Uber převzal taxislužbu na pražském letišti, na Václavské náměstí vás odveze přibližně za 713 korun

Uber převzal taxislužbu na pražském letišti. Zdroj: UberUber převzal taxislužbu na pražském letišti. Zdroj: Uber

Výsledné jízdné nesmí překročit dohodnutou cenu, a to ani při změně trasy nebo čekání v zácpě.

92 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel

Co to tady melete za kraviny ? já to mám jako brigádu, odvádím daně a všechno, jedu za 350 Kč !!!! tak ten co to tady píše, je buď úplný analfabet, nebo jen škodná

Kopr

Cena dobra, párkrát jsme jeli z letistem na Vysehrad za hrube pres litr, coz je tedy uvitani v Praze dosti nemile. Parkrat jsem si rikal, ze i bezne taxi k nam snad musi byt levnejsi, ale pak jsem si vybavil, jak takovy bezng taxikar vypada a el jsem si radei sednout do Uberu:)

MaT

Koukám podle obrázku u článku to ani nemá označení taxi. To tedy znamená, že pokud je v Praze někde vyznačený vyhrazený pruh pro autobusy, kola a taxi, tak tahle auta do něj nesmí?

Vzhledem k tomu, že takový úsek je třeba hned na Evropské, mi to přijde poněkud limitující…

Michal

Co je to za blbost?Když musíš objíždět půlku města nebo stojíš v zácpě,tak to zaplatí řidič nebo kdo?

Halamus

Slyšel jste pojem „podnikatelské riziko“?

Roman Soudný

Cena je dynamická, ale nemění se za jízdy. To co aplikace nabídne a vy potvrdíte také zaplatíte. Když bude zácpa, cena bude vyšší a vy si můžete rozmyslet jestli chcete jet nebo ne. Taky se nestane že by vás vzali na vyhlídkovou jízdu.

Leinad

Když aplikace ví o zácpě, vypočítá vyšší cenu (vzorec obsahuje odhadované minuty i km vzdálenost).
Když to zákazník odsouhlasí a situace se změní, je to riziko podnikatele, někdy i ve prospěch (započítané minuty ale nečeká se nebo naopak)

Igelkotten

A ono se něco od současné aplikace Bolt nebo Uber něco mění? Taky je ta pevná cena. V čem je rozdíl a problém?

Karel Vomáčka

Tak pod těmito cenami jezdit bych fakt nechtěl..Jezdím taxíkem a vydělám mnohem víc mimo Prahu na Liberecku než v Praze.

Michal M

Pecháček. Kdypak vám dojde, že je to práce vyžadující naprosto minimální kvalifikaci a podle toho to bude vždy hodnoceno?

David

Zlodejicek

Kozor24

Takže když tu někdo napíše že vydělává víc je automaticky zlodejicek?
Tak vy jste podle mě debil a socka co závidí
Sorry logika pana Davida

adam

S uberem se můžou taxislužby jen zlepšit. Horší to být už nemůže.

Lysimachia

Wau, to budou služby světové úrovně.

„Kvalifikovaní řidiči pak musejí hovořit česky a mít alespoň základní znalost anglického jazyka.“

Základní znalost! Minimálně dvacet let není možné se angličtině prakticky vyhnout, deset let mají děti angličtinu snad i ve školce. A my budeme požadovat od řidičů základní znalost.

Jako, zlepšení to snad bude. Ale i tak… darmo mluvit.

Jiný Petr

Pokud budete chtít, aby řidiči taxi uměli jazyk na úrovni rodilého mluvčího, tak ty řidiče neseženete nebo doprava bude mnohem dražší. Vždyť dneska jsem to dopracovali „už tak daleko“, že se s řidičem autobusu kolikrát česky nedomluvíte (pro hnidopichy – mám na mysli řidiče busu na meziměstských linkách, kde si kupujete jízdenku u řidiče). V Německu jsem se x-krát setkal, že se s taxikářem (dneska prakticky už jen Turci a spol) anglicky taky nedomluvíte – a já se svými 4 německými slovy se s ním taky musím domluvit co a kam chci. (Řecko, Turecko, Chorvatsko to samé, naopak Estonsko anglicky… Číst vice »

Juraj

Falešné dilema.
Opakem „základní znalosti“ není rodilý mluvčí. Stačí někdo, kdo se domluví na rozumné úrovni, a to je u pražských taxikářů pořád často problém.

Otázka zní, zda to má letiště nějak definováno, nebo je to určeno takto obecně a řidiči stačí „hello“ a „goodbye“.

David

K čemu potřebujete s řidičem mluvit, když mu pošlete cíl cesty do appky? Zajímá vás, jaký měl den?

Jiný Petr

a) Vycházíte z předpokladu, že každý má a používá aplikaci. A to rozhodně není 100% lidí. b) Abych nelíčil zkušenosti z exotických zemí – tak z Německa: Na rozdíl od 90. let dneska už skoro žádný taxikář není Němec a skoro žádný neumí anglicky (tyto pozice obsadili Turci a „plaváčci“). Když má letiště více terminálů – tak je navádím kam mají jet, abych jak magor nemusel „kilometry“ přebíhat sem a tam – často si rovnou říkám ke kterým dveřím to chci – abych to měl blízko k přepážkám (ne vždy dělám on-line check-in – z různých důvodů). Když jedu na… Číst vice »

Tomas

ale u uberu sinjinak, nez pres aplikaci neno ten kiosek taxika neobjednate. cili to, ze nekdo nepouziva aplikaci, neni v tomto ohledu problem

Jiný Petr

OK, to jsem nevěděl. Užitečná informace. Takže budu používat i nadále jiná taxi. (a asi tedy i ti lidé, kteří nemají chytré telefony)

Danny

To máte jako s poštou nebo pokladnami, které využívá méně a méně lidí, ale přesto vždy bude dilema a velká diskuze, kdy ještě kvůli na něčem trvat, platit z veřejných peněz, protože vždy bude někdo, komu to nebude vyhovovat. V tomto případě máte výhodu, že si můžete i nadále vybrat jinou službu.

Tomas

vy neumite cist? zadny chytry mobil nepotrebujete.

M19

Lidé co nemají chytré telefony dost často nejezdí taxíkem.

Kleist

99% lidí co někam lítá má „chytrý“ telefon. Aji bezdomovci ho mají. To jaksi není zásadní problém.

Jaaaa

Třeba když chci uložit zavazadla?

Tomas

a myslite, ze na tohle tomu ridici nestaci zakladni znalost anglictiny?

zakladni znalost znamena opravedu o neco vic, nez jen „i am tomas. I am driver.“.

Tomas

o cem si s tim ridicem chcete povidat?

cil cesty zadate v kiosku nebo v mobilu …

Michal M

No pokecat si po česku. Obtloustlý primitiv v teplákovce a se zlatým řetězem na krku vám řekne jak je strašně těžký bejt dneska taxikář. Odrhovačka mu vydrží na celou cestu…

Ares

A co si s ním chcete jako povídat. Na to fakt základ stačí. A to že umíte vy, neznamená že všichni.

Kleist

Když bude umět angličtinu ze základky tak to stačí aby se nějak domluvil.

jal

To umí už dnes: tú tausend.
: – )

Karlos

Normální člověk se tam dopraví za 10Kč

Tomas

za deset korun? a to prosim jak?

Jirka P

Možná když zfalšuje pas a zejména datum narození.

Karel Mio

Jak asi, pesky + flaska Branika na cestu.
Ze se vubec ptate…

Petr M.

😀 Dobře vy.

Tomas

dobry! 🙂

jan H

Asi jen autor narážel na cenu ročního tarifu MHD: 3650 Kč / rok….pak lze jet busem a metrem

Lysimachia

Asi bylo myšleno 3650 / 365 = 10 Kč. 😉 Mno, já teda na letiště každý den nejezdím, ale někdo možná ano. 😀

Tomas

hmm 🙂 to bude ono 🙂

proti gustu zadny disputat, ale tahat se na letiste hodinu a pul s mhd, s kuframa … to opravdu radeji ten taxik 🙂

Huh

Standardní kecy, z šíršího centra určitě 1,5 hodiny… Nesplet jste si to se stáním v koloně…

Tomas

ode me z domova je to na letiste 1,5 hodiny mhd.

autem 30 minut.

alemi kdyby to bylo 40 minut – kdo se chce tahat s kufry mhd? ja ne.

Danny

Zase záleží, jak cestujete. Já většinou cestuju s malým kufrem co to jde (nesnáším čekání na kufry). MHD mi to trvá od dveří na Praze 2 ke vstupu do terminálu cca 40 – 45 min. takže časová úspora taxikem minimální nebo žádná a nemusím platit 700 CZK. Samozřejmě brzy ráno či večer si ho vezmu, protože delší intervaly, nejezdící metro či únava se na úvaze, co použít podepisují. Nočním busem bych nejel, protože člověk na ten zastávkový vymeták většinou po cestě nemá náladu.

Tomas

omtom samozrejme zadna 🙂 pro nekoho jet mhd ma smysl, pro nekoho nema.

a pokud nekam jedete na tyden, tak i “maly” kufr muze byt “tezky” a otrava ho tahat.

kazdopadne, je to o tom, ze odpoved “jet mhd” neni univerzalni reseni pro kazdeho, stejne jako “jed taxikem” nebo “jed autem” 🙂

Ted

Musíš vzít do úvahu že ne každý cestuje sám. Když jsi rodina a máš X kufru, tak rád vezmeš zavděk Uberem. Navíc ta cena nemusí být tolik. Třeba teď mi to nabízí rozmezí 380-724 dle typu Uberu

Danny

Ale však já se nepřu 🙂

Průvodce původní Aleš

Čtyřčlenná rodina, z toho dvě děti školou povinné (jedno z toho první stupeň), z opačného konce širšího centra, 3 přestupy, 2 velké kufry (maximální velikost a váha), 3 příručáky, 4 batůžky. Absolutní pohoda, jen jsme nesměli být líní 🙂

Huh

Myšlení bolí co….

Tomas

ano, zatim jste toho mysleni moc nepredvedl.

Leoš Konečný

Za 10 Kč hm – chtělo by to míň fetovat

Huh

Nebo použít mozek ve Vašem případě 😀

Janjaj

budu potřebovat letět za měsíc – svezete mě ?

Pedro72

Jakože kdo nebydlí v Praze a nemá roční předplatné, není normální? To jsou nás tedy nenormálních miliardy 🙂

none

Nebylo by to lepší vlakem nebo metrem?
Jen se ptám, zrovna mě to napadlo.

RafaK

Za 10-20 let možná 😀

Janjaj

spíš 50 let bohužel

Fsp

my přece stojíme o kvalitní turisty a ne o socky co nemaj na taxík…

Jiný Petr

Bylo za předpokladu, že metrem dojede do stanice Nádraží Veleslavín a odtamtud to dojdete pěšky 😉 Nebo dojedete vlakem na zastávku Praha-Ruzyně a odtamtud to dojdete pěšky 😉 . V tomto případě vlak musíte být cestujícím z Kladna, nejhůře Rakovníka, neb jinak se do této zastávky nedostaneme. nebo tedy ještě z Prahy, pokud jste ochoten nastoupit ve stanici Praha-Dejvice nebo Praha-Veleslavín 🤣🤣 Vlakem či metrem na letiště je nám slibováno už nejméně 40 let. Metrem už je to pasé (mj. kvůli chalupoidě), vlakem se sice slibuje rok 2030 – ale reálně tak o 5-10 let později. Momentálně se pracuje na… Číst vice »

Radek

tak to půjde ten Uber na dračku 🙂 nechápu proč nejezdí linky AE taky v noci.

Peter Sabol

To je fakt, mohli by.

Soundkillers

No třeba proto že AE je pro ty co pokračují vlakem. Linka je ČD ne dpp

Leoš Konečný

Přesně tak, navíc si myslím, že by v noci se to asi nevyplatilo

Dodo

Naopak je AE už několik let plně pod DPP a Ropidem.

Leinad

Přesně tak „expresní tarif PID“ (platný jen na této lince), objednavatel město (skrze ropid), dopravce DPP.
Kdysi byl objednavatel i ČD, pak nějaká spolupráce (pid+čd) pak ČD od toho daly ruce pryč.

jva

Tak nějaká MHD je tam po půlhodině celou noc. Bez přestupu do centra, pravda – vymetákem, ale za standardní cenu PID.
Taky je „fajn“, kdyžcenovým etalonem je jízda na Můstek, odkud se snžíme jinak auta vyštvat (a ne třeba na hlavák).

Huh

Mezi 1-5 hodinou to nejede po deseti minutách – tragédie 😀

Jan

Vítej v Praze, 21. století…

Huh

Kde je problém? MHD to jde skoro zadarmo. Pro patricije, kteří by to psychicky nedali je tu taxi.

Jan

Souhlas, ale do teďka nám to taxi dělalo ostudu po celém světě…

Tomáš

Ajaj. Doteď byla pohoda v tom smyslu, že člověk vyšel před terminál a nějaké taxi tam zpravidla čekalo – žádné objednávání předem nebo diskuze u „kiosku“.
Hotovost za cestu bylo možné platit kartou, ale u toho ubera nevidím že by platba kartou měla být povinně umožněna.
Tak snad tyto standardy s novým poskytovatelem nespadnou.

Tomáš Miniberger

Vyzkoušejte Uber a uvidíte, ze to vůbec žádný problém není.

Bjorn

Doporučuji nejdřív přečíst článek.

Tomas

a jak asi myslite, ze se plati u uberu? u uberu je karta jediny zpusob platby. zadny jiny zpusob neumi.

michalglogr

Ne, za uber se dá platit i v hotovosti, koukněte se do možností platby v aplikaci

Roman Soudný
Tomas

aj, jsem ani nevedel, nenapadlo me to tam nikdy hledat.

tim lepe 🙂

Leoš Konečný

Proboha, prosím nejdřív myslet, potom psát.

Průvodce původní Aleš

Nějaké taxi tam čekalo. A člověk nevěděl předem, zda jej taxikář okrade (mě osobně okradl, měl zapnutý vyšší tarif, než městský a to jsem netušil, až pak když jsem si doma změřil vzdálenost a vynásobil údajnou deklarovanou cenou. Oficiální letištní taxi. Takové standardy děkuji nechci.

Jiný Petr

Cituji: „mohou jízdu objednat pomocí aplikace Uber ve svém telefonu, přes webové rozhraní letiště nebo prostřednictvím kiosků “
Znamená to, že už nebude možné si zavolat taxi telefonem? Nebo přijít před halu a vzít si osobně rovnou – bez nutnosti použít aplikaci. web či kiosek?

Jan Sova

To je doba co ? Bez aplikace se vám neotevře ani záklopka na záchodě.

Jiný Petr

To je, nějak je „padlá na hlavu“ 😉

Jiří Kocurek

Bylo by asi lepší vyhledat portýra, vysvětlit mu problém a počkat, až malý chlapec doběhne se správou do maštale nájemnách bryček. Aby nebyl ten telefon potřeba vůbec žádný.

Dá se Uber používat bez chytrého telefonu?

Ano, na určitých trzích si jízdy můžeš objednávat po přihlášení na m.uber.com.

Leoš Konečný

Vítej ve 21. století.

Jiný Petr

Tak jestli Vám přijde normální, že na nasednutí do taxi je nutné mít aplikaci, jít na web apod. a nikoli se prostě s člověkem (taxikářem) lidsky popovídat, tak tohle století není normální.

Když jdete s kamarády na pivo, tak u stolu spolu komunikujete přes aplikaci nebo se bavíte tváří v tvář a díváte se přitom vzájemně do očí?
Já tady tu druhou možnost – osobně, asi tedy žiji v 19. století

Tomas

nebojte, to zvladnete

co je tak uzasnyho na tom si s tim taxikarem “povidat” a koukat si z oci do oci?

Jiný Petr

Nejde jen o mě – např. mí rodiče a tchánovci vůbec chytré telefony nepoužívají a ani nemají potřebu.

Z očí do očí – jsem myslel tu hospodu.
A konkrétně s taxíky z/na letiště nám nejen dobré, ale i negativní zkušenosti:
když máte větší zavazadlo/zavazadla – tak je to někdy problém: a leckterý taxikář vám řekne, že jste to měl hlásit předem.
když chcete jinam než do centra Prahy (ale třeba do okolní obce nebo Kladna/Slaného, tak je to v noci taky problém

Takže stejně musíte s taxikáři licitovat, kdo vás vezme.

Ted

No vidíš a zrovna tento problém ti odpadne. Už v aplikaci ti řidič Uberu potvrdí, že tě vezme třeba do Slaného a nemusíš se dohadovat.

Petr Vít

Přesně tak ! Za chvíli přijde doba kdy budete muset mít debilní aplikaci i na komunikaci s manźelkou !!! Fakt debilní doba a zlatá Evropa a vše v ní do roku 2014 !!!

Tomas

a pak se nemame divit, ze za zapadni evropou zaostavame … ne sice ve vsem, ale v mnoha vecech ano.

nic vam nebrani vylezt zpatky na stromy 🙂

ps: kdybyste lepe cetl, tak zadny, slovy ZADNY mobil k objednani taxiku z letiste nepotrebujete

Jaaaa

Ale uznejte, že stejně tak je zcela na palici nemožnost vybrat si taxík a nastoupit rovnou.

Tomas Miniberger

Za mě krok správným směrem! Cena v podstatě srovnatelná jako dosud UberX a deklarovaná kvalita na úrovni Uber Black. Tak uvidíme jak dlouho jim to vydrží

PetrV

Kvalita Black určitě nebude, kde by jich tolik navíc vzali. Možná časem, uvidíme.