Ubytovací vozy Českých drah bude další čtyři roky provozovat JLV
Lůžkový vůz. Foto: JLV
Společnost JLV uhájila provoz lůžkových a lehátkových vozů pro České dráhy na další čtyři roky. České dráhy zaplatí za provoz
Společnost JLV uhájila provoz lůžkových a lehátkových vozů pro České dráhy na další čtyři roky. České dráhy zaplatí za provoz
Ještě mnohem lepší ale byla před lety možnost cestovat nočními vlaky CNL přímo z Prahy do Amsterdamu či Kodaně, bylo to fantasticky pohodlné, příjemné a relativně levné při koupi lůžka/lehátka dopředu na konkrétní data ( 49/69 euro za 1 cestu) a bylo to včetně snídaně, kávy, čaje, džusu a ve vagonech byla i sprcha. Z Amsterdamu pak bylo možné pokračovat navazujícími vlaky Thalys a Eurostar do UK (nebo trajektem StenaLine) a z Kodaně zase vlaky X2000 do Stockholmu, nočním vlakem Nattag do Laponska či spojem IC do Norska. Já to využíval velmi často při pracovních i soukromých cestách do Skandinávie… Číst vice »
Ubytovací vozy ČD bude JLV provozovat navždycky, to už si kamarádi pohlídají. Proč tu řešíte nějaké čtyři roky?
Zdravím.
Vnitrostátní doprava či kvalitní noční taková Československá přeprava skončila s ukončením Excelsioru.
Pokud by měla nadále existovat musel by se svými časy kompletně vrátit vlak v čase Excelsiora.
Kudy a jak přesně jezdil Excelsior věřím že všichni vědí.
Na něj by mohly podle možností navazovat i další destinace jako např. Košice České Budějovice, Brno a podobně.
Nic víc a nic míň…
Ic 540: ten Excelsior naprostý souhlas. Díky bohu že jezdil přes Karvinou a né přes Havířov.
P.S. sice se asi neznáme, ale vim, že jste z Havru 🤣😂😁🤣😂😁 a já su karviňok 😃🤣😂
Zdravím pane Svačina. To nevadilo že jezdil přes Karvinou. Ve Svinově i Těšíně měl přípoj. A zdravím do Karviné….👍😁
Kdyby existovala poptavka, aby Excelsior jezdil, tak by asi jezdil. Neumim si uplne predstavit, jak by se v Budejovicich a Tabore naplnil vuz, ktery by bylo potreba v Praze pripojit k vlaku na Slovensko. A kdyby se nenaplnil, proc by se to melo objednavat z verejnych penez pro par lidi, kteri by tim chteli jet? Umim si predstavit lepe vynalozene penize na verejnou dopravu… treba, aby se desitky ci stovky pracujicich dostaly do prace a desitky ci stovky zaku a studentu do skol.
Kdyby se nenaplnil z Jižních Čech tak by se doplnil v Praze či Kolíně Pardubicích…? Třeba…
Pletete hrušky s jabkama.
Ubytovací vozy versus jinam vložené peníze. Ale souhlas…
A když jsme u toho.
Já si zase umím představit.
Že by pan Kupec když má opustit funkci. Tak prostě půjde.
A ne že se mu vytvoří umělé místo oborového specialisty či co to přesně má dělat. Stejně jako pan odborář Pejša něco podobného…
To jen k těm představám…
No jen je tu taková drobnost – To lehátko+vůz k sezení jezdil na rychlíku Radegast z Plzně přes Budějovice, Brno, Ostravu do Bohumína, kde ho přepřáhli k Excelsioru z Chebu přes Prahu, Pardubice a pak se pokračovalo na Žilinu, Košice. Takže by se to lehátko v Praze, jak píšete, nenaplnilo…
Nicméně rozhodně bylo sympatičtější rovnou okolo 18 nastoupit do lehátkového vozu v ČB a ráno vystoupit v Tatrách, než jet do Prahy rychlíkem (nejlépe ještě s předstihem, aby Slovakia náhodou neujela v případě zpoždění) a přestupovat v Praze.
🙂
Pokud vím, tak Excelsior jezdil z Chebu do Koši a to půlka přes Plzeň a druhá přes Ústí. Z K.Varů vozil ruská lůžka do Moskvy. V Praze se spojoval do jednoho. Tak nevím, kde se tam najednou objevují Jižní čechy?
Zdravím. Kde se berou jižní Čechy? Berte to případně jako novou nabídku k bývalému Excelsioru.
Lecos by se dalo změnit po těch letech třeba a to je jedním z několika možných věcí…
Nevíte, kam všude se s nimi dá dostat? Na stránkách luzkovevozy.cz vidím jen curych a budapešť a to mi na ten počet vozů nesedí. Nedávno jsem si udělal takto poprvé výlet právě do curychu a byl jsem hodně spokojený. Zvažuji Itálii s OBB, ale pokud by byla ještě nějaká jiná zajímavá destinace přímo z Prahy, bylo by to lepší.
Ono těch lůžkových destinací už moc není. Konkrétně vozy ČD s JLV jezdi snad jen do Zurichu a Budapešti. Poté je ještě spojení s Polskem, ale tam jsou polská lůžka a na Slovensko zase slovenská. A dále pár lůžek jednou za týden do Moskvy a Nice, ale to je opět v režii pro změnu Ruských železnic. K tomu ještě spojení Rakouska s Německem přes ČR a Polsko mají v rukách Rakušané.
Na Slovensko jezdí i naše lůžka.
Z prahy snad jen Moskva a Warszawa plus další destinace v Polsku.. Přes Moravu projíždí rychlík Moskva – Nice a Vídeň – Berlín
Vypíšu zajímavější cílové destinace, kam jezdí JLV s českými vozy: větev Osvětim-Krakov-Varšava (lůžko + lehátko), větev Bratislava-Budapešť (lehátko + lůžko) a pak Curych (lůžko). Dále ještě jezdí Slováci (WGS) s našimi lůžkovými vozy do Košic a Humenného (plus se svými vozy).
Dále „cizí vozy a cizí posádka“ již zmiňovaná Moskva + Nice v režii Rusů, Vídeň-Berlín přes ČR, a já ještě přidám noční linku z Bohumína k polskému Baltu – Hel/Leba s českými vozy na sezení a polským lůžkem.