Účet za D8 se už vyšplhal na 11,6 miliardy korun a ještě poroste
D8. Autor: MDČR
Cena podle smlouvy ze září 2007 byla 8,955 miliardy korun. Od té doby vzrostla už o více než 2,5 miliardy.
Cena podle smlouvy ze září 2007 byla 8,955 miliardy korun. Od té doby vzrostla už o více než 2,5 miliardy.
Kdepak jsou ti kritici drahé železnice a lokálek, kde jde řádově o miliony? Tady se probendilo spousta miliard a kde nic tu nic. A to ještě není konec. Za to by byla řada místních tratí přestavěna a byla plně funkční i pro nákladní dopravu. A ještě s minimálními dopady do krajiny, prostředí a zdraví lidí.
Ať klidně roste, hlavně že se už jezdí. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí.
Náklady na staveniště u tunelu Radejčín nepatří k této stavbě, ale jde o jinou akci – Opravy tunelů na stavbě 0807 Trmice – st. hranice se SRN.
Není čas začít stavět tu tunelovou verzi?
😀
Ta měla být od samého počátku, nejen že by byla levnější než to, co vzniklo, ale byly by minimální škody a dopady. Kdopak se konečně bude někdy zodpovídat, včetně toho sesuvu a plně nahradí škody a konečně obratem opraví i poškozenou trať?
Tento úsek obsahuje tunely a dost mostů. Při srovnání s úsekem rakouské dálnice do Freistadtu ta cena odpovídá. U takto složitých staveb je cena až jedna miliarda/km. Tady je to cca 750 mio./km.
Podobně drahý bude i případný úsek D3 ve Středočeském kraji nebo část D35.
Stejně to z větší části zaplatí daňový poplatníci z jiných zemí….
Cena navýšil i „přechod na optické kabely“. Proboha z jakého roku byl ten projekt?
1998. Spíš starší.
Úplně původní již ze šedesátých let.
Nejprve by to někdo měl vypočítat v CÚ 2007. Potom buďme rádi, že silnice je v provozu, protože se to každým rokem násobně vrací na ekonomických úsporách.
Pouze lituji toho, že v roce 2000 nerozhodli o dlouhém tunelu pod středohořím.
Nepostavit tunel byla zásadní chyba. O velkém riziku sesuvů se vědělo, varoval např. Český geologický úřad. Chtěli ušetřit na nepravém místě.
Kdo by ten dlouhý tunel pod středohořím v roce 2000 projektoval. Děti Země?
Kdokoli ze zahraničí?
Jo. Když jsme nebyli v EU a mantrou byla vyrovnanost platební bilance…
PHARE / ISPA?
Aha, a kdo PHARE / ISPA tehdy „uměl“. Snad ne největší odbornice na EU Kořínková, díky které máme kraje tak malé, že na unijní dotace nemají nárok, a tak musely být zřízeny Vyšší územní samosprávný celky?
VÚSC = kraj, viz 99. článek Ústavy. Přičemž samotné zřízení řeší Ústavní zákon o vytvoření vyšších územních samosprávných celků z r. 1997, který musel být z logiky věci schválen dvoutřetinovou většinou v obou komorách Parlamentu, vy Kořínková.
….a zhruba tak je to v tom vašem povídání se všim.
Zákon se ovšem přijímá na návrh (který parlamentu předtím NĚKDO předloží). To máte v Ústavě mnohem dříve 😉
Nehledě nato, že POČET krajů, a tím jejich velikost, Ústava ve znění r. 1997 NEŘEŠILA, vy právníku 🙂
a co to mění na skutečnosti, že kraj = vúsc a že zákon prošel minimálně 2/3 většinou?
Ze kdy je projekt na Strahovský tunel? 1988? Jasně, že je ST mnohem kratší, ale mezitím padla železná opona, dlouhých tunelů jsou na západě spousty.
1988 už se strahovský tunel dávno stavěl (byl jsem tam s tátou na DOD 1988 nebo 1989?).
Strahovský tunel byl v ZÁKOSu snad už v roce 1974. Jeho projekt se ale dohotovil těsně před výstavbou, dokonce s pomocí PC!
Tunel? Hasiči proti.
Bylo to zrovna po havárii v Taurském tunelu v Rakousku, kde lidé zemřeli proto, že se k nim hasiči nemohli včas dostat. Vyvolalo to obavy o bezpečnost v tunelech a naši hasiči se proto tehdy báli projekt tunelu schválit.
Děkuji, že už tu poznámku udělal dole Kalanis. Jak už jsem zde psal mnohokrát. Tunel byl moc pěkné dílko, jen a pouze se pod něj nechtěli podepsat hasiči, kteří v té době nevěděli, jak lidi dostat ven v přiměřeně správné době. A jejich požadavky navýšily cenu asi tak na cenu Blanky po dokončení……Vzdychat můžeme, realita je brutální. Škoda že ti, kdo pláčí po tunelu nebyli v té době na místě hasičů. Jistě by tam to razítko dali, a my všichni ostatní bychom dnes užívali v tunelu jejich statečnosti. Na náklady netřeba hledět.
Hasiči nevěděli…, neměli zkušenosti ze zahraničí? Bolševik jim to nedovolil a pak už bylo pozdě? Nebo jak?
Pardon, ale v Alpách takové tunely stojí už 50 let.
V Alpách takové tunely stojí už 50 let, jaké ovšem byly požadavky na zabezpečení tehdy a dnes?
Kdyby se aplikovaly dnešní požadavky na stávající stavby, tak rovnou můžem zbořit historickou Prahu…
Na jakých ekonomických úsporách? Úspory by byl jedině, kdyby se to vozilo po železnici a tady zůstala neporušená krajina. Naopak jde o škody!