Infrastruktura Silnice

U Rádelského Mlýna se blíží dočasný návrat do čtyř pruhů, začíná asfaltování

Stav křižovatky Rádelský mlýn v listopadu 2020. Foto: ŘSD
Stav křižovatky Rádelský mlýn v listopadu 2020. Foto: ŘSD
Silničáři se pouští do pokládky asfaltu v době, kdy v Libereckém kraji často už sněží. Od 21. prosince se bude jezdit ve čtyřech pruzích.

Aktuálně největší silniční stavba v Libereckém kraji se blíží k završení první poloviny. Stavbaři na staveništi křižovatky Rádelský mlýn mezi Libercem a Turnovem začnou příští týden s asfaltováním nově budovaného jízdního pásu ve směru od Liberce. Hotovo má být do 20. prosince, kdy začne na stavbě zimní přestávka a provoz se vrátí dočasně do čtyř pruhů.

Oznámilo to Ředitelství silnic a dálnic ve zprávě o průběhu stavby. Už dříve na křižovatce vyrostla první část mostovky, která odvede dopravu ve směru z Liberce na Jablonec nad Nisou. Došlo také k dokončení poslední opěrné zdi ve směru na Turnov, díky které je připraven jízdní pás k pokládce povrchů.

„Předpokládaný termín zahájení pokládky živičných vrstev je v týdnu od 16. 11. 2020 a uvedení nového jízdního pásu Liberec – Turnov do provozu od 20. 12.,“ uvedlo ŘSD ve zprávě. Silničáři se pouští do pokládky v období, kdy už v Libereckém kraji často začíná sněžit.

Od prosince 2+2, od příštího týdne omezení na objížďkách

Od 21. prosince by se měl provoz na frekventované křižovatce vrátit zpět do dvou jízdních pruhů každým směrem. Další omezení začnou od 14. února příštího roku. Do té doby budou při vhodných klimatických podmínkách probíhat práce na křižovatkových větvích zejména ve směru na Rychnov. Sjezd na Jablonec na silnici I/65 bude i nadále uzavřený.

Řidiče už od příštího týdne čekají omezení i na neoficiálních objízdných trasách. Krajský úřad Libereckého kraje rozhodl o zákazu vjezdu na silnici III. třídy mezi Radoňovicemi a Pelíkovicemi a zjednosměrnění silnice z Jeřmanic do Milířů.

Stavba křižovatky začala letos v březnu, vyjde na 401 milionů korun. Stavbu zajišťuje konsorcium Eurovia CS, SaM a Integra.

Křižovatku Rádelský mlýn postavili počátkem 70. let. Původně šlo o křížení silnice I. třídy se silnicí II. třídy, dnes je rušné křížení součástí mezinárodní silnice E442. Podle posledního sčítání projede po silnici I/35 v tomto místě denně přes 33 000 aut a po silnici I/65 více než 12 350 automobilů za den. Hlavním cílem přestavby je zvýšení bezpečnosti a odbourání úrovňového křížení, kde se stávaly dopravní nehody. Z nynější dvouúrovňové se stane třípatrová mimoúrovňová křižovatka. Hotovo má být do konce příštího roku.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda Š.

Hlavně aby vyšlo počasí. Jestli se bude asfalt pokládat v době, kdy v noci mrzne nebo za hustého deště či sněžení, tak bude mít mizernou kvalitu, rychle se budou tvořit výtluky a brzy bude nutné ten asfalt zase vyměnit.

Georg

to jsou ale moudra, tady!

BND 30

Nebýt Jardy…kdo ví, jak by to dopadlo. Teď už jsem v klidu.

Jiřik

Na silnici I/14 ve Víchové nad Jizerou pokládali nový asfalt ve druhém prosincovém týdnu roku 2006. S vodou a listím mezi nosnou a obrusnou vrstvou. Za těch čtrnáct let intenzivního provozu na tom koberci už sice pár drobných prasklin je, ale pořád to drží pohromadě…

Jan

Omezovat, omezovat a zase omezovat. Nerozumím, proč by obce na „neoficiálních objížďkách“ nemohly pár měsíců strpět zvýšenou dopravu. Ale to je klasické čecháčkovství. Jakmile z toho nemám vlastní prospěch, budu dělat ostatním zle. Slovo ohleduplnost je pro Čechy slovo sprosté.

Thijs

co třeba proto, že to jsou tak úzké silnice, že se tam v létě s potížemi vyhnou 2 osobní auta, pokud v zimě budou nějaké „mantinely“, tak ani to už nepůjde…

Jakub P

A ohleduplnost ridicu cpoucich se na naprosto nevhodny silnice, aby si nemuseli zajet o par km vic je kde?

Jakub (easydrink)

A ohleduplnost těch řidičů je kde?

Lukáš F.

To ale není chyba řidičů, kteří tam jezdí. Pokud je to značeno a v mapách zakresleno jako normální veřejná silnice a ne nějaká polní cesta nebo účelová komunikace, jako řidič bych předpokládal, že bude splňovat nějaké normy na šířku a že ta šířka umožní vyhnout se protijedoucímu vozidlu.

Peeetr

A stavitelé té silnice zase předpokládali něco úplně jiného.
Což tahle to vyrovnat luxusní daní 100.000 Kč poplatek za registraci k provozu auta širšího než 1.800 mm, ať jsou prachy na to spěšné rozšiřování silnic.

Martin V.

Obávám se, že žádný zákon řidičům nezaručuje, že se s vozidly, která tam legálně smějí vjet, můžou kdekoli vyhnout. V pravidlech máte, kdo má couvat, když se nevyhnou. Silnice třeba není podle současné normy, ale to je jí jedno. 🙂

Lukáš F.

Pak je možná na místě se ptát, proč na tu silnici mohou legálně vjíždět vozidla, která se tam nevyhnou. Přece i při nízké intenzitě provozu, když se ta silnice nevyužívá jako objížďka, se tam může potkat velký sedan a SUV. Jak se to potom řeší? Jeden z nich couvá?

Matek

Uhnete na okraj silnice, ale v zimě tam rovnou zapadnete.

Martin V.

Nic ve zlém, ale máte řidičák? Mezi otázkami v autoškole jsou i tyhle dvě:

Nemohou-li se řidiči protijedoucích vozidel bezpečně vyhnout v situaci, kdy k bezpečnému vyhnutí není nutné, aby musel jeden z řidičů couvat:
SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Musí dát přednost v jízdě ten, na jehož straně jízdy je překážka nebo zúžená vozovka.

Nemohou-li se řidiči protijedoucích vozidel bezpečně vyhnout v situaci, kdy je k bezpečnému vyhnutí nutné, aby jeden z řidičů couval:
SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ: Učiní tak ten, pro něhož je to snazší nebo méně nebezpečné.

Lukáš F.

ŘP mám, ale všechny otázky a odpovědi z testů už si doslovně nepamatuju. Díky za připomenutí.

Ondřej

Prosím, běžte ho raději vrátit, pro blaho a bezpečí nás všech i Vaše vlastní.

Jiří Kocurek

Jeden couvá. Přesně tak. Jako když se na úzkém chodníku potkají dva lidi. Jeden musí toho druhého pustit. Jelikož to ale někteří nechápou, tak jsou i semafory pro chodce
https://www.tyrkys.cz/stranka/vite-do-ktere-ulicky-v-praze-pousti-chodce-semafor.html
Normám to neodpovídá.

Matek

A vy to tam znáte? Jsou tam zatáčky a serpentiny s v zimě je opravdu problém se tam vyhnout. V létě se vyhnete, že uhnete na okraj silnice, ale v zimě tam rovnou zapadnete a zablokujete celou silnici.

Lukáš F.

Právěže neznám, takže kdyby mě tam zavedla navigace (která taková místní specifika taky nezná), byl bych dost nepříjemně překvapen. Právě proto mě zaráží, že to není systémově řešeno nějak lépe.

Pietro

V naší obci mezi kopci je to systémově ošetřeno jízdním řádem. Domorodci nevyrazí na silnici dřív než projede autobus. 🙂

Karel Mio

Sobkovice?

filo

Ono to omezení je akce krajské správy silnic a ne postižených obcí. Bydlím na Milířích a ten provoz je opruz, ale na necelý dva roky se s tím dá žít. Problém je jednak to, že na ty silnice vjíždí i náklaďáky, kdy klidně projedou několik zákazových značek a ty tam byly už před tím a pak hlavně panuje obava ze zimy. Pluh je široký a i dříve s tím byly problémy, protože na většině míst se s ním osobák nevyhne, zvlášť když je už nahrnuto na kraji silnice odminula. Při slabém provozu holt někdo couval (a sypač to obvykle nebyl)… Číst vice »

Johniee

Tak včerejší událost s kamiónem je úsměvná a neještě nezačala zima.

Ve čtvrtek 19. listopadu zapadl krátce po sedmé hodině večerní nákladní automobil na silnici č. 2876 u obce Rádlo na Jablonecku. Dopravu v místě řídí policie.

Oran Gutan

Ve svý podstatě vynikající, tady chybí stovky kilometrů dálniční sítě ale tady se stávajicí posouvá o pár metrů vedle jenom tak. A že tam byly nehody? No a na těch přetížených úsecích kde chybí dálnice úplně nehody nejsou?

Štěpán

Chybějící stovky kilometrů dálniční sítě nejsou důvod, proč by se neměla řešit jedna původně dost nebezpečná křižovatka.

Georg

opicaku, ber to tak ze vsechno postaveny za komunistu se musi predelat, protoze je to nedomysleny a zfusovany.
pasti jako tahle krizovatka je spousta, naopak je ostuda ze se systematicky neresi (souvislejsi, ale ojedinely pokus vidime na I/3)

Zdeněk

Od dob soudruhů už uplynulo 31 let, takže není divu, že se dopravní stavby z jejich dob musí předělat. Ostatně nebyly ani koncipovány na dnešní objem dopravy. Zato některé stavby z doby našeho rozivnutého kapitalismu se musí předělávat i po několika letech – zvlněná dálnice na Ostravsku, D11 na Chlumecku, obchvat České Skalice…tam to zase bylo domyšlené až moc, aby si ti správní pánové namastili kapsu. Patrně se tam zkoušely nové technologie, když odpadky všeho druhu, větve a stavební suť měly nahradit předepsané stavební materiály…

Jarek

No ze železničních staveb nebylo na „dnešní objem dopravy“ koncipované ledacos a přesto to slouží.
A zrovna tady na „liberecké dálnici“ se za posledních 30 let dělalo tolik stavebních akcí (mosty, nadjezdy, povrchy), že nevím, co je tam původní… Možná tak sjezd v Boleslavi? (Spodní stavba dálnic by 50 let měla vydržet, ne že je 15 let po výstavbě v havarijním stavu kvůli odfláknuté hydroizolaci.)
Jinak ano, třeba Barrandovský most nebyl projektovaný na dnešní objemy, nicméně u takové obří stavby může vyrobit tolik kolizních míst opravdu jen idiot naprosto odtržený od principů a praxe západního dopravního stavitelství…

Zdeněk

Západní praxí a principy bych se tolik neoháněl. Např. dálnice kolem Lutychu v Belgii ještě před dvaceti lety svým stavem silně připomínala „hitlerovu“ dálnici Berlín-Drážďany z dob NDR, nebo naši D1. Zřícený dálniční most v italském Janově pak hovoří za vše, a je to jen vrcholek ledovce – ne náhodou jsou takové stavby v západní Evropě urychleně podrobovány zevrubným prohlídkám. Staveb tohoto typu z předpjatého betonu je nejen v Itálii hodně z té doby. Jinak na Západě samozřejmě převažují zdařilé, naprosto úžasné stavby, např. dálniční most přes řeku Tarn a její údolí u Millau ve Francii, nebo Europabrücke v Brenneru… Číst vice »

Jarek

Západem bych taky chápal spíš Německo a Francii než Itálii a Valonsko.

Zdeněk

Prozradíte mi, jako co mám chápat Itálii a Valonsko? Snad ne jako Východ nebo dokonce Balkán?? Když zrovna v Belgii je sídlo vedení EU…

Martin V.

Jsou i jiné světové strany než jen západ a východ. A zrovna Středomoří je v mnoha ohledech specifické (podobně jako Skandinávie). Ale co u Jarka nechápu je zařazení Francie jinam než Valonska.

Matek

Tady se neposouvá křižovatka o pár metrů, ale vzniká úplně nová. Často tam byli smrťáky, kdy jsem museli z 90 km rychlosti snížit na 30, aby jste nepřejely do protisměru.

žbluňa

to je jenom příprava na budoucí stavbu tunelu pod jeřmaničákem