Ucelená akce. SŽ v létě opraví trať Poříčany – Nymburk, jako objížďka dostala zabrat
Nádraží Nymburk. Autor: Ondrej.konicek – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8029849
Takováto ucelená akce, kdy projde opravou celá trať, zde podle Správy železnic dlouho neproběhla.
Stejně zabrat nebo ještě víc dostává o víkendech trasa V. Osek – Hradec – Týniště – Choceň. A jen projet tuhle trasu s nákladním vlakem je peklo. Na to by to taky chtělo myslet.
V teto souvislosti me napada.
Jak je na tom koridorizace pravobrezky? Respektive jeji protazeni od Nymburka pres Hradec a Tyniste do Chocne, pripadne Usti nad O. Toto by koridoru odlehcilo mnohem vic nez projekty krasnych novych VRT.
Nyní by se měly rozeběhnout zejména stavby na trati z Týniště přes Častolovice do Solnice, což je sice jiná trať, nicméně mající vazbu na tuto trať. Jsou to myslím stavby: Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 4. část. – 1. etapa, Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 3. část a Elektrizace trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice. Stavby na trati Hradec – Choceň jsou teprve v přípravě. A zároveň se rozeběhne stavba Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, 2. stavba, zdvoukolejnění Opatovice nad Labem – Hradec Králové, 1.… Číst vice »
A jsou nějaké konkrétní plány pro ETCS pro trať a vozidla Hradec – Pardubice? Budou ty chystané stavby už zahrnovat i ETCS? Protože jinak se tím potenciál těch staveb značně omezuje.
…kudy pojedou rychlíky na Hradec a dál?…přes Lysou?
To by hlavně stálo za zdvoukolejnění.
To je v plánu v souvislosti s vrtkou Polabí…
Aktuálně Dobré správě končí dvoukolejka před mostem přes Labe, tj. z 21. století přímo do 19. a sypaných peronů, úsek Nymburk město – Nymburk připravován vůbec není, tj. vlaky z VRT rovnou na zacpanou jednokolejku v uzlu Nymburk.
Tak rekonstrukce Nymburka se připrauje v samostatné stavbě, předpokládám, že tam něco vymyslí. Navíc je plán ztrojkolejnit Nymburk – Lysá.
Na téhle spojce (Poříčany – Nymburk) by se docela uživila ještě aspoň jedna dlouhá dvoukolejná výhybna, nebo raději hned dvě (po jedné na každé straně od Sadské): za současného stavu sice potřeba asi nejsou, ale při jakékoli poruše na „štégu“ by se tudy mohla už teď odklánět i nákladní doprava, a hlavně by se sem dalo něco přetrasovat i pravidelně, aby třeba ani Borecký nemohl tvrdit, že mezi Kolín a Poříčany už se nic víc nevejde.
Před Sadskou nevím, kam byste ji nacpal. Za Sadskou, v Hořátvi, by mi docela dávala logiku.
V Třebestovicích před zastávku by se určitě vešla.
Od zhlaví Poříčan do Třebestovic je to 2,7 km, od Třeb. po zhlaví Sadské 2 km.
Od zhl. Sadské po Hořátev to jsou 3 km a nakonec od Hoř. po zhl. NB-města 3,5 km.
Takže nanejvýš Výh. Hořátev… a příp. zdvojkolejnění Sadská – Hořátev.
V budoucnu je plánována druhá kolej v celé trase v nové stopě mezi Poříčanou a (Sadskou).
Oprava nástupišť, jako že peronizace?
Bezstyková kolej a důkladná oprava super. Bude za těch 200 mil. Kč důsledkem alespoň zavedení tzv. horních rychlostníků?
Není v tom kolejový spodek, takže pochybuju.
Je v tom náhrada upevnění kolejnic za bezpodkladnicové pružné – jak v dopravně žst. Sadská, tak v mezistaničním úseku – typ: Wossloh 14 – takže horní rychlostníky nějak beru takříkajíc automaticky:-).
Kolík je to let(3,4)co jsou na všech přejezdech blikače, upravená Sadská, zvýšená rychlost.A znovu koupeme.
Já se koupu každý den 🙃
Na téhle trati je poslední dobou výluka skoro každoročně 🙁 Jen za období 2019-2024 to bude v součtu kolem 12 měsíců NAD.
Kvůli odklonům dálkové dopravy se tam prostě Os už nevešli. Za ně byla NAD.
Teda Český Ráj bude asi vedený po inej trase počas tejto akcie? Chcel som sa previezť tymto vlakom aj kvôli useku Nymburk město – Veleliby, tak vidím budem sa musiet poponáhlat 🙂
Nejsem si tím jist, dost možná udělají výluky stylem Po-Pá. Zřejmě by jel jako „dvouhlavý“ přes Lysou do Nymburka hl.n.
Opravit celých 10 km najednou? Číňané už rudnou závistí…
Musíte zmínit Čínu opravdu pod každým příspěvkem o stavbách (krom případů, kdy to někdo udělá za vás)?
Vtipné to už dávno není.
Myslím že jsem jí zmínil asi tak po roce, asi si mě s někým plete…
Mimochodem vůbec nejde o Čínu, mohl jsem změnit Němce nebo jakýkoliv jiný stavebně rychlejší národ…
Němce např. okolo Bad Schandau?
Nebuďte slušnej – z Bad Schandau až do Berlína.
Zajeďte si do Bad Schandau a uvidíte německou stavební „rychlost“ v přímém přenosu. Namísto plácání nesmyslů.
Jj byl jsem tam středa/ čtvrtek a myslel jsem si, ze jsem ještě stavebně v CR
Ok, beru, měl jsem prohodit hlavní větu se závorkou v mém původním příspěvku a znělo by to:
„Musíte sem tahat Čínu pro změnu vy, když to pro jednou neudělal někdo jiný?“
A ohledně národů s většími stavebními úspěchy vás nekritizuji, jen je otravné, jak (jiní diskutující) obdivují Čínu, když zmíní A (ryhlost výstavby), ale nezmíní B (v podstatě jsou rychlí díky vyvlastňování).
Souhlas, ale v tomto případě o žádné vyvlastňování nepůjde, jenom tady slavíme „celých 13 km najednou“, což je trochu smutné…
Raději bych slavil „celých 130 km najednou“.
Snad za 10 let.
Asi ne. Poloviční vzdálenosti ale tak nemožné nejsou. VRT Střední Čechy, nebo drátizace Zdice – Písek.
Je to celý úsek spojující dva železniční uzly.
Jaký delší úsek zde má SŽ opravovat, prosím?
Pardubice – Choceň je rozkouskováno asi na 6 staveb. Nemohl by se spodek Pardubice – Uhersko dělat ve stejné roky jako Uhersko – Choceň, když expresy stejně budou muset přes VOCHOC? Proč musí mít výluku dvakrát tak dlouho?
Protoze jsme v CR, kde kreslime ruzne obri stavby, ale na par desitek km trati najednou nemame ani lidi ani techniku…
Nase stavebnictvi se prehriva, kdyz stavime snad 10tis bytu rocne, proste ubohost. A to jeste drtiva vetsina stavebnich delniku jsou cizinci… Zato mame spoustu kuryru jezdicich s jidlem a zasilkami, samozrejme ceske narodnosti. To jsou nase priority.
Ti by za daný čas udělali koncertě zdvojkolejneni, Vmax 160-200 a novostavbu souběžné VRT. Ono totéž by dne s už udělala i ŘSD,
Ano, a ještě k tomu by stihli umlčet a zmizet tisíc disidentů, postavit dvě prázdná města, hacknout tři státy a vyhladit… pardon, reedukovat celou jednu menšinu.
Inu, efektivita!
To netvrdím, Činu a i okolí [KLDR, Nepál, Indie] jsem viděl několikrát na vlastní oči a politicky jim nefandim, zbytek je jiný vesmír
Oprava se nemusí projektovat. Tak tu vrt a zdvojkolejnění taky nebudem projektovat a rovnou to postavíme za dva roky hotovo. Strana a vláda nařídí a bude to! 😛
No to by byl koncert!
Proč jste 15 km přepsal na 10 km?
Odhad, měření map.cz říká širá trať 13 km, takže jsem se zase tolik nespletl…
Hradecké rychlíky budou tudíž po tu dobu jezdit zas přes Lysou? V jakém stavu bude v tuto dobu tato trať? Mohla by být dobrá, bo Pha-Lys už by mohla být prakticky hotová a Lys-Nym ještě rekonstrukcí netknutá, ale nemám úplně přehled.
V tu dobu bude výluka Čelákovice – Mstětice s rozdělením odbočkou Záluží.
V Mstěticích právě začínají rozsáhlé stavební práce.
Tak až se trať vyloučí, nezbývá než se modlit, aby se na „koridoru“ nic nestalo.
Což jste neměl říkat protože od rána došlo již k srážce s osobou a porucha ZZ (i když k tomu došlo u Chocně tak stále jde o ten stejný „Koridor“).
Asi smůla. Skoro vše má na příjezdu do Prahy 80+
Tahle trať by se měla v rámci VRT zvoukolejnit, ne? Bude tam už nějaká příprava, nebo se to zase bude dodělávat?
No nevím jestli by to bylo reálné, vzhledem k tomu, že trať místy vede prostředkem vesnice. Musela by být vedena jinudy.
Podle tohoto obrázku se trať vyhne Třebestovicím a v podstatě i Sadské:
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/119299501/2021_01_20+Mapa+16+Sch%C3%A9ma+VRT+Polab%C3%AD.jpg/8efca2cd-114f-408f-af3b-50aac38c720a?t=1614162145351
Podle podrobnější mapy zůstane jednokolejka přes Třebestovice jako spojka do Poříčan. Ale dokud není územko, tak jsou to jen čáry na papíře, uspořádání se může ještě zmenit.
Půjde jinou stopou. https://mapy.spravazeleznic.cz/ To znamená, že by se v rámci opravy musely vykoupit pozemky, což opravu oddálí o několik roků. Výsledkem by byl les pomalých jízd.
Než bude VRT ve stavbě (5+ let) tak už ta trať bude potřebovat opravy zase, nová není a je tam velký provoz = velké opotřebení.
Než se bude stavět VRT, tak takových oprav ještě proběhne. Ad zdvojkolejneni viz níže.
Nejen oprav. Ale i oprav oprav.