U Vyškova začíná oprava D46. Hanácká dálnice bude mít odolnější beton kvůli stíhačkám
D46 u Vyškova slouží i jako alternativní přistávací dráha pro stíhačky. Foto: Google Street View
Dálnice bude po modernizaci za 460 milionů korun bezpečnější.
Takže ten připojovací pruh směr Olomouc se bude stavět? Když se v letáku ŘSD píše že se nikdy nepostavil z důvodu postavit most?
Evidentně jste ten článek nečetl, vždyť se to tam doslovně píše že se bude předělávat pripojovak včetně stavby nového mostu
Peníze měly jít raději na úsek od napojení dálnice u Vyškova od Kroměříže na Brno, neb je to dálnice v ČR nejvíce přeplněná polskými kamiony a s pernamentními problémy s ucpáváním.
A ještě to naroste s dokončením dálnice u Přerova. Morava je polské tranzitiště.
Vyhazovat zbytečně peníze kvůli ještě mnohem více zbytečnějším stíhačkám je vlastně okrádání občanů ČR ve prospěch cizích mocností západu.
Ten kus ranvejo-dálnice byl horší než polní cesta. Panely vytřískané, všude díry a ještě ty debilní svodidla uprostřed. Jsem rád, že to konečně předělávají.
Nechápu, proč to nemohlo počkat, až se dostaví D1 kolem Přerova. Už teď je se na novém průpichu ve špičkách opět začínají tvořit dobře známé kolony, o tristní situaci v okolí napojení na D1 k Lipníku nemluvě. Po zahájení této rekonstrukce si to už zase nedokážu představit… Nyní se spíše měla zrekonstruovat D1 v některých úsecích mezi Vyškovem a Mořicemi, tam už je CB místy bída. Provoz je tam přitom stále minimální. A po dokončení obchvatu Přerova se vrhnout na dokončení D46… A ono je to přesně naopak…
Za poslední měsíc jsem točil Ostravu – Plzeň, a vždy jsem se zasekal v Brně. Vyškov i Přerov jsou slabej odvar.
Pod tímto úsekem má vést modernizovaná trať Brno-Prerov (přeložka severně za nádražím Vyškov). Zajímalo by mě, jestli se v rámci této akce postaví nový most (část hloubeného tunýlku), nebo se brzy bude tato část dálnice kvůli trati zase bourat podobně, jako v jiznich Čechách.
Jste mimo. V jižních Čechách to rozhodně nebude „brzy“. Ani jak psali novináři, že se bude „bourat nová dálnice“.
Železnice by měla jít raženým tunelem
Tak to bude zase klasické peklo 2+1…
Proto je lepší z Olomouce jen na Tovačov a Kojetín a od Kojetína po D1 už mimo letiště. Trochu vás ty okresky protřepou, ale mezi úrodnými lány se to dá občas i popohnat k podlaze .-)
Kdo to zná, tak sjede na benzínce za Prostějovem a pokračuje na nově opravené silnici do Němčic n/H. a najede na D1 u Mořic.
Obávám se, že 1+1
To by jeden neřekl, že co se před dvěma lety chtělo rušit, se dnes rekonstruuje…
Co se chtělo rušit?
Nouzová VPD se měla v podstatě znefunkčnit.
Ale jedna paní povídala
Úsek pro stíhačky beru. Ž se ale dává beton místo asfaltu jinde je jen výsledek betonářské lobby (speciální finišery se musí zaplatit, to je jasné :-/)
Krásných 13 let nám ji po kouscích lepí a jako každý rok zde zase zažijeme dopravní peklo. Už si to ani bez těch kolon nedokáži v létě představit. A výsledek ? Ani po rekonstrukci to stejně neodpovídá standardním normám……
Až to dodělají, tak se začne řešit rozšíření.
Navrhuji řešit každý pruh zvláštní stavbou. To by mohlo vydržet…
Nevím, jestli nebylo možné počkat na zprovoznění D1 kolem Přerova, tak aby bylo možné odvést podstatnou část provozu jinam. Ano vím, že ten úsek je v poměrně bídném stavu, nicméně uzavírky způsobí definitivní kolaps provozu. Jestliže dnes stojí kamiony ve směru na Prahu velmi často až k Vyškovu, teď to rekonstrukce doladí a je možné, že se bude stát až k Olomouci …
Možnost jet na Přerov už i tak transit využívá, po tom co se zprovoznil průpich u autobusáku. Už i polští řidiči na to přišli a ve velkém využívají
Absolutně nevyužívá, D1 na Lipník pořád zeje prázdnotou a dokud se nezprovoní dálniční obchvat Přerova, tak je to jen dobře, protože z toho provozu by se to město udusilo.
tak hlavně že máme toho ,,,,,,, Patrika kterej obchvat Přerova uspěšně brzdil….
Zmatené napojení přes semafor do Přerova ze severu tomu dost účinně brání.
My znalci ten semafor objíždíme, jezdíme od Lipníka směr Žernava – Olomoucká – Prostějovská – U Pošty. V uvedeném směru přibývá aut s RZ A, S a PL+AT, povědomí o zkratce se zjevně šíří. Samozřejmě jen do 3,5t, součástí je i terénní vložka 😁
Ono bude jedno jestli budeš stát u Vyškova nebo v Přerově. A potom samozřejmě v Brně
Proto jezdím Ova – Jihlava přes Mohelnici, Poličku a Jimramov. Papírově o 40 minut delší, v reálu šul nul, a je to zábavnější cesta.
Já bych po zprovoznění D-55 mezi Olomoucí a Přerovem+obchvatu Přerova tu dálnici celou na několik let uzavřel a totálně přestavěl, tak aby odpovídala normám. Zejména ta absence odstavných pruhů je katastrofální.
A D35 na Mohelnici je to samé a to si myslím, že tam naopak provoz ještě poroste, zatímco u D46 bude tranzit lítat po plnohodnotné dálnici na Přerov.
Tak z Olomouce je volba dvojí: Mohelničkák za Avií, nebo rozkopané Brno?
To druhé je jistota, Avii vyhrát nemusíte 😀
Po zprovoznění D1 kolem Přerova budou parametry svému významu odpovídat. Provoz tam zůstane sice slušný (počítám cca 20-25 tis/den), bude z toho ale regionální dálnice, kterou bych se vůbec nebál šoupnout zpět do silnic pro motorová vozidla, které mají povolené 110km/h. Dodělat zbytek MUK, aby byly normální připojováky, k tomu po 500m SOS zálivy a šmitec. Pak by to víceméně odpovídalo kategoriím D/S21,5 (brz krajnice) které se realizují na takových „rychlostkach“ např. I/44 obchvat Bludova či dokonce přeshraniční úsek D11
Mezi Vyškovem a Olomoucí stejně snad už žádný úsek, kde je 130, není. Možná mezi Prostějovem a Olomoucí. Přejmenování z R na D byl jenom čistý výsměch.
To nám v Prostijově přejete pěkny věci Jiřine! Jak se budu dostávat do Olomóca do hokny?
Vlakem? 🙂
Vydrželo by to ještě jednu zimu? Okolo Přerova to sice roste, ale nevypadá to na otevření na konci prázdnin.
Tak když už nezvýšíme kapacitu dráhy, tak alespoň snížíme kapacitu silnic. To by v tom byl čert, aby pak nenastal přesun zboží na železnici!
🙂
Za mě když je to v zájmu armády, tak včera bylo pozdě. Proto bych nebral ohled na jiné stavby a konal.
Tak jest, bohužel. Nebýt jednoho kozáka… nebylo by to akutní.