Uherské Hradiště sníží rychost na 30 km/h v další části města

Sadová ulice v Uherském Hradišti. Foto: Město Uherské HradištěSadová ulice v Uherském Hradišti. Foto: Město Uherské Hradiště

Opatření má zlepšit bezpečnost chodců u školy a školky.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Skládaný

Mnoho povyku pro nic. Dnes je standardem mít plošný limit 30 km/h všude mimo hlavní místní resp. sběrné komunikace. Chlubit se jednou ulicí je spíš trapas. Starostka Vídně se chlubí tím, že celé město má v režimu Tempo 30, kdyby se chlubila něčím podobným, tak by asi skončila v kresleném vtipu.

M474003

Obec by mohla každému cyklistovi věnovat tachometr.

Osamělý Vlk

Klidně. Většina cyklistů víc jak 25 km/h nedá. Jako, možná na některých místech z kopce dosáhneš 50 km/h, i když i to se musíš snažit, ale reálná rychlost cyklisty je do 20 km/h. 35 km/h dají maximálně namakaní borci.

M474003

Zajímavé, když dojedu na elektrokole důchodkyni na rovině jede 30 jen to hvízdá. Vyhublý cyklista v cyklodresu mně normálně předjede. Ve městech kopce jsou, třeba Brandýs nad Labem. Tam jedu obytnou zástavbou 40.

Honza

Pokud dojde ke kolizi chodce a auta/kola, zavaznost nasledku pro chodce je umerna hybnosti a kineticke energii vozidla. Spocitejte si p = m*v a E = m*v^2 pro cyklistu (m =85 kg) a auto (m = 1600 kg) pri v = 30 km/h.
Jakou rychlosti by se auto muselo pohybovat aby chodci (m = 70 kg) predalo stejnou hybnost jako cyklista jedouci 30 km/h ?
Preji hezky den.

Levák Bob

Pro osobní automobil a rychlík o pěti vozech ponecháváme výpočet laskavému čtenáři jako domácí cvičení. 😀

Frantík

Hlavně to není tranzitní ulice, maximálně tak pro autobusy.

Honza

A před každým autem bude muset klusat člověk s praporkem!

Pavel

Nebylo by efektivnější nainstalovat zpomalovací retardéry? A za mě bych je nainstaloval na více místech na Sídlišti Východ. 🙂

Zbyněk

Opravte si prosím podtitulek.

30 není jen o bezpečí chodců, ale i lidí na kolech, motorkách a vlastně i v autech. Prostě pro všechny včetně jezdců na zvířatech. 🙂

Dachs

Jsou třicítky smysluplné a opodstatněné, proti tomu se děje jejich zavádění s buzeračním záměrem na rovných a přehledných místech, kde dejme tomu by to mělo být o čtyřicítce (hluk, emise, občas přechod…), a nebo o nějakém časovém omezení vztaženém třeba na cvrkot kolem školy. Jsou návrhy na snížení rychlosti podpořené širší místní veřejností, proti tomu může stačit jedna dvě tetky, které bombardují místní radnici podněty s pohoršenými slovy o pirátech za volanty. (Příklady obou přístupů znám ze svého okolí. Dva řvouni stačili, jeden s vazbou na zastupitele, aby bleskurychle se na silnici objevily polštářové retardéry. No…prý se děkovně troubí, tak… Číst vice »

Radek

Co vám může připadat jako buzeracni záměr může jinému připadat jako velké zlepšení kvality prostředí ve kterém se pohybuje / žije. Ať už z hlediska bezpečnosti, tak z hlediska hluku. Je důležité mít na paměti, že to co tady prezentujete jsou pouze vaše osobní názory, které jsou formovány. Někdo jiný může mít ten názor a preference jiné, zkrátka není to žádná objektivní skutečnost. Jinak často se setkávám s tím, že proti 30 vystupují nejagresivněji ti, kteří se sami odstěhovali někam do klidnější čtvrti (rodinný domek na periferii, sídliště, apod) a pak sami bombardují město svou IAD, mj i proto, že… Číst vice »

Low cost

Většina aut je ve 30 na dvojku hlučnější než v 50 na trojku a má větší spotřebu, ale to je jedno, to je jen fyzika.

Radek

1) o spotřebě jsem pokud vím nic nepsal, tak nevím proč to sem taháte 2) celková hlučnost z dopravy v závislosti na přepravní rychlost stoupá (je vám určitě jasné, že hluk v dopravě kupodivu nevyvolává jen motor, ale i třeba tření ať už pneumatik o asfalt nebo odpor vzduchu – fyzika). A hlavně smysl toho mého příspěvku byl úplně někde jinde. Nebydlíte náhodou v RD na periferii? Skoro mám pocit, jako byste byl pověstná potrefená husa.

Co se týče závislosti hluku z IAD na přepravní rychlosti tak třeba zde:
https://www.researchgate.net/publication/265434216_A_Nordic_perspective_on_noise_reduction_at_the_source

Osamělý Vlk

Ve 30 už můžete jet na trojku. Jednička se prakticky používá snad jen pro rozjezd.

Pavel Skládaný

To se spíš chlubíte tím, že neumíte jezdit. 30 se dá jet s citem i na trojku, nehledě k tomu, že i delší úseky (např. před křižovatkami) lze překonat setrvačností, tj. výběhem na neutrál.

A. Mikulka

Nevím, čím jezdíš ty ale já se zcela běžným autem jezdím 30 na trojku a zcela tiše. 50 pak bez diskuse na čtyřku a pokud to je v rovině a bez nastávající potřeby akcelerace i na pětku.

Pavel Skládaný

Já mám zóny 30 v sídlištích rád i jako automobilista proto, že se snáze parkuje a snáze vyjíždí, ostatní auta nejedou tak divoce.

Osamělý Vlk

V zastavěné oblasti by měla být vždycky 30, pokud není uvedeno jinak. Bohužel, současný stav vede spíš k tomu, že motoristi hromadně ohrožují lidi kolem sebe, neb tam, kde není jasně uvědeno 30, a ještě retardér pro ty, co používají mobily, nebo jsou agresivní za volantem a honějí si to dole, kde mají zjevné nedostatky, dochází k nedodržování bezpečné rychlosti. Bezpečná rychlost je obvykle nižší, než maximální povolená. V zásadě všude v zastavěných oblastech je bezpečná rychlost do 30 km/h.

Low cost

No nevim, není 30 pořád pro jezdce na oslovi trochu moc?

Honza

A na jakém zvířeti jezdíte po městě vy?

Aileeen

Já třeba na lvu. 😀

Otto

Tak to jsem rád, že to takto pan Blaha doma řeší. Stejný poslanec Blaha, který chtěl zbytku republiky naordinovat jízdy kamionů o víkendech a svátcích…

Řidič ČSAD Střední Čechy

Jen chci upozornit, že za rok bude 30 i na dálnicích

Orange pilled

dekujeme za upozorneni

Luboš Beneš

V Německu dnes spousta kamionů jezdí na jedničkách max 60….Asi nějaký nový trend.

Pavel Skládaný

Srandičky srandičky, ale je fakt, že na některých dálničních v úsecích v zahraničí je v noci pro kamióny omezení na 60 km/h. To potom roste hluk a emise, nezapomněli by připomenout zdejší filosofové.

Milan

Ano
A kterej ze to je ze bych ho podporil
Ono mezi namu byt nekde na pochcanem parkovisti celou nedeli neni uplne ok

Otto

A predstavte si, ze v teto republice existuje spousta lidi, kterym denne jezdi stovky kamionu pod okny a kterym to taky neprijde ok a aspon v nedeli a o svatcich chteji mit trochu klidu. V rakousku je zakaz v sobotu odpoledne a v nedeli temer cely den a krome toho kazdy den v noci a nikdo ze z toho nezblazni a kupodivu ani nechcipaji hlady, jak nam tady militantni zastanci kamionu vzdy lici katastroficke scenare. A proto taky rumuni, madari, bulhari a srbove tak radi jezdi pres cr, byt pres rakousko by to meli kratsi…