnes je standardem mít plošný limit 30 km/h všude mimo hlavní místní resp. sběrné komunikace. Chlubit se jednou ulicí je spíš trapas. Starostka Vídně se chlubí tím, že celé město má v režimu Tempo 30, kdyby se chlubila něčím podobným, tak by asi skončila v kresleném vtipu.
Obec by mohla každému cyklistovi věnovat tachometr.
Klidně. Většina cyklistů víc jak 25 km/h nedá. Jako, možná na některých místech z kopce dosáhneš 50 km/h, i když i to se musíš snažit, ale reálná rychlost cyklisty je do 20 km/h. 35 km/h dají maximálně namakaní borci.
Zajímavé, když dojedu na elektrokole důchodkyni na rovině jede 30 jen to hvízdá. Vyhublý cyklista v cyklodresu mně normálně předjede. Ve městech kopce jsou, třeba Brandýs nad Labem. Tam jedu obytnou zástavbou 40.
Pokud dojde ke kolizi chodce a auta/kola, zavaznost nasledku pro chodce je umerna hybnosti a kineticke energii vozidla. Spocitejte si p = m*v a E = m*v^2 pro cyklistu (m =85 kg) a auto (m = 1600 kg) pri v = 30 km/h.
Jakou rychlosti by se auto muselo pohybovat aby chodci (m = 70 kg) predalo stejnou hybnost jako cyklista jedouci 30 km/h ?
Preji hezky den.
Pro osobní automobil a rychlík o pěti vozech ponecháváme výpočet laskavému čtenáři jako domácí cvičení. 😀
Hlavně to není tranzitní ulice, maximálně tak pro autobusy.
A před každým autem bude muset klusat člověk s praporkem!
Nebylo by efektivnější nainstalovat zpomalovací retardéry? A za mě bych je nainstaloval na více místech na Sídlišti Východ. 🙂
Opravte si prosím podtitulek.
30 není jen o bezpečí chodců, ale i lidí na kolech, motorkách a vlastně i v autech. Prostě pro všechny včetně jezdců na zvířatech. 🙂
Jsou třicítky smysluplné a opodstatněné, proti tomu se děje jejich zavádění s buzeračním záměrem na rovných a přehledných místech, kde dejme tomu by to mělo být o čtyřicítce (hluk, emise, občas přechod…), a nebo o nějakém časovém omezení vztaženém třeba na cvrkot kolem školy. Jsou návrhy na snížení rychlosti podpořené širší místní veřejností, proti tomu může stačit jedna dvě tetky, které bombardují místní radnici podněty s pohoršenými slovy o pirátech za volanty. (Příklady obou přístupů znám ze svého okolí. Dva řvouni stačili, jeden s vazbou na zastupitele, aby bleskurychle se na silnici objevily polštářové retardéry. No…prý se děkovně troubí, tak… Číst vice »
Co vám může připadat jako buzeracni záměr může jinému připadat jako velké zlepšení kvality prostředí ve kterém se pohybuje / žije. Ať už z hlediska bezpečnosti, tak z hlediska hluku. Je důležité mít na paměti, že to co tady prezentujete jsou pouze vaše osobní názory, které jsou formovány. Někdo jiný může mít ten názor a preference jiné, zkrátka není to žádná objektivní skutečnost. Jinak často se setkávám s tím, že proti 30 vystupují nejagresivněji ti, kteří se sami odstěhovali někam do klidnější čtvrti (rodinný domek na periferii, sídliště, apod) a pak sami bombardují město svou IAD, mj i proto, že… Číst vice »
Většina aut je ve 30 na dvojku hlučnější než v 50 na trojku a má větší spotřebu, ale to je jedno, to je jen fyzika.
1) o spotřebě jsem pokud vím nic nepsal, tak nevím proč to sem taháte 2) celková hlučnost z dopravy v závislosti na přepravní rychlost stoupá (je vám určitě jasné, že hluk v dopravě kupodivu nevyvolává jen motor, ale i třeba tření ať už pneumatik o asfalt nebo odpor vzduchu – fyzika). A hlavně smysl toho mého příspěvku byl úplně někde jinde. Nebydlíte náhodou v RD na periferii? Skoro mám pocit, jako byste byl pověstná potrefená husa.
Co se týče závislosti hluku z IAD na přepravní rychlosti tak třeba zde:
https://www.researchgate.net/publication/265434216_A_Nordic_perspective_on_noise_reduction_at_the_source
Ve 30 už můžete jet na trojku. Jednička se prakticky používá snad jen pro rozjezd.
To se spíš chlubíte tím, že neumíte jezdit. 30 se dá jet s citem i na trojku, nehledě k tomu, že i delší úseky (např. před křižovatkami) lze překonat setrvačností, tj. výběhem na neutrál.
Nevím, čím jezdíš ty ale já se zcela běžným autem jezdím 30 na trojku a zcela tiše. 50 pak bez diskuse na čtyřku a pokud to je v rovině a bez nastávající potřeby akcelerace i na pětku.
Já mám zóny 30 v sídlištích rád i jako automobilista proto, že se snáze parkuje a snáze vyjíždí, ostatní auta nejedou tak divoce.
V zastavěné oblasti by měla být vždycky 30, pokud není uvedeno jinak. Bohužel, současný stav vede spíš k tomu, že motoristi hromadně ohrožují lidi kolem sebe, neb tam, kde není jasně uvědeno 30, a ještě retardér pro ty, co používají mobily, nebo jsou agresivní za volantem a honějí si to dole, kde mají zjevné nedostatky, dochází k nedodržování bezpečné rychlosti. Bezpečná rychlost je obvykle nižší, než maximální povolená. V zásadě všude v zastavěných oblastech je bezpečná rychlost do 30 km/h.
No nevim, není 30 pořád pro jezdce na oslovi trochu moc?
A na jakém zvířeti jezdíte po městě vy?
Já třeba na lvu. 😀
Tak to jsem rád, že to takto pan Blaha doma řeší. Stejný poslanec Blaha, který chtěl zbytku republiky naordinovat jízdy kamionů o víkendech a svátcích…
Jen chci upozornit, že za rok bude 30 i na dálnicích
dekujeme za upozorneni
V Německu dnes spousta kamionů jezdí na jedničkách max 60….Asi nějaký nový trend.
Srandičky srandičky, ale je fakt, že na některých dálničních v úsecích v zahraničí je v noci pro kamióny omezení na 60 km/h. To potom roste hluk a emise, nezapomněli by připomenout zdejší filosofové.
Ano
A kterej ze to je ze bych ho podporil
Ono mezi namu byt nekde na pochcanem parkovisti celou nedeli neni uplne ok
A predstavte si, ze v teto republice existuje spousta lidi, kterym denne jezdi stovky kamionu pod okny a kterym to taky neprijde ok a aspon v nedeli a o svatcich chteji mit trochu klidu. V rakousku je zakaz v sobotu odpoledne a v nedeli temer cely den a krome toho kazdy den v noci a nikdo ze z toho nezblazni a kupodivu ani nechcipaji hlady, jak nam tady militantni zastanci kamionu vzdy lici katastroficke scenare. A proto taky rumuni, madari, bulhari a srbove tak radi jezdi pres cr, byt pres rakousko by to meli kratsi…