Ucelená akce. SŽ v létě opraví trať Poříčany – Nymburk, jako objížďka dostala zabrat

Nádraží Nymburk. Autor: Ondrej.konicek – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8029849Nádraží Nymburk. Autor: Ondrej.konicek – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8029849

Takováto ucelená akce, kdy projde opravou celá trať, zde podle Správy železnic dlouho neproběhla.

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Richmond

Stejně zabrat nebo ještě víc dostává o víkendech trasa V. Osek – Hradec – Týniště – Choceň. A jen projet tuhle trasu s nákladním vlakem je peklo. Na to by to taky chtělo myslet.

Jurali

V teto souvislosti me napada.
Jak je na tom koridorizace pravobrezky? Respektive jeji protazeni od Nymburka pres Hradec a Tyniste do Chocne, pripadne Usti nad O. Toto by koridoru odlehcilo mnohem vic nez projekty krasnych novych VRT.

Roman

Nyní by se měly rozeběhnout zejména stavby na trati z Týniště přes Častolovice do Solnice, což je sice jiná trať, nicméně mající vazbu na tuto trať. Jsou to myslím stavby: Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 4. část. – 1. etapa, Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice, 3. část a Elektrizace trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice. Stavby na trati Hradec – Choceň jsou teprve v přípravě. A zároveň se rozeběhne stavba Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, 2. stavba, zdvoukolejnění Opatovice nad Labem – Hradec Králové, 1.… Číst vice »

Dan

A jsou nějaké konkrétní plány pro ETCS pro trať a vozidla Hradec – Pardubice? Budou ty chystané stavby už zahrnovat i ETCS? Protože jinak se tím potenciál těch staveb značně omezuje.

Augusto Pinochet

…kudy pojedou rychlíky na Hradec a dál?…přes Lysou?

ušatá

To by hlavně stálo za zdvoukolejnění.

Roman

To je v plánu v souvislosti s vrtkou Polabí…

smasska

Aktuálně Dobré správě končí dvoukolejka před mostem přes Labe, tj. z 21. století přímo do 19. a sypaných peronů, úsek Nymburk město – Nymburk připravován vůbec není, tj. vlaky z VRT rovnou na zacpanou jednokolejku v uzlu Nymburk.

Roman

Tak rekonstrukce Nymburka se připrauje v samostatné stavbě, předpokládám, že tam něco vymyslí. Navíc je plán ztrojkolejnit Nymburk – Lysá.

ekonom

Na téhle spojce (Poříčany – Nymburk) by se docela uživila ještě aspoň jedna dlouhá dvoukolejná výhybna, nebo raději hned dvě (po jedné na každé straně od Sadské): za současného stavu sice potřeba asi nejsou, ale při jakékoli poruše na „štégu“ by se tudy mohla už teď odklánět i nákladní doprava, a hlavně by se sem dalo něco přetrasovat i pravidelně, aby třeba ani Borecký nemohl tvrdit, že mezi Kolín a Poříčany už se nic víc nevejde.

všd

Před Sadskou nevím, kam byste ji nacpal. Za Sadskou, v Hořátvi, by mi docela dávala logiku.

MRC

V Třebestovicích před zastávku by se určitě vešla.

vbb

Od zhlaví Poříčan do Třebestovic je to 2,7 km, od Třeb. po zhlaví Sadské 2 km.
Od zhl. Sadské po Hořátev to jsou 3 km a nakonec od Hoř. po zhl. NB-města 3,5 km.
Takže nanejvýš Výh. Hořátev… a příp. zdvojkolejnění Sadská – Hořátev.

Roman

V budoucnu je plánována druhá kolej v celé trase v nové stopě mezi Poříčanou a (Sadskou).

bvovka

Oprava nástupišť, jako že peronizace?

veli.k

Bezstyková kolej a důkladná oprava super. Bude za těch 200 mil. Kč důsledkem alespoň zavedení tzv. horních rychlostníků?

tarten

Není v tom kolejový spodek, takže pochybuju.

Dušan

Je v tom náhrada upevnění kolejnic za bezpodkladnicové pružné – jak v dopravně žst. Sadská, tak v mezistaničním úseku – typ: Wossloh 14 – takže horní rychlostníky nějak beru takříkajíc automaticky:-).

Petr

Kolík je to let(3,4)co jsou na všech přejezdech blikače, upravená Sadská, zvýšená rychlost.A znovu koupeme.

DCHDC

Já se koupu každý den 🙃

Sova

Na téhle trati je poslední dobou výluka skoro každoročně 🙁 Jen za období 2019-2024 to bude v součtu kolem 12 měsíců NAD.

Petr Novotný

Kvůli odklonům dálkové dopravy se tam prostě Os už nevešli. Za ně byla NAD.

Rušňovodič Peter

Teda Český Ráj bude asi vedený po inej trase počas tejto akcie? Chcel som sa previezť tymto vlakom aj kvôli useku Nymburk město – Veleliby, tak vidím budem sa musiet poponáhlat 🙂

všd

Nejsem si tím jist, dost možná udělají výluky stylem Po-Pá. Zřejmě by jel jako „dvouhlavý“ přes Lysou do Nymburka hl.n.

Jan

Opravit celých 10 km najednou? Číňané už rudnou závistí…

Šalina na Špilas

Musíte zmínit Čínu opravdu pod každým příspěvkem o stavbách (krom případů, kdy to někdo udělá za vás)?
Vtipné to už dávno není.

Jan

Myslím že jsem jí zmínil asi tak po roce, asi si mě s někým plete…

Jan

Mimochodem vůbec nejde o Čínu, mohl jsem změnit Němce nebo jakýkoliv jiný stavebně rychlejší národ…

xyz

Němce např. okolo Bad Schandau?

Michal M

Nebuďte slušnej – z Bad Schandau až do Berlína.

Radek Strnad

Zajeďte si do Bad Schandau a uvidíte německou stavební „rychlost“ v přímém přenosu. Namísto plácání nesmyslů.

Vojtěch

Jj byl jsem tam středa/ čtvrtek a myslel jsem si, ze jsem ještě stavebně v CR

Šalina na Špilas

Ok, beru, měl jsem prohodit hlavní větu se závorkou v mém původním příspěvku a znělo by to:
„Musíte sem tahat Čínu pro změnu vy, když to pro jednou neudělal někdo jiný?“

A ohledně národů s většími stavebními úspěchy vás nekritizuji, jen je otravné, jak (jiní diskutující) obdivují Čínu, když zmíní A (ryhlost výstavby), ale nezmíní B (v podstatě jsou rychlí díky vyvlastňování).

Jan

Souhlas, ale v tomto případě o žádné vyvlastňování nepůjde, jenom tady slavíme „celých 13 km najednou“, což je trochu smutné…

tarten

Raději bych slavil „celých 130 km najednou“.

Tom Matto

Snad za 10 let.

tarten

Asi ne. Poloviční vzdálenosti ale tak nemožné nejsou. VRT Střední Čechy, nebo drátizace Zdice – Písek.

mgr.pavel

Je to celý úsek spojující dva železniční uzly.

Jaký delší úsek zde má SŽ opravovat, prosím?

tarten

Pardubice – Choceň je rozkouskováno asi na 6 staveb. Nemohl by se spodek Pardubice – Uhersko dělat ve stejné roky jako Uhersko – Choceň, když expresy stejně budou muset přes VOCHOC? Proč musí mít výluku dvakrát tak dlouho?

gwann

Protoze jsme v CR, kde kreslime ruzne obri stavby, ale na par desitek km trati najednou nemame ani lidi ani techniku…

Nase stavebnictvi se prehriva, kdyz stavime snad 10tis bytu rocne, proste ubohost. A to jeste drtiva vetsina stavebnich delniku jsou cizinci… Zato mame spoustu kuryru jezdicich s jidlem a zasilkami, samozrejme ceske narodnosti. To jsou nase priority.

Vojtěch

Ti by za daný čas udělali koncertě zdvojkolejneni, Vmax 160-200 a novostavbu souběžné VRT. Ono totéž by dne s už udělala i ŘSD,

Juraj

Ano, a ještě k tomu by stihli umlčet a zmizet tisíc disidentů, postavit dvě prázdná města, hacknout tři státy a vyhladit… pardon, reedukovat celou jednu menšinu.
Inu, efektivita!

Vojtěch

To netvrdím, Činu a i okolí [KLDR, Nepál, Indie] jsem viděl několikrát na vlastní oči a politicky jim nefandim, zbytek je jiný vesmír

qěcy

Oprava se nemusí projektovat. Tak tu vrt a zdvojkolejnění taky nebudem projektovat a rovnou to postavíme za dva roky hotovo. Strana a vláda nařídí a bude to! 😛

vbb

No to by byl koncert!

Jiří Kocurek

Proč jste 15 km přepsal na 10 km?

Jan

Odhad, měření map.cz říká širá trať 13 km, takže jsem se zase tolik nespletl…

libcha

Hradecké rychlíky budou tudíž po tu dobu jezdit zas přes Lysou? V jakém stavu bude v tuto dobu tato trať? Mohla by být dobrá, bo Pha-Lys už by mohla být prakticky hotová a Lys-Nym ještě rekonstrukcí netknutá, ale nemám úplně přehled.

gitare3

V tu dobu bude výluka Čelákovice – Mstětice s rozdělením odbočkou Záluží.

Radek Strnad

V Mstěticích právě začínají rozsáhlé stavební práce.

Mimopražský

Tak až se trať vyloučí, nezbývá než se modlit, aby se na „koridoru“ nic nestalo.

Miroslav

Což jste neměl říkat protože od rána došlo již k srážce s osobou a porucha ZZ (i když k tomu došlo u Chocně tak stále jde o ten stejný „Koridor“).

none

Asi smůla. Skoro vše má na příjezdu do Prahy 80+

Radek

Tahle trať by se měla v rámci VRT zvoukolejnit, ne? Bude tam už nějaká příprava, nebo se to zase bude dodělávat?

Sériový jezdec

No nevím jestli by to bylo reálné, vzhledem k tomu, že trať místy vede prostředkem vesnice. Musela by být vedena jinudy.

Jiří Kocurek

Podle podrobnější mapy zůstane jednokolejka přes Třebestovice jako spojka do Poříčan. Ale dokud není územko, tak jsou to jen čáry na papíře, uspořádání se může ještě zmenit.

Jiří Kocurek

Půjde jinou stopou. https://mapy.spravazeleznic.cz/ To znamená, že by se v rámci opravy musely vykoupit pozemky, což opravu oddálí o několik roků. Výsledkem by byl les pomalých jízd.

Než bude VRT ve stavbě (5+ let) tak už ta trať bude potřebovat opravy zase, nová není a je tam velký provoz = velké opotřebení.

Ivan_pha

Než se bude stavět VRT, tak takových oprav ještě proběhne. Ad zdvojkolejneni viz níže.

none

Nejen oprav. Ale i oprav oprav.