U Prahy se rozhýbává další velká stavba. Čtyřproudá výpadovka na Kolín už soutěží bagry
Obchvat Běchovic, Újezdu a Úval má měřit přes 12 km, bude dálničního typu a vyjde na 6,4 miliardy.
Obchvat Běchovic, Újezdu a Úval má měřit přes 12 km, bude dálničního typu a vyjde na 6,4 miliardy.
Konečně se zas něco udělá pro řidiče, totiž pro lidi.
Přírody bez přerušení silnicemi je stále zbytečně moc?
Jeste tady k tem debatam o indukci provozu a dojizdeni do/z Prahy autem. Samozrejme ze to nekoho muze lakat k tomu aby z priprazskych satelitu zacal jezdit do Prahy autem misto MHD. Kazdeho jeho vec, tohle je svobodna zeme. Samozrejme by to chtelo nejaky P+R terminal u budouciho MO u Depa Hostivar. Ale taky nazrava cas na zavedeni trzniho parkovneho v Praze (vcetne rezidentu) a regulace a zpoplatneni vjezdu dovnitr (pohrichu stale nedokonceneho) MO. A velke diferenciace podle emisnich limitu, ktery jednotlive auto plni. Neco jineho by mel platit provozovatel vydechleho dieselu EURO1, ze ktereho vzadu padaji kyble sazi a… Číst vice »
Jestli je toto svobodná země je s otazníkem, když lidi jako vy mají potřebu nakazovat, jak má kdo jezdit do práce (omlouvám se.. finančně motivovat). Realita je taková, že není okruh a ani P+R. Zároveň mobilita je důležitá pro ekonomiku.. tzn. nelze ji omezovat. Takhle tu „Vaši transformaci ekonomiky “ nebude mít kdo zaplatit. Poplatek za vjezd do centra vyžene zbytek rezidentů a udělá z města skanzen.. Velka spousta lidí potřebuje auto k povolání. Například pokud uvalíte na vjezd poplatek a zavoláte si instalatera, prostě to zaplatíte v koncové ceně. To je potřeba lidem říkat, že v případě realizace těchto… Číst vice »
Prominte, ale tohle je protiargument znacne extremni, nikdo nechce nikomu nakazovat jak ma jezdit do prace, nikdo si to ani nedovoli navrhnout, coz ovsem neznamena povinost mestum a obcim urcovat, jakou dopravni zatez maji snaset jejich obyvatele, at uz cistotou ovzdusi nebo bezpecnosti, ci preferenci jine dopravy na krizovatkach ci vyhrazenymi pruhy. Zpoplatneny zakaz vjezdu do centra zavadi rada mest, a ani to neznamena, ze by zivnosti ci mistni obyvatele nemeli vyjimku, otazka ceny je uplne mimo, muze to byt zdarma a muze to stat i celkem dost penez, byty v centru jsou dnes velmi drahe at uz na koupi… Číst vice »
Dovolím si podotkout to, že tu řadu měst, které zavádí ty poplatky, obepíná tak masivní dálniční systém okruhů, že si o tom Praha může nechat jen zdát. Politici se nám snaží namluvit to, že vše vyřeší nějaké restrikce po vzoru západnějších zemí. Zapomínají dodat to B.. že je potřeba vedle těch restrikcí vybudovat i odpovídající infrastrukturu, která tu naprosto chybí. Něco zakáží (moderně řečeno omezí) a tváří se světově. Takhle to ale vůbec nefunguje. Celá dálniční síť této země je sveden do Prahy.. to z ní dělá dopravní uzel evropského významu. A to Praha nemá hotový ani vnější, ani vnitřní… Číst vice »
1) PO ma byt prioritou… 2) Pokud by mesta nevytvareli „restrikce“ nedalo by se v nich uz zit, s ohledem na bezpecnost v mestskych ulicich, hlucnost, prasnost a exhalace, nehlede na to, ze by z ulic velke parkoviste… 3) Odpovidajici infrastrukturou rozumim moznost P+R a kapacitni dopravu + IAD v ramci moznosti se dopravit tam, kde je to nutne a nezbytne. 4) Ano, problem dalnicni site vedene k Praze je problem nebot chybi PO, ci alternativa od Prahy, souhlasim, ale ja mluvim o komunikacich cevenych s predmesti do centra mesta, kde je uz kapacita vycerpana, a neni to jen o… Číst vice »
Když tak čtu Váš komentář, jednu věc nedomýšlíte. První věc: živnostník může mít výjimku, ale pokud se k němu nedostanou také jeho zákazníci, tak je to pro kočku. Pojedou k tomu, ke komu se dostat mohou, pokud tedy budu mít na výběr. V širším pohledu jsou veškerá tato opatření krok na cestě zpět, směrem k fragmentaci. Ve středověku, když jste chtěl někam dojet, tak za každý most jste zaplatil mýto. To Vám zvýšilo náklady a kupec prostě o to dráže musel prodat, aby se uživil. A ne-kupec nejezdil, protože na to neměl. V naší civilizaci je to tak, že doma… Číst vice »
Myslím že daleko více nedomýšlíte vy než já… Když začnu u těch výjimek.. Budeme tedy potřebovat další armádu úředníků, kteří budou hlídat kdo má, kdo nemá výjimku.. paráda.. Budou nás pěkně kasírovat a my si je ještě zaplatíme z daní! Kdyby radši šli místo toho do parku posbírat pár odpadků.. Ohledně Vašich narážek na středověk.. prosím.. Začněte tím že srovnáte daňovou zátěž tehdy a dnes. Pokud mi řeknete, že se nám všem sníží celkové zdanění a budu platit pouze za to co používám (třeba to mýto), celkově právě já jsem pro. Nicméně za stavu kdy den daňové svobody je 11.6.… Číst vice »
Clovece nestastna! Jste si jisty, ze odpovidate na muj diskuzni prispevek? To co jste napsal nema ani hlavu ani patu. Ja vubec nemam potrebu nekomu nakazovat jak ma jezdit kamkoliv. Rikam, ze je nutne zavest financni a technologickou regulaci. Blaboly o tom, ze poplatek za parkovani nebo vjezd do centra vyzene rezidenty neberu vazne. Nikde ve svete se to nestalo a nestane se to ani v Praze. Jen se nekteri zbavi aut, jini se odstehuji a jini se pristehuji. Samozrejme, ze vse bude drazsi a drazsi, mejdan skoncil a udrzet rust, komfort a snesitelne zivotni prostredi bude stat hodne penez… Číst vice »
Ano.. odpovídám na Váš příspěvek a pokud můj komentář nechápete, prostě si to musíte přečíst znovu. Zase si koukám hrajete s těmi slovíčky nakázat/regulovat – tak je o dnes bohužel moderní. Ohledně Těch Vašich dalších výstřelků.. Kde berete tu drzost kvůli Vašemu přesvědčení měnit složení, společnost a způsob žití všech lidí, tak jak to popisujete? Starejte se sám o sebe… Pokud si myslíte že instalatér si přihodí pouze 120kč za tři hodiny stání v koloně, tak se opravdu pletete – bude to daleko více. A to že všeobecně tato přeregulovaná doba naprosto ZBYTEČNĚ zdražuje život, to je prostě pravda. Tady… Číst vice »
Mě by docela zajímalo, jaké tabulky používá pan Mátl, resp jeho odborníci z ŘSD když dokáží nacenit veřejnou zakázku na 488 mega a nakonec jim to někdo vykope za 68. Používají ti lidé vůbec vlastní mozek ( kromě těch tabulek) ? Rozdíl 420 milionů…. To je naprostý diletantismus. A pan Mátl na to, že se to musí zlepšit…… Co to je za firmu…..V soukromém sektoru by tihle pseudoexperti vyletěli na minutu ( a možná už někdy v minulosti letěli a v ŘSD nastartovali novou kariéru).
lidi mají rádi akce a slevy 😉
Tak tohle je super akce. 😂
Horší by bylo obráceně, ne? Takto vytržené ze souvislostí a jako jedna dílčí položka z rozsáhlé stavby to vypadá atraktivní pro bulvár. Ale pokud neznáte souvislostí jak na straně odhadu ceny, tak návrhu dodavatele, tak bych být vámi mlčel. Jinak u SŽ vám několikanásobné předražení zakázek nevadí?
No… Úvodem je – při vší úctě k Vám – je třeba konstatovat, že nick, který tu používáte, jste zvolil docela výstižně. Nic není vytržené ze souvislostí: Je zde jasně uvedeno, že ta cena je za výkopové práce + nějaké dokácení dřevin. Tak, prosím, nemelte nesmysly. To za prvé. Za další: Jestli ŘSD zaměstnává odborníky, tak se nikdo, opakuji NIKDO, z nich nemůže seknout při nacenění stavebních prací o 422 mega, to může udělat leda naprostý diletant. Je to asi jakoby Vám někdo nacenil rodinný dům za 3 500 000 na cca 25 mega. Jasně, že Vám to nikdo neodhadne… Číst vice »
Nick používám takový jaký používám. Taky jsem si mohl dát „Projektant s 35 letou praxí a dvěma kulatýma razítky“, ale to bych se tu zbytečně vytahoval. Baví mne pozorovat, jak lidi jiné lidi škatulkují jen tak podle jména nebo přezdívky a jak mají ve všem hned jasno. Jak jedna dílčí zakázka, která v nacenění obsahovala bůhví co všechno a byla vysoutěžena třeba na úplně něco jiného dokáže nažhavit lidi tak, že by pozavírali celé ŘSD, a hlavně oni by NIKDY, opakují NIKDY, žádnou takovou změnu mezi svým odhadem a následnou smlouvou nepřipustili, protože oni jsou přeci ti vševědoucí.
Lidem podel stávající silnice to přeji. Bohužel my na sever od Brna se asi nikdy nedočkáme…
Já myslel že ji tam nechcete a proto se to furt blokuje
No spíš bych řekl, že ani není co blokovat, to je jen všeobecně rozšířený mýtus. Ano sice tu jsou odpůrci, ale ti ani nemají proti čemu bojovat.
Trasa je v ZÚR, teď by se měla dělat EIA. ŘSD ale řeklo, že s tím začne až za dva roky, takže ted se můžeme jen kochat při stání v kolonách, protože není na co spěchat.
Ale prd, nechce ji tam maximálně Bystrc což není sever Brna…
Bude mozne jezdit zkratkou od Rican/Uhrinevsi pres obce Nedvezi, Zlatou a Svorec do Uval? Proste pri problemech to je i mnohem kratsi cesta z jihu na vypadovku I/12.
Pac si stejne myslim, ze to totalne zacpe Spojovaci, Ceskobrodskou a Prumyslovou.. Soucasna neunosna situace tak trochu reguluje prijezd v tomto smeru,…
Jinak tahle komunikace tu mela byt davno, jen nechapu jeji parametry, ktere nikam jinam na nic nenavazuji nez na PO a tottalne zasekanou sterboholskou radialu…
jenže štěrboholská radiála je totálně zasekaná proto, že jí důvěrně zná půlka kamionů v evropě. to s dostavbou 511 dost opadne. stejně jako na baranďáku po dostavbě 512-514 dne 20.9.2010. tvl to už je tak dlouho?!?
Ano, je to tak, castecne se to uvolni diky 511… kazdopadne ja to vitam, kdo zna starou kolinskou, v Praze, tak to je peklo…
Jinak je to fakt, tim, puvodni silnice znacne reguluje prujezd znacneho mnozstvi dopravy, a ta se nekam musi vejit…
To je, ráno fronta z Jarova, až do Úval tedy obráceně z pohledu směru jízdy. Nejvtipnější je, že za toto můžou aktivisté z Běchovic a to nejvtipnější je, že sedí na radnici v Běchovicích takže pokrytecky kývou ano je to tu špatné hlavně ráno, ale víte my blokujeme co to jen jde a co jen jde co se týká okruhu takže Kolínská bude, až začnou stavět okruh. Uppsss to vlastně blokujeme my. Pokrytectví nejvyššího stupně.
Zbytečnost. Až se zase v Praze budou divit, že jim tak jezdí lidi autama do práce nechť se zamyslí, čím to asi tam může být. Jinak na Kolín vede už D11, takže tímto směrem další dálnice netřeba
Tento úsek bude dálničního typu pouze do Úval, dále do Kolína bude pokračovat současná 1. třída. A je to potřeba jako sůl, tohle tady mělo být už aspoň před 10 lety, pokud jste někdy přes ten Újezd a Běchovice jel, tak byste věděl, že ta intenzita dopravy je tam už mnoho let naprosto neúnosná.
“ A je to potřeba jako sůl, tohle tady mělo být už aspoň před 10 lety, pokud jste někdy přes ten Újezd a Běchovice jel, tak byste věděl, že ta intenzita dopravy je tam už mnoho let naprosto neúnosná.”
Běžný selský rozum holt nechápe, že tohle je důsledek, nikoli příčina.
Ano, situace je opravdu dusledkem nedostatecneho silnicniho spojeni v oblasti
Ne, je to důsledek masivního nárustu individuální dopravy v posledních 20ti letech. Ještě před 20ti lety se tam jezdilo naprosto v pohodě.
No jo, jenže taky tam před dvaceti lety bydlelo výrazně méně lidí.
a krom toho – inu pokrok. Nicméěn chápu, že podle některých šotojedinců bychom dodnes měli jezdit na kočárech.
Ten posledni odstavec – na to reagovat nebudu…
Ale na prvni vetu ano, to je fakt, ale take to je prave chyba, vlastne lide se stehuji z Prahy ven do satelitu i novi obyvatele voli satelity kvuli cene, a mesto ma pak problem s dopravou. A castecne za to take muze nedostatecna koncepce verejne dopravy, ktera je zavisla na autobusech na tech samych komunikacich.
celkove je prave problem s tim, ze vice aut uz do mesta nenacpete, a kazda nova komunikace se casem opet rychle zaplni a opet umozni dalsim lidem dojizdet…
To by mě tedy zajímalo, jaké byste navrhoval řešení..
Tak tady o te komunikaci nemuze byt rec, je to obchvat tech obci, ktere jsou zatizene dopravou, tam jine reseni neni. Jedinny probelm je, ze nejde jen o ty obce, ale o dojizdeni dal do centra Prahy, ta se neda nikudy objet, na tuhle komunikaci navazuje sterboholska, ale take ceskobrodska, a ta je 1+1 pruh… A je otazkou jak tohle vyresit, MO to nevyresi, Prumyslova take ne, SOKP castecne,… Ja bych navrhoval i prodlouzeni linky metra A k Prumyslove a SOKP s P+R, do centra by to bylo rychlejsi. Navic by to pomohlo MHD a nove zastavbe, ktera se zde… Číst vice »
Ta ceskobrodska, ktera nani navazuje (predpokladam, ze mate na mysli stavajici silnici na kolin) ale neni zas takovy problem .
Lidi, kteri pojedu dal, nez za uvarly, stejne pojedou po D11.
Hlavní je, že jste tu vy, se svým neselským a naopak pokrokovým rozumem a vyvedete nás z temnoty k prozření 🙂
Běžný selský rozum by tě s těma kecama poslal někam. Rozumbrado
Tipuju, že vám bude tak max. 30 let. Sice jste mimo, ale na tyhle názory máte ještě právo. V tomhle věku si většina pořád ještě myslí, že sežrala všechnu moudrost 😉
Důsledek čeho? Vždyť hromadná doprava je v tomhle směru zajišťovaná linkou S1 s posilující linkou R41, tam už snad nic zlepšit za současného stavu nejde. Takže důsledkem špatné hromadné dopravy to nebude.
Ne uplne, a ne v rozumnem intervalu, ta potrebuje taktez posilit…
Už Vás tu chvíli čtu a problém Vašich salónních úvah spočívá v tom, že jste pořád nepochopil, že tenhle celý stroj jede na peníze. A IAD je jedním z motorů toho stroje. Pokud přimějete lidi, aby se IAD vzdali a nedopravovali se tímto způsobem do města za prací, a omezíte IAD i uvnitř města samotného, tak lidé prostě přijdou na to, že mimo město a jeho zákazy se budou mít lépe a volněji. Firmy je pochopitelně budou následovat. Zůstane Vám napůl opuštěný brownfield osídlený lidmi, kteří těmi tahouny společnosti zrovna nejsou a vystěhovat se nemají kam, resp. za co. A… Číst vice »
Ano, Újezd znám velmi dobře. Kdysi byla doprava naprosto v pohodě, ale to bylo v době kdy ještě jezdila housenka (Ikarus) co se točila na točně v Újezdě za sídlištěm. Jako, že tam je provoz dnes hustý s tím souhlasím. Nemám nic proti tomu, že se vytvoří obchvat. Já reagoval primárně na část nadpisu „Čtyřproudá výpadovka na Kolín už soutěží bagry“
a už jste někdy jel ráno z Úval přes Újezd a Běchovice? Ujišžuji vás, že zbytečné to rozhodně není. Rezidenti těchto obcí na obchvat už přes dvacet let čekají jako na smilování.
A rezidenti v Praze čekají jako na smilování, až vy přestanete přemýšlet tímto způsobem.
hele co my tady v praze chceme, to je naše věc, my se taky nemícháme do toho co chce u sebe kdejakej venkovan, je to asi stejná tragédie, jako zkoušet na prahu dopravní model slavičína. pokrokově si myslete kde chcete, my tady jedeme náš byznys.
A jak že dotyčná má přemýšlet? Zatím tu od vás čteme jen stupidní výpady, ale žádný konstruktivní nápad 😉
Neskutečný příspěvek , zjevný trolling
Naopak pane. Pro zvládnutí této dopravní zátěže (z 80 % dojížděči do práce, z toho 70 % jeden člověk v autě bez nákladu) jsou potřeba úplně jiné dopravní stavby.
tahle oblast ma jesno z nejlepsich zeleznicnich spojeni do prahy vubec.
bohuzel ale svet nefunguje podle aktivistickych poucek, ze kdyz bude vlak, auta nejakym zahadnym zpusobem zmizi.
tenhle typ lidí mě kdysi docela bavil, když jsem je sledoval při vyhlašování výsledků prvních ročníků “ Do práce na kole“ jak jsou znechuceni tím, že vyhrávají prakticky jen lidí v dresech a na silničních kolech a když jsem s nimi bavil na střeše garáží kde to vyhlášení bylo ( vedle opery) , tak to byla spíš legrace, oni najeli každý den 5-6 km, na kole dokázali převést domů při celodením pinožení skříňku z Ikey a „zachránili planetu“a ti co denně jezdil vyšší dávky ( mých 65-70 km v tehdejší době) nestačilo ani na první desítku v pořadí ) ale… Číst vice »
hele vážně, najezdím v tom prostoru směr centrum Praha na kole dopravně skoro každý den okolo 50 km , tak mi nevyprávějte o tom, kolik lidí jezdí v jednom autě, to vidím sám. Na druhou stranu pro lidi žijící v Úvalech, Újezdu nad Lesy a v Běchovicích je to řešení které nevyřeší žádná jiná stavba, prostě ne a to jsem městský cyklista , jen bez koňských klapek na brýlích. Entita Trumway tady dlouhodobě podporuje bezhlavý motorismus a dává všem vědět jak on osobně “ řeší cyklisty“ na silnicích a jak je tam nechce. Plácání o tom , že na Kolín… Číst vice »
Lidi z Úval a Běchovic by měli především jezdit vlakem – většina aut vozí bohužel vzduch
oni ale jezdí, navíc i z Klánovic i z Újezda které jste vynechal ,důkazem budiž i to, že v Klánovicích je v ranní špičce šance, že si ve vlaku sednete. poměrně malá. Ty vlaky jezdí v zásadě po 15 minutách a když přijede krátká souprava, tak je to jak v známých videích o asijských vlacích a metru, jen ti štosovači, co tlačí lidi do vagonů ještě chybí . Pro nás z obcí kolem povede kerých tento obchvat , je vlak jediné spojení které do centra Prahy ještě dává smysl… Pro mě třeba 2/3 sezony a v době kdy jsem zdráv… Číst vice »
Ano, je to tak, spojeni vlakem je dnes na hrane, vyzaduje to kapacitnejsi soupravy a jeste kratsi intervaly… a zel. je zde poddimenzovana…
Já jezdila do práce na Prahu 4 vlakem, jenže pak ještě metrem a autobusem, celkem hodina a půl, pokud neměl vlak zpoždění. Pokud jsem jela autem před 6. hodinou ráno, byla jsem v práci za 20 minut, odpoledne za tu hodinu něco. Nedivím se, že někteří dávají přednost jezdit autem, pokud nepracují blízko nádraží.
Tohle neni a ani nebude zadna dalnice na kolin.
to je uplne obycejny obchvat bechovic a ujezda.
Zbytek tech nesmyslu ani nema smysl komentovat.
Z centra Úval, jo? Tam už je přece obchvat dlouho.
Ono už to obchvat v současné době obchvat zas tolik není, jelikož je obestavěný z obou stran a rozděluje město dost výrazně. Ale ten nový „obchvat obchvatu“ bude do pár let obestavěný z obou stran taky. Než se stihli rozhoupat ke stavbě, město se stihlo dost rozrůst.
Tohle je tzv. obchvat obchvatu 😉
V Úvalech byli tak geniální, že poté, co postavili obchvat, začali stavět i za ním, čímž se z obchvatu stal opět jen další průtah městem. Takže teď se musí postavit další obchvat.
To zas bude tyto.Za ty peníze by v Polsku postavili 10 proudovou.Vivat úplatku.
No co metro D chtěli předražit o cca 2,5 miliardy vyhozením nejlevnějšího a dost lidí jim za tu korupci ještě tleskalo a nadávali nejlevnějšímu, že co na to upozorňuje.
Vyhození toho nejlevnějšího ve veřejné zakázce není jen tak, že si někdo řekne, že ho vyhodí. Na to musí existovat důvody a ani ÚOHS zatím nekonstatoval, že by vyřazení PVM bylo protiprávní. Ostatně zatím se zjistilo, že PVM má s referencemi a zkušenostmi svých pracovníků máslo na hlavě…
U nás jsou totiž veřejné zakázky čisté jako křišťálová studánka ve Švýcarsku a teď bych prosil pohádku o červené karkulce.
Bude z 12 výhledově pokračovat D12?
Stačí pár razítek a bude D12 …
Na těch 12km je docela dost sjezdů, to na dálnici nelze
Klidně D13, víc aut do města.
Do města Úvaly to víc aut nepřivede. A do Běchovic, Rohožníka a Újezda nad Lesy, kterým to udělá obchvat taky ne.
I na cestu z města.
jak obchvat bechovic privede auta do mesta?
Jako že si řidiči z Kolínska řeknou: aha super, byl postaven obchvat, tak to začneme do Prahy jezdit autem? Kdo autem jezdí dnes, bude jezdit dál. Kdo jezdil veřejnou dopravou, bude dál jezdit veřejnou dopravou. Obchvat pár městských částí na tom nic nezmění. Vlakové spojení Kolín – Praha je dostatečně kapacitní a rychlé. V tomhle směru se v podstatě nic zlepšit taky nedá.
Po dokončení se I/12 stane plnohodnotnou alternativou k D11 pro oblast kutnohorska a Železných hor…
Nevím, jestli jste si na mapě všimli té nenápadnou šedou barvou připravené přeložky silnice 101, od ukončení této, o které je článek, směrem k D11. Tahle silnice je potřeba jako praseti drbání, už dávno měla být. Celá 101 je děs a hrůza pro každého, kdo ji musí používat.
Takového času jsme mohli uspořit, kdyby tohle všechno vzniklo už někdy před 20 lety. Ovšem my tady v ČR jsme za evropské peníze stavěli moc pěkné rozhledny. A Čapí hnízda a linky na chleba.
Taky na ni toužebně čekám. To je stavba, která se bude zahajovat „asi tak za dva roky“ už čtvrt století.
Rozhleden není nikdy dost, obzvláště pak, když jsou financovány z peněz, které nejsou určeny na dopravní infrastrukturu. Ale pokud chcete vidět opravdu mnoho rozhleden financovaných z evropských peněz, doporučuji zajet do Estonska. Tam je rozhledna na každém kroku. A stojí to za to.
…jenže tady se stavěy rozhledny i v údolích.
tak ta 101 vypadá doslova rozkošně, snad to někdy bude.
rozsalamovani paralelni dalnice na Kolin.Na 4pruh to neni
Proč by měla vést na Kolín dálnice?
A co jiného je čtyřproudovka mimo obce? 😉
Čtyřproudovka mimo obce.
Přesně tak.
Slovíčkaření. Z hlediska dopravního systému to má 4 plnohodnotné pruhy a mimoúrovňovky – je to dálnice.
Takhle to zkuste vysvětlit hradecké policii, která na podobné „dálnici“ před Hradcem usilovně měří alibistickou devadesátku.
Všechno co má čtyři pruhy je dálnice a všechno, co má čtyři nohy je pes.
Je to navržené ve výhledu . Už dlouho . Otázka je kolik bude v provozu aut za deset třicet sto let ?
Můžete uvést zdroj? Na stránkách ŘSD je úprava na uspořádání 2+1. Výstavba 2029-2033. Z hlediska intenzity dopravy ani výhledově není potřeba více.
dalnice na kolin? kde? kdy? proc?
obchvat jo, 4 pruh ne 🙁
Asi bych to nechal na odbornících, kterým vyšlo v návrhovém období dopravní zatížení, které 2-pruhovka nepobere. Nebo si snad myslíte, že se u nás staví počty pruhů podle něčí ranní nálady?
kolik?
a teda těch 30.000 aut denně je na jak kapacitní stavbu? jednosměrku ráno do města, večer z města, přes den střídání po hodině?
Šesti pruh, ať je rezerva!
Myslel jste dvanáctiptuh, ne?
Vyhodou tehle vypadovky je, ze pokracuje k (budoucimu) Mestskemu okruhu radialou. Na pravem brehu je to daleko horsi, krome Barandovske kvaziradialy tam zadne propojeni neexistuje a asi ani nikdy existovat nebude…
na levem je to horsi…
To je fakt výhra jedna věčně opravovaná radiála pro tři dálnice a půlku Prahy.
Na západě Prahy je to úplně bezproblémové, největší sajrajt je na SV, kde se nic nestaví.
SV je taky v klidu, nejhorší je sever, tj. spojení SV-SZ.
Na levem brehu je kompletni pouze Zbraslavska (Strakonicka) radiala. Barrandovska je urovnove krizena ale zaplatpambu za ni. Radlicka konci v Butovicich a dal uz jen kolaps Radlic a vyhled na dokonceni je bidny. Belohorska uz je asi pohrbena takze kolaps na Patockove, Bile hore, Vypichu a Petrinach zrejme navzdy. Evropska zase jen urovnove krizena a napojeni na MO zablokovane takze kolaps Kulataku a kolony pres rezidencni ctvrti. Naproti tomu na pravem brehu funguje Pankracka, Prosecka a Sterboholska. Vysocanska konci na Klicove takze pretezuje Proseckou. Modranska je zablokovana ale nadeje snad jeste zije. Takze pravy breh je na tom vyrazne lepe.
Sláva!‘
Už dávno bylo potřeba i před pěti lety bylo pozdě . Trochu se uleví kousku východní spojky na Hradec a úplně strasne Újezdu a Úvalum ( teda bude to obchvat obchvatu )
a Běchovicím 🙂
Doufám, že stát změní názor a že i pokračování do Kolína bude 2+2 včetně rozšíření obchvatu Kolína na 2+2 až ke Kutné Hoře. To jen kdyby se někdo ptal, jak elegantním způsobem vyřešit současně přetížení D11, přetížení obchvatu Kolína a zároveň vytvořit alespoň nějakou alternativu k D1 do Jihlavy. Rozšíření na 2+1 by byly jen vyhozené peníze.
Tak do Kolína by to ve většině délky šlo na 2+1 i barvou a značkama, obchvat kolona je něco jiného.
Bylo by to fajn, umožnilo by to zdegradovat stávající I/2 v úseku Praha – Kutná Hora pouze pro stávající dopravu. Ta silnice je fakt strašná, daleko raději jezdím po I/12. Byť i ta v úseku z Prahy do Úval není dokonalá.
Na tuhle silnici se těším. Nic proti krásám Újezdu a Běchovicům, ale od Českého Brodu i Kolína to pořádně zrychlí dopravu a místním se značně uleví.
Tady si myslim, ze indukce bude fungovat, ucpane cesty zenou cast lidi do vlaku a to trochu pomine. Ale ono, co s zivelnym rustem vystavby baracku, odkud je to vsude daleko.
aaa, indukce … to tady už dlouho nebylo!
Tak indukce je prokázáný jev a po zprovoznění 511 a tohoto přivaděče rozhodně provoz automobilové dopravy v oblasti stoupne. D1 okolo Průhonic pobere spoustu nového provozu a to stejné Štěrboholská radiála, která se uvolní od automobilové dopravy. Třeba na Barrandovém mostě, po odklonění tranzitní kamionové dopravy na okruh, stoupl počet osobních aut denně o 40 tisíc. Dopravní indukci nemůžeme popírat, musíme si ji přiznat a pracovat s jejími následky tak, aby to bylo funkční.
Bohužel s mizerným rozvojem VHD v prstenci Prahy nám nezbývá nic jiného, než IAD posilovat….
kdybychom se meli ridit nahory indukcionistu, tak bychom museli vsechny silnice zbourat.
Stal se z ni takovy univerzalni, bezobsazny argument.
Nikoliv pane, ona je v místech vysoké poptávky po dopravě všudypřítomná.
Že to odmítáte jen tak z plezíru uznat svědčí pouze o vaší zaujatosti.
Jojo, antiautomobilní lobby už je připravena na značkách.
Kdybyste si ráčil ještě jednou přečíst, co píšu, tak byste zjistil, že indukci nepopírám.
Jen jaksi reaguju na to, že je to takový univerzální pseudoargument aktivistů jako vy, který ale sám o sobě nic neznamená.
Realita je taková, že rozvoj silniční sítě je prostě třeba, a vy s tím vůbec nic nenaděláte.
Já nejsem žádnej aktivista, jako vy. Já mám pouze nějaké elementární vzdělání v oboru.
Rozvoj silniční sítě je potřeba, ale ne tímto způsobem. Tato nekoncepční zpatlanina, které vy vznosně říkáte “rozvoj”, ale ve skutečnosti je pouze rozšiřováním, bude mít v důsledku negativní dopad na kvalitu dopravy.
Že je to proti vašemu selskému rozumu? To je právě rozdíl mezi námi dvěma. Já nepoužívám selskej rozum, ale znalosti.
Vy jste samozřejmě ideologický aktivista. To, že máte navíc vzdělání v oboru není v rozporu. Obecně indukcionisté tak nějak zapomínají na základní atributy chování lidí. Je to naprosto přesná kopie komunismu. Původní myšlenka dobrá, ale utopická a nerealizovatelná a později zneužita pouze k šikanování obyvatel. S vámi je to stejné. Lidé se budou vždy chovat maximálně výhodně pro sebe podle svých priorit. Někomu nevadí prosedět denně hodinu navíc při cestě MHD, někdo jiný těch 10 dnů života každý rok chce trávit jinak. Vždy bude potřeba kombinace VHD a IAD – a u obou v ideálním případě maximalizovat užitek a zvyšovat… Číst vice »
Tak to zkuste udělat s vodovodem. Dřív nebyla nádrž na Želivce potřeba a chodilo se ke kašně. Ani kanál nerozšiřovat.
jako s tím baranďákem máte pravdu, ale ty auta před tím stály ve snaze někam dojet na volnoběh všude v ulicích po praze a pálily palivo a čas. že teď jedou tamtudy a jsou v cíli rycleji je za mě dobrý výsledek.
Ne. Ta auta vůbec nevyjela.
40 000 aut stojících do té doby jinde po Praze byste v těch statistikách i reálně na silnicích poznal, že chybí.
To je fakt jak furt někomu umanutýmu vysvětlovat, že Země není placatá, fakt už!
No .. ono je to ale naopak. vy se nás tady snažíte přesvědčit o placatosti země.
Jj., vědecká fakta a ekonomické zákonitosti tvrdí, že Země je placatá.
Nebo jakouže teda máte kvalifikaci k posuzování? 😉
D11 vzdálená jen několik km nestačí? Vlak nestačí? Pro Prahu cokoli … Tuto stavbu za několik miliard ze státní kasy a tisíce hektarů zničené půdy pokládám za naprostou prasárnu.
Tak sa tam na Novosibřinskou v Běchovicích nasťahujte a pobavíme sa o tom za pár mesiacov, ako veľmi je to zbytočná stavba.
V Praze býva aspoň 1,4 milióna obyvateľov, ďalších 1,5 v Středočeském kraji – tak veľkú koncentráciu obyvateľov nikde inde v ČR nemáte, takže je jasné, že je infraštruktúru potrebné stavať tam, kde sú ľudia. Se stim smiř!
to není jen Novosibřinská a dál Starokolínská , jakmile se Novosibřinská ucpe, tak ve směru centrum řidiči okamžitě uhýbají do souběžných ulic v místní jednosměrkové zóně. To pak vedete děti ,jedete na kolech s dětmi do školy ulicemi bez chodníků Holšickou , Hrádkovou, Hulickou a předjíždí vás mrak aut, která se částečně snaží vrátit na hlavní Soběšínskou nebo Staroklánovickou, případně po Staroklánovické odsviští do Klánovic. Kolonu na hlavní tak poznáte i hluboke v obytné čtvrti, čtyři ulice od hlavní až u lesa v Hodkovské …
Tohle resi fyzicke zneprujezdneni soubeznych ulic pro auta. Proc uz to davno v Ujezde neni?
Zkuste místním něco takového poradit. Uvidíte tu obrovskou vlnu nevole co se zvedne. V Dolních Poč. bylo v době opravy ulice Národních hrdinů zavedena fyzická bariéra v podobě betonových zátaras, neboť si lidé zkracovali cestu do Šterbohol přes obytnou zónu v obrovských počtech (Protože mě tam přece vede navigace). I přes to, že se najednou obytnou zónou ráno nedalo bezpečně dojít do školy/školky (v obytné zóně nejsou chodníky a musíte po „silnici“ tak se spousta místních kteří nebyli dotčení tímto provozem (mimo trasu navigace) těžce bránili této bariéře a dokonce vzali dvě auta a betonové bloky odsunuli stranou aby do… Číst vice »
Jejich boj.
Měli za to, že na to stačí oblast zjednosměrnit a už to nebude atraktivní , navrhovala se značka průjezd zakázán, tuším že tam nějakou dobu byly zkušebně místy přenosné a k tomu namátková kontrola policie . Fyzicky zneprůjezdnit při velikosti oblasti si to vlastně ani úplně nedovedu funkčně představit.
Újezd to řešil asi 5 let zpátky a dospěl k názoru, že právě zde v těchto ulicích zavede jednosměrky a to takovým způsobem, abyste nemohli na každé křižovatce pokračovat rovně (v souběžném směru s hlavní). V praxi to vypadá tak, že jednosměrkami doslova kličkujete. Jenže vzhledem k příšerné dopravní situaci je i to kličkování rychlejší.
Takže tohle řešení rozhodně nebylo a není účinné.
Přesně, bydlím v Hrádkové a každé ráno když jdu na bus a je Starokolínská ucpaná tak okolo mě sviští poměrně hodně aut, co si zkracují cestu a nejedou zrovna ohleduplně. Vzhledem k neschopnosti/nemožnosti řešit dopavu v obytných zónách je funkční obchvat jediné řešení.
Je třeba stavět efektivní infrastrukturu, což v tomhle případě není další dálnice. Se s tim smiř!
No, nestačí. Byl jste někdy u silnice, co vede běchovicema a újezdem?
očividně ne. jinak byste toto nenapsal.
jsou dny, kdy průjezd Újezdu + mezery+Běchovice tedy cca 8 km trvá autem 40 minut . Autobusy MHD na trase Rohožník Nádraží Běchovice běžně nabírají vyšší desítky minut zpoždění. Obzvlášt vypečený úsek mezi stanicemi Blatov-na Vaňhově se za kalamity jezdí maximálně rychlostí chůze je to asi 1,2 km po hlavní a klidně 20 minut …
Mohu potvrdit. Bus 163 ráno přijíždí na Depo Hostivař běžně o 20 minut později proti plánu. Jeho průměrná cestovní rychlost je kolem 15km/h, jezdím pouhých 12km 50 minut. Většinou brzdí už u pumpy Na Vaňhově. Silnice je permanentně zasekaná individuální dopravou. Z Újezda není kromě vlaku ráno úniku, i směr na Uhříněves stojí v Kolodějích dole u rybníka a na kruháči v Uhříněvsi. Jezdit odtud hromadnou jinam než vlakem směr Libeň je ráno peklo. I ten vlak je často peklo, jezdí narvaný a pravidelně pozdě. Volná alternativní cesta je ráno do Říčan, jenže někdo si řekl, že 303 tam už… Číst vice »
další co by pražáky nejradši topil, ale když si chtějí „zničit“ okolí svýho města, tak je oheň na střeše. že si tady na takový stavby v pohodě vyděláme, využijeme a taky spotřebujeme je vám jedno. a hlavně my tady ty peníze neprojíme, nacpeme je do infrastruktury a ta tady s náma bude zhruba do vynálezu teleportu a do tý doby bude generovat další prachy.
Nevyděláme. Doprava kolabuje na základě právě takovýchto zcela neuvážených prvoplánovitých řešení.
jeste stesti, ze vasimi radami se neridi.
Moc nerozumím těm 4 sjezdům na 4,2 km kolem Újezda, celkem na 12 km 7 sjezdů. To je naprosto nadbytečný…a pak to nemá stát dardu. Asi tak 2 by to chtělo ubrat – nejspíše ten mezi Újezdem a Kolodějemi a ten mezi Újezdem a Květnicí.
ono jde o to, aby obchvat fungoval jako obchvat čili když nebudou tyhle dva sjezdy / nájezdy tak bude pokračovat doprava po “ staré silnici“ protože si lidi budou muset na nájezd dojet právě centrem a už to pro ně nebude mít takovou cenu na obchvat odbočit …
Tak kvůli dopravě začínající v Újezdě a Běcho se to nestaví, jde o to odklonit tranzitní dopravu. A umožnit místním na obchvat najet. Zrušením těch dvou nájezdů, které jsem zmínil, by se pro cestu do/z Prahy změnila situace jen pro částř Újezda na jih od Starokolínské cca od Račiněveské po Staroújezdskou (jeli by přes Blatov, zajížďka/zdržení zanedbatelné a i kdyby pak chtěli jet směr Černý Most a rozhodli se projet Běchovicema po starý, tak to až takový počty aut neudělá, navíc to určitě nebude rychlejší) a Květnici (jeli by přes Sibřinu, zdržení 2 minuty sw jedinou výjimkou části Květnice Na… Číst vice »
jenže to není jen začínající doprava, je tam doprava z a do Klánovic, Šestajovic, Jiren, svedená do centra Újezda a až přijde, zatím bohudík odložená, “ Klánovická spojka“ ( Beranka-Slavětínská) tak to všechno bude opět na hlavní v centru …
To není dálnice. to je jen 4 proudová silnice, která nahrazuje městskou silnici.
Jejím smyslem je tak nějak eliminovat provoz z běchovic, újezda a zástavby kolem.
čehož tím, že tam nebudou sjezdy, nijak nedocílíte.
Ono by bylo potřeba přidat sjezdy i na těch dálnicích. Třeba D11 – nejenom Beranka ale i za Nehvizdy nebo u Mochova. Stejně tak D8 v Klíčanech, Odolene Vodě nebo Veltrusích. A takto by se dalo pokračovat.. aglomerace okolo dálnic u Prahy značně zhoustla a často vznikají mnohakilometrové dopravní stoky skrz zástavbu jen kvůli absenci sjezdů. Když se taková D8 stavěla, vypadalo to okolí úplně jinak.
A na trati do Kolína se budeme ještě desítky let tvářit, jak je to úplně v pohodě a že další koleje nejsou potřeba. Přece stačí za rok zase o nějakou tu minutu prodloužit jízdní doby v dálkové dopravě, aby se grafikon dal vůbec ulhat.
Takže zatímco před lety se dalo za 45 minut doject až do Pardubic, u rychlíků je už teď jízdní doba 42 minut jen do Kolína…
45 minut? Kdy? 55 minut věřím a znám, ale 45 mi přijde znařně nadsazeno.
Nejrychleji jsem to jel za necelých 43 (Pendolino do Prahy), kolem 47 – 48 se to za zelené vlny jezdilo běžně. V GVD to bylo ještě v roce 2017 po dokončení úseku Úvaly – Běchovice 53 minut a dalo se výrazně krátit.
Pak se začalo stavět v Libni a jízdní doby se začaly natahovat až na současných 58 minut (s loterií, že se i přesto přijede pozdě).
Ano, 47-48min Pardubice – Praha hl.n. bez zastávky (railjet) při krácení zpoždění a zelené vlně se mi zadařilo několikrát (i před měsícem když jel po dlouhé době), ale rozhodně se nedá tvrdit že je to běžná doba, nicméně takových 52 min by u bezzastávkových vlaků mohlo být v rozumném grafikonu i s vatou.
tady se píše o silnici, ne železnici 😉
Souhlasím. Proto jen připomínám, že zatímco na silnici se infrastrukturní dluhy daří odmazávat a kromě navyšování kapacity se také výrazně zkracují cestovní doby, na železnici se už léta akorát flikuje a až na pár naprostých výjimek (např. 4. koridor, Třebová – Zábřeh, Ejpovický tunel a pár lokálních počinů) se o navyšování kapacity nebo dokonce výrazném zkracování cestovních dob ani pořádně nemluvilo. A bohužel než se stavby jako VoChoc, VRT nebo Nové spojení II spustí do provozu, bude železnice stále více a více neatraktivní a nespolehlivá i na ramenech, kde dosud má nezanedbatelný význam. Vždyť i „slavné“ Nové spojení je už… Číst vice »
Pro NS není problém v délce oddílů, ale v celkové zprasenosti Balabenky, kde jezdí dost křížem, chybějící tratí okolo depa Libni, která umožnila jet do Libně tříkolejně (sloupy jsou od postavení o vložení výhybek se mluví od začátku, že to byla chyba). Jediné co se drobounce vylepší je doplnění chybějících výhybek na Sluncové, ale třetí kolej ze Sluncové na Hrabovku raději nevznikne – prostor je, jen by se musela masivněji opravit ta ujíždějící zárubní zeď pod Vítkovem. S oddíly, resp. jejich spořením je problém je problém u jiných funglovek – např. chybějící oddíl mezi Zahradním Městem a Hostivaří, díky kterému… Číst vice »
Ano. Bohužel když se NS dělalo, podobně jako ZM – Hostivař, cokoliv jiného než ZV 1000 bylo okamžitě smeteno ze stolu. Až na stavbách jako Vysočany – Mstětice nebo Smíchov – Radotín se (mi) podařilo obhájit alespoň ZV 700, kdy oddíly vychází výrazně lépe (když už bylo jasné, že kódování tam prostě nebude a tedy ani rychlost vyšší jak 100). Není to všespásné, ale zrovna mezi hlavákem a Libní se hodí každá vteřinka, o kterou se oddíl uvolní dříve. Na Masaryčce původně šlo také jen ZV 1000 bez ohledu na rychlost (ať si fírové užijou, i když v části by… Číst vice »
tak až ta nová trať odsaje vlaky “ vyšší kvality“ ze současné trati na Kolín tak to půjde…
Nevím kdo se tváří že je to v pohodě, určitě ne ten co projektuje výjezd VRT, vkládá do stávající trati trvalé odbočky, staví nová nástupiště pro snížení kolizí s osobkou, nebo modernizuje druhou trať přes Lysou. K prodloužení jízdních dob někdy docházet musí, když se navyšuje provoz, teď třeba s užitečným pásmováním S1/R41. Kdy se do Pardubic jelo 45 minut? Pamatuji Pendolino možná za 50.
Právě trvalé odbočky (a celá vypečená stavba Blending callu jinak betonující současný stav) zajistily, že teď dle platné metodiky nevychází jakákoliv kolej navíc v úseku Poříčany – Kolín. Polabí se sice konečně chystá (podobně jako v rámci pražské VRT čtvrtá kolej z Libně), ale reálně nevěřím, že se těchto staveb dočkáme dříve jak v roce 2035. A Lysá řeší akorát kolapsy, pravidelnému provozu nepomůže. Takže ano, konečně se i na železnici aspoň něco chystá, ale až v situaci, kdy kapacita dávno nestačí a trať je ve stavu trvalého přetížení, kdy už ani natažené jízdní doby a bezvýlukový stav nestačí, aby… Číst vice »
Tak v tom se víceméně shodneme, ale opravdu by ta kolej navíc mezi Poříčany a Kolínem vyšla, kdyby se ty trvalé odbočky nepostavily? Nebylo by to i tak shozeno pro nízké přínosy, jelikož bude VRT, bude tříkolejná pravobřežka, bude VOCHOC…? Protože trvalé odbočky jsou také užitečné víceméně jen pro kolapsy, stejně jako ten odklon přes Lysou.
Ale veď to isté o dávno prekročenej kapacite môžete tvrdiť aj o tých cestách. Cez Běchovice cez deň nemáte šancu prejsť stabilnou 50, podobne na D11 skrátka plynulých 130 ísť nemôžete, rozhodne nie v špičke a bezpečne. Takže i tu platí, že jazdná doba je dlhšia, často i niekoľkonásobne, oproti tomu, aká by mohla byť, keby bola k dispozícii kapacita.
popsáno výše, spíše případ krácení zpoždění a „zelená vlna“, za 47-48min to sem tam zvládl bezzastávkový railjet směrem do Prahy, osobně jsem zažil např. před měsícem a nebo také několikrát cca 10 let zpět při nedělních večerních jízdách z Brna do Prahy
A kdože se tváří, že koleje nejsou potřeba? Ony se nepřipravují dvě další?
Nepripravuji a to už tam skoro byly. Při stavbě Poříčany-Pecky byl udělaný spodek pro další 2 koleje, jezdily po nich auta pro rekonstrukci a pak se to zase odbagrovalo. Přitom tam by to pomohlo fakt hodně a že by se udelalo těsně před nadjezdem u Pecek sloučení do 3 koleji, aby se nadjezd nemusel reko, by klidně šlo. I tak je to tam udělané do šikany P.S na chymeře VRT jsem pracoval po otci z VŮZ 1993-4. Pak 2012 a dnes se mě moje má E děti ptají, proč v ČR jsme nedokázali postavit VRT. No mám záplatu v tom,… Číst vice »
Bohužel, ve stavbě Blending callu nebyla ani příprava na čtyři koleje a spodek není ani připraven na případné zvýšení rychlosti nad 160.
A zatímco D35 se asi relativně brzy dočkáme v ucelené podobě, nových tratí i v tom nejideálnějším případě ne dřív jak v roce 2031.
blending call je neco za co by Sosna, Svoboda a Praso*rd meli skinci
* skoncit
D35 ma takovych dvacet tricet let zpozdeni.
Neni mozne zastavit silnicni vystavbu jen proto, ze je potreba i zeleznice.
Sorry šéfe, ale potřeba v těchto směrech je HLAVNĚ železnice, aby IAD mohlo ubýt. Pak by se nemuselo tolik investovat do silniční sítě, protože by se poptávaná kapacita tolik nenavyšovala (jinak řečeno, dopravní indukce na silnici by byla slabší).
Ne, nemáte pravdu.
Potřeba je oboje dvojě. Pokud by nyní došlo k upozadění silniční výstavby ve prospěch železnice, za pár let by se nám to vrátilo – situace by byla horší a horší.
Ano, kvalitní MHD (a v tomto případě hlavně ty vlaky) jsou potřeba jako sůl, ale vaše umanutá představa, že někde přidáte pět vlaků, a jako zázrakem auta zmizí jsou … no, poněkud mimo.
Z Prahy hl.n, se do Pareubic za 45 minut nedalo dojet nikdy a to ani za mimočádně příznivé situaci a při krácení zpoždění. Taháte nás za fusekli.
Ale dalo. Podařilo se mi dohledat i časy aspoň pro směr z Prahy do Pardubic: Praha 0 Libeň 4 Běchovice 8 Úvaly 11,5 Brod 16 Poříčany 19 Pečky 22 Velim 24,5 Kolín 27,5 Záboří 31,5 Řečany 35 Přelouč 37,5 Pardubice 43,5 Z Libně až do Poříčan po nulté, tedy s rychlým průjezdem Úval (což byl ostatně důvod, proč jsem to sledoval – vidět, že tam ten rychlostník na 135 má smysl :)). Ano, sekl jsem se o půl minuty a většinou to bylo 44 a více (obvykle 45 – 47), tohle byla úplně nejrychlějši jízda. Záznam v opačném směru, kdy… Číst vice »
V jízdních řádech nemám přehled, ale při krácení zpoždění jsem v roce 2018 zažil cestu Railjetem za 46 minut.
Nějakou náhodou jsem kolem roku 2000 měl tři kolegy v Újezdě, kteří o mluvili o tom, že stavba obchvatu je na spadnutí. 🙂 Mezitím mají děti na gymplu…
mohu potvrdit, již před 30 roky se říkalo, že do roku 2002 …
12 Km a 5 sjezdů? to není normální. Jsme zadrátovaný silničkama a pak se divíme v jakém jsou stavu. Navíc to hodně stavbu předražuje.
Však to není dálnice. Dle mapky je zřejmé, že všechny sjezdy jsou na zcela logických místech.
tam ty silničky ale jsou “ odjakživa“ a je pořád lepší než koncentrace na jeden či dva sjezdy a následky pro následnou ulici v přilehlé obci či městské části….
Přesně tak. Úkol zněl jasně, odtáhnout auta ze zastavěného území a to i za cenu, že obchvat bude „jenom“ v kategorii S 24,5/110 a ne D cokoliv/130. To jenom jsem dal schválně do úvozovek, protože 110 km/h je prostě naprosto neskutečné zrychlení ze současných 0-10 km/h ve špičce.
Jen tak dál, máme v Praze málo aut, je potřeba přidat.
Čím víc, tím líp 😀
Se postaví P+R , teď jsou na to dotace 😉
Jdi to říct do Úval Běchovic a Ujezda ty šašku
Myslíte té náplavě, která celou dopravní situaci způsobila? :D:D:D
Sám jste náplava.
Já nezodpovídám za ty, co si postavili domek v řiti a teď si nárokujou moje peníze a můj prostor, aby si oni mohli dovézt zadek až před barák.
Za automobily dojíždějící venkovany může Praha tím, že neumožňuje výstavbu bydlení v místech, kdy by auto potřeba nebylo
A neumožňuje to tím, že má nesmyslné požadavky na počet parkovacích míst. Kdejaká proluka nejde zastavět, protože by se tam musel udělat vjezd do garáže, který by zabral polovinu uličního parteru a parkování samotné pak první dvě patra domu.
Z čeho soudíte, že jsou nesmyslné? Zejí snad ty garáže prázdnotou? Člověk nemůže čekat že se někam nastěhuje a město mu postaví parkovací místo pro jeho auto, musí si ho zajistit sám.
Na místní úrovni to funguje zcela obráceně. Odpor proti nové výstavbě zejména vyšších budov u veřejnou dopravou dobře obsloužených míst má argument číslo jedna obavy místních, že jim lidé z toho nového domu budou zabírat parkovací místa. Ve chvíli, kdy zrušíte ty „nesmyslné“ požadavky na parkovací místa, místní vám zablokují úplně všechno.
Ti venkovani jsou obvykle pražané přestěhovavší se na vesnici
Samozřejmě, takže to vyřešíme nikoli výstavbou novýho bydlení, ale nový dálnice, která stejně skončí tam, kde už je stejně přecpáno.
Jak geniální.
Na počet aut v Praze to bude mít vliv pramalý, ale na počet aut popojíždějících krokem celý den po staré I/12 to bude mít vliv jednoznačně očistný.
“Na počet aut v Praze to bude mít vliv pramalý”
Ten vliv ani náhodou malý nebude.
Dle mých informací stavba zásadně pomůže Běchovicím i Újezdu, ale na centrum Úval zásadní vliv mít nebude.
Tak centrum Úval je úplně mimo stávající silnice na Kolín, je až za tratí. . .
V Úvalech je přechod a celkem vytížená křižovatka, ktera spojuje okrajovou zástavbu s centrem Úval. I tam to dost pomůže.
Ano určitě , ale historické centrum je jinde . Jeden přechod je prakticky na konci vedle parkoviště Peny a benzínky, křovin druhý je vedle automyčky. Okrajová zástavba, převážně nová tam naopak obchvatem docela utrpí asi nejvíc na Skeříkově nyní honosně zvaném “ Radlická čtvrť“ a Na Slovanech “ z toho jistě radost nemají, ale ten obchvat tam byl nakreslený ještě když na Slovanech bylo místo novostaveb pole …
Pane Nevyhoštěný, děkuji za doplnění ke článku o 511.
Skvěle. Tuším správně, že je to bez rezervy na 3. pruh, který potom budeme složitě budovat za pár let?
Neřekl bych za par let, možná za několik desítek let.
To je dost omyl. Jakmile podporujete IAD do z periferie do jádra, za 10 let jste o 30 procent dopravy nahoru.
Jupí, za fakta ze všech zemí světa (včetně ČR) z posledních sto let -35 hlasujících.
Zase si Čecháčci myslí, že tady je všechno jinak. 😀
Vždyť je „kousek vedle“ D11 a ta se bude rozšiřovat. To zatím stačí…
Ale bude to alternativa k D11,která tedˇ chybí. Stará I/12 tou alternativou pro nákladní dopravu vždy byla, než tam nacpali omezení na 12t. Nic proti,poskakovat mezi přechody nikoho nebaví.
A co bude alternativa k této silnici?
A jaká bude alternativa k alternativě??
Tak ať neposkakují mezi přechody a jedou po té D11, ne? 😀
Tahle silnice je pro obsluhu oblasti poblíž současné I/12, otamtud dojet na D11 byla příliš velká zajížďka vzhledem k celkové délce trasy.
Je je problém se NV dostat na jih od I/12, všechny spojky s D11 kromě I/38 jsou se zákazem tranzitu. A přitom 12 má za Úvalama vedena mimo vesnice. A takhle zbytečně terorizujeme vesnice mezi Poděbrady a Kolínem.
Přesně, navíc za Úvaly to bude pokračovat jako jednopruh, tedy úzké místo bude pak tam.
Třípruh je už nakreslený. Jednopruhy s výhybnami znám hlavně ze Skotska.
Dáke se I/12 předělávat do Kolína na sřídaný třípruh.
Navrhuju rezervu na 5 pruhů z každé strany, do se do krajiny ještě vleze. Co s těma autama v Praze je už stejně jedno, když se tam nevejdou ani ta stávající z jednopruhu. Hlavně je potřeba stavět koncepčně…
Nizozemci podobně klidně stavějí.
Já bych ty Koloděje a Újezd Zbořil celý, ať máme místo na pořádnou silnici.
A pak si drží hlavu a neví co s tím.
Zbytečné, toto nebude tranzitní tepna jako D11, D5 atd…
K čemu třípruh?
Proboha, tohle není dálnice.
Co není, může být. Panečku, D12. To by bylo terno.
Vždyť stačí jen pár razítek a … i to už tady bylo.