Uchazeče o řidičský průkaz čekají od října nové otázky. Více řeší cyklopruhy i špatné počasí
Vozidlo autoškoly. Foto: Autoškola Horázný
Nové otázky začnou být nasazovány v testech od října.
Nové otázky začnou být nasazovány v testech od října.
Zkusil jsem otázky tady https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/neprisli-byste-o-ridicsky-prukaz-v-autoskole-maji-nove-otazk/r~fb51f08610ba11ecb91a0cc47ab5f122/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_term=position-0&utm_campaign=Aktualne Otázka č. 8 je podle mě špatně vybraná fotografie. Sice v textu píšou o „jízdním pruhu pro cyklisty“ ale dle fotografie to je spíš stezka pro cyklisty a chodce, kde se symbolem kola a šipkou běžně označuje pruh pro cyklisty. (napovídala by tomu i ta kulatá značka u chodníku, která je k nám rubem a pak v dáli na sloupu je značka označující stezku pro cyklisty a chodce…) A hlavně je v křižovatce nakreslen přejezd pro cyklisty, na který smějí cyklisté vjíždět jen pokud nedonutí řidiče k náhlé změně rychlosti nebo směru jízdy… A při… Číst vice »
Významově je ale přece odpověď pořád stejná – přednost tam musí dávat řidič odbočující vpravo.
cyklo pruhy jsou zlotřilost, pustit zranitelné cyklisty do provozu mezi rychlá auta, to tak klidně pusťte chodce a vozíčkáře
jistě ciwe, tak pustíme rychlé cyklisty mezi chodce a vozíčkáře, co? kola byla a patřila na silnici vždy, ted mají navíc své pruhy.
když sem dělal autoškolu, tak byla ta verze testů kde byly možný i 4 správný odpovědi. a popravdě i když sem chápal na co se v otázkách ptají, tak sem je dřív uměl nazpaměť. když sem si dodělával cca v 2014 +E za béčko, tak sem se na ty otázky ani nepodíval a popravdě sem měl pochybnosti u jedný otázky. tim proboha neříkám, že memorování těch cca 800 otázek udělá z někoho lepšího řidiče. problém prostě je, že se v autoškole nikdo řídit nenaučí, opravdový řízení je level 5 a to se zvládnout za 28? hodin nedá. Lv.1 nějak ovládat… Číst vice »
Jaká jsou tam reálná místa? Vykopávám: https://mapy.cz/s/celufukena (video 3 a další)
K videootázkám, otázka s traktorem bude předmětem sporů, z té animace absolutně není poznat (a člověk by si byl v reálu parně vědomý že je na silnice s uspořádáním 2+1) že je tam nějaký levý pruh. Jo a levitující chodkyně je super 😀 Jinak celý ten systém jde myslím špatným směrem, místo toho aby se to opravdu zaměřilo na podstatné věci, tak tam jsou zase blbosti typu Místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují, nejde-li o vyústění účelové pozemní komunikace na jinou pozemní komunikaci, se nazývá Tak je to test na řidičák, nebo Á-Žet kvíz? Přijde mi to,… Číst vice »
U toho traktoru je potřeba sledovat modrou značku. Bez ní je pak vyřešení možné vícerozpůsoby. Tyto animace se stejně žáci naučí nazpaměť, aniž by u toho přemýšleli. Tak jako u klasických otázek – „Jo, na tuto otázku je správná ta nejdelší odpověď“. Aniž by si uvědomili, co to vlastně znamená.
Kdyby radsi ucili kdy a jak davat prednosti v jizde. Stacilo by tak 75% casu vyuky. Zbytek pravidel se do te ctvrtiny zbyvajiciho casu nauci v poho.
Hlavně je blbost mít jen 28 hodin na Bčko. Chce to alespoň dvojnásobek. Donedávna (července 21) dokonce jste mohl mít „neomezeně“ pokusů, jen jste to musel stihnout do půl roku od první zkoušky a tuším musela tam být prodleva vždy týden. Takže defakto to dal každý, protože za těch pokusů bude určitě jeden, kdy nenarazíte na žádný nečekaný problém.
Možná by bylo řešení převzít systém z některé ze zemí kde to můžete dělat pod dohledem rodinného příslušníka, nebo někoho kdo se za Vás zaručí. Jinak tam půjde tak o prachy pro autoškolu, protože si každý těch pár jízd navíc nakonec zaplatí. Zkušební komisaři jsou pak kapitola sama o sobě. Ono je fakt super když si z vás spolu s autoškolou zkouší udělat dojnou krávu. Je super když Vám na zkoušku dávají toho největšího rasa (opakovaně) a instruktor pro nic za nic začne hrabat do řízení (situace: Zóna 30, T-křižovatka, chodník, keř, zaparkované auto že nevidíte do ulice vpravo, tak… Číst vice »
Nebo prostě testovat řidiče co 10 let…
Hlavně by se mohli víc učit řídit. 🙂
Baterie otázek mi přijde přehnaná a naopak jízdy trochu podceněné, jakoby počítali učitelé s tím, že každý přijde do autoškoly už zaučen doma.
Jízdy ne, ale myslím že každý, kdo plánuje autoškolu, by měl mít povědomí třeb o značkách, kolem kterých prochází.
Otázka je kolik těch značek a spol. je reálně potřeba. Značky jsou jeden z největších morů v ČR. Vsadím se že když si vezmeme nějaký sešitek se značkama, tak u většiny nebudou vědět k čemu jsou a co znamenají. Otázka je kolik těch značek reálně je potřeba a jestli v ČR nebazírujeme na zbytečně direktivním přístupu k dopravě a jestli to není už na škodu. (fakt potřebujeme mít někde ve vilové čtvrti u každé křižovatky 5 značek z toho většinu zbytečně?) Co vlastně od autoškol chceme? Aby se naučili řídit, nebo aby o půlnoci za výstřelu z děla během tornáda… Číst vice »
Značky „šipka na Prahu rovně, na Plzeň doleva“ jsou naprosto jasné, aniž by člověk znal, jak se přesně jmenují. Čili je zbytečné se tyto značky učit, jejich význam je také zřejmý.
Ta zimní výbava je typický byrokratický Čechystán…
Mohlo by se i více učit, jak pouštět IZS popř. jak si musí nadjíždět např. 12m bus.
Není to spíš na změnu příruček pozemního stavitelství? Víte přijde mi velmi pitomé pokud na řidiče pořád hážeme nové a nové povinnosti a čekáme že to budou dělat na infra jak za Fance Józefa. To máme uličky pro záchranky, odstupy od cyklistů… Ale ty silnice jaksi nerostou aby to všechno umožnily. Prostě na čtyřech metrech nevyhneme, auto, Tatru a cyklistu. A to prosím kolikrát ani není kde vjet do škarpy protože je to nějaká asfaltovaná polňača na které si před tím pár století řádila eroze.
A musíme vyhýbat auto, tatru a cyklistu zároveň?
Když dojedu traktor a něco je v protisměru, tak zpomalím až na rychlost traktoru. Když dojedu cyklistu a něco jede naproti, taky můžu počkat.
No problém je že zhusta nevyhneme ani to auto a cyklistu (podle nového návrhu), nedej bože auto a Tatru (hasičskou, pro upřesnění)
přitom pokud to auto a cyklista pojedou proti sobě, tak se taky nějak budou muset vyhnout
Vyhýbání je v pohodě, protože vyhýbající se předtím vidí. Ne že jedu na kole a najednou se mi půl metru od kolena zjeví auto (ne vždy ho mám šanci slyšet předem).
Tak jo, ke každému autu bude povinně přidělán orchestrion s radarovým spouštěním. 😀
Vyhýbat stačí nejvýše dvě vozidla, víc směrů na vozovce totiž jaksi není, jen tam a zpátky. Takže jsou-li ta vozidla tři, dvě z nich musí nutně jet stejným směrem, takže se nevyhýbají, ale předjíždějí. No tak si to zadní holt chvíli počká, až se na to předjetí vejde. U toho odstupu od cyklistů je mnohem víc, než stanovení samotného odstupu, důležitější konstatování, že je možné za tímto účelem přejet plnou čáru. Spousta bambulů totiž tlačila cyklisty do pangejtu jenom proto, že se ji bála přejet (zejména pokud někdy v minulosti narazila na někoho, jako byl jistý esenbák ze Železného Brodu,… Číst vice »
Dobře, možná vyjádřit se v obecné mluvě nebylo nejrozumnější. Každopádně bych úplně situaci cyklista – auto – HZS – auto (- cyklista) neignoroval, nastat může. Rozhodně by to neměla být výmluva pro vykašlání se na rozšíření silnic, i kdyby to mělo být jen o tom že se na silnici pohodlně vedle sebe vejdou příslušné obrysy vozidel aniž by to pro kterékoliv z nich mělo znamenat problémy či nebezpečí.