cargo

U Svitav vznikne nový most přes budoucí D35, ŘSD ho postaví kvůli omezení na koridoru

Vizualizace budoucího železničního mostu přes D35. Foto: ŘSDVizualizace budoucího železničního mostu přes D35. Foto: ŘSD

Díky koordinaci dvou státních investorských organizací odpadne problém s další výlukou za pár let.

Zpět na článek
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav Zikmund

Nemělo by být v titulku místo „kvůli“ (→ spojení s negativní či neutrální skutečností) spíše „díky“ (hovoříme o nějaké pozitivní věci).
Pozitivní skutečností skutečností „zastavení“ provozu a dohoda ŘSD a SŽ ….
Pod obrázkem je totiž „díky“ …

Jiří Kocurek

Díky koordinaci… opdadne problém s další výlukou…

To bych považoval za pozitivní výsledek.

Zlámalík

Buďme rádi za to. Já bych si teda ještě přál, aby SŽ v rámci té výluky upravila oblouk na koridoru před stanicí Opatov, kde je dnes zbytečný propad rychlosti na 100 km/h.

Majkl

Zrovna v místě toho oblouku není úplně moc prostoru. Oblouk by se musel natáhnout směrem k ŽST Svitavy a trať vyosit protisměrným obloukem.

Jiří Kocurek

A začít s přehodnicí už v místě kolejových spojek, aby se oblouk rovnal dovnitř, to není dobrý nápad z hlediska udržení geometrie koleje.

Petr

Podobně stavěli v Rumunsku v půlce devadesátek dálnici k moři, bylo zajímavé vidět uprostřed kukuřice hotovou mimoúrovňovou křižovatku. Když jsem se ptal, tak prý aby stihli prostavět co nejvíc od EU, dokud bude podporovat chudé Rumunsko. Jsem tehdy hrdě tvrdil, že my jsme ekonomický tygr východní Evropy. Holt bladej a blbej. 🙁

roman

v pulce devadesátých let nebylo Rumunsko členem EU ani se tam prakticky nestavěli dálnice

David

Nicméně už i tehdy existovaly finanční nástroje, ze kterých aspirující země čerpaly (včetně ČR) – stejně tak jako dnes např. země Balkánu (některé již oficiální kandidátské země na členství) čerpají dnes.

roman

Jenomže v Rumunsku se začali dálnice stavět masivně až po roce 2000

Petr

Tak holt stavěli MUK na normální dálkové silnici. U nás se také stavěly rychlostní silnice. Prostě měli v kukuřici MUK za peníze EU.

Petr

Bylo to v trase A2. Rvali se tam s financováním 1993 ukončena stavba kvůli financím a 1997 se pokračovalo.

MildaIV

Spousta staveb se takhle plánuje a pak příjde nějaké odvolání a staví se o rok později. Ty razítka už měli mít s předstihem, takhle je zase riziko, že se to nesejde…

medical examiner

Občas je to odvolání bráno vážně a ze stavby úplně sejde…

kubisek

Tak ono stačí, když by to náhodou vyhrál Metrostav Infrastrukture a hned z toho má stát zamotanou hlavu.

Tonda

Škoda, že to krásné video je staré 4 roky, stále se nic nestaví jen opravuje stará trasa a dnešní jízda přes Svitavy to je o nervy….

Jiří Kocurek

Uff, obchvat Svitav je už v realizaci. A opravy? Rozpadají se i věci, které mají být věčné. Hora například: https://mapy.cz/s/gabufuvozu

Petr

Takuebhanite můj názor na začátku diskuse, nebo nedostatek, za který mě tady teď křižujete? V podstatě jste šťastní lidé, sedět pořád u PC a . . .a. . . A. . .

David

Znamená to, že bude po dobu stavby mostu zastaven provoz Č.Třebová – Svitavy nebo na místě bude provizorní přeložka?

Jiří Kocurek

Zkusil bych to následovně: Mostní provizoria pod obě koleje a pod nimi vybetonovat opěru nového mostu. Provizoria se dají osadit při zachování provozu v jedné koleji. Až budou opěry hotové, může se dělat polovic mostu a zachovat provoz na jedné koleji. Stavěnou polovinu mostovky podepřít dostatečně nato, aby se po ní dalo jezdit vlakem, až bude hotová. To pro zachování provozu po jedné koleji. Podpory pod mostem ničemu zavazet nebudou, takže mohou být kdekoliv, klidně po celé délce. Stejně tak vyrobit druhou polovinu mostu, obě i s obloukem. Výluka bude potřeba jen na příčné výztuhy a zavěšení mostovky na již… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Snad podpěrách … nikoli podporách … a pak to může dopadnout jako ve Studénce …

Jiří

Jestli se nepletu, tak ŘSD využije toho, že bude zastavený provoz na železnici a postaví tam most, pod kterým snad někdy v budoucnu povede železnice.

Jiří

Teď se dívám, že jsem to napsal blbě.
Má tam být: … pod kterým snad někdy v budoucnu povede DÁLNICE.

Prostě nahoře vlak a dole auta.

Marek Kováč

Provoz bude zastaven v úseku Blansko – Brno, úsek Svitavy – Opatov se jaksi nachází zcela jinde. Otázka Davida je tak zcela v pořádku a Vaše odpověď je poté zcela mimo 🙂

Karel_D

Po dobu stavby mostu a všeho souvisejícího tu bude jednokolejná provizorní přeložka.

Jiří Kocurek

I tak se dá, díky za info.

David

Děkuji za informaci a autora článku prosím o doplnění této podstatné informace.

Jiří Kocurek

Tohle beru, dobrá práce při přípravě a problém je vyřešen předem, tudíž ani nennastane.

David

Pro redakci – v textu máte chybu – zastavený provoz Brno – Blansko je od prosince TOHOTO roku.

FrenkyUL

Možná to jenom nechápu, ale píšete o železničním mostě a v dalším odstavci o mostě, po kterém budou jezdit řidiči (tedy auta) v roce 2025. Zdá se, že motáte železniční most a úsek dálnice.

Petr

Když si to přečtete (ve vašem případě) několikrát, pochopíte, že se jedná o dálniční most železnici. co je na tom nepochopitelné, prášky, které jste si zapomněl vzít?

Zesp

Dálniční most železnici? Hm, tak to je fakt na prášky….

Petr

Omlouvám se Zespovi a jiným, jsem po noční a neodhadnu, která zoufalá bakterie čte můj příspěvek v 7 ráno v sobotu. Omlouvám se vám za prstoklad a za to, že hltate informace místo úsměvu manželky vedle vás. Ale za to mne neobviňujte. Je to jen můj názor ČR

Petr

Přes železnici. Omlouvám se těm, kterým to nedochazi tzn. IQ méně 90. Protože ostatním dojde, o co v kontextu jde. Hodně štěstí na další prohlídce

Jiří

Podle obrázku a podle letáku povede železnice horem a dálnice spodem. Takže se jedná skutečně o železniční most, který ale postaví (nechá postavit) ŘSD,.

FrenkyUL

Vážený pane Petře. Železnice je nahoře, to je teda úroveň urážet druhého.

Jiří Kocurek

A přes řeku vedou říční mosty.

Já tam teda vidím železniční most přes budoudí dálnici. A než dálnice bude, tak budou mít trampové kde přespat pod širákem.

medical examiner

A až se za 50 let ta dálnice rozpadne (pokud vůbec vznikne), tak tam budou moci opět nocovat…

Původní Pražák

Správně odpověď zni, že autor článku už výše uvedenou chybu opravil, ale bohužel to sem nenapsal.

FrenkyUL

Ano, teď je to už opravené, ale 4 hodiny dozadu to bylo jinak.

Zesp

Dalnicni most zeleznici? Hm, tak to je fakt na prasky, jdu si nejake asi zobnout…

Marek Kováč

Je docela vtipné, že urážíte ostatní, že nemají IQ 90 a nechápou, když Vy nejen, že neumíte napsat větu bez chyby ale ani z obrázku schopen pochopit, že železnice je nahoře 🤣🤣🤣 Z těchto poznatků se domnívám, že Vaše IQ bude ještě hluboko pod nimi a měl byste si vzít ty prášky 😎

Mašinka

Nějak mi ty časy nesedí:

SŽ:
Od 1. září 2021 bude zaveden jednokolejný provoz v úseku Adamov – Blansko, od poloviny prosince pak vlaky opustí trať mezi Brnem a Blanskem úplně. V létě 2022 se na tři měsíce zastaví provoz i mezi Březovou nad Svitavou a Svitavami.

Petr

Konečně smysluplné využití výluky, snížení intenzity provozu a toho, že si někdo dal práci to vše naplánovat a zrealizovat. Snad to bude první vlaštovka

Petr

A tady mi Zesp nenadava, protože umí číst jen něco

Domis

Ty časy jsou v pořádku. Kvůli tomuto místu se žádná (delší) úplná výluka neplánuje, proto ve výčtu úsek Svitavy-Opatov není. Že tu ale budou jednokolejné provozy, to je samozřejmě pravda, jen se tím nikdo nechlubí.