U Rádelského Mlýna se blíží dočasný návrat do čtyř pruhů, začíná asfaltování

Stav křižovatky Rádelský mlýn v listopadu 2020. Foto: ŘSDStav křižovatky Rádelský mlýn v listopadu 2020. Foto: ŘSD

Silničáři se pouští do pokládky asfaltu v době, kdy v Libereckém kraji často už sněží. Od 21. prosince se bude jezdit ve čtyřech pruzích.

Aktuálně největší silniční stavba v Libereckém kraji se blíží k završení první poloviny. Stavbaři na staveništi křižovatky Rádelský mlýn mezi Libercem a Turnovem začnou příští týden s asfaltováním nově budovaného jízdního pásu ve směru od Liberce. Hotovo má být do 20. prosince, kdy začne na stavbě zimní přestávka a provoz se vrátí dočasně do čtyř pruhů.

Oznámilo to Ředitelství silnic a dálnic ve zprávě o průběhu stavby. Už dříve na křižovatce vyrostla první část mostovky, která odvede dopravu ve směru z Liberce na Jablonec nad Nisou. Došlo také k dokončení poslední opěrné zdi ve směru na Turnov, díky které je připraven jízdní pás k pokládce povrchů.

„Předpokládaný termín zahájení pokládky živičných vrstev je v týdnu od 16. 11. 2020 a uvedení nového jízdního pásu Liberec – Turnov do provozu od 20. 12.,“ uvedlo ŘSD ve zprávě. Silničáři se pouští do pokládky v období, kdy už v Libereckém kraji často začíná sněžit.

Od prosince 2+2, od příštího týdne omezení na objížďkách

Od 21. prosince by se měl provoz na frekventované křižovatce vrátit zpět do dvou jízdních pruhů každým směrem. Další omezení začnou od 14. února příštího roku. Do té doby budou při vhodných klimatických podmínkách probíhat práce na křižovatkových větvích zejména ve směru na Rychnov. Sjezd na Jablonec na silnici I/65 bude i nadále uzavřený.

Řidiče už od příštího týdne čekají omezení i na neoficiálních objízdných trasách. Krajský úřad Libereckého kraje rozhodl o zákazu vjezdu na silnici III. třídy mezi Radoňovicemi a Pelíkovicemi a zjednosměrnění silnice z Jeřmanic do Milířů.

Stavba křižovatky začala letos v březnu, vyjde na 401 milionů korun. Stavbu zajišťuje konsorcium Eurovia CS, SaM a Integra.

Křižovatku Rádelský mlýn postavili počátkem 70. let. Původně šlo o křížení silnice I. třídy se silnicí II. třídy, dnes je rušné křížení součástí mezinárodní silnice E442. Podle posledního sčítání projede po silnici I/35 v tomto místě denně přes 33 000 aut a po silnici I/65 více než 12 350 automobilů za den. Hlavním cílem přestavby je zvýšení bezpečnosti a odbourání úrovňového křížení, kde se stávaly dopravní nehody. Z nynější dvouúrovňové se stane třípatrová mimoúrovňová křižovatka. Hotovo má být do konce příštího roku.

Stav křižovatky Rádelský mlýn v listopadu 2020. Foto: ŘSDStav křižovatky Rádelský mlýn v listopadu 2020. Foto: ŘSDStav křižovatky Rádelský mlýn v listopadu 2020. Foto: ŘSDPlánek podoby křižovatky Rádelský mlýn. Foto: ŘSD
Tagy I/35 I/65 Liberecký kraj Rádelský mlýn Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Top
35 komentářů